Οι μαθητές της Ε’ & ΣΤ΄ τάξης στο Μυστρά

ΜΥΣΤΡΑΣ 1

 

Η ιστορία “της νεκρής πολιτείας” αρχίζει στα μέσα του 13ου αιώνα, όταν ο Γουλιέλμος Β’ Βιλλεαρδουίνος έκτισε το κάστρο του στην ανατολική πλευρά του Ταϋγέτου, στην κορυφή ενός υψώματος με απότομη και κωνοειδή μορφή, που δεσπόζει στην εύφορη κοιλάδα του Ευρώτα και λεγόταν Μυστράς ή Μυζήθρας. Η στρατηγική του θέση, η επίδειξη δύναμης και σύμβολο επιτυχίας και η γειτνίαση με τη Σπάρτη έδωσε κύρος στην περιοχή  που έμελλε να εξελιχθεί σε μια σπουδαία καστροπολιτεία, να γίνει πρωτεύουσα του Δεσποτάτου του Μωρέως και να συνεχίσει να είναι σημαντική πόλη στους επόμενους αιώνες μέχρι τα πρώτα μετεπαναστατικά χρόνια, οπότε εγκαταλείφθηκε.

Σήμερα είναι το πιο σημαντικό βυζαντινό μνημείο στην Ελλάδα και πολιτιστικό αγαθό στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της  Unesco, από το 1989.

Την περιμέναμε την εκδρομή στον Μυστρά, τη βυζαντινή πολιτεία της Πελοποννήσου, που, κι αν είναι ερειπωμένος ή έχουν αναστηλωθεί ορισμένα κτίσματά του, αποτελεί πολύτιμη πηγή για τη γνώση της ιστορίας, της τέχνης και του πολιτισμού των δύο τελευταίων αιώνων του Βυζαντίου.

Η διαδρομή μας δεν ήταν ιδιαίτερα κουραστική κι όταν από μακριά είδαμε το ύψωμα εντυπωσιαστήκαμε. Στην κορυφή το κάστρο, απομεινάρι της φράγκικης κατάκτησης, κτίσματα ψηλά και πετρόχτιστα, βυζαντινοί ναοί. Η έκπληξή μας ήταν μεγαλύτερη, όταν ξεκινήσαμε την επίσκεψή μας. Ακολουθήσαμε το κατηφορικό μονοπάτι και με τα μάτια της φαντασίας μας μεταφερθήκαμε στην εποχή των Βυζαντινών. Ξαφνικά ήμαστε ταξιδιώτες που έρχονταν στην πόλη να επισκεφτούν τον Δεσπότη της πόλης. Τον ίδιο τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο!

Προσκυνήσαμε και ζητήσαμε ευλογία στην Αγία Σοφία. Θαυμάσαμε τις αγιογραφίες και τον αρχιτεκτονικό ρυθμό. Ζητήσαμε δροσιά στην κρήνη και  ατενίσαμε την κοιλάδα του Ευρώτα ανάμεσα στους ορεινούς όγκους του Ταϋγέτου και του Πάρνωνα. Κατάφυτος ο τόπος μας υποδέχτηκε: ελιές, μουριές, κουτσουπιές, σχίνα, βότανα κι αγριολούλουδα.

Επισκεφθήκαμε τη Μητρόπολη, όπου ανακηρύχτηκε αυτοκράτορας ο Παλαιολόγος και, είδαμε τον ανάγλυφο δικέφαλο αετό.

Δεν στενοχωρηθήκαμε που δεν πήγαμε στο Παλάτι. Ο αυτοκράτορας είχε πολλά στο μυαλό του με τη συντήρηση και την αποκατάστασή του, θα μας δεχτεί την επόμενη φορά! Δεν κουραστήκαμε να ακούμε διηγήσεις από τον ξεναγό μας.

Κύριε Δημήτρη Βλαχάκο, ευχαριστούμε για το ταξίδι στο παρελθόν!

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά ,Δράσεις  Με ετικέτα:   , , 28/03/2024 14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Η γιορτή του σχολείου μας για την Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Μεγάλο τσίρκο

Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821, οι μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης  έδωσαν με μεγάλη επιτυχία μια παράσταση αφιέρωμα στο Αμφιθέατρο Φιλαρμονικής Καλαμάτας (Υπαπαντής 23) την Τετάρτη 20/3/2024 στις 7:30 μ.μ. Παρουσιάστηκαν αποσπάσματα από το εμβληματικό θεατρικό έργο του Ιακώβου Καμπανέλη ”ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑΣ ΤΣΙΡΚΟ” Τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και καταχειροκροτήθηκαν από όλους. Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια, όπως και στις εκπαιδευτικούς που τα στήριξαν σε αυτή τους την προσπάθεια.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά ,Δράσεις  Με ετικέτα:   24/03/2024 14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Πρόσκληση για τον Εορτασμό της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά ,Δράσεις 19/03/2024 14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

