Eκδρομή στα θαλάσσια “Λιβάδια της Ποσειδωνίας”

Στις 5 Ιουνίου 2025, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, πραγματοποιήσαμε την προγραμματισμένη εκδρομή μας στην Τουρλίδα στα “Λιβάδια της Ποσειδωνίας, στα θαλασσινά μας Δάση”, όπου μας υποδέχθηκαν οι υπεύθυνοι από το ΚΠΕ Μεσολογγίου, προκειμένου οι μαθητές μας να γνωρίσουν τα πολύτιμα δάση των ελληνικών θαλασσών, να κατανοήσουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν και να συνειδητοποιήσουν τις εξαιρετικά επιβλαβείς συνέπειες, της συνεχιζόμενης καταστροφής τους, ώστε να μπορέσουν όλοι να συνεισφέρουν στην ουσιαστική προστασία τους.
Να εκτιμήσουν συνολικά, τη σημασία των “μπλε λιβαδιών” και τα ανεκτίμητα οφέλη που προσφέρουν στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.


Λήψη αρχείου
Με την άφιξή μας, παραδώσαμε την αφίσα του σχολείου μας, την οποία με πολύ μεράκι είχαν ετοιμάσει τα παιδιά τις προηγούμενες ημέρες.

20250605 095159

Τα παιδιά με αξιοσημείωτη προσοχή, παρακολούθησαν όλα όσα μας εξήγησαν πολύ αναλυτικά οι εξαίρετοι επιστήμονες.

20250605 095430

Η Ποσειδωνία είναι ένα πραγματικό φυτό με ρίζες, άνθη, καρπούς, και μακριά φύλλα σαν κορδέλες. Η ιστορία της ξεκίνησε πριν από 70 με 100 εκατομμύρια χρόνια, όταν ανθισμένοι χερσαίοι πρόγονοί της αποίκησαν τον βυθό των ωκεανών δημιουργώντας ένα νέο μοναδικό θαλάσσιο οικοσύστημα. Τα λιβάδια Ποσειδωνίας προσφέρουν ανεκτίμητα οφέλη στο περιβάλλον και τον άνθρωπο, ενώ έχουν καταφέρει να επιβιώσουν σε όλες τις αλλαγές και τις ακραίες κλιματικές συνθήκες από την εποχή των δεινοσαύρων μέχρι και σήμερα.

Τα φυτά της Ποσειδωνίας αναπτύσσονται μόνο ένα εκατοστό το χρόνο, περίπου ένα μέτρο μέσα σε έναν αιώνα, και ανθίζουν κάθε τέσσερα με έξι χρόνια. Η ηλικία ορισμένων λιβαδιών της, έχει υπολογιστεί ακόμα και στα 80.000 χρόνια, γεγονός που την καθιστά ίσως και τον αρχαιότερο ζωντανό οργανισμό στον πλανήτη. Έτσι, η υποβάθμιση ή καταστροφή ενός και μόνο τετραγωνικού μέτρου λιβαδιού, όπως για παράδειγμα από την άγκυρα ενός μεγάλου σκάφους, είναι μία καταστροφή που θα απαιτήσει αρκετές δεκαετίες για να επουλωθεί και να αποκατασταθεί με φυσικό τρόπο.

Τα νήπια ενθουσιάστηκαν από το μαγικό αυτό φυτό που γνώριζαν ως “φύκια”.
Η συνεργάτης μας, χρειάστηκε να “θυσιάσει¨ ένα  πολύτιμο φυτό της Ποσειδωνίας, προκειμένου τα παιδιά να το μελετήσουν καλύτερα.

1749391642509         1749391654964

Στη συνέχεια, ο έτερος συνεργάτης μας, έδωσε στα παιδιά το φυτό, για να το επεξεργαστούν

IMG 20250605 100137    20250605 100301  

Μας μίλησε για τα οφέλη των Λιβαδιών της Ποσειδωνίας:

  • Αποτελούν βασικό βιότοπο για διάφορα θαλάσσια είδη. Δεν είναι μόνο ένας τόπος όπου ζουν και τρέφονται πολλά ψάρια, αλλά και ένας σημαντικός τόπος αναπαραγωγής και τροφοληψίας για πολλά θαλάσσια είδη.
  • Παράγουν μεγάλες ποσότητες οξυγόνου, απαραίτητο για τη ζωή στη θάλασσα.
  • Οι πυκνές ρίζες της Ποσειδωνίας σταθεροποιούν το θαλάσσιο πυθμένα και προστατεύουν τις ακτές από τη διάβρωση.
  • Οι Ποσειδωνίες παρέχουν εξαιρετικά σημαντικές οικοσυστημικές υπηρεσίες, όπως η δέσμευση άνθρακα, λειτουργώντας ως αποθήκες ή αλλιώς καταβόθρες άνθρακα (carbon sinks).

