Συνηθίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου η 14 η Φεβρουαρίου να γιορτάζεται ως η Ημέρα των ερωτευμένων, η ημέρα της Αγάπης, η ημέρα που εκδηλώνεις τα πιο ζεστά σου συναισθήματα στους ανθρώπους που αγαπάς, η μέρα που λες «Σ΄αγαπώ».
Το « σ’ αγαπώ» όμως εκτός από λόγια μπορείς να το πεις με πράξεις. Πράξεις αγάπης που εκφράζεις με αυτές επιβράβευση, έπαινο, φιλία, γλυκύτητα, προσπάθεια να φτιάξεις τη διάθεση κάποιου , να τον δεις να χαμογελά, να μην τον αφήσεις στη μοναξιά του, να εξυπηρετήσεις, να μοιραστείς , να φανείς χρήσιμος, να εκφράσεις την ευγνωμοσύνη σου στο πρόσωπό του γιατί «είναι εκεί» για σένα, να συγχωρήσεις, να υποχωρήσεις, να παραμερίσεις τον εγωισμό σου, να εδραιώσεις την ειρήνη και να ρίξεις τους τόνους.
Αυτά σκεφτήκαμε και φτιάξαμε σε έναν από τους τοίχους του σχολείου με τη βοήθεια της «καλής μας νεράιδας που ζωγραφίζει υπέροχα» Μαρίας Φράγκου το δέντρο της καλοσύνης με καρπούς αγάπης. Τα φύλλα του είναι «λέξεις κλειδιά» που δηλώνουν αξίες και προτρέπουν σε πράξεις που φανερώνουν αγάπη και μόνο αγάπη και οι καρποί του είναι μήλα που γράφουν παραδείγματα πράξεων που μεταφράζουν αυτές τις αξίες.
Πέρα από την εικαστική παρέμβαση που εξωραΐζει το χώρο οι μαθητές όλων των τάξεων έχουν την ευκαιρία να συμπληρώσουν ένα χαρτάκι post it σε σχήμα καρδιάς και να το κολλήσουν στα χαμηλότερα κλαδιά του δέντρου έχοντας γράψει τι έκαναν οι ίδιοι μέσα στην ημέρα για να εκδηλώσουν την αγάπη τους σε συμμαθητές και δασκάλους τους.
Η δράση η δική μας δε θα διαρκέσει μόνο την 14 η Φεβρουαρίου αλλά καλεί τους μαθητές να ανταποκριθούν και να γεμίζουν το δέντρο με πράξεις αγάπης όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
![Το δέντρο της καλοσύνης. 2jpg](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/Το-δέντρο-της-καλοσύνης.-2jpg.jpg)
![το δέντρο](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/το-δέντρο.jpg)
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά ,Δράσεις 14/02/2025
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 9 Φεβρουαρίου, είναι μια σημαντική ευκαιρία να αναλογιστούμε τη διαχρονική αξία της ελληνικής γλώσσας και τη συμβολή της στον παγκόσμιο πολιτισμό.
Η ελληνική γλώσσα, με ιστορία χιλιάδων ετών, αποτελεί μία από τις αρχαιότερες γλώσσες του κόσμου που συνεχίζει να ομιλείται έως σήμερα. Μέσα από τα κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, τη φιλοσοφία, τις επιστήμες, την τέχνη και τη λογοτεχνία, η ελληνική γλώσσα έχει αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα σε πολλές άλλες γλώσσες, με χιλιάδες ελληνικές λέξεις να χρησιμοποιούνται διεθνώς.
Ο εορτασμός της ημέρας αυτής στοχεύει στην ανάδειξη της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς που φέρει η ελληνική γλώσσα, καθώς και στην ενίσχυση της γλωσσικής ταυτότητας και της εκπαίδευσης των νέων. Είναι μια υπενθύμιση ότι η γλώσσα μας δεν είναι απλώς ένα μέσο επικοινωνίας, αλλά ένας ζωντανός φορέας ιστορίας, γνώσης και πολιτισμού. Στο πλαίσιο αυτής στης σπουδαίας Ημέρας, λοιπόν, στο Σχολείο μας υλοποιήθηκαν διάφορες δράσεις.
Οι μαθητές της Δευτέρας τάξης πραγματοποίησαν δραστηριότητες με έμφαση στη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων με ευφάνταστους τρόπους.