6 Μαρτίου

Η 6 η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Κατά της Βίας στο σχολείο . Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Οι σχολικές μονάδες της χώρας αφιερώνουν χρόνο, φέτος από τη Δευτέρα 4 Μαρτίου έως και την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024, (για δύο ή περισσότερες διδακτικές ώρες) σε δράσεις-συζητήσεις εκδηλώσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού. Στο σχολείο μας κάθε εκπαιδευτικός σχεδίασε και υλοποίησε τέτοιες δράσεις με τους μαθητές του με κυρίαρχο σύνθημα «Να σταματήσει η Βία στα σχολεία» και «Μίλα» κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας. Η αρχή έγινε με την ψυχολόγο του σχολείου Αντωνοπούλου Αδαμαντία σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες της Ε΄, Στ΄τάξης και τη Διευθύντρια. Μετά από βιωματικό εργαστήριο οι μαθητές/τριες μετέβηκαν στο προαύλιο του σχολείου, τοποθέτησαν τις τσάντες τους έτσι, ώστε να σχηματίζεται η λέξη STOP και όρθιοι με το δεξί τους χέρι σε πρόταση δήλωσαν απαγορευτικά ότι η Βία που εκδηλώνεται στα σχολεία πρέπει να σταματήσει. Η φωτογραφία αναρτήθηκε στη σελίδα του «Χαμόγελου του Παιδιού» που καλεί όλα τα σχολεία της χώρας να αναρτήσουν τις δράσεις που κάνουν με τους μαθητές τους στο πλαίσιο της εκστρατείας για την ευαισθητοποίηση όλων σε θέματα Σχολικής Βίας με τίτλο: «Μίλα τώρα».

STOP

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου η Διευθύντρια του σχολείου ανέλαβε πρωτοβουλία να οργανώσει και να συντονίσει τη συμμετοχή όσων σχολικών μονάδων επιθυμούσαν να συμμετέχουν στη δράση που πρότεινε ο καθηγητής Πανεπιστημίου Θεόδωρος Θάνου με τίτλο: «Σπάω τη σιωπή σπάζοντας μπαλόνια». Έτσι 170 μαθητές από 7 σχολεία της πόλης μας συγκεντρώθηκαν στην κεντρική πλατεία της πόλης, σχημάτισαν κύκλο δημιουργώντας μια «ορχήστρα θεάτρου» και κάθε σχολείο παρουσίασε τις δράσεις που είχε σχεδιάσει για να αναδείξει το πρόβλημα και τις λύσεις. Λίγα λεπτά πριν τις 11 όλοι οι μαθητές φούσκωσαν ένα μπαλόνι που είχαν μαζί τους και στις 11 ακριβώς με το σύνθημα ενός σφυρίγματος έσκασαν τα μπαλόνια. Η δράση είχε προταθεί να γίνει Πανελλαδικά και το αίσθημα ότι οι μαθητές ήταν κομμάτι ενός παζλ που δεν άρχιζε και τελείωνε στην πόλη μας τους βοήθησε να αντιληφθούν ότι μόνο συλλογικά και ενωμένα μπορούμε από την αφύπνιση να βρούμε και λύση. Στη δράση συμμετείχαν οι μαθητές/τριες της Ε΄τάξης συνοδευόμενοι από τις δασκάλες τους Βουτσελά Τζένη και Τσάμπουρα Χρύσα και τη Διευθύντρια του σχολείου που ήταν υπεύθυνη για το συντονισμό. Στο πλαίσιο της δράσης οι μαθητές του σχολείου μας διένειμαν ενημερωτικό φυλλάδιο που είχαν ετοιμάσει στους παρευρισκόμενους πολίτες της πλατείας. Οι δράσεις των μαθητών της Ε΄ επαναλήφτηκαν την επομένη μέρα στο προαύλιο με θεατές τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου.

 

 

Η Α΄1 & Α΄2 τάξη

Διάβασαν ιστορίες που είχαν ως θέμα τη σχολική βία.  Έγιναν κουβεντούλες, προβλήθηκαν ταινίες με σχετικό θέμα και περιεχόμενο,  έγιναν βιωματικά παιχνίδια αλλά και εικαστικές αποδόσεις αυτών.

Η Β΄ 1 και Β΄ 2 τάξη

Στις 6 Μαρτίου η Β΄ τάξη συζήτησε με τις δασκάλες της τα θέματα της διαφορετικότητας, της αποδοχής της και της φιλίας εναντίον των διακρίσεων μέσα από δύο υπέροχα βιβλία. Το ένα είναι  το «Αόρατο αγόρι» της Τρούντι Λούντβιγκ, το οποίο γνωρίσαμε υπό μορφή βίντεο δημοσιευμένου στην ιστοσελίδα «Χρωματιστή τάξη». Το δεύτερο είναι «Το κάτι άλλο» των Κάθριν Κέιβ και Κρις Ρίντελ. Τα παιδιά άκουσαν τις δύο ιστορίες με προσήλωση, έψαξαν να βρουν τις διαφορές ανάμεσα στο «Κάτι άλλο» και το «Κάτι τι» κι εντόπισαν το συναίσθημα της μοναξιάς των ηρώων λόγω της μη αποδοχής τους από τον κοινωνικό τους περίγυρο, καθώς και τον ρόλο που έπαιξε η φιλία και στις δύο περιπτώσεις. Στο τέλος πήρε ο καθένας από μία ζωγραφιά που σχετίζεται με την ιστορία για το Αόρατο αγόρι, για να τη χρωματίσουν.

 

 

Η Γ & Δ Τάξη

Στις 6 Μαρτίου 2024 και στο πλαίσιο δράσεων του σχολείου μας κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού έγιναν οι παρακάτω δραστηριότητες από την Γ & Δ  :  Ομαδική ζωγραφική: Επινόησαν συνθήματα που έγραψαν πάνω σε πόστερ της φιλίας: «Όχι στη βία, Ναι στη φιλία!». «Τα χέρια δεν είναι για να χτυπούν. Είναι για να αγκαλιάζουν!».  Παρακολούθησαν την mini ταινία «Το παιδί με την κόκκινη γραμμή» με θέμα το σχολικό εκφοβισμό, που οδήγησε σε συζητήσεις για το πώς προστατευόμαστε από καταστάσεις θυματοποίησης και πώς αντιδρούμε όταν παρατηρούμε να συμβαίνουν γύρω μας. Επίσης έγινε προβολή του video «Δεν είναι μαγκιά η βία».  Ακολούθησε θεατρικό παιχνίδι με δραματοποίηση μικρών σεναρίων παρμένα από τη σχολική ζωή, που εμπεριείχαν σκηνές τσακωμών αλλά και επίλυσης διαφωνιών.  Έγινε αναφορά στο παιδικό βιβλίο «Ο νταής του σχολικού» (Μαρία Ρουσάκη)  Συμπληρώθηκαν ερωτηματολόγια με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων για το κατά πόσο υφίστανται οι μαθητές λεκτική ή σωματική βία.

 

Η Ε΄1 & Ε ΄2 τάξη

Μέσα από εκτενείς συζητήσεις εξηγήσαμε τι εννοούμε με τον όρο «σχολικό εκφοβισμό» ή “school bulling” και τον διακρίναμε από το απλό πείραγμα, μέσα από την προβολή ταινιών και την ανάγνωση βιβλίων μελετήσαμε και αναλύσαμε σχετικά περιστατικά. Ιδιαίτερα τονίσαμε ότι τα παιδιά πρέπει να μη φοβούνται, να σπάνε τη σιωπή τους και να μιλούν στους γονείς και τους δασκάλους τους, όχι μόνο όταν συμβαίνουν στα ίδια περιστατικά εκφοβισμού, αλλά κι όταν βλέπουν να συμβαίνουν τέτοια περιστατικά σε άλλους.

 

Η ΣΤ΄τάξη

Aρχικά προβλήθηκε μια παρουσίαση σε μορφή powerpoint και αναπτύχθηκε συζήτηση με τους μαθητές της ΣΤ τάξης σε θέματα που αφορούν τη βία, τις αιτίες που την προκαλούν, τους τρόπους εκδήλωσης, τους τρόπους για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών κ.α . Έπειτα οι μαθητές διατύπωσαν τις εμπειρίες τους και τη γνώμη τους για το εν λόγω θέμα μέσα από τις οποίες προέκυψαν ιδέες και προβληματισμοί για τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης, ανάληψης ευθυνών και ρόλων . Μοιράστηκαν στους μαθητές σχετικά φύλλα εργασίας – δραστηριοτήτων, τα οποία με βάση τα διαδραστικά  βίντεο που παρακολούθησαν έπρεπε να συμπληρώσουν και στα οποία κλήθηκαν να διατυπώσουν τις απόψεις τους για το φαινόμενο εργαζόμενοι σε ομάδες.

 

Αίθουσα της βιβλιοθήκης

Δράσεις με θέμα τον εκφοβισμό στο σχολείο – bulling πραγματοποιήθηκαν με τους μαθητές της Β’ & Γ΄ τάξεις του σχολείου μας στην αίθουσα της βιβλιοθήκης, σήμερα 6 του Μάρτη πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας. Οι μαθητές μας ενημερώθηκαν για τον εκφοβισμό που εμφανίζεται στο χώρο του σχολείου, όρισαν τι είναι και τι δεν είναι bulling, μίλησαν για τις μορφές του, για τις επιπτώσεις του και για τον τρόπο αντιμετώπισής του. Οι δράσεις ολοκληρώθηκαν με παιχνίδια ρόλων και θεατρικό παιχνίδι.

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά ,Δράσεις 07/03/2024 14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΚΑΘΕ ΜΗΝΑΣ… ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

Ίσως λίγο καθυστερημένα αλλά πιστεύοντας πως ποτέ δεν είναι αργά για να δοκιμάζουμε νέες ιδέες και προτάσεις αποφασίσαμε κάθε μήνας από το Φεβρουάριο και μετά να έχει ένα θέμα. Ο Φεβρουάριος, λοιπόν, βαφτίστηκε ο μήνας των γρίφων. Κάθε πρωί μετά την προσευχή ανακοινωνόταν ο γρίφος της ημέρας, άλλοτε πιο εύκολος, άλλοτε πιο δύσκολος, άλλοτε έπρεπε οι μαθητές να βάλουν κάτω μολύβι και χαρτί, άλλοτε να το ζωγραφίσουν, οπωσδήποτε να σκεφτούν τις περισσότερες φορές «out of the box» και σίγουρα να μην βιαστούν για να φτάσουν στη λύση. Η λύση ανακοινωνόταν στη συγκέντρωση του τελευταίου διαλείμματος πριν ανεβούν στις τάξεις. Όλοι ήταν περίεργοι για τη λύση και έβλεπες αρκετούς μαθητές να στέκονται και να διαβάζουν το γρίφο που ήταν τοιχοκολλημένος σε δύο σημεία των προαυλίων. Συζητούσαν, αντάλλαζαν ιδέες και συνήθως την έβρισκαν την απάντηση- κάποιες φορές προς έκπληξη των ενηλίκων!

Ο μήνας Μάρτιος βαφτίστηκε ως ο μήνας αύξησης της ψυχικής οικειότητας και της συνοχής της ομάδας.
Του βάλαμε και τίτλο: «Το σχολείο μας μια αγκαλιά»

ΜΆΡΤΙΟς
Κατά τη διάρκεια του μήνα καθημερινά θα πραγματοποιείται μια καινούρια δραστηριότητα που θα έχει σκοπό να πλησιάσουν ψυχικά οι μαθητές μεταξύ τους , με τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό του σχολείου, καλλιεργώντας συναισθήματα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αναπτύσσοντας το αίσθημα «του ανήκειν». Δραστηριότητες όπως για παράδειγμα οι εναλλακτικοί τρόποι χαιρετισμοί κατά την είσοδό τους στη σχολική αίθουσα, παιχνίδια συνεργασίας που θα γίνονται στην τάξη αλλά και την ώρα του διαλείμματος, εικαστικές δημιουργίες με στόχευση κ.λ.π. Επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών να επιλέγουν είτε από μια δεξαμενή δραστηριοτήτων που έχει δημιουργηθεί είτε να δημιουργούν δικές τους ανάλογα με τις ανάγκες της τάξης τους δράσεις που θα μας φέρουν όλους πιο κοντά και θα αφουγκραστούμε ο ένας τις ανάγκες του άλλου. Για αρχή έξω από κάθε αίθουσα αναρτήθηκε εικονογραφημένα ο τρόπος που θα λέμε καλημέρα . Και για να μη ζηλεύει και η Διευθύντρια ζήτησε να τη χαιρετά και ο πρώτος μαθητής από όλες τις σειρές που εισέρχονται στο κτήριο. Πόσα χαμόγελα γέμισε το σχολείο μας αυτή την πολύ βροχερή πρώτη μέρα του Μάρτη! Έλαμψαν τα πρόσωπα των μαθητών, έλαμψαν και τα πρόσωπα των εκπαιδευτικών!

 

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά ,Δράσεις 06/03/2024 14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Επόμενα άρθρα Προηγούμενα άρθρα


aksiologisi
ekl
eggrafes mathhton 1
logo youtube school channel
Bibliokerasmata me Giortines Floges
efhmerida logo
Magazino 1

Σαν σήμερα

23/6/1894: Ιδρύεται στο Παρίσι από τον βαρόνο Πιερ Ντε Κουμπερτέν, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή. Πρώτος της πρόεδρος, ο έλληνας Δημήτρης Βικέλας.
   - Σχετικές αναρτήσεις

European SchoolRadio Logo
Ιούνιος 2026
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Ιστορικό

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

images

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς