Ιανουάριος … δια ζώσης

Μετά από 1,5 μήνα τηλεκπαίδευσης, επιτέλους !!!, γυρίσαμε στο αγαπημένο μας σχολείο , εκεί όπου πρέπει να βρισκόμαστε κι ελπίζουμε έτσι να συνεχίσουμε! Γυρίσαμε με πολλή χαρά και όρεξη και συναντηθήκαμε με τους αγαπημένους μας μαθητές, φίλους, δασκάλες!!! και γονείς, βεβαίως!

Να σας δείξουμε λοιπόν μερικά από αυτά που κάναμε, χωρίς φυσικά να μπορούμε να αποτυπώσουμε στις φωτογραφίες, τη μαγεία που επικρατεί, όταν είμαστε στην τάξη ακόμα κι αν δε μπορούμε να αγκαλιαστούμε ακόμη.

Η βασιλόπιτα που φτιάχναμε στην τάξη τα προηγούμενα χρόνια δε μπορούσε να γίνει λόγω των συνθηκών οπότε κόψαμε … διαδικτυακή και το “φλουρί” το κέρδισε η Καλυψώ! και του χρόνου, καλύτερα!

Ζωγραφίσαμε τις δικές μας βασιλόπιτες και γίναμε οι βασίλισσες και οι βασιλιάδες του 2021!

Ζωγραφίσαμε το δώρο που μας έφερε ο Άγιος Βασίλης
Παίξαμε με τους αριθμούς του 2021, με τις ποσότητες και στολίσαμε την τάξη μας

 

 

Διαβάσαμε την ιστορία του Γενάρη από τη σειρά της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου και τη ζωγραφίσαμε

αλλά ζωγραφίσαμε και χειμωνιάτικα τοπία

Βάλαμε κουμπιά στους χιονάνθρωπους, όσα έλεγε το ζάρι και παίξαμε αντίστοιχα με το αγαπημένο μας beebot αλλά κάναμε και φύλλο εργασίας

Διαβάσαμε το “δώρο της Παπλωματούς”  και τον “Ραφτάκο των λέξεων” των Τζεφ Μπρίμπο και Αντώνη Παπαθεοδούλου, αντίστοιχα και “παίξαμε” με αυτά: φτιάξαμε το πάπλωμα της τάξης μας για όποιον το χρειάζεται, ζωγραφίσαμε ρούχα με ζεστές λέξεις, πλέξαμε την κουβέρτα μας, ζωγραφίσαμε χιονάνθρωπους, είπαμε τις ευχές μας για το 2021 και τις κλείσαμε σε βάζο

 

 

Οι ευχές που βάλαμε στο βάζο
Ζωγραφίσαμε και γράψαμε τον Ιανουάριο
Κάναμε χειμωνιάτικα μοτίβα

Μιλήσαμε, είδαμε σχετικά βίντεο και συζητήσαμε για τους Πόλους, την Αρκτική και την Ανταρκτική, τη ζωή εκεί και τα ζώα που υπάρχουν και ζωγραφίσαμε

Παίξαμε, παίξαμε, παίξαμε … στο αγαπημένο μας σχολείο με τους φίλους μας και τα παιχνίδια που, τόσο, μας είχαν λείψει!!!

 

Κλείσαμε το μήνα μας, φυσικά, με τη γιορτή των 3 Ιεραρχών
Κι ένα παιχνίδι για να χαλαρώσουμε …
 https://learningapps.org/16877995
Ευτυχισμένη και με Υγεία η νέα χρονιά και καλή μας συνέχεια!

Τα διαφορετικά μας Χριστούγεννα (2)

Σε συνέχεια της ενημέρωμένης μας, προηγούμενης ανάρτησης, σας παρουσιάζουμε και τις υπόλοιπες δραστηριότητές μας, εξ αποστάσεως.

Παρακολουθήσαμε τη “Μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα” του Ευγ. Τριβιζά  στο youtube και μετά αξιοποιήσαμε την εξαιρετική παρουσίαση της Κατερίνας Παπαευθυμίου με δραστηριότητες αναγνώρισης ήχων, μαθηματικών κ.ά.

Τα παιδιά μας φυσικά εκτός από τα μαθήματα φτιάχνουν πολύ όμορφες κατασκευές και με τους γονείς τους.

 

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας ανάλογα με αυτά που συζητούσαμε στο μάθημα αλλά κάναμε και πολλές διαδραστικές δραστηριότητες κατανόησης, ανάγνωσης και μαθηματικών στο webex μέσα από υλικό συναδέλφων ή δικό μας.

 

Ετοιμάσαμε ένα δωράκι με ημερολόγιο και βιβλίο για τα παιδιά μας
Φτιάξαμε κάρτες με ευχές
Ζωγραφιές για να καλωσορίσουμε την ψυχολόγο του σχολείου μας
Τέλος, κάναμε τη διαδικτυακή μας γιορτή, ελπίζοντας του χρόνου να είναι όπως παλιά.
Είπαμε ποιήματα, τραγουδήσαμε κάλαντα και τραγούδια, χορέψαμε και φτιάξαμε και κατασκευούλα, τον Αη Βασίλη με την παλάμη μας.
Στιγμιότυπα από τη “γιορτή” μας

Χριστουγεννιάτικα “παιχνίδια”

Συνεχίζοντας την προηγούμενη ανάρτησή μας αφού διασκεδάσαμε με τον τροχό μας, ετοιμάστηκε κατόπιν και το παζλ που δημιουργήθηκε από τα υπόλοιπα σχολεία που ζωγράφισαν στολίδια και δωράκια. Το συνεργατικό μας λοιπόν δέντρο έγινε παζλ και παίξαμε στην “τάξη” μας εξ αποστάσεως.

Μπορείτε κι εσείς να παίξετε
Όλα τα σχολεία ανέβασαν φωτογραφίες από τα συνεργατικά παιχνίδια που έπαιξαν στην τάξη τους σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, το οποίο θα δημοσιεύσουμε όταν ολοκληρωθεί.
Η δική μας συνεισφορά
Επίσης όλα τα σχολεία ετοίμασαν κι έστειλαν ευχές στους συνεργάτες για τις γιορτινές μέρες που έρχονται. Εμείς ετοιμάσαμε ένα κολλάζ από τις ζωγραφιές των παιδιών μας.
Με την ελπίδα να συνεχίσουμε το πρόγραμμά μας, μετά τις διακοπές, δια ζώσης, σας ευχόμαστε
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!! 

 

Τα διαφορετικά μας Χριστούγεννα (1)

Ξεκινάμε δυνατά με παιχνίδια μαθηματικών!!! Να δούμε, θα τα καταφέρετε;

Μπαίνοντας στη χριστουγεννιάτικη περίοδο στο σχολείο, μιλάμε και διαβάζουμε την ιστορία της Γέννησης. Το ίδιο κάναμε και φέτος διαδικτυακά. Τα παιδιά ζωγράφισαν τη Γέννηση όπως μπορούσαν.

Μιλήσαμε για παλιά έθιμα όπως το στολισμό του καραβιού κι έτσι έκαναν τα δικά τους γιορτινά καραβάκια!

Διαβάσαμε το βιβλίο “ο Καλοκάντζαρος σώζει το Καλικαντζαροχωριό” και παίξαμε τροχό με καλικάντζαρους. Ό,τι μας έβγαζε ο τροχός, το κάναμε! Φυσικά ζωγραφίσαμε και τους καλικάντζάρους μας

“Στολίσαμε” διαδικτυακά χριστουγεννιάτικο δέντρο αλλά παίζουμε και πολλά παιχνίδια
Κατασκευάσαμε όλοι μαζί αγγελάκια με τις παλάμες μας για φτερά
Κάνουμε και φύλλα εργασίας με χριστουγεννιάτικα

Μιλώντας για τα έθιμα και τα κάλαντα, παρατηρήσαμε τον πίνακα του Νικ. Λύτρα και βάλαμε τα κομμάτια που έλειπαν.

Συζητήσαμε για το χριστουγεννιάτικο δέντρο και φτιάξαμε τα δικά μας, “διαφορετικά” δέντρα.

Φτιάξαμε χριστουγεννιάτικα μπισκότα, όπως κάθε χρόνο, αλλά φέτος … εξ αποστάσεως. Τα παιδιά το χάρηκαν πολύ (δεν ξέρω για τις μαμάδες, χιχιχι) κι ήταν τόσο όμορφες και πολλές οι φωτογραφίες που πήραμε, κι έτσι φτιάξαμε βίντεο αντί κολλάζ!!! Απολαύστε το!

Σήμερα είχαμε και την πρώτη μας συνάντηση με την ψυχολόγο του σχολείου μας και χαρήκαμε πολύ.

 

Συνεχίζουμε με, ακόμα ομορφότερες στιγμές…

Χειμώνας … από μακριά

Τα χειμωνιάτικά μας τα “φορέσαμε” κι αυτά εξ αποστάσεως. Διαβάσαμε το παραμύθι “Λιγουλάκι Χειμώνας”, μιλήσαμε για τις αλλαγές στη φύση και τα ζώα που πέφτουν σε χειμαρία νάρκη αλλά και για λέξεις που αρχίζουν από το Χ του Χειμώνα. Ζωγραφίσαμε για το παραμύθι, για το Χ αλλά και διαδικτυακά!

 

 

 

Μιλήσαμε για την αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) και ζωγραφίσαμε με το στόμα
Βρίσκουμε τι λείπει σε κάθε σειρά και το συμπληρώνουμε
Παίζουμε και παιχνίδια online και απασχολούμαστε δημιουργικά.
Τα παιχνίδια μας
https://learningapps.org/15662398
https://wordwall.net/resource/7843010
Ακούμε το Χειμώνα του Αντόνιο Βιβάλντι και εμπνεόμενοι από αυτόν, ζωγραφίζουμε το Χειμώνα
Μπαίνουμε στα Χριστουγεννιάτικά μας με τις όμορφες ζωγραφιές των παιδιών μας.
Αναμείνατε για περισσότερα…!!!

Γραμμές και σχήματα εξ αποστάσεως

Συνεχίζουμε δυναμικά την εξ αποστάσεως αφού συνεχίζεται η αναστολή λειτουργίας των σχολείων.

Ακολούθησαν φύλλα εργασίας για το βιβλίο που είχαμε διαβάσει, Η γάτα η Μαρμελάδα της Γιολάντας Τσορώνη όπου τα παιδιά κύκλωσαν τα πράγματα που πήρε η γάτα.

Συνδέσαμε τη γάτα Μαρμελάδα με το επόμενο θέμα μας, τα σχήματα αφού ζητήσαμε στα παιδιά να ζωγραφίσουν μια γάτα και να γεμίσουν το σώμα της με όποια σχήματα ήθελαν.
Μάθαμε τα είδη των γραμμών μέσα από εικόνες, παρουσιάσεις που ετοιμάσαμε και παραδείγματα και τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους. Διαβάσαμε το βιβλίο Μια τελίτσα μια φορά της Σοφίας Μαντούβαλου
Κάναμε ζωγραφιές και συνθέσεις με σχήματα
Ομαδοποιήσαμε τα είδη των γραμμών

Φτιάξαμε κατασκευές με καλαμάκια και οδοντογλυφίδες, δίνοντας εμείς ό,τι σχήμα θέλουμε.

 

Τσαλακώσαμε χαρτιά και μετά σχεδιάσαμε με χρώματα πάνω στις γραμμές που δημιουργήθηκαν.

Τα παιδιά μας ως μοντέρνοι καλλιτέχνες!!!
Βρήκαμε ποιο σχήμα δεν ταιριάζει μέσα σε άλλα και χρωματίσαμε τις ομάδες.

Είδαμε σχήματα στη φύση, σε έργα τέχνης, στην καθημερινότητα, σε χαλιά και υφαντά, σε σπίτια. Φτιάξαμε τις δικές μας ζωγραφιές με διάφορα σχήματα αλλά ζωγραφίσαμε και όπως γνωστοί ζωγράφοι, των οποίων είδαμε τα έργα, όπως το Κάστρο κι ο ήλιος του Paul Klee

Μιλήσαμε για την έννοια του μοτίβου και ζωγραφίσαμε.
Είδαμε τον πίνακα και βίντεο για τον Κήπο του Μιρό.
Εμπνευσμένοι από τον Μιρό, οι μικροί μας ζωγράφοι δημιουργούν

Δημιουργήσαμε φύλλα εργασίας αλλά και παιχνίδια online για τα σχήματα, τα οποία μπορείτε να βρείτε στις ηλεκτρονικές μας τάξεις.

Η ανάρτηση θα εμπλουτίζεται όσο τα παιδιά μας στέλνουν τα έργα τους και συνεχίζουμε το Δεκέμβριο σε χειμωνιάτικη και γιορτινή διάθεση.

Τα πρώτα μας, εξ αποστάσεως

Η δική μας καραντίνα ξεκίνησε μια βδομάδα πριν την πανελλήνια λόγω κρούσματος κι έτσι είχαμε ξεκινήσει να επικοινωνούμε μέσω eclass και mail.

Λίγες οδηγίες για την eclass προς τους γονείς. Στα μαθήματα που ανεβαίνουν επιλέγετε από το αριστερό μενού τα αντικείμενα που θέλετε να δείτε, να τυπώσετε ή να εργαστείτε, όπως φαίνεται στην εικόνα.

 

Πριν κλείσουμε είχαμε μιλήσει και ασχοληθεί με τη σπορά. Διαβάσαμε το βιβλίο, Το σποράκι ταξιδεύει του Eric Carle, γίναμε κι εμείς σποράκια και μεγαλώσαμε όπως τα φυτά. Είπαμε τι χρειάζεται το φυτό για να αναπτυχθεί και βρήκαμε τη λέξη σπόρος.

 

Κλείνοντας λοιπόν,  ανεβάσαμε σχετικά φύλλα εργασίας για το τι χρειάζεται ένα φυτό και να συμπληρώσουν τον πίνακα του Van Gogh , ο σπορέας με τα κομμάτια που λείπουν. Επίσης να αντιστοιχήσουν σποράκια με γλάστρες και να βρουν πόσα σποράκια περισσεύουν και να ζωγραφίσουν τον δικό τους “σπορέα”.

     

 

Ξεκινώντας η αναστολή λειτουργίας και η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση φτιάξαμε την ηλεκτρονική μας τάξη, παίρνοντας πολλές ιδέες από το διαδίκτυο και από αξιόλογες συναδέλφους.
Σε ppt έχουμε φτιάξει το παρουσιολόγιό μας και τις ρουτίνες που έχουμε και στην τάξη, όπως την ημερομηνία και τον καιρό. Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα webex, κάνουμε διαμοιρασμό στα αρχεία και τα παιδιά βρίσκουν το φύλλο με το όνομά τους όπως στην τάξη μας και το δείχνουν με γραμμή ή κύκλο ή όπως αλλιώς μπορούν. Κάθε παιδί που έβρισκε το όνομά του, μας έλεγε και λέξεις που αρχίζουν με το αρχικό του.
Ανεβάσαμε και σχετικό φύλλο όπου ζωγράφισαν το φύλλο τους και πράγματα από το αρχικό τους γράμμα.
Διαβάσαμε το βιβλίο “η Γάτα η Μαρμελάδα” της Γιολάντας Τσορώνη και το συζητήσαμε. Ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από την ιστορία.
Αναφέραμε ποια πράγματα πήρε η Μαρμελάδα και τα κυκλώσαμε με διαμοιρασμό.
Το ίδιο φύλλο έχει ανέβει και στην eclass.

Φτιάξαμε καρτέλες με τα πράγματα, τις δείξαμε στα παιδιά και μετά κρύβαμε ένα από όλα και το κάθε παιδί έπρεπε να μαντέψει ποιο λείπει. Μιμηθήκαμε φωνές διαφόρων ζώων.

Παράλληλα είχαμε αρχίσει, πριν την αναστολή, την ενασχόλησή μας με τα σχήματα. Φτιάξαμε κατασκευές με διάφορα σχήματα και σε φύλλο εργασίας εντοπίσαμε το ορθογώνιο.

Έχουμε ζητήσει από τα παιδιά να ζωγραφίσουν μια γάτα όπως μπορούν, αφού την σχεδιάσαμε κι εμείς στην τάξη, και να γεμίσουν το σώμα της με ό,τι σχήματα θέλουν, για να συνεχίσουμε την επόμενη βδομάδα τα ΣΧΗΜΑΤΑ μέσω webex και eclass.

Ας διασκεδάσουμε όμως και λίγο ακόμα. Ένα παιχνίδι με τα πράγματα που πήρε η Μαρμελάδα.

Αρχίσαμε τα “παιχνίδια”

Τον Οκτώβρη, όπως ήταν το χρονοδιάγραμμά μας, ασχοληθήκαμε με το λογότυπο του έργου και τη μασκότ.

Μετά από τη σύνθεση των κατασκευών όλων των σχολείων κατασκευάστηκε το λογότυπό μας! Πιο συνεργατικό δε μπορούσε να είναι! Είμαστε πολύ περήφανοι!!!

Τα ονόματά μας στα παγκάκια και στις καρτέλες μας θυμίζουν παιχνίδια.

Επικοινωνήσαμε με το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών για να ετοιμάσουμε την πρότασή μας για τη μασκότ. Εμείς φτιάξαμε το “γαμπρό-ρομπότ” με παλιά κουτιά, κουμπιά και χάρτινα ρολά.

Τον ζωγραφίσαμε όπως μπορούσαμε
Το νηπιαγωγείο της Πάτρας έφτιαξε τη “νύφη-πλαγγόνα”.
Κι έτσι “παντρέψαμε” το παλιό με το νέο, την παράδοση με το μοντέρνο και το αρχαίο με το σύγχρονο!
Η συνάδελφος διασκεύασε και το τραγούδι, ο γάμος των ρομπότ και φτιάξαμε το τραγούδι του γάμου, το οποίο τραγουδήσαμε όλοι μαζί.

Η φωτογραφία του “γάμου”

Μπορείτε να δείτε στο βίντεο την επικοινωνία μας.

Συμμετείχαμε, όπως είχαμε αναφέρει και στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με δύο δραστηριότητες. Η πρώτη δραστηριότητα ήταν κοινή με τους συνεργάτες μας. Μπορείτε να τη δείτε στο βίντεο.

Η δεύτερη ήταν διάφορες δραστηριότητες με κώδικα. Μάθαμε τα χρώματα, τα σχήματα και άλλα πολλά.

Φέραμε τα αγαπημένα μας παιχνίδια στην τάξη και τα παρουσιάσαμε στους φίλους μας.

Συνεχίζουμε με ψηφοφορία μεταξύ των σχολείων για την επιλογή της μασκότ στις αρχές Νοέμβρη.
Ψηφίσαμε κι εμείς στην τάξη μας

Περιμένουμε τα αποτελέσματα!

Φυσικά θα μάθουμε και για τον υπολογιστή και για το ασφαλές διαδίκτυο, πάντα με ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ!
Συζητήσαμε και αναφέραμε τι κάνουμε στον υπολογιστή
Ξεκινήσαμε λοιπόν με τα μέρη του υπολογιστή. Μαθαίνουμε τα μέρη του υπολογιστή. Ταυτίζουμε εικόνες και λέξεις και μετά βρίσκουμε την εικόνα στο χαλάκι του bee bot και το οδηγούμε στο αντίστοιχο τετράγωνο με τη λέξη που τραβήξαμε.
Παρακολουθήσαμε βίντεο για τον υπολογιστή και θα μάθουμε για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Περισσότερα στην επόμενη ανάρτησή μας.

Η 28η Οκτωβρίου στο σχολείο μας

Γιορτάζουμε όπως κάθε χρόνο την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 με πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες. Μαθαίνουμε για τη σημαία μας και την ξεχωρίζουμε από άλλες σημαίες.

Συμπληρώνουμε φύλλα εργασίας

Διαβάσαμε το βιβλίο, “Η Φάλαινα που τρώει τον πόλεμο” και ζωγραφίσαμε τη δική μας φάλαινα που τρώει πράγματα που δε μας αρέσουν.

Ξεχωρίζουμε τις συλλαβές ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ στις λωρίδες της σημαίας μας

Φτιάχνουμε το σήμα της Ειρήνης γιατί δεν ξεχνάμε πώς ο πόλεμος δεν είναι κάτι καλό αλλά δυστυχώς μερικές φορές απαραίτητος.

Συζητήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και βρίσκουμε τις διαφορές
Περπατάμε στο βουνό για τον πόλεμο και βρίσκουμε τη λέξη ΟΧΙ.
Μαθαίνουμε το ορθογώνιο, το σχηματίζουμε σε ρύζι και με τουβλάκια και ξεχωρίζουμε τα ορθογώνια από τα άλλα σχήματα

Ξεχωρίζουμε και ομαδοποιούμε τις σημαίες με διαφορετικά κριτήρια, χρώματα, γραμμές, σχήματα κ.λ.π. Ζωγραφίζουμε ο καθένας τη δική του σημαία και τις ενώνουμε για να φτιάξουμε τη σημαία της τάξης μας.

Παρατηρούμε και συζητάμε για τον πίνακα του Πικάσο, Γκουέρνικα, τον ανασυνθέτουμε, τον αναπαριστούμε και του δίνουμε άλλο τίτλο

 

 

 

Φυσικά, έγινε και η γιορτή μας με όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα.
Και του χρόνου, ελπίζουμε, καλύτερα!

Το Φθινόπωρό μας

Ομαδική εργασία για το Φθινόπωρο

Τον Οκτώβριο συνεχίσαμε δραστηριότητες σχετικές με το όνομά μας, το αρχικό μας, συλλαβές και προτάσεις. Σχηματίσαμε το αρχικό μας με σύρμα πίπας και το κάναμε ανθρωπάκι.

Βρήκαμε το όνομά μας μέσα στην πρόταση
“μαγειρέψαμε” τα ονόματα, τα ανακατέψαμε και τα ξαναβρήκαμε

 

Βρίσκουμε και χρωματίζουμε το αρχικό μας
Μάθαμε για τον τρύγο με τον αγαπημένο μας, κο Γιώργο
Ασχοληθήκαμε με το φθινόπωρο, τη λέξη, τα χαρακτηριστικά του και το ζωγραφίσαμε

 

Διαβάσαμε το βιβλίο, “Η Ζουζού και η μελαγχολία του φθινοπώρου” και παίξαμε την ιστορία
Παίξαμε και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας για το φθινόπωρο στη γλώσσα και στα μαθηματικά
Ομαδοποιήσεις
Γράμματα και χωρικές έννοιες
Συνθέσαμε με φύλλα και καρπούς εικόνες
Ζωγραφίσαμε πρόσωπα όπως ο καλλιτέχνης Αρτσιμπόλντο
Συνεχίζουμε το πρόγραμμά μας στο eTwinning κι ετοιμαζόμαστε για την εθνική μας γιορτή!…