Πώς σε λένε; Πώς με λένε; Πώς μας λένε;
Στον κύκλο καθισμένοι ή σταυροπόδι στο πάτωμα της παρεούλας, χρησιμοποιούμε παιδαγωγικό υλικό (μπάλες, μαντίλια, κουκλάκια, χαρτιά κ.ά.) και παίζουμε διασκεδαστικά παιχνίδια γνωριμίας του ονόματος και των αγαπημένων συνηθειών μας. Σταδιακά περνούμε σε δραστηριότητες με παιχνίδια μνήμης των ονομάτων και υπογραφής με το δικό μας τρόπο, στις ελεύθερες ζωγραφιές και εργασίες μας.
Μια από τις δραστηριότητες είναι η αναγνώριση του αρχικού γράμματος του ονόματος με χρήση μουσικής και έκφρασης του σώματος καθώς κάθε παιδί κρατάει μια μαργαρίτα χαρτονάκι με το αρχικό του γράμμα και προσπαθεί να βρει το αντίστοιχο γράμμα στη μαργαρίτα που βρίσκεται στο πάτωμα (ταύτιση). Καθώς η μουσική παίζει τα παιδιά κινούνται στον κήπο με τις μαργαρίτες, εντοπίζουν το αρχικό γράμμα τους και όταν η μουσική σταματήσει παίρνουν το γράμμα από το πάτωμα και κοιτούν εάν είναι το ίδιο που κρατούν. Τα νήπια αναγνωρίζουν πλέον τις φωνές των γραμμάτων και τα ονόματά τους με μεγαλύτερη ευχέρεια και είναι βοηθητικά προς τα προνήπια. Στη συνέχεια τα ονόματα γραμμένα σε κίτρινες καρτέλες παίζουν το ρόλο των ηλιαχτίδων που φωτίζουν τα λουλούδια (με αρχικό γράμμα). Με τη βοήθεια μουσική τα παιδιά αναγνωρίζουν το αρχικό του ονόματος και με μεγαλύτερη άνεση εντοπίζουν το όνομά τους στη φάση της σύγκρισης των γραμμάτων από αντίστοιχη καρτέλα.
Πώς σε λένε; (στίχοι τραγουδιού Νίκη Κάντζου)
https://www.youtube.com/watch?v=-E2_c8lLQXM