Οι τρεις Ιεράρχες και τα παιδιά, 30 Ιανουαρίου 2020

Η εορτή των Τριών Ιεραρχών, εκτός από τον εκκλησιαστικό χαρακτήρα της, έχει και εκπαιδευτικό προσανατολισμό και έτσι έγινε για τους μαθητές της Δ΄τάξης αφορμή για προβληματισμό και ανταλλαγή ιδεών. Μέσα από διάφορες εκδηλώσεις και δραστηριότητες αναδείχθηκε η προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα, ενώ τονίστηκε ιδιαίτερα πως το βασικό γνώρισμα που πρέπει να διαθέτει ο παιδαγωγός είναι η αγάπη για τα παιδιά.

Ο διάλογος που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης του θέματος έφερε στο προσκήνιο το ερώτημα “Το σχολείο που ονειρεύομαι” και οι μαθητές έδωσαν τις απαντήσεις τους.

Ας δούμε κάποια αποσπάσματα:

Ν.Χ. Θα ήθελα το σχολείο μου να είναι μεγάλο, για να παίζουμε και να διασκεδάζουμε, για να τρέχουμε παντού και να έχουμε πολλή χαρά. Θα ήθελα επίσης οι δάσκαλοι να μη φωνάζουν καθόλου. Βέβαια, οι δάσκαλοι του σχολείου μου είναι χαρούμενοι άνθρωποι.

Λ.Κ. Θα ήθελα ο δάσκαλος να μας μαθαίνει για τη φύση και τα ζώα, να φτιάχνουμε ξύλινες κατασκευές, να μας βοηθάει στα μαθήματα και να μας κάνει να γελάμε. Και οι συμμαθητές μου θέλω να με κάνουν να γελάω, να παίζουμε παιχνίδια που μας αρέσουν, να ζωγραφίζουμε όλοι μαζί, να συνεργαζόμαστε και να μην τσακωνόμαστε.

Φ.Γ. Το σχολείο που ονειρεύομαι είναι μεγάλο με τεράστια αυλή και η τάξη μου να είναι και αυτή μεγάλη και πολύχρωμη με όμορφα αντικείμενα. Θα ήθελα να υπάρχουν γωνιές με μαξιλάρια για τις δραστηριότητές μας. Ο δάσκαλός μας θα μας έλεγε πάντα το καλό και θα έκανε πού και πού πλάκα. Θα επιθυμούσα να είμαστε όλοι οι μαθητές φίλοι μεταξύ μας. Θα ένιωθα χαρούμενη σε ένα τέτοιο σχολείο, όπως τώρα, κι ας μην είναι όλα έτσι όπως τα φαντάζομαι!

Α.Κ. Θα ήθελα να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο και τότε θα ένιωθα χαρά και ευτυχία.

Α.Ρ. Το κτίριο του σχολείου θα ήθελα να είναι ταπεινό, με μια αυλή, όπου θα μπορούμε να κάνουμε ωραίες δραστηριότητες, τάξεις όμορφες και ηλιόλουστες, με πολλά εργαλεία μάθησης.

Ο δάσκαλος να είναι ταπεινός, γελαστός, αστείος. Να εξηγεί τα πράγματα με απλό, παιδικό τρόπο. Να μας πηγαίνει εκδρομές στα πιο ονειρεμένα μέρη, που οι αναμνήσεις τους δε θα ξεθωριάσουν ποτέ. Να είναι υπεύθυνος και ενημερωμένος, ήρεμος και ψύχραιμος.

Οι συμμαθητές να είναι όλοι ίσοι, να μην υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι. Να μην είναι κολλημένοι στα βιντεοπαιχνίδια και να μη θεωρούν “μαγκιά” το να μιλάνε άσχημα.

Α.Χ. Οι συμμαθητές μου θα ήθελα να είναι καλοί και ευγενικοί, φίλοι που δε θα με στεναχωρούν. Θα ήθελα επίσης να με βοηθούν στις δύσκολες ζωγραφιές.

Λ.Μ. Θα ήθελα η κυρία της τάξης να είναι καλή και να μη φωνάζει, όταν δεν πρέπει. Το μάθημα μαζί της να είναι πολύ ενδιαφέρον και να παίζουμε μαζί της, όταν πρέπει.

