Ταξη Β
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Εγώ και οι συμμαθητές μου
Στα πλαίσια του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ (Ψυχική και συναισθηματική υγεία και πρόληψη) οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β τάξης ασχολήθηκαν με το θέμα: « Οι συμμαθητές μου και εγώ».
Στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες:
- Να γνωρίσουν ο ένας τον άλλον και να δημιουργήσουν μια δυνατή ομάδα.
- Να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.
- Να αποδεχτούν την εμφάνισή τους και τα διαφορετικότητά τους.
- Να «ανακαλύψουν» την οικογένειά τους και να αντιληφθούν γενικότερα τον κόσμο της οικογένειας.
- Να γνωρίσουν το σχολείο τους ως φορέα κοινωνικοποίησης, την τάξη τους και τους συμμαθητές τους και να αναπτυχθούν υγιείς σχέσεις ανάμεσά τους.
1η δραστηριότητα:
Αρχικά τα παιδιά, αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, μίλησαν με τους συμμαθητές τους για τα ενδιαφέροντά τους και τις προτιμήσεις τους και στη συνέχεια παρουσίασαν τα μέλη της ομάδας τους στην ολομέλεια της τάξης μέσα από μια ομαδική ζωγραφιά.
2η δραστηριότητα:
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τις αλλαγές μας με το πέρασμα των χρόνων και δημιουργήσαμε ένα κολλάζ με φωτογραφίες παιδιών από την βρεφική και τη νηπιακή τους ηλικία.
3η δραστηριότητα – 4η δραστηριότητα:
Διαβάσαμε το παραμύθι « Το ασχημόπαπο» και έπειτα καταγράψαμε τα συναισθήματά μας για το τέλος της ιστορίας και τις σκέψεις μας για το τι θα έκαναν τα παιδιά στη θέση του ήρωα και αν μοιάζουν ή διαφέρουν από αυτόν.
5η δραστηριότητα – 6η δραστηριότητα:
Τα παιδιά ζωγράφισαν την οικογένειά τους σε μια ευτυχισμένη στιγμή και έπειτα έγινε παρουσίασή τους στην ολομέλεια. Συζητήσαμε και καταγράψαμε τι μπορεί να κάνει μια οικογένεια για να είναι ευτυχισμένη.
7η δραστηριότητα – 8η δραστηριότητα – 9η δραστηριότητα :
Με έναυσμα μια εικόνα σχολικής τάξης, τα παιδιά συζήτησαν σε ομάδες τους λόγους για τους οποίους έρχονται στο σχολείο και στη συνέχεια σκεφτήκαμε με τι είδους βιβλίο και συναίσθημα θα παρομοιάζαμε το σχολείο. Τέλος, αφού διαβάσαμε το ποίημα «Η Μαργαρίτα» από το Ανθολόγιο, βρήκαμε ένα ταιριαστό χρώμα του σχολείου και ένα αντικείμενο που το αντιπροσωπεύει.
10η δραστηριότητα:
Με τα παιδιά της τάξης μιλήσαμε για την αίθουσά μας και συζητήσαμε αυτά που μας αρέσουν και αυτά που δεν μας αρέσουν σε αυτήν.
11η δραστηριότητα:
Τα παιδιά στο τέλος του προγράμματος συμπλήρωσαν ένα φύλλο αυτό–αξιολόγησης.