Εργασίες για το σπίτι


4η Εργασία για το σπίτι με θέμα: Φωτοσύνθεση

FlippedClassroomUWcolors-1-1024x242Μέθοδος: Αντίστροφη τάξη: Οι μαθητές μελετούν το μάθημα από τον υπολογιστή του σπιτιού τους σε ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό υλικό. Έρχονται ήδη με ιδέες και γνώσεις για το μάθημα και αυτό ολοκληρώνεται στην τάξη. Η μέθοδος φαίνεται μέχρι στιγμής να έχει αρκετά οφέλη στα μαθησιακά αποτελέσματα.

Ακολουθήστε αυτό το σύνδεσμο . Βάλτε το όνομα χρήστη και τον κωδικό που σας δόθηκε και μελετήστε το μάθημα για τη φωτοσύνθεση ακολουθώντας τα βήματα του μαθήματος χρησιμοποιώντας το πλήκτρο ‘Next Activity’. Όταν επιστρέψουμε από τις γιορτές θα κάνουμε και μαζί το μάθημα στην τάξη.

Καλή μeλέτη

 

 

 

3η Εργασία για το σπίτι με θέμα: Η λειτουργία της ίριδας

Το βράδυ που θα πλένετε τα δοντάκια σας (σωστά;) κάντε το εξής πείραμα:

Πηγαίνετε μπροστά από τον καθρέπτη και κοιτάξτε τα μάτια σας. Δώστε σημασία στην ίριδα, το χρωματιστό μέρος. Πείτε σε κάποιον να κλείσει το φώς, μετρήστε λίγα δευτερόλεπτα και μετά πείτε του να ανοίξει. Παρατηρήστε την κίνηση της ίριδας (βοηθητικό video στην ιστοσελίδα) και απαντήστε:

  1. Από πού καταλαβαίνουμε ότι η ίριδα περιέχει μυϊκό ιστό;
  2. Ο μυϊκός ιστός της ίριδας είναι σκελετικός ή λείος; Γιατί;
  3. Όταν ανοίγει το φώς η ίριδα – όχι η κόρη! – συστέλλεται (στενεύει) ή διαστέλλεται (φαρδαίνει);
  4. Την ίδια στιγμή η κόρη του ματιού τι κάνει;
  5. Όταν κλείσει το φως – κι ας μη το βλέπετε – ο μυς της ίριδας συστέλλεται ή διαστέλλεται;
  6. Γιατί λέτε να είναι απαραίτητο όλο αυτό το ‘’σύστημα’’ με την ίριδα;

 

 

2η Εργασία για το σπίτι με θέμα: Η στήριξη και η κίνηση στα φυτά:

Δείτε τα παρακάτω βίντεο και εικόνες και σκεφτείτε με ποιους τρόπους μπορούν τα φυτά…
Α) …να απορροφούν το νερό σε μεγάλο χώρο γύρω τους κι όχι ακριβώς εκεί που είναι;

Β) …να αξιοποιούν το φως κατά τον αποδοτικότερο τρόπο.

plant-tendrils-tim-gainey tendril

 

 

 

 

 

 

 

 

1η Εργασία για το σπίτι με θέμα: Οι προσαρμογές των οργανισμών.

Η απάντησή σας μπορεί να γίνει είτε σε χαρτί είτε απλά να τη στείλετε στο ακόλουθο email:

georgiosarlapanos@gmail.com με το όνομα σας.

Α) Δείτε το παρακάτω βίντεο (πατήστε εδώ) και επιλέξτε 4-5 οργανισμούς από αυτούς που είδατε ώστε να απαντήσετε:

  • Ποιες προσαρμογές έχουν για να αποφύγουν τους εχθρούς τους;
  • Είναι όλες προσαρμογές στη μορφή τους; Εξηγήστε.

 

erimos-1

Β) Δείτε την παρακάτω εικόνα και περιγράψτε τις ειδικές προσαρμογές που έχουν οι οργανισμοί που βλέπετε προκειμένου να επιβιώσουν στην έρημο.

 

 

 

 

 

 

 

 

Δείτε ορισμένα ακόμη αξιόλογα βίντεο σχετικά με τις προσαρμογές των οργανισμών:

Εδώ (οι καλύτεροι τρόποι απόκρυψης)

Εδώ (προσαρμογές στο ψυχρό κλίμα)

Εδώ (αβυσσαίοι οργανισμοί) Άραγε τι είδους προσαρμογές έχουν για να επιβιώσουν; Αρκεί να σκεφτούμε τις συνθήκες που ζουν σε τόσο μεγάλα βάθη. Ποιό στοιχείο επηρεάζει αρνητικά την επιβίωσή τους, η έλλειψη φωτός, η έλλειψη οξυγόνου ή ή υψηλή πίεση του νερού; Αναρωτηθείτε και γράψτε κάποιο σχόλιο.