Ν.Π. Το σχολείο που ονειρεύομαι θα ήθελα να έχει μια μεγάλη αυλή με λουλούδια και δέντρα. Να έχει πολύ μεγάλες αίθουσες και μια βιβλιοθήκη.

Ν.Π. Το σχολείο που ονειρεύομαι θα ήθελα να έχει πολλές ζωγραφιές με διάφορα παιδάκια που είναι χαρούμενα και στους τοίχους να υπάρχουν μηνύματα για τα παιδιά. Οι τάξεις να είναι μεγάλες, για να κάνουμε διάφορες δραστηριότητες. Τέλος, θα ήθελα να υπάρχει και μια βιβλιοθήκη, συμμαζεμένη, όμορφη και τα παιδιά να τη σέβονται.

Ο δάσκαλός μου να είναι καλός μαζί μας και να κάνουμε πλάκες αλλά και αυστηρός, όταν χρειάζεται.

Οι συμμαθητές μου θα ήθελα να είναι φιλικοί και να μην κοροϊδεύουν κάποιον για την εξωτερική του εμφάνιση.

Σε αυτό το σχολείο που ονειρεύομαι θέλω να είμαι χαρούμενη με τους φίλους μου και τις φίλες μου.

Κ.Σ. Το σχολείο που ονειρεύομαι θα είναι φτιαγμένο από βιβλία, ώστε να μπορούμε να ξεφυλλίζουμε, όποτε θέλουμε, τις σελίδες του.

Θα ήθελα η δασκάλα μου να φοράει γυαλιά και να έχει καστανόξανθα μαλλιά.

Οι συμμαθητές μου θέλω να με σέβονται και να μη με αναγκάζουν να κάνω αυτό που εκείνοι θέλουν.

Μ.Σ. Θα ήθελα το σχολείο μου να είναι φτιαγμένο από πολλά ζαχαρωτά, γλυκά και παγωτά. Οι τάξεις να έχουν μπισκότα για θρανία, ζαχαρωτά για καρέκλες, ενώ από τα βιβλία και τα τετράδια θα τρέχει λιωμένη σοκολάτα.

Θα ήταν καλό οι δάσκαλοι να μη μας βάζουν μαθήματα, να είχαμε περισσότερα διαλείμματα και να κάναμε πολλές δραστηριότητες.

Για τους συμμαθητές μου δε θέλω να αλλάξω κάτι, γιατί είναι οι καλύτεροι που έχω γνωρίσει.

Α.Κ. Θα ήθελα να μην τσακωνόμαστε στη γυμναστική, όταν παίζουμε μπάλα ή μπάσκετ. Θα ήθελα επίσης τα παιδιά να μην κάνουν φασαρία, όταν μπαίνει ο δάσκαλος στην τάξη. Ονειρεύομαι ένα σχολείο, όπου θα περνάμε όμορφα.

Γ.Π. Στο σχολείο που ονειρεύομαι θέλω να υπάρχουν ζωγραφιές που έχουν ζωγραφίσει τα παιδιά.

Η δασκάλα μου θέλω να είναι ευγενική, να κάνουμε πολλά πράγματα και να είναι ευτυχισμένη όπως κι εμείς.

Οι συμμαθητές μου θέλω να είναι φίλοι μου, να είναι διαφορετικοί και να παίζουμε όλοι μαζί.

Ε.Γ. Όλοι στο σχολείο έχουμε έναν δάσκαλο. Σίγουρα, κάποιες φορές δεν είναι όπως θα τον θέλαμε, αλλά τον αγαπάμε. Θα ήθελα να είναι καλοσυνάτος και στο μάθημα να παίζουμε περισσότερα παιχνίδια γνώσεων.

Βέβαια στο σχολείο υπάρχουν και πάρα πολλοί μαθητές. Θα ήθελα με τις φίλες μου να μοιραζόμαστε τα μυστικά μας και να μην τσακωνόμαστε.

Μ.Α. Ονειρεύομαι ένα σχολείο, στο οποίο θα μαθαίνουμε μόνο μαθηματικά.

Επιμέλεια κειμένου Βάκη Παπακωστοπούλου (ΠΕ70)