Οι εγγραφές μαθητών για το σχολικό έτος 2025-2026 θα γίνουν από 5-3-2025 έως και 31-3-2025 και θα εγγραφούν υποχρεωτικά τα παιδιά που έχουν γεννηθεί το 2021.
Κατά τη διαδικασία της αίτησης εγγραφής, θα πρέπει να έχετε:
Κωδικούς taxis net
Κινητό τηλέφωνο
Αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας
Όταν ολοκληρώσετε τη διαδικασία της εγγραφής του παιδιού σας και αφού λάβετε απάντηση για την αποδοχή της, θα προσκομίσετε στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, από 1:00΄ μ.μ. έως 1:30΄μ.μ. αυστηρά, τα ακόλουθα:
Το αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας σας
Ατομικό δελτίο υγείας μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ) συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο από τον/την παιδίατρο.
Βιβλιάριο Υγείας Παιδιού (Β.Υ.Π).
Σημειώσεις:
1. οι μαθητές που ήδη φοιτούν στο νηπιαγωγείο και θα συνεχίσουν για το δεύτερο έτος φοίτησής τους, διατηρούν την εγγραφή τους:
(παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ79-2017 (ΦΕΚ 109 Α). 2. Το ΑΔΥΜ, μπορείτε να το κατεβάσετε από το ιστολόγιό μας, στη σελίδα χρήσιμα έντυπα: https://blogs.sch.gr/15nipag/chrisima-entypa/ 3. Ο χάρτης ορίων της περιοχής του 15ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου, είναι ο ακόλουθος:
Όρια Σχολικής Μονάδας: Ε.Ο. Αντιρρίου Ιωαννίνων- Βάλτου -Ηρώων- Βαρνακιώτη-Σκόπα-Φιλελλήνων- Ορέστη-Αγ. Γεωργίου- Πορθάωνος- Καλλέργη-Πραξιτέλους- Ε.Ο. Αντιρρίου Ιωαννίνων 4. Εγκύκλιος εγγραφών στο Νηπιαγωγείο, για το σχολικό έτος: 2025-2026
Τίτλος: Ζωή από την αρχή…( ή…ο κύκλος ζωής των φυτών)
Στόχος: Διερεύνηση της ζωής των φυτών, παρατήρηση του αέναου κύκλου ανάπτυξης (“γέννηση”-πολλαπλασιασμός- “παραγωγή”- φθορά). Κατανόηση της σπουδαιότητας ύπαρξης των φυτών και του πρασίνου στο περιβάλλον. Συνεργασία των παιδιών προς το επιθυμητό αποτέλεσμα (δράσεις).
Ενδεικτικές δραστηριότητες: Ταξινόμηση των βολβών, βάσει του ονόματός τους ( μαργαρίτες, τουλίπες,κτλ). Φύτεμα των βολβών στα παρτέρια της αυλής μας και περιποίηση αυτών: πότισμα, βοτάνισμα. Παρακολούθηση της ανάπτυξής τους.
– “Λίπασμα” με κομποστοποίηση. Ανάγνωση της ιστορίας: Ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια.
Τα παιδιά αντιλαμβάνονται τον τρόπο που μπορεί να ανακυκλωθεί, η μη καταναλώσιμη οργανική ύλη και να γίνει λίπασμα, για τα φυτά μας στο παρτέρι με τη διαδικασία της κομποστοποίησης.
–Ζωγραφική της οργανικής ύλης που μπορεί να κομποστοποιηθεί:
2o Εργαστήριο Τίτλος:“Ξεχωρίζω-συλλέγω-ανακυκλώνω” Στόχος: Να γνωρίσουν τα “σκουπίδια” που ανακυκλώνουμε και τη διαδικασία της συλλογής τους Ενδεικτικές Δραστηριότητες – Εκπαιδευτικό video για την ανακύκλωση:
– Διαχωρισμός των ανακυκλώσιμων υλικών και ταξινόμηση ανάλογα με την ύλη κατασκευής τους (κόβω και κολλώ)
–
Παιχνίδι για την ανακύκλωση:
3o Εργαστήριο Τίτλος: “Κάδοι ανακύκλωσης” Στόχος: Να μάθουν να αναγνωρίζουν τους κάδους ανακύκλωσης και τον τρόπο περισυλλογής και επεξεργασίας της ανακυκλώσιμης ανόργανης ύλης. Ενδεικτικές Δραστηριότητες: – Ποιος είναι ο κάδος της ανακύκλωσης; Πώς τον ξεχωρίζω από τους άλλους κάδους;
– Κατασκευή κάδου ανακύκλωσης χαρτιού στην τάξη
– Ζωγραφική του κάδου και του φορτηγού συλλογής των ανακυκλώσιμων απορριμμάτων με το σωστό χρώμα
4o Εργαστήριο Τίτλος: “Ανακύκλωση ναι, αλλά …..και χωρίς καυσαέρια” Στόχος: Να γνωρίσουν τα προσφιλή στα παιδιά και όχι μόνο, οικολογικά μέσα μεταφοράς. Ενδεικτικές Δραστηριότητες: – Να γιατί προτιμώ μέσα μεταφοράς χωρίς καυσαέρια: – Ζωγραφική αυτών
5ο Εργαστήριο
Τίτλος: “Φροντίζω το δάσος κι αυτό μου δίνει ζωή!”
Στόχος: Η σπουδαιότητα του δάσους στη ζωή μας (το προσέχουμε από τα σκουπίδια, από τον κίνδυνο μιας πυρκαγιάς, από την άσκοπη υλοτομία…παίρνουμε ως αντάλλαγμα, οξυγόνο, ενέργεια και το…χαρτί, αλλά μόνο από τα “γέρικα” δέντρα!)
Ενδεικτικές δραστηριότητες: ομαδικό κολλάζ ενός υγιούς δάσους
6ο Εργαστήριο
Τίτλος: “Θάλασσα καθαρή, αν κάνω ανακύκλωση σωστή!”
Στόχος: Ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τη ρύπανση της θάλασσας. Η συνειδητοποίηση ότι, το θαλάσσιο περιβάλλον μολύνεται και ζημιώνεται ανεπανόρθωτα, αν εμείς δεν διαχειριζόμαστε ορθά την περισυλλογή των σκουπιδιών μας και την ανάλογη απόρριψή τους. Λύματα, πλαστικά, γυαλί…σκορπίζουν το θάνατο στον θαλάσσιο κόσμο…
Ας ακούσουμε κι ένα τραγούδι για την ανακύκλωση
7ο Εργαστήριο
Αξιολόγηση εργαστηρίου- συνολική αποτίμηση της υλοποίησής του
Τα νήπια, μέσα από συγκεκριμένα φύλλα εργασίας, “κατέγραψαν” τις εμπειρίες που αποκόμισαν κατά την εκπόνηση του εργαστηρίου. Ποια είναι τα ουσιώδη μηνύματα της Ανακύκλωσης, ποια είναι τα συναισθήματα που αναδύονται, όταν λαμβάνει χώρα στη ζωή μας, ποιες είναι οι συνέπειες όταν την αφήνουμε στο περιθώριο…τελικά πώς θέλουμε το “σπίτι” μας – τη Γη μας να είναι;
Ενδεικτικά φύλλα αξιολόγησης:
Σύμβολο – προσδιορισμός της Ανακύκλωσης:
Αιτίες που “αρρωσταίνουν” τη Γη και ενέργειες που την κρατούν καθαρή
Δεν ξεχνάμε, λοιπόν ότι το περιβάλλον για να είναι υγιές, έχει ανάγκη τη φροντίδα και τον σεβασμό μας…κι έτσι, είμαστε κι εμείς ασφαλείς και υγιείς μέσα σε αυτό!
Ας βάλουμε την Ανακύκλωση στην καθημερινότητά μας και θα κερδίσουμε μια αλλιώτικη ζωή!
Με την ΚαθαράΔευτέρα ξεκινά η Σαρακοστή για την Ορθόδοξη εκκλησία, ενώ ταυτόχρονα σημαίνει το τέλος των Αποκριών. Η Καθαρά Δευτέρα ονομάστηκε έτσι γιατί οι Χριστιανοί “καθαρίζονταν” πνευματικά και σωματικά. Είναι μέρα νηστείας αλλά και μέρα αργίας για τους Χριστιανούς. Η νηστεία ή Μεγάλη Σαρακοστή, όπως λέγεται, διαρκεί για 40 μέρες, όσες ήταν και οι μέρες νηστείας του Χριστού στην έρημο. Την Καθαρά Δευτέρα συνηθίζεται να τρώγεται λαγάνα (άζυμο ψωμί που παρασκευάζεται μόνο εκείνη τη μέρα), ταραμάς και άλλα νηστίσιμα φαγώσιμα, κυρίως λαχανικά, όπως και φασολάδα χωρίς λάδι. Επίσης συνηθίζεται το πέταγμα χαρταετού. Η Καθαρά Δευτέρα εορτάζεται 48 ημέρες πριν την Κυριακή της Ανάστασης του Χριστού, το χριστιανικό Πάσχα.
Τη μέρα αυτή, μικροί και μεγάλοι τρέχουμε με χαρά στην εξοχή να πετάξουμε το χαρταετό μας.
Οχαρταετόςείναι μια ελαφριά κατασκευή σκοπός της οποίας είναι να πετά με τη βοήθεια του αέρα. Ο χαρταετός κρατιέται από αυτόν που τον πετά μέσω της καλούμπας, ενός λεπτού σχοινιού.Η συνήθεια του πετάγματος χαρταετού προέρχεται πιθανότατα από την Κίνα. Για εμάς, στην Ελλάδα, το πέταγμα του χαρταετού είναι μέρος των εθίμων της Καθαράς Δευτέρας και συγκεκριμένα του υπαίθριου εορτασμού της – τα λεγόμενα κούλουμα.
Σας ευχόμαστε να περάσετε όμορφα με το ψηλότερο πέταγμα του χαρταετού σας και ΚαλήΣαρακοστή!
Μπορείτε να ακούσετε, στη συνέχεια ένα ωραίο τραγούδι και παραμύθι για τον χαρταετό:
Παρακολουθήσαμε σήμερα (24-02-2025) με τους μαθητές μας την ταινία: “Πρόβατα εναντίον λύκων” στον κινηματογράφο ΑΝΕΣΙΣ, με μεγάλο ενθουσιασμό! Η ταινία διαπραγματεύονταν τη δύναμη της φιλίας, της αλληλεγγύης, της συνεργασίας, ενάντια σε κάθε μορφή εξουσίας και καταδυνάστευσης των λίγων έναντι των πολλών. Με την αγάπη και το σεβασμό μπορεί να νικηθεί το κακό, σε έναν κόσμο τόσο διαφορετικό. Όλοι μαζί, με μια ψυχή, είμαστε πάντα πιο δυνατοί! Μετά το τέλος της ταινίας, απολαύσαμε μπόλικο παιχνίδι στην πλησιέστερη παιδική χαρά.
Τσικνοπέμπτη ονομάζεται η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου , επειδή την ημέρα αυτή όλα τα σπίτια ψήνουν κρέας ή λειώνουν το λίπος από τα χοιρινά και ο μυρωδάτος καπνός (τσίκνα) είναι διάχυτος παντού. Από αυτή την τσίκνα, λοιπόν, έχει πάρει και το όνομά της η Πέμπτη και λέγεται Τσικνοπέμπτη. Είναι γιορτή της ορθόδοξης παράδοσης στην οποία καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες κρέατος. Λαμβάνει χώρα την Πέμπτη, λόγω του ότι οι ημέρες Τετάρτη και Παρασκευή είναι “νήστιμοι ημέραι”, της δεύτερης εβδομάδας των Αποκριών, της καλούμενης Κρεατινής . Το έθιμο χάνεται στα βάθη των αιώνων, χωρίς να γνωρίζουμε την προέλευσή του. Εικάζεται, όμως, ότι προέρχεται από τις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων, που επιβίωσαν του Χριστιανισμού. Την Τσικνοπέμπτη, που βρίσκεται στο μέσο του Τριωδίου, ξεκινούν ουσιαστικά οι εκδηλώσεις της Αποκριάς, οι οποίες κορυφώνονται με τα Κούλουμα την Καθαρά Δευτέρα.
