Περισσότερα για τη δράση Teachers 4 Europe εδω
Την Πέμπτη 16/6/2016 πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη με τον επίκουρο καθηγητή του Τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης κο Νικολάου Χριστόφορο, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμα, στο χώρο του σχολείου στην οποία συμμετείχαν παιδιά από την Γ Γυμνασίου. Υπεύθυνος εκπαιδευτικός κς Αρλαπάνος Γ., Βιολόγος.
Θέματα που συζητήθηκαν:
1 – Από το DNA στο φαινότυπο:
2 – Η τρέχουσα θέση μας στην ερμηνεία και τη θεραπεία πολυπαραγοντικών νόσων
3 – Εργαλεία ανάλυσης, βιοπληροφορική κλπ
4 – Η έρευνα στο ελληνικό πανεπιστήμιο, μύθοι και αλήθειες για το εξωτερικό αλλά και την Ελλάδα
Πληροφορίες και σύνδεσμοι:
http://www.uoc.gr/
Σελίδα του τομέα Υπολογιστικής Γενετικής
http://computational-genomics-uoc.weebly.com/
Προσωπική σελίδα για τον κο Νικολάου https://www.biology.uoc.gr/el/personnel/1024
Σελίδα του μαθήματος ‘Υπολογιστική Βιολογία’ https://sites.google.com/site/uoccomputationalbiology/home
Το σχολείο μας συμμετείχε στην εκδήλωση της Εβδομάδας Ενημέρωσης για τον Εγκέφαλο – Brain Awareness Week που διοργανώνεται από το Πανεπιστήμιο Πατρών και την Ελληνική Εταιρεία Νευροεπιστημών με κεντρικό διοργανωτή την Dana Alliance for Brain).
Τίτλος της φετινής μας συμμετοχής – δράσης ήταν:
Το ρομπότ δάσκαλος (σχόλια για την τεχνητή νοημοσύνη)
Περίληψη: Η τεχνητή νοημοσύνη: καλός υπηρέτης, κακός αφέντης. Μπορεί ένας ρομποτικός δάσκαλος να αντικαταστήσει έναν άνθρωπο; Αξίζει; Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Υπάρχουν ιδιότητες του νου όπως η ενσυναίσθηση, στυλοβάτης της συναισθηματικής νοημοσύνης και κατ’ επέκταση των ανθρώπινων σχέσεων και που είναι αμφίβολο αν μπορούν να αποτελέσουν χαρακτηριστικό της τεχνητής νοημοσύνης. Έτσι, στο θεατρικό μας δρώμενο επιχειρούμε να υποστηρίξουμε πως δεν αξίζει να αντικαταστήσουμε τον άνθρωπο με τεχνητά συστήματα και ιδιαίτερα σε ευαίσθητους τομείς όπως η παιδεία. Ωστόσο τι θα κάνουν τα παιδιά με ένα τέτοιο ρομπότ δάσκαλο;;;
Παρουσιασή ΕΔΩ και κείμενο παρουσίασης ΕΔΩ. Οι διάλογοι ΕΔΩ
Ευχαριστούμε τον μαθητή της περυσινής χρονιάς Αλέξανδρο Λιάτσο για την επιστολή του με την οποία σχολίασε γόνιμα τη δράση μας. (ΕΔΩ)
===========================================================
Η περυσινή συμμετοχή με τη Γ Γυμνασίου 2014-15 εδώ
==========================================================
ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ: (empathy)
Θεμελιώδες στοιχείο της συναισθηματικής μας νοημοσύνης (EQ) είναι η ενσυναίσθηση.
Ενδιαφέρον και κατατοπιστικό άρθρο για τη συναισθηματική νοημοσύνη εδώ (πηγη: science illustrated)
Στις 14 Οκτωβρίου 2015, στην καθιερωμένη ενημερωτική συνάντηση που έγινε στο σχολείο μας κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς με τους γονείς των μαθητών της Α΄ τάξης και με αφορμή την «Παγκόσμια Εβδομάδα Διατροφής» (16 έως 24 Οκτωβρίου) και τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες που βιώνει η χώρα
μας τα τελευταία χρόνια, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση- ενημέρωση και συζήτηση σε θέματα διατροφής και Υγείας των παιδιών, από την υπεύθυνη καθηγήτρια του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας κ. Ασπόστου Αικ. (ΠΕ 15).
Τίτλος δράσης:
Στα πλαίσια σχετικού προγράμματος του Δήμου Πατρέων το σχολείο μας απέκτησε έναν κάδο κομποστοποίησης. Καλούνται οι μαθήτριες και μαθητές να συμμετέχουν στη δράση και ποιος ξέρει, μπορεί με το ενισχυμένο χώμα που θα αποκτήσουμε να αποκτήσουμε και το δικό μας λαχανόκηπο!
Περισσότερα για την κομποστοποίηση εδώ (βικιπαιδεία) και εδώ (EcoRec)
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: κα Παγουλάτου ΠΕ10, κος Αρλαπάνος ΠΕ0404, κα Αθανασοπούλου ΠΕ07, κα Παπαδοπούλου ΠΕ02.
Στα πλαίσια των Βιωματικών Δράσεων οι καθηγήτριες του 15ου Γυμνασίου Πάτρας κ.κ. Ρογδάκη Λίλα, Παπακανέλλου Ελένη και Καπράλου Ανδριάνα διοργάνωσαν την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016, εκπαιδευτική επίσκεψη των τμημάτων της Α’ Γυμνασίου στην έκθεση ζωγραφικής του Κλεομένη Κωστόπουλου με θέμα «Εγώ ένας άλλος» που φιλοξενείται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας.
Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες παρακολούθησαν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον την ξενάγηση που έκανε ο ίδιος ο ζωγράφος. Ο πατρινός καλλιτέχνης τους παρουσίασε το έργο του , το οποίο έχει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα και χωρίζεται σε χρονικούς και θεματικούς κύκλους. Συζήτησε με τα παιδιά τις τεχνοτροπίες των έργων τέχνης, το συνδυασμό τους και τις επιρροές της έκφρασης των έργων του από καλλιτεχνικά ρεύματα αλλά και από τις προσωπικές του ψυχολογικές μεταβολές και εμπειρίες που είχε στο πέρασμα των 20 περίπου χρόνων καλλιτεχνικής έρευνας και δημιουργίας στην Αθήνα, στο εξωτερικό και την γενέτειρά του την Πάτρα. Τα παιδιά με μεγάλη ωριμότητα «βομβάρδισαν» το ζωγράφο με ερωτήσεις πάνω σε θέματα τέχνης.
Στο τέλος της παρουσίασης οι μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε ομαδική εκπαιδευτική δράση- παιχνίδι ανακαλύπτοντας στοιχεία των πινάκων που είχαν δει κατά την επίσκεψή τους στην έκθεση.
Save
Save
Save
Save