Οι κύριες απειλές που αντιμετωπίζουν τα λιβάδια Ποσειδωνίας είναι η θέρμανση των θαλασσών, η ρύπανση, η παράκτια ανάπτυξη και οι ανθρωπογενείς αλλαγές της ακτογραμμής (παράκτια και λιμενικά έργα), όπως και άλλα μηχανικά έργα στη θάλασσα (βυθοκορήσεις και άλλες κατασκευές), η εγκατάσταση και λειτουργία υδατοκαλλιεργειών πάνω από θαλάσσια λιβάδια, η παράνομη και καταστρεπτική χρήση συρόμενων αλιευτικών εργαλείων (όπως οι τράτες βυθού) και η εξάπλωση των ξενικών και εισβολικών ειδών όπως τα ξενικά τροπικά φύκη Caulerpa racemosa και Caulerpa taxifolia που συχνά καταλαμβάνουν τη θέση τους όταν ένα λιβάδι καταστρέφεται.

Tέλος, οι επιστήμονες μας μίλησαν και για τον τρόπο αναπαραγωγής του φυτού.
Τα παιδιά λοιπόν καλέστηκαν να συλλέξουν με την παρότρυνση των υπευθύνων του ΚΠΕ τους πολύτιμους καρπούς.

1749391592112

Και η αλήθεια είναι πως ανταποκρίθηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό!!!

1749391544502      1749391557820

Στο τέλος, παραδώσαμε τους πολύτιμους καρπούς για μεταφύτευση….

1749391484489 2    1749391530420

Οι μικροί μαθητές μας πραγματικά μετά από τόσες πληροφορίες που συνέλεξαν, ετοιμάστηκαν για βολτίτσα και αναψυχή.

Παραταχθήκαμε και ξεκινήσαμε με το λεωφορείο για να πάρουμε το παγωτάκι μας…..

1749396676294

Φτάσαμε και απολαύσαμε το παγωτό μας!!

1749391411396         20250605 110438

Και έπειτα  άφθονο παιχνίδι στην παιδική χαρά!!!

1749391434410   1749391451484

Περάσαμε τέλεια!!!
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΡΑΣΗΣ:
Τα παιδιά αναζητώντας τους καρπούς της Ποσειδωνίας, στην παραλία της Τουρλίδας, ανακάλυψαν και  μετέφεραν  στο σχολείο “θησαυρούς”. Κοχύλια και μπάλες του Ποσειδώνα.
IMG 20250606 091520
Είχαν την υπέροχη ιδέα να δημιουργήσουν με αυτά μια κούκλα. Την ονόμασαν “Ποσειδωνία”.
IMG 20250606 132928

Και μια ομαδική εργασία:                                                                                                                            

pos

Βεβαίωση συμμετοχής


Λήψη αρχείου

 

 

Από το ανθάκι…στο σποράκι!

Εργαστήρια δεξιοτήτων
4ος άξονας:  Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία (stem)
Τίτλος:
Η ζωή των λουλουδιών, από την “ανατολή” στη “δύση” τους 

Στο 4ο και τελευταίο για φέτος εργαστήριο, επεξεργαστήκαμε τον τρόπο με τον οποίο προέρχονται οι σπόροι των φυτών.
Προσπαθήσαμε δηλαδή, να μελετήσουμε τη  διαδικασία με την οποία δημιουργούνται οι πολύτιμοι σπόροι.

Ενδεικτικές εργασίες
Αρχικά, παρατηρήσαμε τα φυτά και λουλούδια στο παρτέρι μας
.1746603911895 1 2

IMG 20250519 074935

Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε τα άνθη, και συλλέξαμε τα πιο ώριμα και έτοιμα προς μαρασμό.

1746603911910 1    IMG 20250519 074950   IMG 20250519 075012

Μέσα στην τάξη, τα τοποθετήσαμε εξελικτικά, με τη σειρά, όπως παίρνουμε  το σπόρο από τον ανθό…

IMG 20250502 094915

Οι μαθητές κατανόησαν σε ικανοποιητικό βαθμό τη διαδικασία και τα στάδια και τα αποτύπωσαν με επιτυχία στο φύλλο εργασίας.

IMG 20250521 111825

IMG 20250521 111859   IMG 20250521 111841   IMG 20250521 111834

Αλλά και εδώ….κόλλησαν τις εικόνες με τη σωστή διαδοχή.

IMG 20250514 095029 1     IMG 20250514 095707 1     IMG 20250514 095634 1

Παρακολούθησαν  και κάποια χρήσιμα εκπαιδευτικά video.

Ο απαραίτητος “διαμεσολαβητής” για να γίνει το σποράκι λουλουδάκι είναι η πολύτιμη μέλισσα.

Φτιάξαμε και μια υπέροχη ομαδική κατασκευή, όπως ταιριάζει στη μοναδική μελισσούλα μας!

IMG 20250521 082127

Και βέβαια επειδή λατρέψαμε και τα ηλιοτρόπια “δημιουργήσαμε ” ανάλογα”…..

1748964211376

1748964231151   1748964244896

Και σελιδοδείκτες…

1748964279840          1748964279934          1748964279877

Ενθουσιαστήκαμε καθώς φαίνεται με τα ηλιοτρόπια!!!

IMG 20250521 111052 1

Τελευταία και κυριότερα, με την αγαπημένη μας μελισσούλα bee-bot, δώσαμε κίνηση και ζωή στο steam εργαστήριό μας!!!
Οι μαθητές μας προγραμμάτισαν τη μέλισσα να κάνει τη σωστή διαδρομή, “από το ανθάκι …στο σποράκι”.

 

Πηγές: video=you tube

Μέτρα προστασίας από τη μετάδοση του στρεπτόκοκκου



Λήψη αρχείου

Ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο

Στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο, επισκεφθήκαμε, στις 29-05-2025, με τους μαθητές που αποφοιτούν από το Νηπιαγωγείο μας, το 11ο Δημοτικό Σχολείο. Μας υποδέχθηκαν εγκάρδια οι δύο δασκάλες της Α΄ Δημοτικού και τα «Πρωτάκια» με μεγάλη χαρά! Μπήκαμε στις τάξεις τους και τους προσφέραμε τα δικά μας δωράκια. Στη συνέχεια, τα νήπια κάθισαν μαζί με τους μεγαλύτερους μαθητές στα θρανία, παρατήρησαν τον περιβάλλοντα χώρο της τάξης, αναγνώρισαν ομοιότητες και διαφορές με τη δική τους τάξη, του Νηπιαγωγείου. Οι δασκάλες προσέφεραν κι αυτές με τη σειρά τους τα δωράκια τους στους μαθητές μας. Ακολούθησε ένα διασκεδαστικό ομαδικό παιχνίδι και μετά έγινε η ξενάγηση στο προαύλιο, όπου γνωρίσαμε τους χώρους που τα παιδιά του Δημοτικού κάνουν το διάλειμμά τους και αθλούνται. Τελευταίος σταθμός της επίσκεψής μας, το γραφείο του Διευθυντή. Εκεί, μας καλωσόρισε ο κ. Καντάνης και ενημέρωσε τους μαθητές μας για όλα τα σπουδαία μαθήματα, τα παιχνίδια και τις δράσεις, που γίνονται στο Δημοτικό Σχολείο. Απάντησε σε πολλές ερωτήσεις των παιδιών και έλυσε αρκετές απορίες τους. Τους ευχαριστήσαμε όλους για τη ζεστή υποδοχή τους και τους αποχαιρετήσαμε με δύο ευχές: Καλό Καλοκαίρι και Καλή Αντάμωση το Σεπτέμβρη!

Τα δωράκια που ετοιμάσαμε για το Δημοτικό:

dhmotiko 6 dhmotiko 7 dhmotiko 5 dhmotiko 1 

Η άφιξη και η ξενάγηση στο 11ο Δημοτικό Σχολείο

dhmotiko 2  scholeio 12 scholeio 11scholeio 6 1 scholeio 7 scholeio 8 scholeio 10 scholeio 4 scholeio 3 dhmotiko 3 scholeio 2 

Και η τελευταία μας στάση, στο γραφείο του Διευθυντή

dhmotiko 4 1 scholeio 1

Επίσκεψη στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης στο Αγγελόκαστρο

Στις 22/05/2025, επισκεφθήκαμε με τους μαθητές μας ένα ιδιαίτερο Μουσείο με ξεχωριστή ιστορική σπουδαιότητα, που είναι γνωστό, σε ολόκληρο το νομό της Αιτωλοακαρνανίας και όχι μόνο. Πρόκειται για το Μουσείο Ιστορίας της Εκπαίδευσης και βρίσκεται στο χωριό, Αγγελόκαστρο, λίγα χιλιόμετρα μακριά από την πόλη του Αγρινίου. Στεγάζεται στο παλιό Δημοτικό Σχολείο του Αγγελοκάστρου, το οποίο χτίστηκε κατά τη δεκαετία του 1930. Ένα παλιό οικοδόμημα, με ζωντανές σχολικές αναμνήσεις, το πιο κατάλληλο να “φιλοξενήσει” στο χώρο του, αυτό το Μουσείο και να του προσδώσει την ιστορική διάσταση της εκπαίδευσης. Μέσα σε μια καταπράσινη, ανοιξιάτικη φύση, μας υποδέχτηκε ο κ. Θεόδωρος Τσιλίκας, εμπνευστής και ιδρυτικό μέλος του Μουσείου,  υπεύθυνος για πολλά χρόνια, Σχολικών Προγραμμάτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Αιτωλοακαρνανίας,  να μας ξεναγήσει στους χώρους του Μουσείου.

nhpia 1 1 moyseio 17 moyseio 15 1 ekdromh 2g moyseio 16 nhpia 3

Το Μουσείο αποτελείται από τρεις αίθουσες: την αίθουσα διδασκαλίας, όπου γίνεται η “αναπαράσταση” της  σχολικής τάξης του πρόσφατου παρελθόντος, την αίθουσα με τα  εποπτικά μέσα διδασκαλίας της εποχής και την αίθουσα- γραφείο του Διευθυντή και των Δασκάλων.

nhpia 2 moyseio 14 moyseio 13 ekdromh 2 2 nhpia 7 moyseio 5 ekdromh 2b 1

Μέσα στη σχολική τάξη, οι  μαθητές μας γνώρισαν τη σχολική “σάκα”, τα μικρά τετράδια, το ατομικό πινακάκι, τα βιβλία-αναγνωστικά (κάποια χρονολογούνται από το 1949), τη σχολική ποδιά.

moyseio 6 moyseio 7   moyseio 8 moyseio 11 moyseio 10 moyseio 9 moyseio 12 ekdromh 2a

Στη δεύτερη αίθουσα, όλοι μας εντυπωσιαστήκαμε από το πλήθος των παλιότερων εποπτικών μέσων διδασκαλίας, των βιβλίων και εγκυκλοπαιδιών, της μεγάλης συλλογής  φιλμς, της κινηματογραφικής μηχανής προβολής, κ.α.  Ο κ. Τσιλίκας, μας πληροφόρησε για τις μακροχρόνιες προσπάθειες που έγιναν, από πλευράς πολλών συναδέλφων εκπαιδευτικών, προκειμένου να συγκεντρωθούν όλα αυτά τα εκθέματα, από πολλά δημοτικά σχολεία του Νομού. Αρωγοί στην προσπάθεια αυτή, είναι οι εκάστοτε Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι Δημοτικές Αρχές και πολλοί πολίτες.

moyseio 4 moyseio 3 moyseio 2 moyseio 1

Φυσικά, απολαύσαμε και το παιχνίδι μας στην καταπληκτική παιδική χαρά του χωριού!

nhpia 4 nhpia 5 paichnidi 1paichnidi 3 paichnidi 4 paichnidi 2

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Θεόδωρο Τσιλίκα για την εγκάρδια υποδοχή του και  τη θαυμάσια ξενάγηση που μας έκανε! Αναχωρήσαμε για την πόλη μας, γεμάτοι γνώσεις, πλούσια συναισθήματα και εμείς οι  δασκάλες…με νοσταλγία και αναμνήσεις των παιδικών, σχολικών μας χρόνων!

Έμφυλα στερεότυπα στο παιδικό βιβλίο

Την Τετάρτη 14 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας Ενδοσχολική Επιμόρφωση με θέμα: “Έμφυλα στερεότυπα στην παιδική λογοτεχνία”. Την επιμόρφωση ανέλαβε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας, Μαίρη Κομπορόζου. Το σεμινάριο ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον, όσον αφορά το ρόλο των φύλων, στα παιδικά βιβλία.

IMG 20250527 175342

Έρευνα: “Το παραμύθι στο σπίτι”

Το παραμύθι είναι αδιαμφησβήτητα διδακτικό μέσο και όχι μόνο.
Προκειμένου να διαπιστώσουμε, ως εκπαιδευτικοί,  την αξία που  αναγνωρίζουν οι γονείς των μαθητών μας, στην ανάγνωση παραμυθιών και πως έχει διαμορφωθεί η αντίληψή τους, έπειτα από την ολοκλήρωση του προγράμματος της δανειστικής βιβλιοθήκης του Νηπιαγωγείου, τους δώσαμε να συμπληρώσουν το ακόλουθο  ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ:



Λήψη αρχείου

Η ανάλυση των δεδομένων του ερωτηματολογίου έδειξε τα ακόλουθα:



Λήψη αρχείου

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
Συνοψίζοντας, τα αποτελέσματα της ανάλυσης των δεδομένων του ερωτηματολογίου, καταλήγουμε στα ακόλουθα:
Οι γονείς, θεωρούν απολύτως απαραίτητη την ανάγνωση παραμυθιών στα παιδιά τους και αναγνωρίζουν ότι βοηθά στην ολόπλευρη,  γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξή τους.  Είναι πρόθυμοι σε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας να διαβάσουν παραμύθια στα παιδιά τους, με την προϋπόθεση να έχουν τον ελεύθερο χρόνο που απαιτείται και να το επιτρέπουν οι δραστηριότητές τους.
Οι περισσότεροι   επιλέγουν κυρίως κλασικά και σύγχρονα παραμύθια και τα παιδιά, είναι κατεξοχήν καλοί ακροατές και αλληλοεπιδρούν κατά την ανάγνωση.  Τέλος, οι γονείς εκτιμούν ότι για να καλλιεργηθεί η αναγνωστική κουλτούρα από μικρή ηλικία, πρέπει οπωσδήποτε, να υπάρχει βιβλιοθήκη με παραμύθια στο σπίτι ενώ οι δράσεις ανάγνωσης παραμυθιών, σε οργανωμένο χώρο και συναφές περιβάλλον, βοηθούν σε αυτή την κατεύθυνση.

Ενδοσχολική Επιμόρφωση με Θέμα το Παιδικό Βιβλίο

Την Τρίτη το απόγευμα με τη συμμετοχή των όμορων Νηπιαγωγείων, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, Ενδοσχολική Επιμόρφωση με θέμα: “Οργάνωση της βιβλιοθήκης του Νηπιαγωγείου και επιλογή Βιβλίων”. Επιμορφώτρια ήταν η  κυρία Κουζέλη Χαρούλα, αφυπηρητήσασα σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ60, Δρ Παιδικής Λογοτεχνίας.  Οι οδηγίες της και οι συμβουλές της  ήταν πολύ χρήσιμες για την οργάνωση της βιβλιοθήκης του Νηπιαγωγείου και οι γνώσεις της σχετικά με την επιλογή των βιβλίων, ήταν πολύτιμες. Την ευχαριστούμε από καρδιάς για την παρουσία της!

IMG 20250513 222338 IMG 20250513 222218 IMG 20250513 222103

 

Επίσκεψη στην Παλαιά Λαχαναγορά της πόλης μας

 

Στις  07/05/2025 επισκεφθήκαμε με τους μικρούς μαθητές μας την Παλαιά Λαχαναγορά της πόλης μας. Σκοπός της επίσκεψής μας ήταν να θαυμάσουμε τα έργα που εκτίθενται εκεί, με θέμα την συμπερίληψη των ατόμων με ειδικές ικανότητες μέσα στην ευρύτερη κοινωνία μας, προκειμένου ο κόσμος μας να γίνει καλύτερος, με περισσότερη ευαισθησία και ενσυναίσθηση. Είδαμε έργα (ζωγραφικής, κολλάζ, κατασκευές) από ΚΔΑΠμεΑ, από διάφορα μέρη της Ελλάδας,και από την πόλη μας. Επίσης, έργα των μαθητών από τα δικά μας σχολεία και φυσικά την δική μας αφίσα-παζλ,που δημιουργήσαμε στο νηπιαγωγείο μας!

ekdromh 2 ekthesh 1 ekthesh 4ekthesh 5 ekthesh 3 ekdromh 4

Και φυσικά, μετά απολαύσαμε το υπέροχο παιχνίδι μας στο πάρκο της Αγίας Τριάδας, μέσα στις μοσχοβολιές των αγριολούλουδων και τα τιτιβίσματα των πουλιών…

ekdromh 2 1 ekdromh 3 ekdromh

Happy Mother’s Day

Η εκπαιδευτικός των Αγγλικών δημιούργησε με τα νήπια όμορφες κάρτες, για τη γιορτή της Μητέρας (τη δεύτερη Κυριακή του Μάη). Τα παιδιά τις χάρισαν ως δώρο στις μαμάδες τους!

mama 1 mama 2 mama 3 mama 4 mama 5

Χρόνια πολλά στις Μητέρες όλου του κόσμου!