![Screenshot 2025 02 11 145106](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/Screenshot-2025-02-11-145106.jpg)
![β2viber image 2025 02 11 12 19 55 991](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/β2viber_image_2025-02-11_12-19-55-991.jpg)
Οι μαθητές της Τρίτης και της Τετάρτης Τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να γιορτάσουν την ελληνική γλώσσα μ’ έναν μοναδικό τρόπο. Έγραψαν το όνομά τους στη Γραμμική Β’, μια αρχαία μορφή γραφής που χρησιμοποιούσαν οι Μυκηναίοι.
![onomata](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/onomata.jpg)
![onomata1](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/onomata1.jpg)
Επιπλέον, τα παιδιά έπαιξαν ένα παιχνίδι αντιστοίχισης αρχαίων ελληνικών με τη σημασία τους στα νέα ελληνικά. Με αυτόν τον τρόπο ήρθαν σε επαφή με την ιστορία και την εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας.
![fraseis](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/fraseis.jpg)
![filotimo](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/filotimo.jpg)
Τέτοιες πρωτοβουλίες βοηθούν τα παιδιά να ανακαλύψουν την πλούσια πολιτιστική τους κληρονομιά και να καλλιεργήσουν την αγάπη και τον σεβασμό για τη γλώσσα μας.
Οι μαθητές της Πέμπτης Τάξης συμμετείχαν σε μια σειρά από εκπαιδευτικές και διαδραστικές δραστηριότητες, που είχαν στόχο να αναδείξουν τη σημασία της ελληνικής γλώσσας και την επιρροή της σε άλλες γλώσσες του κόσμου.
Η ημέρα ξεκίνησε με μια παρουσίαση για τη διαχρονική αξία της ελληνικής γλώσσας, τον πλούτο της και τον τρόπο με τον οποίο πολλές ξένες γλώσσες έχουν υιοθετήσει ελληνικές λέξεις. Οι μαθητές διάβασαν λέξεις όπως δημοκρατία, φιλοσοφία, μουσική, τέχνη και ανακάλυψαν πως πολλές από αυτές χρησιμοποιούνται διεθνώς. Μάλιστα, είχαν την ευκαιρία να προσθέσουν και δικές τους λέξεις, ενισχύοντας έτσι τη γλωσσική τους συνειδητοποίηση.
Στη συνέχεια, ακολούθησε ένα διασκεδαστικό γλωσσικό παιχνίδι. Σε κάθε γύρο, παρουσιαζόταν μια λέξη και οι μαθητές έπρεπε να αποφασίσουν αν είναι ελληνικής ή ξένης προέλευσης, χρησιμοποιώντας ειδικές κάρτες – από τη μία πλευρά υπήρχε το γράμμα «Ε» (για ελληνική) και από την άλλη το γράμμα «Ξ» (για ξένη). Η συμμετοχή ήταν ενθουσιώδης, τα λάθη ελάχιστα και, όπως δήλωσαν οι ίδιοι οι μαθητές, ήταν «το καλύτερο μάθημα Γλώσσας»!
![καρτες](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/καρτες.jpg)
Η ημέρα ολοκληρώθηκε με ένα παιχνίδι συνεργασίας στην αυλή του σχολείου. Σε διάφορα σημεία είχαν τοποθετηθεί χαρτάκια με ελληνικές και ξένες λέξεις. Οι ομάδες έπρεπε να συζητήσουν, να αποφασίσουν και να συλλέξουν μόνο τις ελληνικές λέξεις. Η νικήτρια ομάδα ήταν εκείνη που συγκέντρωσε τις περισσότερες σωστές κάρτες!
![1739209700839](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/1739209700839.jpg)
![viber image 2025 02 10 19 17 29 260](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/viber_image_2025-02-10_19-17-29-260.jpg)
![viber image 2025 02 10 19 17 28 718](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/viber_image_2025-02-10_19-17-28-718.jpg)
Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, οι μαθητές όχι μόνο εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για την ελληνική γλώσσα, αλλά κατανόησαν και τη σημασία της διατήρησης και διάδοσής της. Η εμπειρία αυτή απέδειξε ότι η εκμάθηση της γλώσσας μπορεί να είναι ταυτόχρονα διασκεδαστική και εκπαιδευτική!
Στο Στ’1, συζητώντας με τα παιδιά, εντοπίσαμε ότι η ελληνική γλώσσα είναι η αρχαιότερη συνεχώς ομιλούμενη γλώσσα στον κόσμο, η οποία χρησιμοποιείται αδιάλειπτα για σαράντα περίπου αιώνες. Προσπαθήσαμε να αναδείξουμε τον σημαντικότατο ρόλο της στον χρόνο, όπως αυτός αποδεικνύεται μέσα από τη διαχρονικότητα και την ιστορικότητά της, παίζοντας με τις λέξεις και τη σημασία τους… λέξεις που έρχονται από παλιά. Τονίσαμε την επίδρασή της στα λεξιλόγια άλλων γλωσσών και στην παγκόσμια σκέψη. Τέλος, γράψαμε τα ονόματά μας σε αρχαϊκή, μυκηναϊκή και βυζαντινή γραφή.
