Φεβ 15
26

Συμμετοχή στην Εβδομάδα Ενημέρωσης για τον Εγκέφαλο

Διαφάνεια1Το σχολείο μας συμμετείχε στην Εβδομάδα Ενημέρωσης για τον Εγκέφαλο – Brain Awareness Week – που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Πατρών και η Ελληνική Εταιρεία Νευροεπιστημών με κεντρικό διοργανωτή την Dana Alliance for Brain .

Την Κυριακή 22 Μαρτίου στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών (Πρόγραμμα Ημερίδας) η μαθητική μας ομάδα παρουσίασε μια επιστημονική – καλλιτεχνική παράσταση στην οποία συνδύασε την επιστημονική γνώση και το στοχασμό σε θέματα ρατσισμού με το χοροθέατρο και το θεατρικό διάλογο. Ο τίτλος της δράσης μας ήταν Εμείς (ο εγκέφαλός μας) είμαστε υπεύθυνοι για τις πράξεις μας.

Το σκεπτικό της δραστηριότητας:

Δεν είμαστε συνηθισμένοι να αποδίδουμε τις νοητικές μας λειτουργίες στην εγκεφαλική μας λειτουργία. Ωστόσο αυτό είναι μια πραγματικότητα που τείνει να εξηγηθεί όλο και περισσότερο από τις Νευροεπιστήμες. Έτσι, στο (χορο)θεατρικό μας μονόπρακτο δείχνουμε πως ο εγκέφαλος βρίσκεται πίσω από τις ίδιες τις αποφάσεις μας. Δεν αμφισβητούμε την ελευθερία βούλησης, απλά την αποδίδουμε ορθολογικά στη λειτουργεία του εγκεφάλου. Να λοιπόν μια καθημερινή ιστορία: Ένας άνθρωπος σκοντάφτει και τραυματίζεται. Κάποιος τον παρατηρεί και αναλογίζεται τι πρέπει να κάνει, να τον βοηθήσει ή όχι; Ιδίως από τη στιγμή που η έκκληση για βοήθεια έγινε σε άγνωστη γλώσσα, και το άτομο δείχνει κάπως ‘’ατημέλητο’’ για τα πρότυπα του παρατηρητή. Σε αργό χρόνο οι ‘’φωνές της συνείδησης’’ του παρατηρητή μετατοπίζουν τη σκέψη του από τη μία πλευρά στην άλλη. Ή μάλλον καλύτερα, λαμβάνουν χώρα πολύπλοκες νευρικές διεργασίες που τολμηρά θα μπορούσαμε να ονομάσουμε αξίες, έτσι ώστε τελικά το άτομο να καταλήξει σε μια απόφαση-εντολή. Άραγε η απόφαση αυτή θα αποτρέψει τη μόλυνση του τραύματος και θα επιταχύνει την επούλωσή του; Εν τέλει θέτουμε το ερώτημα: έχουμε τη δυνατότητα να ‘καλλιεργήσουμε’ τους εγκεφάλους μας ώστε να λαμβάνουν αλτρουιστικές αποφάσεις ή θα τους αφήσουμε να είναι έρμαια των παρορμήσεών μας; 

Όλο το κείμενο των διαλόγων εδώ (Συγγραφέας: Λιάτσος Αλέξανδρος, μαθητής)

Λίγα λόγια για το χοροθέατρο:

Οι μαθήτριες της Α Γυμνασίου πρότειναν και ανάπτυξαν σε συνεργασία με την υπόλοιπη ομάδα μια σύντομη χοροθεατρική πράξη στην οποία αναπαριστούσαν το τραύμα (αποχωρισμός κυττάρων, καταστροσή δομής του ιστού) και την επούλωσή του (πολλαπλασιασμός και εκ νέου σύνδεση των κυττάρων), Η κίνηση ήταν κάπως γεωμετρική και απέδωσε με αρκετά αφηρημένο τρόπο τις έννοιες. Η μουσική επιλογή ήταν επίσης της ομάδας.

Ενδιαφέρον στοιχείο αποτέλεσε η σύνδεση μεταξύ του θεάτρου και του χοροθεάτρου. Με τη συνύπαρξη των δύο ομάδων επί σκηνής η ομάδα θέλησε να δείξει πως χωρίς τη συνδρομή του περαστικού ο ”ξενος” δε θα μπορούσε να είχε περιποιηθεί το τραύμα έγκαιρα με πιθανό αποτέλεσμα να μολυνθεί κλπ. Τώρα όμως..

patients_img

Η μαθητική ομάδα ήταν:

Από την Α’ Γυμνασίου στο χοροθέατρο: Δεληβοριά Χριστίνα, Καραθανάση Ανδριανή, Κοζιάρα Μόνικα, Κόντη Τζίνα, Κόκα Μαρία, Παναγοπούλου Στέλλα, Πετροπούλου Φωτεινή και Τσεκούρα Χριστίνα.

Από την Γ’ Γυμνασίου στο θεατρικό μέρος:

Α) Ο περαστικός + ο εσωτερικός μονόλογος: Λιάτσος Αλέξανδρος, Ο αλλοδαπός τραυματίας: Σελάμι Μάριος.

Β) Η φωνή του ‘καλού’ (ενοχές): Μπάκας Αιμίλιος

Γ) Η φωνή του ‘κακού’ (ωφελιμισμός, ξενοφοβία): Αγγελόπουλος Ζώης, Παπαλεξάτου Ανθή,Προδρομίτης Κωνσταντίνος

Δ) Η φωνή του ‘καλού’ (αλτρουϊσμός): Ρόδη Αγγελική και Μαρία, Φιλιπποπούλου Δήμητρα

Φωτογραφίες από τις πρόβες του χοροθεάτρου:

DSCF8814 DSCF8813 DSCF8811 DSCF8806

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βίντεο από την πρώτη παράσταση στο συνεδριακό και από τις παραστάσεις στο σχολείο.

Συνεδριακό Κέντρο

Σχολείο 1

Σχολείο 2

Ανάρτηση για την εκδήλωση στο συνεδριακό από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας εδώ.

Μουσική (από τηλεοπτική σειρά):

και κάποιες γνώριμες εικόνες – εννοιες που χρησιμοποιήθηκαν:

Δείτε το στο slideshare.net

(Παλαιότερες συμμετοχές του συντονιστή της ομάδας, Αρλαπάνου Γ., βιολόγου, στην Εβδομάδα Ενημέρωσης για τον Εγκέφαλο έγιναν με το ΠΠΛΠ ΑΕΙ Πατρών το σχολικό έτος 2012-13 με θέμα τη μουσική και τα συναισθήματα  – εδώ – και με το 1ο και 11ο ΓΕΛ Πατρών το σχολικό έτος 2013-14 με θέμα τη σχέση της δράσης των νευρικών οδών και των νευρικών δικτύων με τις συνειδητές μας πράξεις – εδώ).

ypnos800_181013



Δεν επιτρέπονται σχόλια.