Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017
Ένα διαφορετικό μάθημα σε έναν άλλο χώρο διαφορετικό από εκείνο της τάξης μας με άλλους δασκάλους και στα ίδια έδρανα με “μεγάλα” παιδιά στο Αμφιθέατρο ΙΙ του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Και στο σημείο αυτό θέλω αρχικά να ευχαριστήσω όλους ανεξαιρέτως τους γονείς των μαθητών μου και τον διευθυντή μου, τον κ. Παύλο Ράπτη, διότι η δική μου προσωπική προσπάθεια δεν θα είχε νόημα, εάν δεν συνδυαζόταν με τη στήριξή τους. Ιδιαίτερα όμως ευχαριστώ από καρδιάς τον κ. Βασίλειο Μούση, ο οποίος μας πρόσφερε σήμερα τη δυνατότητα όχι μόνο να παρακολουθήσουμε επίδειξη – παρουσίαση πειραμάτων Χημείας από το διδακτικό προσωπικό του Πανεπιστημίου, αλλά να αποκτήσουμε εμπειρίες και αναμνήσεις, να προβληματιστούμε, να γίνουμε όλοι μια ομάδα και κυρίως να χαρούμε, αφού οι μαθητές της Γ΄τάξης συμμετείχαν στην παρουσίαση πολλών πειραμάτων!
Όσο για τη φιλοξενία …. δεν έχω λόγια!
Αν επετεύχθη ο στόχος, πραγματικά δε γνωρίζω!
Το μόνο που μπορώ να δω είναι τα χαμογελαστά πρόσωπα των παιδιών μου!
Το μάθημα ξεκινάει! Μας είπαν πως σήμερα μπορούμε να τα κάνουμε όλα “γυαλιά καρφιά!”.
Στην τάξη μας μετά την παρακολούθηση των πειραμάτων
Τελικά τι είναι η χημεία;
(Ενδεικτικές απαντήσεις μαθητών)
Αποστόλης: η χημεία είναι στη ζωή μας και δεν μπορούμε να την αφαιρέσουμε.
Αθηνά: ανακατεύουμε διάφορα χρώματα και γίνονται άλλα ωραία.
Λάμπρος: τη χημεία τη βλέπουμε γύρω μας, παντού. Μου άρεσε πολύ το πείραμα με τα χρυσά κέρματα. Με τη χημεία μαθαίνεις να κάνεις πειράματα.
Χρήστος: με τη χημεία μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα, σαν μαγικά!
Νεφέλη Ξ.: η χημεία κάνει τα πράγματα να αλλάζουν χρώμα, σαν αυτό το χρυσό κέρμα.
Φάνης: εγώ κατάλαβα αυτό που είπαν οι επιστήμονες: “με τη χημεία φτιάχνονται πολλά πράγματα, όπως οι οδοντόκρεμες”. Μου άρεσε πολύ το πείραμα που άλλαξαν χρώμα τα κέρματα.
Ηλέκτρα: η χημεία είναι πάντα δίπλα μας. Ακόμη και στον ύπνο μας και δεν το καταλαβαίνουμε. Αναμιγνύουμε πράγματα της φύσης και πολλά άλλα, όπως πορτοκάλι, λεμόνι, τσάι του βουνού με διάφορα άλλα πράγματα και προκύπτουν άλλα πολύ ωραία. Μάθαμε τι πρέπει να τρώμε και τι δεν πρέπει, τι πρέπει να αναπνέουμε και τι όχι και τι είναι κακό για το περιβάλλον.
Ανδρεάνα: η χημεία είναι κάτι σαν μαγεία.
Σοφία: βάζουμε πολλά πράγματα μαζί και μας βγαίνει κάτι μαγικό.
Γιάννης: εμένα μου άρεσε το πείραμα που έκανα εγώ με την οδοντόκρεμα του ελέφαντα και η έκρηξη.
Λυδία Σ.: Για μένα η χημεία είναι κάτι ωραίο, δηλαδή βάζουμε πράγματα και προκύπτουν άλλα ωραία χρώματα. Μου άρεσε το πείραμα με τα κέρματα που το έκανα εγώ και άλλαξε χρώμα. Ήταν ωραίο, πολύ ωραίο!
Βασίλης: Μου άρεσε το πείραμα με το μπαλόνι που είχε μέσα υγραέριο και αν σκεφτούμε ότι το υγραέριο,αν το βάλουμε με τη φωτιά, θα σκάσει. Και έτσι επειδή το μπαλόνι έχει λεπτή επιφάνεια, όταν το φουσκώνουμε, σκάει πολύ εύκολα.Εμένα μου αρέσει πολύ η χημεία. Βλέπω βιντεάκια στο youtube και έτσι ήξερα και την οδοντόκρεμα του ελέφαντα και τις πυγολαμπίδες, που τις έχει βγάλει ο αδερφός μου σε βίντεο, επειδή και εκείνος είχε πάει στο Χημικό με την κυρία του.
Κάπως έτσι ξεκινά η καταγραφή των αυθόρμητων αντιλήψεων των μαθητών, των διαισθητικών ιδεών τους που δημιουργούνται από δικά τους ερμηνευτικά σχήματα για ό,τι συμβαίνει γύρω τους … και το μάθημα αρχίζει …
Σύνταξη: Βάκη Παπακωστοπούλου