![στviber image 2025 02 11 12 20 30 903](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/στviber_image_2025-02-11_12-20-30-903.jpg)
![στviber image 2025 02 11 12 20 30 700](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/στviber_image_2025-02-11_12-20-30-700.jpg)
![στviber image 2025 02 11 12 20 30 618](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/στviber_image_2025-02-11_12-20-30-618.jpg)
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά ,Δράσεις 12/02/2025
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025, το Σχολείο μας είχε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσει τον Πρόεδρο της Περιφερειακής Ένωσης Τυφλών Νότιας Πελοποννήσου του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τυφλών, κ. Χαραλαμπόπουλο Ιωάννη, καθώς και τα μέλη του Συλλόγου, κα Παπαδέα Γεωργία και κα Παπαϊωάννου Ξανθή. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση του Σχολείου μας, στο πλαίσιο δράσεων ευαισθητοποίησης των μαθητών για την αναπηρία και την ανάπτυξη ενσυναίσθησης.
![1viber image 2025 02 08 18 31 58 457](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/1viber_image_2025-02-08_18-31-58-457.jpg)
Η συνάντηση έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας. Εκεί, οι μαθητές της Πέμπτης και της Έκτης Τάξης, αφού είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα, διατύπωσαν ερωτήσεις στους εκλεκτούς μας επισκέπτες και συμμετείχαν σε μία ζωντανή και πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Στόχος της εκδήλωσης ήταν η καλλιέργεια συναισθημάτων κατανόησης, σεβασμού και αλληλεγγύης απέναντι στα άτομα με αναπηρία, προωθώντας έτσι την ομαλή συμβίωση και τη συμπερίληψη στην κοινωνία μας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι μαθητές έμαθαν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία για την καθημερινότητα των ατόμων με προβλήματα όρασης, καθώς και για τα εργαλεία που χρησιμοποιούν.
Πιο συγκεκριμένα, είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά πώς λειτουργεί η ανάγνωση μέσω αφής, αφού κράτησαν και επεξεργάστηκαν βιβλία γραμμένα σε σύστημα Μπράιγ. Μάλιστα, παρακολούθησαν την κα Παπαδέα να διαβάζει ένα βιβλίο σε Μπράιγ, γεγονός που τους εντυπωσίασε ιδιαίτερα!
![2viber image 2025 02 08 18 31 58 601](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/2viber_image_2025-02-08_18-31-58-601.jpg)
![3viber image 2025 02 08 18 31 58 651](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/3viber_image_2025-02-08_18-31-58-651.jpg)
Επιπλέον, με τη βοήθεια της κας Παπαιωάννου, οι μαθητές δοκίμασαν να γράψουν σε γραφομηχανή Μπράιγ, κατανοώντας τη διαδικασία μετατροπής της γραπτής πληροφορίας σε ανάγλυφη μορφή. Ο κ. Χαραλαμπόπουλος καθοδήγησε τα παιδιά σε μια μοναδική εμπειρία προσομοίωσης, όπου περπάτησαν με τη χρήση λευκού μπαστουνιού, αντιλαμβανόμενοι τις δυσκολίες αλλά και τις τεχνικές πλοήγησης που χρησιμοποιούν τα άτομα με προβλήματα όρασης.
![5.1739034207145](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/5.1739034207145.jpg)
Η συγκεκριμένη δράση άφησε στους μαθητές μας πολύτιμα μαθήματα ζωής, ενισχύοντας την κατανόηση και την ενσυναίσθησή τους. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Χαραλαμπόπουλο Ιωάννη, την κα Παπαδέα Γεωργία και την κα Παπαϊωάννου Ξανθή για την εξαιρετική εμπειρία που προσέφεραν στους μαθητές μας και ελπίζουμε να έχουμε την ευκαιρία να τους φιλοξενήσουμε ξανά στο μέλλον!
![6](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/6.jpg)
![71739034207236](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/71739034207236.jpg)
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά 08/02/2025
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Άσκηση σεισμού πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025 στο σχολείο μας .Η άσκηση πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του δεύτερου δίωρου του ωρολόγιου προγράμματος. Το σενάριο της άσκησης περιελάμβανε τα εξής:
- Τι κάνουμε την ώρα του σεισμού.
- Τη σειρά που αποχωρούμε και εκκενώνουμε το κτίριο.
- Τη συγκέντρωση στο προαύλιο.
- Αναζήτηση τυχόν μαθητών που έχουν εγκλωβιστεί.
Η άσκηση πράγματι ολοκληρώθηκε με επιτυχία και έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι το σχολείο τους είναι μία οργανωμένη κοινότητα μέσα στην οποία μπορούν να νιώθουν ασφαλείς. Ασκήσεις τέτοιου τύπου θα πραγματοποιούνται τακτικά καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά ,Δράσεις ,Νέα - Ανακοινώσεις 05/02/2025
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα «Παλιά επαγγέλματα που αναβιώνουν – Υφαντική» , οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το 1ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας, όπου εδώ και δύο χρόνια λειτουργεί Όμιλος Υφαντικής.
Η εμπειρία ξεκίνησε με την προβολή ενός εξαιρετικού βίντεο που δημιούργησαν οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 1ου Δημοτικού, το οποίο παρουσίαζε τη διαδικασία επεξεργασίας του μαλλιού μέχρι να μετατραπεί σε νήμα. Στη συνέχεια, η υπεύθυνη του Ομίλου, κ. Χριστίνα Φλούδα, μας ξενάγησε στον χώρο και μας παρουσίασε τον παραδοσιακό αργαλειό, εξηγώντας τη λειτουργία του.
Η πιο βιωματική στιγμή της επίσκεψης ήταν όταν τα παιδιά έλαβαν ατομικά χειροποίητα τελάρα και, υπό την καθοδήγηση των μαθητών του Ομίλου, ξεκίνησαν να υφαίνουν χρησιμοποιώντας ειδική κλωστή. Η εμπειρία αυτή ενθουσίασε τους μαθητές, οι οποίοι διαπίστωσαν πόσο χαλαρωτική είναι η διαδικασία της υφαντικής. Μάλιστα, εξέφρασαν την επιθυμία να δημιουργηθεί αντίστοιχο πρόγραμμα και στο δικό μας σχολείο.
![εικόνα Viber 2025 02 02 21 00 09 939](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/εικόνα_Viber_2025-02-02_21-00-09-939-300x135.jpg)
![εικόνα Viber 2025 02 02 20 20 18 097](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/εικόνα_Viber_2025-02-02_20-20-18-097-135x300.jpg)
Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε τον εκθεσιακό χώρο της Συλλογής Ελληνικών Ενδυμασιών «Βικτωρία Γ. Καρέλια» , όπου τα παιδιά συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Από την Αυγή στη Μύρτιδα και από τη Μύρτιδα στο σήμερα: τα ρούχα αφηγούνται»”. Μέσα από αυτή τη δράση, έμαθαν για την εξέλιξη των ρούχων με βάση τις διαθέσιμες πρώτες ύλες, τις παραγωγικές δυνατότητες και τους κοινωνικούς δεσμούς των ανθρώπων από την προϊστορία έως τα τέλη του 19ου αιώνα.
![εικόνα Viber 2025 02 02 20 23 40 655](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/εικόνα_Viber_2025-02-02_20-23-40-655-135x300.jpg)
![εικόνα Viber 2025 02 02 20 23 40 721](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/εικόνα_Viber_2025-02-02_20-23-40-721-135x300.jpg)
![εικόνα Viber 2025 02 02 20 23 40 817](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/εικόνα_Viber_2025-02-02_20-23-40-817-300x135.jpg)
![εικόνα Viber 2025 02 02 20 23 40 937](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/εικόνα_Viber_2025-02-02_20-23-40-937-135x300.jpg)
![εικόνα Viber 2025 02 02 20 23 41 254](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/εικόνα_Viber_2025-02-02_20-23-41-254-300x135.jpg)
![εικόνα Viber 2025 02 02 20 23 41 482](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/εικόνα_Viber_2025-02-02_20-23-41-482-300x135.jpg)
![εικόνα Viber 2025 02 02 20 37 46 251](https://blogs.sch.gr/14dimkal/files/2025/02/εικόνα_Viber_2025-02-02_20-37-46-251-300x135.jpg)
Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς, καθώς συνδύασε βιωματική μάθηση, παράδοση και δημιουργικότητα, αφήνοντας σε όλους τις καλύτερες εντυπώσεις!
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά Με ετικέτα: Εκδρομή, Στ´τάξη 02/02/2025
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Προηγούμενα άρθρα