Στα πλαίσια υλοποίησης του σχεδίου δράσης του σχολείου μας με τίτλο: “Με ένα βιβλίο αγκαλιά μαθαίνω πράγματα πολλά!”, αφού συζητήσαμε στην ολομέλεια για τους κανόνες και τις οδηγίες της ορθής χρήσης των βιβλίων, αποφασίσαμε όλοι μαζί να φτιάξουμε ένα εγχειρίδιο με οδηγίες για το πως πρέπει να χρησιμοποιούμε σωστά τα βιβλία…
Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας το έγραψαν και το εικονογράφησαν:
Στα πλαίσια υλοποίησης του σχεδίου δράσης του σχολείου μας με τίτλο: ”Με ένα βιβλίο αγκαλιά μαθαίνω πράγματα πολλά!”, τα παιδιά δημιούργησαν ένα ομαδικό βιβλίο ποίησης με λιμερικ με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας!
Ολοκληρώσαμε το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων από την θεματική ενότητα Ζω καλύτερα- Ευ Ζην με τίτλο: «Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω». Το εργαστήριο αυτό εντάσσεται στην υποθεματική Υγεία : Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια. τα ατυχήματα στο σπίτι είναι συχνό φαινόμενο στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η αυξημένη συχνότητα των παιδικών ατυχημάτων οφείλεται στις ιδιαιτερότητες της παιδικής ηλικίας όπως περιέργεια, έμφυτη λαχτάρα των παιδιών για μάθηση και εξερεύνηση, μικρή αντίληψη του κινδύνου κ.ά., με πιο κοινά τις πτώσεις, τα εγκαύματα και τις δηλητηριάσεις. Τα περισσότερα παιδιά έχουν βιώσει τέτοιες εμπειρίες και ο σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωσή τους σχετικά με τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των παιδικών ατυχημάτων στον χώρο του σπιτιού. Πρόληψη ατυχημάτων δεν σημαίνει “φοβάμαι τα πάντα”, σημαίνει “σκέφτομαι πριν κάνω κάτι, για να αποφύγω ένα ατύχημα” ».
Στη θεματική ενότητα του «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην» οι δεξιότητες στόχευσης είναι οι δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα
ψηφιακές δεξιότητες (ψηφιακή επικοινωνία και συνεργασία)
Στο τέλος της εφαρμογής του προγράμματος δεξιοτήτων οι μαθητές/τριες θα μπορούν να:
Αναγνωρίζουν τις επικίνδυνες συμπεριφορές στο σπίτι, τους τρόπους προστασίας, καθώς και κανόνες ασφαλείας (γνώσεις)
Να αυτορρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους (δεξιότητες)
Να αναπτύξουν υπευθυνότητα (στάσεις)
Ξεκινήσαμε με την προετοιμασία για την υλοποίηση των εργαστηρίων και την αρχική διερεύνηση του θέματος. Αρχικά ρωτήσαμε τα παιδιά τι γνωρίζουν για τα ατυχήματα κάνοντας καταιγισμό ιδεών, συζητήσαμε, καταγράψαμε τις προ υπάρχουσες γνώσεις τον παιδιών και φτιάξαμε τον δικό μας διάγραμμα-“διερευνητική μάθηση” (τι ξέρω-τι θέλω να μάθω-τι έμαθα- πως το έμαθα).
ΤΙ ΞΕΡΩ
· Ατύχημα είναι κάτι που μας πονάει και κλαίμε
· Μπορεί να χρειαστεί γιατρός και ένεση
· Μπορεί να χρειαστεί φάρμακα και νοσοκομείο
· Ατύχημα μπορεί να συμβεί:
1. μπαλκόνι
2. σαλόνι
3. δωμάτιο
4. μπάνιο
5. σκάλες
6. κουζίνα
7. κήπο/αυλή
ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ
· Είδη ατυχημάτων
· Που πρέπει να προσέχω
· Τι πρέπει να προσέχω
· Πως μπορώ να περιποιηθώ ένα τραύμα
· Τι πρέπει να κάνω
· Ποιον πρέπει να ειδοποιήσω
ΤΙ ΈΜΑΘΑ
· Μπορεί να πονάω, να κλαίω, να υποφέρω!!!
· Να είναι μια απλή γρατσουνιά όμως μπορεί να φτάσω μέχρι και χειρουργείο!!!
· Ίσως χρειαστεί να καλέσω ασθενοφόρο, πυροσβεστική, αστυνομία!!!
· Τηλεφωνώ για να καλέσω:
Ασθενοφόρο στο 166
Αστυνομία στο 100
Πυροσβεστική στο 199
· Βάζουμε πάγο στο καρούμπαλο!
· Στο κόψιμο πιέζω δυνατά και βάζω τσιρότο!
· Μακριά από γυαλί, μαχαίρι, αιχμηρά αντικείμενα!
· Προσοχή στις σκάλες: Κίνδυνος πτώσης!
· Στη ζαλάδα ξαπλώνουμε!
· Βούτυρο βάζουμε στο χτύπημα!
· Στο κάψιμο βάζουμε οδοντόκρεμα αν δεν έχουμε την ειδική κρέμα!
· Πότε δε βάζω το χεράκι μου στην πρίζα: Κίνδυνος Ηλεκτροπληξίας!
· Ποτέ δε πειράζω τα απορρυπαντικά και τα φάρμακα: Κίνδυνος Δηλητηρίασης!
· Ποτέ δε βάζω το χεράκι μου στην κουζίνα, στο τζάκι, στο σίδερο, στη φωτιά:
Κίνδυνος Εγκαύματος!
ΠΩΣ ΤΟ ΕΜΑΘΑ
· Βιβλία
· Διαδίκτυο
· Ενημερωτικά φυλλάδια
· Εκπαιδευτικά βίντεο
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τα ατυχήματα που ελλοχεύουν στο σπίτι…
Χωριστήκαμε σε ομάδες, παρατηρήσαμε εικόνες από διάφορα δωμάτια του σπιτιού (μπάνιο, υπνοδωμάτιο, κουζίνα, σαλόνι) και εντοπίσαμε τους κινδύνους…
Τα παιδιά ανέφεραν τις δικές τους εμπειρίες και βιώματα τα οποία και συζητήσαμε στην ολομέλεια (γιατί πιστεύετε ότι συνέβη αυτό; ποια ήταν η αιτία που μπορεί να το προκάλεσε τι συνέβη τότε; γιατί νομίζεις ότι συνέβη;). Τα παιδιά αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας ένα ατύχημα τους…
Στα πλαίσια του εργαστηρίου μας επισκέφτηκε η “Ομάδα Αντιμετώπισης Παιδικού Τραύματος” και ενημέρωσε τα παιδιά για το πως μπορούν να αναγνωρίζουν τους κινδύνους μέσα στο σπίτι και πως μπορούν να τους αποφεύγουν. Επρόκειτο για ένα εκπαιδευτικό, βιωματικό πρόγραμμα όπου τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και το βρήκαν πολύ ενδιαφέρον.
Στο τέλος της παρουσίασης του προγράμματος τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση από την παρουσίαση και οι υπεύθυνες τους μοίρασαν αναμνηστικά δωράκια!!!
Διαβάσαμε στα παιδιά το βιβλίο ”Πρωτο. . . βοηθήματα. Πρώτες βοήθειες για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας”. Το βιβλίο έχει αναφορές στις πρώτες βοήθειες σε περιπτώσεις ατυχημάτων (όπως λιποθυμία, εγκαύματα, πνιγμονή, κ.α.) . Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τη σπουδαιότητα της παροχής πρώτων βοηθειών στον συνάνθρωπό μας, καθώς και τι προσέχουμε στο σπίτι…
Θυμηθήκαμε ένα δικό μας ατύχημα και το πως το αντιμετωπίσαμε…
Μέσα από συζήτηση για την αντιμετώπιση των ατυχημάτων διαπιστώσαμε ότι δεν είναι αρκετή σε μερικές περιπτώσεις η παροχή των πρώτων βοηθειών και ότι μπορεί να χρειαστούμε την βοήθεια ενός ειδικού. Μιλήσαμε για τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τα ατυχήματα (πυροσβέστης, νοσηλευτής, ιατρός, φαρμακοποιός). Κάναμε αναφορά και εκμάθηση τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης…
Την άνοιξη στο νηπιαγωγείο μας την υποδεχθήκαμε με χαρά μιας και τα παιδιά ανυπομονούσαν να τελειώσει ο χειμώνας! Ακούσαμε το τραγούδι “πετούν τα πεταλούδια” και τραγουδήσαμε…
Μιλήσαμε για τα λουλούδια και φτιάξαμε ομαδικά ένα ανοιξιάτικο τοπίο με τυπώματα λουλουδιών από ρολό υγείας…
Η άνοιξη όπως την φαντάστηκαν τα παιδιά…
Ανοιξιάτικες κατασκευές για να στολίσουμε την τάξη μας…
Τα φρούτα της άνοιξης, ποιήματα και αινίγματα…
Είδαμε πίνακες ζωγραφικής του Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο. Ο Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο ή Αρτσιμπόλντι ήταν Ιταλός ζωγράφος περισσότερο γνωστός για τη δημιουργία φανταστικών πορτρέτων αποτελούμενων εξ ολοκλήρου από αντικείμενα όπως φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, ψάρια. Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα που ζωγράφισε με θέμα την άνοιξη “Primavera” και προσπαθήσαμε να μιμηθούμε την τεχνική του…
Διαβάσαμε ανοιξιάτικες ιστορίες…
Με αφορμή το παραμύθι “Ο μάγειρας των εποχών και η μυστική συνταγή της άνοιξης” τα παιδιά βοήθησαν τον μάγειρα και έφτιαξαν την δικιά τους συνταγή για την άνοιξη…
Μιλήσαμε για τα έντομα…
Για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας…
Κατασκευές…
Φτιάξαμε τα “ποτιστήρια της αγάπης” έτσι ώστε με την αγάπη να ανθίσουμε και εμείς όπως τα λουλούδια…
Ολοκληρώσαμε το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων από την θεματική ενότητα : «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη με τίτλο :“Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας” Το εργαστήριο αυτό εντάσσεται στην υποθεματική “Ανθρώπινα δικαιώνατα και αξιοπρέπεια, αλληλοσεβασμός και σεβασμός στην διαφορετικότητα, συνεργασία/ συνεργατικότητα” . Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-τριες του Νηπιαγωγείου με θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον αλληλοσεβασμό στην διαφορετικότητα, την ενσυναίσθηση και την κοινωνική ευαισθησία. Ειδικότερα, οι δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου είναι:
Δεξιότητες Ζωής: Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης: (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
Ξεκινήσαμε με παιχνίδια για δέσιμο της ομάδας και φτιάξαμε την καρδιά/αλυσίδα της φιλίας..
Είδαμε υλικό στο οποίο παρουσιάζονται οι συνθήκες ζωής πολλών παιδιών του τρίτου κόσμου και ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά για την έλλειψη σε αγαθά που είναι απαραίτητη για την επιβίωση τους (καθαρό νερό, επαρκή τροφή/ ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κ.α ) όπως και για τις δυσκολίες πρόσβασης στην εκπαίδευση και τον δύσκολο αγώνα να επιβιώσουν από τις εχθροπραξίες στις περιοχές τους. Φτιάχνουμε ένα ιστόγραμμα για τα δικαιώματα των παιδιών και τα παιδιά αναλαμβάνουν σε συνεργασία με τους γονείς να φέρουν εποπτικό υλικό…
Τα δικαιώματα των παιδιών…
Εποπτικό υλικό από τα παιδιά…
Είδαμε την ταινία “Ειρήνη”, η ιστορία μιας προσφυγοπούλας από το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ (2011) και συζητήσαμε για τους όρους “δικαίωμα”, “υποχρέωση”, “ανάγκες”…
Ζωγραφίσαμε την ιστορία της…
Με αφορμή την ιστορία τα παιδιά δημιούργησαν αφίσες με θέμα : “τι χρειάζονται τα παιδιά για να είναι ευτυχισμένα”…
Διαβάσαμε το παραμύθι “Το αγόρι που διάβαζε στις κότες παραμύθια”…
Μιλήσαμε για τα παιδιά πρόσφυγες και το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς για να βοηθήσουμε…
Διαβάσαμε το παραμύθι “Η κούκλα που ταξίδευε”…
Με αφορμή το ταξίδι της κούκλας σε διάφορες χώρες όπου τα παιδιά δεν είχαν ίδια δικαιώματα φτιάξαμε την ακροστιχίδα των δικαιωμάτων των παιδιών…
Τέλος, μέσα από το παραμύθι “Το Χρώμα της καρδιάς μου” μιλήσαμε για τα συναισθήματα μας, είδαμε εικόνες και περιγράψε πως μας κάνουν να νιώθουμε και γιατί…
Με χαρά σας προσκαλούμε στην εκδήλωση βράβευσης του Σχολικού Μαραθωνίου «Πάμε Ανακύκλωση» 2024-2025, που διοργάνωσε ο Δήμος Αγίας Παρασκευής στο πλαίσιο συνεργασίας Followgreen.
Η εκδήλωση θα διεξαχθεί την Πέμπτη 05 Ιουνίου 2025 – στις 20.00 μ.μ. στην Κεντρική Πλατεία Αγίας Παρασκευής.
Παράλληλα, από τις 18.00 μ.μ. στον ίδιο χώρο, οι μαθητές θα έχουν την δυνατότητα να ψυχαγωγηθούν στο Εκπαιδευτικό Πάρκο Ανακύκλωσης Followgreen.
Καλούμε λοιπόν το κάθε σχολείο να εκπροσωπηθεί από όσους εκπαιδευτικούς και γονείς επιθυμούν, μαζί με μια ομάδα 15 – 20 παιδιών για να απασχοληθούν στις δραστηριότητες!
Η εκπροσώπηση κάθε σχολείου είναι σημαντική, καθώς το κάθε σχολείο θα παραλάβει τιμητικό έπαινο για τη συμμετοχή του, ενώ τα σχολεία που κατέχουν τις πρώτες θέσεις θα παραλάβουν βραβείο και χρηστικό δώρο.
Σας περιμένουμε όλους να τιμήσουμε την Ημέρα του Περιβάλλοντος με πρωταγωνιστές τους μαθητές, το μέλλον της πόλης!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή