ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΩΝ

Αγαπητοί γονείς,
Την Παρασκευή 13-6-2025 μπορείτε μαζί με τα παιδιά να παραλάβετε τα αναμνηστικά και τις εργασίες τους από τις 8.30π.μ-9.30π.μ.

Εκείνη την ημέρα, όπου λήγει το διδακτικό Σχολικό Έτος, δεν θα πραγματοποιηθεί το πρωινό και το ολοήμερο πρόγραμμα.

Με εκτίμηση
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Στα πλαίσια υλοποίησης του σχεδίου δράσης του σχολείου μας με τίτλο: “Με ένα βιβλίο αγκαλιά μαθαίνω πράγματα πολλά!”, αφού συζητήσαμε στην ολομέλεια για τους κανόνες και τις οδηγίες της ορθής χρήσης των βιβλίων, αποφασίσαμε όλοι μαζί να φτιάξουμε ένα εγχειρίδιο με οδηγίες για το πως πρέπει να χρησιμοποιούμε σωστά τα βιβλία…

Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας το έγραψαν και το εικονογράφησαν:exofyllobiblio 1 2

biblio 2biblio 3

biblio 4biblio 5biblio 6biblio 7biblio 8

biblio 9

biblio 10

biblio 11

biblio 12

ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕ ΖΩΑ

Στα πλαίσια υλοποίησης του σχεδίου δράσης του σχολείου μας με τίτλο: ”Με ένα βιβλίο αγκαλιά μαθαίνω πράγματα πολλά!”, τα παιδιά δημιούργησαν ένα ομαδικό βιβλίο ποίησης με λιμερικ με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας!

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025

Ολοκληρώσαμε το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων από την θεματική ενότητα Ζω καλύτερα- Ευ Ζην με τίτλο: «Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω».  Το εργαστήριο αυτό εντάσσεται στην υποθεματική Υγεία : Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια. τα ατυχήματα στο σπίτι είναι συχνό φαινόμενο στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η αυξημένη συχνότητα των παιδικών ατυχημάτων οφείλεται στις ιδιαιτερότητες της παιδικής ηλικίας όπως περιέργεια, έμφυτη λαχτάρα των παιδιών για μάθηση και εξερεύνηση, μικρή αντίληψη του κινδύνου κ.ά., με πιο κοινά τις πτώσεις, τα εγκαύματα και τις δηλητηριάσεις. Τα περισσότερα παιδιά έχουν βιώσει τέτοιες εμπειρίες και ο σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωσή τους σχετικά με τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των παιδικών ατυχημάτων στον χώρο του σπιτιού. Πρόληψη ατυχημάτων δεν σημαίνει “φοβάμαι τα πάντα”, σημαίνει “σκέφτομαι πριν κάνω κάτι, για να αποφύγω ένα ατύχημα” ».

Στη θεματική ενότητα του «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην» οι δεξιότητες στόχευσης είναι οι δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα

  • συνεργασία, επικοινωνία, κριτική σκέψη & δημιουργικότητα)
  • ψηφιακές δεξιότητες (ψηφιακή επικοινωνία και συνεργασία)

Στο τέλος της εφαρμογής του προγράμματος δεξιοτήτων οι μαθητές/τριες θα μπορούν να:

  • Αναγνωρίζουν τις επικίνδυνες συμπεριφορές στο σπίτι, τους τρόπους προστασίας, καθώς και κανόνες ασφαλείας (γνώσεις)
  • Να αυτορρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους (δεξιότητες)
  • Να αναπτύξουν υπευθυνότητα (στάσεις)

Ξεκινήσαμε με την προετοιμασία για την υλοποίηση των εργαστηρίων και την αρχική διερεύνηση του θέματος. Αρχικά ρωτήσαμε τα παιδιά τι γνωρίζουν για τα ατυχήματα κάνοντας καταιγισμό ιδεών, συζητήσαμε, καταγράψαμε τις προ υπάρχουσες γνώσεις τον παιδιών και φτιάξαμε τον δικό μας διάγραμμα-“διερευνητική μάθηση”  (τι ξέρω-τι θέλω να μάθω-τι έμαθα- πως το έμαθα).

