Οι μαθητές μας έζησαν απίθανες στιγμές όλο το διάστημα του Δεκεμβρίου, μέχρι την παρουσίαση της Χριστουγεννιάτικης γιορτής. Μέσα σε κλίμα χαράς, ενθουσιασμού, έμπνευσης, γιορτινής διάθεσης, με το νου, την ψυχή και τα μικρά χεράκια τους, έγιναν οι δημιουργοί μεγάλων…επιτευγμάτων! Κατασκευές, παραμύθια, ομαδικές εθιμοτυπικές εργασίες, συγγραφή ιστοριών, ζωγραφική…όλα βασισμένα στη Χριστουγεννιάτικη παράδοση. Εδώ παραθέτουμε κάποια από όλα τα υπέροχα καλλιτεχνήματά μας!
Τα έθιμα της πρωτοχρονιάς και το γράμμα στον Άγιο Βασίλη:
Χριστούγεννα και…. εγγραμματισμός!
Λαϊκή παράδοση και καλικάντζαροι: τι είναι οι καλικάντζαροι; Ένα πανέμορφο τραγούδι του Τ. Ιωαννίδη μας το λέει πολύ γλαφυρά. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα καλικαντζαράκια εργαζόμενα σε ομάδες!
Χριστουγεννιάτικες κατασκευές: Ευχετήριες κάρτες, ημερολόγιο και ο μπισκοτούλης:
Και μια όμορφη κατασκευή με την Εκπαιδευτικό των Αγγλικών:
Και του χρόνου με υγεία για νέες, πρωτότυπες δημιουργίες, και δράσεις!
Στις 17 Δεκεμβρίου επισκεφθήκαμε το Γηροκομείο της πόλης μας με τους μαθητές μας.
Μέσα στη γιορτινή ατμόσφαιρα των ημερών, περιμένοντας να υποδεχτούμε τη μεγαλύτερη γιορτή των εορτών, ετοιμαστήκαμε κατάλληλα για τη σημαντική αυτή επίσκεψη. Η μεγαλύτερη επιθυμία μας ήταν, σύμφωνα με τα λόγια των παιδιών, να δώσουμε Αγάπη, να σκορπίσουμε Χαμόγελα , να χαρίσουμε μια ζεστή Αγκαλιά στους ηλικιωμένους που ζουν εκεί. Άλλωστε, αυτό είναι και το σπουδαιότερο μήνυμα των Χριστουγέννων: η προσφορά, η αγάπη, η φιλανθρωπία και η βοήθεια στους συνανθρώπους μας, ιδιαίτερα σε όσους την έχουν ανάγκη. Περάσαμε λοιπόν, όμορφες στιγμές παρέα με τους παππούδες και τις γιαγιάδες, τους είπαμε τα κάλαντα κι άλλα χριστουγεννιάτικα τραγούδια, τους δώσαμε τα δώρα μας ( χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές και κάρτες, φτιαγμένες από τα παιδιά). Αλλά και οι ηλικιωμένοι χάρηκαν, συγκινήθηκαν, νοστάλγησαν δικές τους προσωπικές στιγμές, βλέποντας τα λαμπερά και γελαστά προσωπάκια των παιδιών. Οι υπεύθυνοι του Γηροκομείου μας ευχαρίστησαν για την πρωτοβουλία μας αυτή, αλλά και τους γονείς των παιδιών για τα πλούσια κεράσματα που έστειλαν μέσω αυτών. Ανταποδώσαμε τις ευχαριστίες τους και υποσχεθήκαμε να ξαναπάμε!
Στο δόμο προς το Γηροκομείο:
Οι προσφορές των γονέων των μαθητών μας και το καλωσόρισμα της κυρίας Μαρίας:
Τα κάλαντα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια στους ηλικιωμένους :
Λίγη χαλάρωση στην αυλή, απολαμβάνοντας το φιλόξενο χώρο:
Ένας “ζεστός” χώρος μας φιλοξένησε στις 18 Δεκεμβρίου. Ήταν η παιδική βιβλιοθήκη στην παλιά λαχαναγορά. Εκεί οι μαθητές μας ήρθαν με τους γονείς τους και άκουσαν από τις Νηπιαγωγούς το παραμύθι, “Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι”. Στην ιστορία, το ποντικάκι κατάφερε να αγγίξει το αστεράκι κι εμείς με τη σειρά μας να “αγγίξουμε” τη μαγεία του παραμυθιού, ταξιδεύοντας στον ονειρεμένο κόσμο των βιβλίων. Πολύτιμοι συνεργάτες οι γονείς, που με τη βοήθειά τους τα παιδιά δημιούργησαν όμορφες χριστουγεννιάτικες κάρτες και έγραψαν ευχές!
Ένα όμορφο Χριστουγεννιάτικο παραμύθι, που προβάλει κοινωνικά μηνύματα, διαβάσαμε στους μαθητές μας. Το διδακτικό περιεχόμενό του ευαισθητοποιεί τους μικρούς ακροατές, στην αξία της προσφοράς, στους συνανθρώπους μας. Ο τίτλος του: Το φαρδύ πουλόβερ”. Ένα φαρδύ πουλόβερ, που είχε περισσότερο νήμα από αυτό που χρειαζόταν ο αρκούδος, κάλυψε τις ανάγκες πολλών άλλων ζώων, βοηθώντας τους όλους να περάσουν ζεστά και γλυκά Χριστούγεννα.
Στις 2 Δεκεμβρίου με πολλή χαρά και ανυπομονησία, παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση, <<Πινόκιο>>, στο ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου. Μια παράσταση άρτια οργανωμένη, για μικρούς και μεγάλους, με αθρόα προσέλευση και ανταπόκριση από τους κατοίκους της πόλης μας. Εντυπωσιακά σκηνικά κοστούμια, όμορφη μουσική και σπουδαίες ερμηνείες. Οι μαθητές μας την απόλαυσαν και την αποτύπωσαν στις ζωγραφιές τους!
ΤΙΤΛΟΣ: Γνωριμία με το σώμα μας (το περίγραμμά του) και τα εξωτερικά του μέρη (τα κύρια).
ΣΤΟΧΟΣ: Ομαλή συνεργασία των νηπίων ως προς το επιθυμητό αποτέλεσμα, καλλιέργεια του προφορικού λόγου και εμπλουτισμός αυτού με νέες λέξεις-ορολογίες, διέγερση της αδρής κινητικότητας μέσω μουσικοκινητικών τραγουδιών.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Τα παιδιά σχεδίασαν το περίγραμμα του σώματος ενός συμμαθητή τους. Ζωγράφισαν ενδεικτικά τα μέρη του σώματος, δουλεύοντας σε ομάδες. Χόρεψαν ένα μουσικοκινητικό τραγούδι σχετικό με τα μέρη του σώματος.
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΤΙΤΛΟΣ: Ο σκελετός μας (μορφολογία)
ΣΤΟΧΟΣ: Να ανακαλύψουν τα νήπια το “μυστήριο” που κρύβεται πίσω από το δέρμα και τα ορατά όργανά μας, να αντλήσουν πληροφορίες για το σκελετό του ανθρώπου μέσα από τα κατάλληλα βιβλία και τις αφίσες που υπάρχουν στην τάξη και να κατασκευάσουν το καθένα το δικό του σκελετό.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Κατασκευή ανθρώπινου σκελετού.
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΤΙΤΛΟΣ: Τα όργανα του προσώπου μας
ΣΤΟΧΟΣ: Αφού ήρθαμε σε μια πρώτη επαφή με το περίγραμμα του σώματός μας, κατανοήσαμε πόσο απαραίτητος είναι ο σκελετός μας, τα οστά μας δηλαδή, προκειμένου το σώμα μας να έχει την όρθια στάση του και γνωρίσαμε κάποια από τα μέρη αυτού, επιγραμματικά, προχωράμε στην πιο λεπτομερή μελέτη του στο εξής. Στοχεύουμε, εκτός από τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου, την “ανάγνωση” και τη γραφή νέων ορολογιών, στην ανάπτυξη, διαχείριση κι ενδυνάμωση των συναισθημάτων των νηπίων, μελετώντας τα όργανα του προσώπου. Η ενσυναίσθηση, η αλληλοβοήθεια, η επικοινωνία με τους άλλους, θα είναι το κύριο μέλημά μας.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Τα παιδιά, αφού είδαν εικόνες (τρισδιάστατες) με τα όργανα του προσώπου, μέσα από τα βιβλία και αντίστοιχα εκπαιδευτικά βίντεο, έγραψαν τις νέες λέξεις που αφορούν στα όργανα του προσώπου. Επίσης, προσπάθησαν να φτιάξουν τη συμμετρία του προσώπου μαζί με τα όργανά του και έκαναν αντιστοίχιση στα βασικά εξωτερικά όργανα, τόσο του προσώπου όσο και του υπόλοιπου σώματος (πειραματίστηκαν μέσα από τον Η/Υ).
Ως συνέχεια των οργάνων του προσώπου, ασχοληθήκαμε με τις πέντε αισθήσεις του ανθρώπου και με τα συναισθήματα, που απορρέουν από αυτές. Οι μαθητές μας μέσα από ομαδικά παιχνίδια, ανακάλυψαν τι είναι οι αισθήσεις, τον τρόπο που αυτές σχετίζονται με την μεταξύ τους επικοινωνία και πώς νιώθουν μέσα από αυτές, ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση που βιώνουν. Έκαναν και το πείραμα της ακοής με τα πλαστικά ποτήρια και το σχοινί(το ένα παιδί είχε το ποτήρι κοντά στο στόμα και μιλούσε και το άλλο είχε το ποτήρι κολλημένο στο αυτί του και προσπαθούσε να ακούσει αυτά που του έλεγε- τα δύο ποτήρια ήταν δεμένα στις δύο αντίστοιχες άκρες του σχοινιού-τα παιδιά έπρεπε να κρατούν το σχοινί τεντωμένο, προκειμένου να φτάσει ο ήχος από τη μία άκρη του σχοινιού στην άλλη).
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τίτλος: Το αναπνευστικό, το κυκλοφορικό και το πεπτικό σύστημα του ανθρώπου.
Στόχος: Να γνωρίσουν τα νήπια με σαφήνεια τις λειτουργίες και τα βασικά συστήματα του ανθρώπινου σώματος. Να ανακαλύψουν βιωματικά, το μεγαλείο της ανθρώπινης φύσης- του σώματος και πόσο τέλεια αυτό λειτουργεί. Να κατανοήσουν πού βρίσκονται τα όργανα πάνω στο σώμα τους και με ποιους τρόπους πρέπει να τα προσέχουν για να λειτουργούν σωστά, χωρίς επιπλοκές στην υγεία τους. Επιπρόσθετα, να μπορούν να παρατηρούν, να μελετούν και να συμπεραίνουν, βάσει της ποικιλομορφίας του εποπτικού υλικού στην τάξη, αναπτύσσοντας δημιουργικά τη φαντασία και την κριτική τους σκέψη.
Ενδεικτικές δραστηριότητες: εκπαιδευτικά βίντεο, που παρουσιάζουν αναλυτικά τη μορφολογία και τη λειτουργία των παραπάνω συστημάτων. Εγκυκλοπαίδειες με μεγάλες εικόνες για την πληρέστερη κατανόηση αυτών. Οι μαθητές εργάζονταν πρώτα ομαδικά, προκειμένου να αναπαραστήσουν το κάθε σύστημα ξεχωριστά, σε χαρτί του μέτρου και κατόπιν περνούσαν στο ατομικό φύλλο εργασίας. Ακόμα, μέσα από πειράματα προσέγγισαν καλύτερα τις σύνθετες αυτές λειτουργίες.
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τίτλος: Η φροντίδα του σώματος
Στόχος: Να κατανοήσουν τα νήπια πόσο απαραίτητη, καθημερινά, είναι η περιποίηση, η καθαριότητα, η σωστή διατροφή για το σώμα, προκειμένου αυτό να είναι υγιές, γεμάτο ενέργεια.
Ενδεικτικές δραστηριότητες: βιβλία για την ατομική υγιεινή και την υγιεινή διατροφή, ομαδοποιήσεις βλαβερών και ωφέλιμων φαγητών, ομαδικά παιχνίδια αναφορικά με τους τρόπους που περιποιούμαστε το σώμα μας, παιχνίδια σύγκρισης σχετικά με τη μορφή που έχει το σώμα μας τώρα και πώς θα είναι στο μέλλον (<< ο εαυτός μου τώρα και πώς θα είναι όταν μεγαλώσω…>>).
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τίτλος: Αν θέλεις να σωθείς, σήκω να γυμναστείς!
Στόχος: Να κατανοήσουν τα νήπια πόσο σημαντική είναι η κίνηση και η άσκηση του σώματός μας. Να μάθουν ότι η γυμναστική είναι συνυφασμένη τόσο με τη σωματική όσο και με την πνευματική υγεία του ανθρώπου. Να συζητήσουν για τα συναισθήματα που τους δημιουργεί η πιο έντονη ή η πιο χαλαρή σωματική άσκηση.
Ενδεικτικές δραστηριότητες: Μουσικοκινητικές ρυθμικές ασκήσεις για το κεφάλι, τα χέρια και τα πόδια. Ασκήσεις για ελεγχόμενη ρυθμική αναπνοή, έντονη κίνηση (τρέξιμο, πηδηματάκια), αλλά και χαλαρό βάδισμα και ξεκούραση(σε ύπτια θέση). Εδώ αναφερθήκαμε και στα οφέλη του ύπνου, προκειμένου το σώμα μας να διατηρεί την υγεία του και ειδικότερα ο εγκέφαλος την πνευματική του διαύγεια.
7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τίτλος: Ατομική υγιεινή για παιδιά (από την ΤΟΜΥ Αγρινίου)
Στόχος: Περισσότερη έμφαση στους τρόπους της ατομικής καθαριότητας, στη συχνότητα της ατομικής υγιεινής, στα προϊόντα καθαρισμού του σώματος και στα μέτρα προφύλαξης από τα μικρόβια.
Ενδεικτικές δραστηριότητες: Εκπρόσωποι της μονάδας ΤΟΜΥ της πόλης μας, επισκέφτηκαν το σχολείο μας και παρουσίασαν το πρόγραμμα της ατομικής υγιεινής στους μαθητές και των τριών τμημάτων. Δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στο σωστό πλύσιμο των χεριών, με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών στις αντίστοιχες δραστηριότητες. Έμαθαν το τραγούδι της καθαριότητας, το δραματοποίησαν και ζωγράφισαν σκηνές από το παραμύθι <<Ο Ηρακλής και η νεράιδα Καθαρούλα>>, που έφεραν στην τάξη οι εκπρόσωποι της ΤΟΜΥ.
Ατομική υγιεινή για παιδιά (από την ΤΟΜΥ Αγρινίου) Στόχος:Εκπαίδευση στην ατομική καθαριότητα, στη συχνότητα της ατομικής υγιεινής, στα προϊόντα καθαρισμού του σώματος και στα μέτρα προφύλαξης από τα μικρόβια. Εκπρόσωποι της μονάδας ΤΟΜΥ της πόλης μας, επισκέφτηκαν το σχολείο μας και παρουσίασαν το πρόγραμμα της ατομικής υγιεινής στους μαθητές και των τριών τμημάτων. Δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στο σωστό πλύσιμο των χεριών, με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών στις αντίστοιχες δραστηριότητες. Έμαθαν το τραγούδι της καθαριότητας, το δραματοποίησαν και ζωγράφισαν σκηνές από το παραμύθι <<Ο Ηρακλής και η νεράιδα Καθαρούλα>>, που έφεραν στην τάξη οι εκπρόσωποι της ΤΟΜΥ.
Μια από τις χαρακτηριστικές γεωργικές ασχολίες του τόπου μας, είναι το μάζεμα της Ελιάς. Στο σχολείο μας, οι μαθητές μας, γνώρισαν την Ελιά, μέσα από ένα παραμύθι. Το περιεχόμενό του αναφέρεται στην προσφορά της και τα οφέλη της στην επιβίωση των ανθρώπων.
Λήψη αρχείου
Η ελιά συνδέεται με την αρχαία Ελλάδα. Ήταν το δώρο της Αθηνάς στην Κεκροπία, που αργότερα ονομάστηκε Αθήνα, ως αποτέλεσμα της νίκης της, σε διαγωνισμό με τον Ποσειδώνα αφού το δώρο της εκτιμήθηκε περισσότερο, σε σχέση με τα δώρα του ανταγωνιστή της, το πολεμικό άλογο και την πηγή.
Το μάζεμα της ελιάς φιλοτεχνήθηκε από πλήθος ζωγράφων. Εντυπωσιακός είναι ο πίνακας του Θεόφιλου.
Τα παιδιά το ζωγράφισαν, σε ομάδες.
Ο καρπός της ελιάς, μπορεί να οδηγηθεί στο τραπέζι μας ή να μας δώσει το “υγρό χρυσό”, το ελαιόλαδο. Για το σκοπό αυτό είναι απαραίτητη η “διαλογή” του. Να διαχωριστεί δηλαδή, ο καρπός που θα γίνει βρώσιμες ελιές και αυτός που θα πάει στο ελαιοτριβείο.
Τα παιδιά έκαναν τις απαραίτητες ταξινομήσεις στην τάξη: Η διαδικασία της παραγωγής του λαδιού παλιά, ήταν μια δύσκολη διαδικασία. Υπάρχει μια εξέλιξη στη διαδρομή του ελαιοτριβείου: ποδοκίνητο – χειροκίνητο – ζωοκίνητο:
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή