Εργαστήριο δεξιοτήτων : Μαθαίνουμε για την υγιεινή διατροφή
Στο δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με την υγιεινή διατροφή. Είδαμε αρκετά βιντεάκια μέσα από τα οποία μάθαμε τι είναι υγιεινό για να τρώμε και τι πρέπει να τρώμε λιγότερο. Φέραμε υγιεινά και νόστιμα πρωινά στο σχολείο, μάθαμε για την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής. Χωριστήκαμε σε ομάδες τροφίμων και ο καθένας μας ανέλαβε στο σπίτι να βρει εικόνες από την ομάδα στην οποία ανήκε και να μας τις παρουσιάσει. Πα’ιξαμε πολλά παιχνίδια στο τάμπλετ και στο τέλος γνωρίσαμε τον ζωγράφο Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο ο οποίος ζωγράφιζε πορτρέτα με φρούτα και λαχανικά. Φτιάξαμε και εμείς τα δικά μας πορτρέτα εμπνευσμένοι από τον ζωγράφο τα οποία θα τα παρουσιάσουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
Στα πλαίσια του προγράμματος της υγιεινής διατροφής πήραμε μέρος και στον διαγωνισμό της ActionAid Hellas Education με τίτλο ” Η δύναμη στο πιάτο σου” και δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα.
Τέλος εντάξαμε στο εργαστήρι μας και τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού ” Μια κάμπια πολύ πεινασμένη ” του Eric Carle κάνοντας γλωσσικές μαθηματικές δραστηριότητες αλλά και φτιάχνοντας τις δικές μας πολύ πεινασμένες κάμπιες και μία πολύ μεγάλη η οποία στολίστηκε στην τάξη μας.
Το βιβλίο των χρωμάτων
Τα χρώματα είναι φωτεινά κύματα που έχουμε την ικανότητα να βλέπουμε. Το φως του ήλιου περιέχει χιλιάδες χρώματα και όταν αυτό πέφτει πάνω στα αντικείμενα, αντανακλάται.
Πως δημιουργούνται τα χρώματα; Τι μας προσφέρουν τα χρώματα; Πως θα ήταν ο κόσμος αν δεν υπήρχε ο ήλιος και το φως;
Τα παιδιά μαθαίνουν για τα χρώματα.
ΘΕΡΜΑ ΧΡΩΜΑΤΑ: Χρώματα ήλιου και φωτιάς που μας δίνουν την αίσθηση της ζεστασιάς: κόκκινα, πορτοκαλί, κίτρινα, καφέ.
ΨΥΧΡΑ ΧΡΩΜΑΤΑ: Χρώματα της θάλασσας, γαλάζια, μπλε, πράσινα, μωβ.
Τα παιδιά γνώρισαν τα χρώματα, έπαιξαν με αυτά, πειραματίστηκαν, δημιούργησαν δικές τους συνθέσεις, εκφράστηκαν. Μέσα σ’ αυτήν τη γοητευτική διαδικασία έφτιαξαν και το βιβλίο των χρωμάτων. Μία διαδικασία που ολοκληρώθηκε σε διάρκεια ενός μήνα.
Συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας στον 5ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης για το νηπιαγωγείο των εκδόσεων Μεταίχμιο
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που έχει τη μορφή διαγωνισμού για μαθητές νηπιαγωγείων και για 5η συνεχόμενη χρονιά διοργανώνουν οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης προάγει τη φιλαναγνωσία και ενθαρρύνει τα παιδιά να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες και να αναταλλάξουν σκέψεις και απόψεις. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού είναι ” Η ζωή στο σχολείο” Τα βιβλία που επιλέξαμε να δουλέψουμε είναι : “Ο μικρός δράκος Καρύδας- Δρακάκια στο σχολείο” του Ingo Siegner, ” Πόσο μ’ αρέσει το σχολείο” της Tish Rabe και “Πίκο και Λόλα το σχολείο” της Λίνας Σωτηροπούλου. Αφού τα διαβάσαμε τα επεξεργαστήκαμε και συμπληρώσαμε τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας του διαγωνισμού.
Εορτασμός 25ης Μαρτίου στο νηπιαγωγείο
Την Παρασκευή 22 Μαρτίου παρουσία των γονέων γιορτάσαμε την επέτειο της 25ης Μαρτίου του 1821 στο νηπιαγωγείο μας. Τα παιδιά δώσανε τον καλύτερο τους εαυτό και μας παρουσίασαν ποιήματα τραγούδια χορούς , μία κατασκευή της ελληνικής σημαίας και φυσικά την παρέλαση στην αυλή μας. Τις προηγούμενες μέρες είχαμε ασχοληθεί με πολλές κατασκευές για την εθνική μας επέτειο. Και του χρόνου!
Απλώνω ευτυχία
Την Παρασκευή 8 Μαρτίου στο νηπιαγωγείο μας απλώσαμε ευτυχία. Τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους ζωγράφισαν πάνω σε μπλουζάκια τι σημαίνει ευτυχία γι’ αυτά συμμετέχοντας με αυτόν τον τρόπο στη δράση ” Απλώνω ευτυχία” η οποία ξεκίνησε από την Κύπρο, συνεχίστηκε στην Ελλάδα με τη συμμετοχή πάρα πολλών σχολείων και στόχο έχει να βοηθήσει την Φλόγα, το σύλλογο παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια.
Πριν από το άπλωμα της μπουγάδας μας είχαμε συζητήσει με τα παιδιά για το τι είναι ευτυχία , είχαμε διαβάσει το βιβλίο “τα φλαφ της ευτυχίας” είχαμε κάνει πολλές δραστηριότητες μέσα στην τάξη και η δράση μας ολοκληρώθηκε με το άπλωμα της υπέροχης μπουγάδας μας.
Αποκριάτικα συνέχεια ( κατασκευές-αποκριάτικα παιχνίδια-συμμετοχή στο 7ο παιδικό καρναβάλι Μετς-Αποκριάτικο πάρτυ)
Τα αποκριάτικα μας συνεχίστηκαν με πολλά αποκριάτικα παιχνίδια και κατασκευές. Φτιάξαμε μάσκες πειρατές και μονόκερους, αλλά και καπέλα ινδιάνων. Επίσης φτιάξαμε καπέλα ζωάκια αλλά και μάσκες εμπνευσμένες από γνωστούς ζωγράφους.
Για την Τσικνοπέμπτη τα παιδιά είχαν αποστολή με τους γονείς τους να φτιάξουν ένα τρελό καπέλο με ότι υλικά θέλουν και να το φορέσουν . Έγινε χαμός!!! Όλες οι δημιουργίες ήταν εκπληκτικές . Η μία καλύτερη από την άλλη! Κάναμε διαγωνισμό καπέλου χορέψαμε, πετάξαμε σερπαντίνες , το καταευχαριστηθήκαμε!!!!
Το Σάββατο στις 9 Μαρτίου το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο 7ο παιδικό καρναβάλι Μετς. Πήραμε μέρος στην καρναβαλική παρέλαση και στη συνέχεια στο γλέντι που ακολούθησε στο προαύλιο του 13ου δημοτικού σχολείου.
οι κατασκευές μας ολοκληρώθηκαν με τους χαρταετούς μας αλλά και την Κυρά Σαρακοστή, το ημερολόγιο που θα μας μετράει τις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα.
Στις 15 Μαρτίου έγινε το αποκριάτικο πάρτυ μας. Ήρθαμε στο σχολείο ντυμένοι μασκαράδες και η ομάδα ” Παίξε τραγούδα, χόρεψε” μας διασκέδασε με πολλά παιχνίδια και πολύ χορό. Ταχυδακτυλουργικά κόλπα, μπαλονοκατασκευές και σαπουνόφουσκες!!!!!
Και του χρόνου!!!
Γλωσσικά παιχνίδια με λέξεις από το βιβλίο της φύσης
ΑΛΦΑΒΗΤΑ ΘΑ ΣΕ ΒΡΩ … ΝΑ ΠΑΙΞΩ, ΝΑ ΜΑΘΩ, ΝΑ ΧΑΡΩ!
Υπάρχουν πολλοί τρόποι εκμάθησης της αλφαβήτα στο νηπιαγωγείο. Κάρτες, πίνακες, λεξιλόγιο και φύλλα εργασίας. Μερικές φορές όμως είναι υπέροχο να παίζουμε με τα γράμματα, να φτιάχνουμε λέξεις και ιστορίες με αυτές!
Τα παιδιά φτιάχνουν λέξεις από το βιβλίο της φύσης και δημιουργούν ιστορίες με αυτές!
Το βιβλίο της φύσης
Στο πλαίσιο του προγράμματος “Οικολογικά σχολεία” που συμμετέχει το Νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες της φύση και του περιβάλλοντος, γνώρισαν ζώα της ξηράς και της θάλασσας καθώς και φυτά, ασχολήθηκαν με το γεωφυσικό περιβάλλον, με την έννοια μέρα και νύχτα, με φυσικά φαινόμενα, με το διάστημα και τους πλανήτες. Το κάθε παιδί, σε διάστημα τριών μηνών, δημιούργησε ένα βιβλίο, το οποίο συνδυάζει γνώσεις για τη φύση και τον κόσμο, ζωγραφική απεικόνιση και γραφή λέξεων που αφορούν το περιβάλλον. Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η καλλιέργεια θετικών συμπεριφορών και στάσεων των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον. Εδώ θα δείτε ένα δείγμα από τα βιβλία των παιδιών.