Τα στάδια εξέλιξης της πεταλούδας: Φύλλο εργασίας

Παρακάτω ακολουθεί ένα φύλλο εργασίας – κατασκευή, στο οποιο τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν με τη σωστή σειρά τα στάδια εξέλιξης της πεταλούδας. Την εργασία την βρήκα εδώ: https://artpictures.club/autumn-2023.html    και την προσάρμοσα στις ανάγκες της τάξης μας.

 

kyklos zohs petaloydas ergasia

Χαρταετός

Τη φετινή χρονιά κάνουμε αρκετά πειράματα! Αποφασίσαμε να πειραματιστούμε και με τους χαρταετούς, για να δούμε αν μπορούμε να πετάξουμε τον δικό μας. Τα παιδιά ζωγράφισαν ένα φύλλο χαρτί και ακολουθήσαμε τις οδηγίες, ενός βίντεο, ώστε να φτιάξουμε το σχήμα του χαρταετού, που θα τον βοηθήσει να πετάξει. Το πείραμα πέτυχε και τα παιδιά ευχαριστήθηκαν πολύ στο διάλειμμα, πετώντας τον χαρταετό τους!

Ακολουθεί το βίντεο με τι οδηγίες:

https://www.youtube.com/watch?v=t96s74TKkMo

1745648712044 1745648712060 1745648712075 1745648712090 1745648712109 1745648712124

Etwinning project: Recycling and seed planting family participation

Τα παιδιά μαζί με τη βοήθεια των γονέων χρησιμοποίησαν ένα δοχείο (μπουκάλι, κουπάκι από γιαούρτι κτλ.), το οποίο μεταμόρφωσαν σε γλάστρα και φύτεψαν σπόρους ή μικρά φυτά.

https://www.youtube.com/watch?v=mWYPKE3V9Uc

Etwinning project: Art activity in nature

Ζητήσαμε από τους γονείς να βγουν μια βόλτα με τα παιδιά και να φτιάξουν μια κατασκευή με υλικά της φύσης (πετρούλες, φύλλα, λουλούδια, ξυλαράκια κτλ.).

https://www.storyjumper.com/book/read/179901891/chrispaok#page/2

Etwinning project: Ο χιονάνθρωπος που λιώνει αφρίζοντας

Σε συνεργασία με νηπιαγωγεία από τηνν Τουρκία, τη Ρουμανία, την Ελλάδα και τη Λιθουανία πραγματοποιούμε το πρόγραμμα ‘Μικροί επιστήμονες”. Οι μαθητές θα κάνουν απλά πειράματα, που έχουν σχέση με το φυσικό μας περιβάλλον. Όπως κάνουν και οι πραγματικοί επιστήμονες πρώτα θα κάνουν μια υπόθεση, θα την καταγράφουν, στη συνέχεια θα εκτελούν το πείραμα και στο τέλος θα καταγράφουν τα συμπεράσματά τους. Η κύρια μέθοδος θα είναι η ομαδοσυνεργατική. Οι μαθητές θα δουλεύουν κατά κύριο λόγο σε μικρές ομάδες.

Το πρώτο μας πείραμα ήταν ο χιονάνθρωπος που λιώνει αφρίζοντας. Φυσικά δεν είπαμε τον τίτλο από την αρχή στα παιδιά, για να μαντέψουν τι θα πάθει ο χιονάνθρωπος αν του ρίξουμε ξίδι. Στο σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τις εργασίες μας:

https://youtu.be/SgsoFS1EgV4

Ακολουθεί και το φύλλο καταγραφής:

φύλλο καταγραφής

Ζωγραφίζω την άνοιξη

Έχουμε ήδη φτιάξει κολάζ με την κυρία Άνοιξη, ομαδικό και ατομικό. Μπορούμρ βέβαια να δώσουμε στα παιδιά τη σιλουέτα της κοπέλας και αφού συζητήσουμε για το τι της λείπει (η φούστα και πώς θα είναι αυτή, τι κρατάει στο χέρι της), τα παιδιά το ζωγραφίζουν. Το πατρόν της άνοιξης βρίσκεται στο σύνδεσμο:

ΚΟΛΑΖ-Η-ΑΝΟΙΞΗ.docx

 

Τα βομβαρδιστικά της ειρήνης

Έπειτα από συζήτηση για το τι είναι πόλεμο; και τι ειρήνη, ποιες οι συνέπειες, τα οφέλη, φτιάξαμε μια ομαδική κατασκευή για το τι μπορούν να πετούν τα βομβαρδιστικά της ειρήνης. Το κάθε παιδί εξέφρασε την ιδέα του και τη ζωγράφισε στο χαρτί του μέτρου.

Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό και πολύχρωμο, κάνοντας αντίθεση με το μαύρο του πολέμου.

τα βομβαρδιστικά της ειρήνης 1 τα βομβαρδιστικά της ειρήνης 2 τα βομβαρδιστικά της ειρήνης 3

Χιονάνθρωποι με δάχτυλα

Για να μάθουμε τα ονόματα το δαχτύλων μας, φτιάξαμε μια χειμωνιάτικη κατασκευή και βγάλαμε ένα μικρο ποιηματάκι. Με άσπρη τέμπερα βάψαμε ταμποναριστά με σφουγγαράκι ένα γαλάζιο χαρτόνι. Στη συνέχεια κάναμε το τύπωμα του χεριού μας και όταν στέγνωσε με μαρκαδόρους ζωγραφίσαμε το κάθε δάχτυλο ως χιονάνθρωπο. Παίζοντας με τα δαχτυλάκια μας, σκεφτήκαμε και το παρακάτω ποιηματάκι, που το λέμε τραγουδιστά (η μελωδία όπως μας βγαίνει). Σε κάθε όνομα κουνάμε το αντίστοιχο δάχτυλο:

5 χιονάνθρωποι είναι στη σειρά

Αντίχειρας χοντρός, δείκτης πιο λεπτός

Μέσος ο ψηλός. Δίπλα ο παραμάμεσος

και τέλος ο μικρός!

Χιονάνθρωποι με παλάμες 1 Χιονάνθρωποι με παλάμες 2

 

Ένας στρατιώτης μια φορά….

Μία κατασκευή γαι την 28η Οκτωβρίου ήταν να βάψουμε με πινέλα ένα χαρτί, το οποίο σκίσαμε περιμετρικά και το καλλήσαμε σε μαύρο χαρτόνι Α4. Στη συνέχεια το κάθε παιδί διάλεξε μια φιγούρα ενός στρατιώτη και του ζητήθηκε να σκεφτεί τι νομίζει ότι κάνει αυτός ο στρατιώτης. Τα παιδιά μπορούν να δώσουν εξαιρετικές απαντήσεις, που μας αφοπλίζουν και είναι πολύ δεκτικά στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης!

ένας στρατιώτης μια φορά 1 ένας στρατιώτης μια φορά 2 ένας στρατιώτης μια φορά 3 ένας στρατιώτης μια φορά 4