ΤΙ ΞΕΡΩ

 

· Ατύχημα είναι κάτι που μας πονάει και κλαίμε

·           Μπορεί να χρειαστεί γιατρός και ένεση

·           Μπορεί να χρειαστεί φάρμακα και νοσοκομείο

·           Ατύχημα μπορεί να συμβεί:

1.   μπαλκόνι

2.   σαλόνι

3.   δωμάτιο

4.   μπάνιο

5.   σκάλες

6.   κουζίνα

7.   κήπο/αυλή

 

ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ

 

·              Είδη ατυχημάτων

·           Που πρέπει να προσέχω

·              Τι πρέπει να προσέχω

·              Πως μπορώ να περιποιηθώ ένα τραύμα

·              Τι πρέπει να κάνω

·              Ποιον πρέπει να ειδοποιήσω

 

ΤΙ ΈΜΑΘΑ

 

·    Μπορεί να πονάω, να κλαίω, να υποφέρω!!!

·    Να είναι μια απλή γρατσουνιά όμως μπορεί να φτάσω μέχρι και χειρουργείο!!!

·    Ίσως χρειαστεί να καλέσω ασθενοφόρο, πυροσβεστική, αστυνομία!!!

·    Τηλεφωνώ για να καλέσω:

Ασθενοφόρο στο 166

Αστυνομία στο 100

Πυροσβεστική στο 199

·    Βάζουμε πάγο στο καρούμπαλο!

·    Στο κόψιμο πιέζω δυνατά και βάζω τσιρότο!

·    Μακριά από γυαλί, μαχαίρι, αιχμηρά αντικείμενα!

·    Προσοχή στις σκάλες: Κίνδυνος πτώσης!

·    Στη ζαλάδα ξαπλώνουμε!

·    Βούτυρο βάζουμε στο χτύπημα!

·    Στο κάψιμο βάζουμε οδοντόκρεμα αν δεν έχουμε την ειδική κρέμα!

·    Πότε δε βάζω το χεράκι μου στην πρίζα: Κίνδυνος Ηλεκτροπληξίας!

·    Ποτέ δε πειράζω τα απορρυπαντικά και τα φάρμακα: Κίνδυνος Δηλητηρίασης!

·    Ποτέ δε βάζω το χεράκι μου στην κουζίνα, στο τζάκι, στο σίδερο, στη φωτιά:

Κίνδυνος Εγκαύματος!

 

 

 

 

ΠΩΣ ΤΟ ΕΜΑΘΑ

 

·    Βιβλία

·    Διαδίκτυο

·    Ενημερωτικά φυλλάδια

·    Εκπαιδευτικά βίντεο

 

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τα ατυχήματα που ελλοχεύουν στο σπίτι…

Χωριστήκαμε σε ομάδες, παρατηρήσαμε εικόνες από διάφορα δωμάτια του σπιτιού (μπάνιο, υπνοδωμάτιο, κουζίνα, σαλόνι) και εντοπίσαμε τους κινδύνους…koyzinadomatio

unnamed 1 unnamed 2

unnamed 3 unnamed

Τα παιδιά ανέφεραν τις δικές τους εμπειρίες και βιώματα τα οποία και συζητήσαμε στην ολομέλεια (γιατί πιστεύετε ότι συνέβη αυτό; ποια ήταν η αιτία που μπορεί να το προκάλεσε τι συνέβη τότε; γιατί νομίζεις ότι συνέβη;). Τα παιδιά αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας ένα ατύχημα τους…

IMG 0056

Στα πλαίσια του εργαστηρίου μας επισκέφτηκε η “Ομάδα Αντιμετώπισης Παιδικού Τραύματος” και ενημέρωσε τα παιδιά για το πως μπορούν να αναγνωρίζουν τους κινδύνους μέσα στο σπίτι και πως μπορούν να τους αποφεύγουν. Επρόκειτο για ένα εκπαιδευτικό, βιωματικό πρόγραμμα όπου τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και το βρήκαν πολύ ενδιαφέρον.

foto koyzina 1koyzinafoto saloni 1paidiko domatiofoto5

Στο τέλος της παρουσίασης του προγράμματος τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση από την παρουσίαση και οι υπεύθυνες τους μοίρασαν αναμνηστικά δωράκια!!!zografies 1mployzakiadoro 1

Διαβάσαμε στα παιδιά το βιβλίο ”Πρωτο. . . βοηθήματα. Πρώτες βοήθειες για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας”. Το βιβλίο έχει αναφορές στις πρώτες βοήθειες σε περιπτώσεις ατυχημάτων (όπως λιποθυμία, εγκαύματα, πνιγμονή, κ.α.) .  Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τη σπουδαιότητα της παροχής πρώτων βοηθειών στον συνάνθρωπό μας, καθώς και τι προσέχουμε στο σπίτι…

Θυμηθήκαμε ένα δικό μας ατύχημα και το πως το αντιμετωπίσαμε…

IMG 0138

Μέσα από συζήτηση για την αντιμετώπιση των ατυχημάτων διαπιστώσαμε ότι δεν είναι αρκετή σε μερικές περιπτώσεις η παροχή των πρώτων βοηθειών και ότι μπορεί να χρειαστούμε την βοήθεια ενός ειδικού. Μιλήσαμε για τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τα ατυχήματα (πυροσβέστης, νοσηλευτής, ιατρός, φαρμακοποιός). Κάναμε αναφορά και εκμάθηση τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης…

ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ - Εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα

 

Τέλος κάναμε σχετικά φύλλα εργασίας…

IMG 0083IMG 0084 1

IMG 0085

 

ΑΝΟΙΞΗ!!!

Την άνοιξη στο νηπιαγωγείο μας την υποδεχθήκαμε με χαρά μιας και τα παιδιά ανυπομονούσαν να τελειώσει ο χειμώνας! Ακούσαμε το τραγούδι “πετούν τα πεταλούδια” και τραγουδήσαμε…

IMG 9819

Μιλήσαμε για τα λουλούδια και φτιάξαμε ομαδικά ένα ανοιξιάτικο τοπίο με τυπώματα λουλουδιών από ρολό υγείας…

IMG 9821

IMG 9823

Η άνοιξη όπως την φαντάστηκαν τα παιδιά…

pinakas anoixhsanoixhΑνοιξιάτικες κατασκευές  για να στολίσουμε την τάξη μας…

IMG 9928

IMG 9929

IMG 9963

Τα φρούτα της άνοιξης, ποιήματα και αινίγματα…

IMG 0004

IMG 0002

IMG 9879

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής του Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο. Ο Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο ή Αρτσιμπόλντι ήταν Ιταλός ζωγράφος περισσότερο γνωστός για τη δημιουργία φανταστικών πορτρέτων αποτελούμενων εξ ολοκλήρου από αντικείμενα όπως φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, ψάρια. Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα που ζωγράφισε με θέμα την άνοιξη “Primavera” και προσπαθήσαμε να μιμηθούμε την τεχνική του…

IMG 9843 1

IMG 9844

Διαβάσαμε ανοιξιάτικες ιστορίες…
o skanto
IMG 0003 1
Με αφορμή το παραμύθι “Ο μάγειρας των εποχών και η μυστική συνταγή της άνοιξης” τα παιδιά βοήθησαν τον μάγειρα και έφτιαξαν την δικιά τους συνταγή για την άνοιξη…
IMG 9973
IMG 9986 1
Μιλήσαμε για τα έντομα…
IMG 9993
IMG 9975
IMG 9966melissakia 1
melissakia 2
Για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας…

Κατασκευές…

IMG 9916

IMG 9984

IMG 9985

Φτιάξαμε τα “ποτιστήρια της αγάπης” έτσι ώστε με την αγάπη να ανθίσουμε και εμείς όπως τα λουλούδια…

IMG 9943

 

 

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025

 Ολοκληρώσαμε το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων από την θεματική ενότητα : «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη  με τίτλο :Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας” Το εργαστήριο αυτό εντάσσεται στην υποθεματική “Ανθρώπινα δικαιώνατα και αξιοπρέπεια, αλληλοσεβασμός και σεβασμός στην διαφορετικότητα, συνεργασία/ συνεργατικότητα” . Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα  έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-τριες του Νηπιαγωγείου με θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον αλληλοσεβασμό στην διαφορετικότητα, την ενσυναίσθηση και την κοινωνική ευαισθησία. Ειδικότερα, οι δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου είναι:

  1. Δεξιότητες Μάθησης: Κριτική σκέψη (Critical thinking) – Επικοινωνία (Communication) – Συνεργασία (Collaboration) – Δημιουργικότητα (Creativity)
  2. Δεξιότητες Ζωής: Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
  3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης: (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)

Ξεκινήσαμε με παιχνίδια για δέσιμο της ομάδας και φτιάξαμε την καρδιά/αλυσίδα της φιλίας..

kardia ths filias 2

IMG 9957

Είδαμε υλικό στο οποίο παρουσιάζονται οι συνθήκες ζωής πολλών παιδιών του τρίτου κόσμου και ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά για την έλλειψη σε αγαθά που είναι απαραίτητη για την επιβίωση τους (καθαρό νερό, επαρκή τροφή/ ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κ.α ) όπως και για τις δυσκολίες πρόσβασης στην εκπαίδευση και τον δύσκολο αγώνα να επιβιώσουν από τις εχθροπραξίες στις περιοχές τους. Φτιάχνουμε ένα ιστόγραμμα για τα δικαιώματα των παιδιών και τα παιδιά αναλαμβάνουν σε συνεργασία με τους γονείς να φέρουν εποπτικό υλικό…

istogramma

 

Τα δικαιώματα των παιδιών…

dikaiomata toy paidioy

Εποπτικό υλικό από τα παιδιά…

yliko paiidon

afisa

Είδαμε την ταινία “Ειρήνη”, η ιστορία μιας προσφυγοπούλας από το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ (2011) και συζητήσαμε για τους όρους “δικαίωμα”, “υποχρέωση”, “ανάγκες”…

Ζωγραφίσαμε την ιστορία της…

eirhnh prosfygopoyla

eirhnh

Με αφορμή την ιστορία τα παιδιά δημιούργησαν αφίσες με θέμα : “τι χρειάζονται τα παιδιά για να είναι ευτυχισμένα”…

afisa937

 

afisa 3

 

Διαβάσαμε το παραμύθι “Το αγόρι που διάβαζε στις κότες παραμύθια”…

to agori poy tis kotes

agori poy diaba

 

Μιλήσαμε για τα παιδιά πρόσφυγες και το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς για να βοηθήσουμε…

karabania karbana

 

Διαβάσαμε το παραμύθι “Η κούκλα που ταξίδευε”…

h kooykla p taxideyeh koykla poy taxideye

Με αφορμή το ταξίδι της κούκλας σε διάφορες χώρες όπου τα παιδιά δεν είχαν ίδια δικαιώματα φτιάξαμε την ακροστιχίδα των δικαιωμάτων των παιδιών…

akrostoiida dikaiomaton

Τέλος, μέσα από το παραμύθι “Το Χρώμα της καρδιάς μου” μιλήσαμε για τα συναισθήματα μας, είδαμε εικόνες και περιγράψε πως μας κάνουν να νιώθουμε και γιατί…

paramythi oma the kardias

ths kardia 2


ths kardias moy
ths kardias IMG 9814

ths kardia 4

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ “ΠΑΜΕ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”

Με χαρά σας προσκαλούμε στην εκδήλωση βράβευσης του Σχολικού Μαραθωνίου «Πάμε Ανακύκλωση» 2024-2025, που διοργάνωσε ο Δήμος Αγίας Παρασκευής στο πλαίσιο συνεργασίας Followgreen.

Η εκδήλωση θα διεξαχθεί την Πέμπτη 05 Ιουνίου 2025 – στις 20.00 μ.μ. στην Κεντρική Πλατεία Αγίας Παρασκευής.

Παράλληλα, από τις 18.00 μ.μ. στον ίδιο χώρο, οι μαθητές θα έχουν την δυνατότητα να ψυχαγωγηθούν στο Εκπαιδευτικό Πάρκο Ανακύκλωσης Followgreen.

Καλούμε λοιπόν το κάθε σχολείο να εκπροσωπηθεί από όσους εκπαιδευτικούς και γονείς επιθυμούν, μαζί με μια ομάδα 15 – 20 παιδιών για να απασχοληθούν στις δραστηριότητες!

Η εκπροσώπηση κάθε σχολείου είναι σημαντική, καθώς το κάθε σχολείο θα παραλάβει τιμητικό έπαινο για τη συμμετοχή του, ενώ τα σχολεία που κατέχουν τις πρώτες θέσεις θα παραλάβουν βραβείο και χρηστικό δώρο.

Σας περιμένουμε όλους να τιμήσουμε την Ημέρα του Περιβάλλοντος με πρωταγωνιστές τους μαθητές, το μέλλον της πόλης!

 

Με εκτίμηση,

FOLLOWGREEN