Τα ξημερώματα η Αφροδίτη διασχίζει τον δίσκο του Ήλιου. Είναι η μοναδική σου ευκαιρία να το παρακολουθήσεις | Digital Life

Τα ξημερώματα η Αφροδίτη διασχίζει τον δίσκο του Ήλιου. Είναι η μοναδική σου ευκαιρία να το παρακολουθήσεις | Digital Life.

Διαχείριση Θυμού και Αποφυγή Συγκρούσεων: Η τεχνική της «μικρής χελώνας».

Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ «ΜΙΚΡΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ»

Σκοπός μιας διδασκαλίας για τη διαχείριση του θυμού στα παιδιά είναι να μάθουν να ελέγχουν το θυμό και τα αρνητικά τους συναισθήματα και μακροπρόθεσμος στόχος αποτελεί η κατάκτηση της ανεξαρτησίας και αυτονομίας τους. Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι δηλαδή το παιδί να μάθει να ρυθμίζει την συμπεριφορά του αλλά και το θυμικό του, χωρίς τη βοήθεια κάποιου μεγάλου: εκπαιδευτικού ή γονέα.
Η τεχνική της Εναλλακτικής Αντίδρασης ή αλλιώς τεχνική της Μικρής Χελώνας ανήκει στην ψυχολογική κατεύθυνση του Γνωστικού-Συμπεριφορισμού και θεωρείται αρκετά αποτελεσματική για τη διδασκαλία ελέγχου του θυμού και της επιθετικότητας στα μικρά παιδιά.

Σε πρώτη φάση, το παιδί διδάσκεται από τον δάσκαλο ή τον ειδικό την εναλλακτική αντίδραση της μικρής χελώνας όταν η ίδια βρίσκεται σε κατάσταση που προκαλεί ένταση.
Το παιδί ακούει από τον ενήλικα την ιστορία της μικρής χελώνας:

«Το μικρό χελωνάκι, κάθε φορά που πήγαινε στο σχολείο έμπλεκε σε καβγάδες με τα άλλα μικρά χελωνάκια, που το πείραζαν και το χτυπούσαν. Ο δάσκαλος το τιμωρούσε. Μια μέρα συνάντησε τη μεγάλη χελώνα, η οποία του είπε πως η απάντηση στο πρόβλημά του ήταν το καβούκι του. Το συμβούλευσε να κρύβεται στο καβούκι του κάθε φορά που θύμωνε, μέχρι να αισθανθεί καλύτερα. Το χελωνάκι εφάρμοσε τη συμβουλή της χελώνας, και όλα βελτιώθηκαν: σταμάτησε τους καβγάδες, ο δάσκαλος δεν το μάλωνε πια και άρχισε να του αρέσει το σχολείο».

Αφού το παιδί διαβάσει ή ακούσει την ιστορία, στη συνέχεια διδάσκεται από τον ενήλικα εναλλακτικές αντιδράσεις που το ίδιο θα κλιθεί να εφαρμόσει σε περιπτώσεις που νιώσει όπως το χελωνάκι. Το παιδί εξασκείται στις παρακάτω ασκήσεις:

  • να μαζεύει κοντά στο σώμα του τα χέρια και τα πόδια,
  • να ακουμπά το κεφάλι του στο θρανίο,
  • να φανταστεί πως είναι το χελωνάκι που κρύβεται μέσα στο καβούκι του και να σκεπάζει το κεφάλι με τους βραγχίονες ή τις παλάμες του,
  • να χαλαρώνει τους μύες του σώματός του και να παραμείνει στην ίδια θέση για λίγο.

Αφού το παιδί εξασκηθεί αρκετές φορές στην άσκηση αυτή, στη συνέχεια ο ειδικός του μαθαίνει μυοχαλαρωτικές ασκήσεις.
Έτσι το παιδί σιγά σιγά κατακτά την ικανότητα να αντιμετωπίζει στρεσογόνες καταστάσεις, καταστάσεις συγκρούσεων και έντασης, καθώς και να διαχειρίζεται τα αρνητικά του συναισθήματα, το φόβο, το θυμό και την οργή του.

ΠΗΓΗ: Τατιάνα Πολυζώτη
Ψυχολόγος (MSc Ειδικής Αγωγής)

http://psychology-specialeducation.blogspot.gr/2012/06/blog-post.html

Ημερήσια Εκδρομή

Η μέρα που όλοι περιμέναμε έφθασε! Την Πέμπτη 7 Ιουνίου όλο το Σχολείο ξεχύνεται στην φιλόξενη κατασκήνωση του «Τζιώνη» στα Κερδύλλια.
Οι γονείς να ετοιμάσουν τα παιδιά τους, οι μαθητές να πάρουν τα βιβλία τους (ΩΧ! ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΠΑΡΑΣΥΡΘΗΚΑ) ήθελα να πω τα σύνεργα του παιχνιδιού και οι Δάσκαλοι να ξεβουλώσουν τις σφυρίχτρες τους!
ΕΜΠΡΟΣ ΒΗΜΑ ΤΑΧΥ!
Ο Δ.

Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Πληροφορική – ΤΠΕ στο Δημοτικό: Ένα Σχέδιο Μαθήματος & Δραστηριότητες για την Εισαγωγή στο Διαδίκτυο

Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Πληροφορική – ΤΠΕ στο Δημοτικό: Ένα Σχέδιο Μαθήματος & Δραστηριότητες για την Εισαγωγή στο Διαδίκτυο.

Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Πληροφορική – ΤΠΕ στο Δημοτικό: Ένα Σχέδιο Μαθήματος & Δραστηριότητες για τον Παγκόσμιο Ιστό

Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Πληροφορική – ΤΠΕ στο Δημοτικό: Ένα Σχέδιο Μαθήματος & Δραστηριότητες για τον Παγκόσμιο Ιστό.

Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Πληροφορική – ΤΠΕ στο Δημοτικό: Πλοήγηση στο Παγκόσμιο Ιστό και στο Υπερκείμενο [Ιστοεξερεύνηση]

Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Πληροφορική – ΤΠΕ στο Δημοτικό: Πλοήγηση στο Παγκόσμιο Ιστό και στο Υπερκείμενο [Ιστοεξερεύνηση].