Στο Νηπιαγωγείο μας τηρήσαμε και φέτος δεόντως το έθιμο της Τσικνοπέμπτης!!!
Οι χαρούμενες παιδικές φωνές των μικρών μαθητών ντυμένων με τις όμορφες στολές τους, κατέκλυσαν από νωρίς τις αίθουσες και των τριών τμημάτων του νηπιαγωγείου μας!!!
Μιλήσαμε για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης, την Αποκριά αλλά η μέρα έφτασε στην κορύφωσή της όταν όλοι οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στην αυλή των κάτω τμημάτων, η οποία από νωρίς είχε στολιστεί ανάλογα από τις κεφάτες εκπαιδευτικούς!!!
Η στολισμένη αυλή μας απέκτησε χάρη στους μικρούς μας “μασκαράδες”, ζωντάνια ,κέφι και χαρά!!!
Ξεκινήσαμε απολαμβάνοντας το παραδοσιακό, λόγω ημέρας ,σουβλάκι…..
Κι αφού ήπιαμε το χυμό μας και φάγαμε όλα τα πλούσια εδέσματα ,παίξαμε πολύ και το ρίξαμε και στο χορό!!!
Από καρδιάς ευχαριστούμε τους δραστήριους πάντα γονείς που για άλλη μια φορά φρόντισαν με τα πλούσια εδέσματα που προσέφεραν ,να μη μας λείψει τίποτε!!!
Η Αμυγδαλιά, είναι το σύμβολο της αγάπης, στην ελληνική μυθολογία. Είναι το δέντρο που δε λογαριάζει την παγωνιά, ανθίζει στην καρδία του χειμώνα, δίνοντάς μας την ελπίδα της ζωής και το μήνυμα ότι γρήγορα ο χειμώνας θα φύγει και η φύση θα αναγεννηθεί, με τον ερχομό της άνοιξης!
Τα παιδιά γνώρισαν δυο μύθους, για την αμυγδαλιά. Ο ένας, είναι από την αρχαία Ελλάδα:
….και ο άλλος, πιο σύγχρονος: “η Αμυγδαλιά και ο Βοριάς”!
Οι μαθητές μας κατασκεύασαν την όμορφη αμυγδαλιά, ζωγραφίζοντας τον κορμό της με τέμπερα, τα λουλούδια της με ποπ κορν- κολλάζ και συμπλήρωσαν ροζ αποχρώσεις με το πινέλο.
Να, και μια άλλη τεχνική από τους μαθητές μας…η αμυγδαλιά με δαχτυλομογιές!
Τέλος, τραγουδήσαν.. την ανθισμένη αμυγδαλιά:
Ο Οι Τρεις Ιεράρχες, οι σπουδαίοι αυτοί διδάσκαλοι – παιδαγωγοί όλης της οικουμένης, μας υπενθυμίζουν κάθε χρόνο, ανήμερα της γιορτής τους, πόσο σπουδαίο αγαθό είναι η παιδεία και η μόρφωση για τον άνθρωπο. Στο σχολείο μας μιλήσαμε για τη ζωή τους και αναλύσαμε μερικά από τα χιλιάδες σοφά τους λόγια, τόσο επίκαιρα στις μέρες μας. Η αγάπη, η προσφορά, η ελεημοσύνη, η αληθινή φιλία, ήταν κάποιες από τις αρετές και τις αξίες που προσπάθησαν να μεταλαμπαδεύσουν στους συνανθρώπους τους. Η μόρφωσή τους απέραντη, η δίψα τους για τη γνώση και την κάθε λογής επιστήμη, απύθμενη. Επάξια είναι οι Προστάτες των γραμμάτων και της παιδείας και κατ΄ επέκταση των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
“Ο νους και το πνεύμα δυναμώνουν με τη μελέτη και τη σπουδή, η ψυχή σμιλεύεται με την αγάπη.”…ένα από τα πολλά αποφθέγματα που συναντάμε στα βιβλία τους.
Ο Μέγας Βασίλειος: ίδρυσε τη Βασιλειάδα, μια πόλη με πολλά σχολεία, νοσοκομεία, γηροκομεία, ορφανοτροφεία (με δικές του δαπάνες, λόγω της πλούσιας καταγωγής του)
Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος: έγραψε πολλά βιβλία για τον Θεό, την ορθόδοξη πίστη και τις ηθικές αξίες της ζωής.
Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος: μιλούσε στο ακροατήριό του με λόγια γλυκά, όμορφα, θεσπέσια, για δικαιοσύνη, κοινωνική υπευθυνότητα, αλληλεγγύη.
Προκειμένου να τους τιμήσουμε, πήγαμε κι εμείς στην εκκλησία με την αρτοκλασία (άρτους) που φτιάξαμε για το σχολείο μας και παρακολουθήσαμε τη Θεία Λειτουργία.
Επιστρέφοντας στο σχολείο, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με τη φιλία των Τριών Ιεραρχών, έφτιαξαν το φύλλο εργασίας τους και μια ωραία κατασκευή για το γραφείο τους.
Χρόνια πολλά σε μαθητές και δασκάλους, με υγεία και κάθε πρόοδο!
Το τρέχον σχολικό έτος, καταδείχθηκε η ανάγκη της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου μας, σχετικά με θέματα οργάνωσης και διεξαγωγής εκπαιδευτικής έρευνας, στα πλαίσια της τάξης και του σχολείου.
Το θέμα της επιμόρφωσης που υλοποιήθηκε ήταν: «Εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη», διάρκειας 9 ωρών.
Οι ημερομηνίες που έγιναν οι συναντήσεις ήταν στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου.
Οι ενότητες της επιμόρφωσης ήταν οι ακόλουθες:
Την Τρίτη, στις 14-01-2025, κόψαμε τη Βασιλόπιτα και στα τρία τμήματα του σχολείου μας, ακολουθώντας την εθιμοτυπική παράδοση, που είναι συνδεδεμένη με τη γιορτή του Αγίου Βασιλείου, από τον οποίο πήρε και το όνομά της. Είναι το γλύκισμα της Πρωτοχρονιάς, η πίτα-άρτος με το φλουρί, που συμβολίζει τη χαρά, την τύχη και την ευλογία. Η Βασιλόπιτα κόβεται και μοιράζεται τη νύχτα της παραμονής του νέου χρόνου ή ανήμερα την Πρωτοχρονιά. Ο νοικοκύρης του σπιτιού σταυρώνει τη Βασιλόπιτα και κόβει πρώτα τα κομμάτια του Χριστού, του φτωχού, του σπιτιού και κατόπιν των μελών της οικογένειάς του. Αυτός που θα κερδίσει το φλουρί, θα είναι και ο τυχερός όλης της χρονιάς!
Οι μαθητές μας γεύτηκαν τις νόστιμες βασιλόπιτες που μας πρόσφεραν οι γονείς και περίμεναν ανυπόμονα ποιος/ποια θα κερδίσει το φλουρί!
Τα δώρα για τους τυχερούς της χρονιάς:
Τμήμα 1ο:
Και η “τυχερή”…στην οποία δόθηκε το δώρο του σχολείου και μια δωροεπιταγή, προσφορά από τους γονείς του πρώτου τμήματος:
Τμήμα 2ο
Και η “τυχερή” με τα δώρα του σχολείου και των γονέων του τμήματος…
Τμήμα 3ο:
Και η “τυχερή”…
Έφτιαξαν και μια ωραία εργασία, σχετική με τη Βασιλόπιτα και τον στολισμό της.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή