Σήμερα… σας κερνάμε τραχανά!!!

Συνεχίζοντας το πρόγραμμα της υγιεινής διατροφής σήμερα φτιάξαμε τραχανά!!! Γιατί τραχανά; Μα είναι πολύ απλό. Ο τραχανάς είναι βασικό ζυμαρικό της ελληνικής κουζίνας. Θεωρείται το αρχαιότερο φαγητό, μαγειρεύεται από τα Βαλκάνια μέχρι τη Μέση Ανατολή. Η Ελλάδα, αναμφίβολα, διεκδικεί το τίτλο της χώρας με την μεγαλύτερη ποικιλία ειδών τραχανά και πιάτων που βασίζονται σ’αυτόν. (περισσότερα…)

Οι εντυπώσεις μας από την παρουσίαση της σεντονόπιτας

Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία της παρασκευής της σεντονόπιτας και θέλοντας να εκφράσουν τα παιδιά τις εντυπώσεις τους αποφασίσαμε -τι άλλο;- να ζωγραφίσουμε όλη αυτή την εμπειρία. Καθένας με τις δυνατότητές του προσπάθησε όσο πιο εκφραστικά να αποτυπώσει στο χαρτί με χρώματα όλα όσα είδαμε και όσα κάναμε…θαυμάστε τις δημιουργίες μας!!!

Ποντιακή σεντονόπιτα από την κυρα- Μορφούλα

Σήμερα ζήσαμε μια ξεχωριστή εμπειρία!!!Είδαμε πώς γίνεται η ποντιακή  σεντονόπιτα και φυσικά δεν μείναμε απλοί θεατές…ζυμώσαμε κι εμείς και μιμηθήκαμε το άπλωμα του φύλλου αφού με τόση προσοχή παρακολουθήσαμε τη διαδικασία από την κυρα- Μορφούλα την Πόντια γιαγιά που είχε την καλοσύνη να έρθει στο νηπιαγωγείο μας μαζί με την εγγονή της και να μοιραστεί μαζί μας αυτή την όχι και τόσο γνωστή πίτα. (περισσότερα…)

Επίσκεψη στο τυροκομείο του κ.Πρέμτση στη Λάκκα

Σήμερα τα νηπιαγωγεία μας επισκέφτηκαν το τυροκομείο του κ. Πρέμτση στη Λάκκα και τα νήπια μας είχαν τη ευκαιρία να δουν από κοντά  τα μηχανήματα με τα οποία από το γάλα παράγουμε τυρί και βούτυρο. Δυστυχώς λόγοι υγιεινής δεν μας επέτρεψαν να δούμε και τη διαδικασία .Αφού περιηγηθήκαμε στους χώρους του τυροκομείου (περισσότερα…)

Η διαιτολόγος -διατροφολόγος Χρύσα Σαρρή στα νηπιαγωγεία μας

Σήμερα 13-2-2013 πραγματοποιήθηκε στα νηπιαγωγεία μας ( 13ο &17ο) ημερίδα με θέμα : ” Η διατροφή στην παιδική ηλικία” με κεντρική ομιλήτρια τη διαιτολόγο – διατροφολόγο κ. Χρύσα Σαρρή. Με έναν ιδιαίτερα ευχάριστο και καθησυχαστικό τρόπο η κ.Σαρρή μας εξήγησε ότι οι διατροφικές συνήθειες της οικογένειας είναι κι αυτές που καθορίζουν την περαιτέρω διατροφική πορεία των παιδιών και μας πρότεινε μια  ενδεικτική καθημερινή διατροφή (περισσότερα…)

Ο πρίγκηπας Λεμόνης

Τον ξέρετε τον πρίγκηπα Λεμόνη; Ααα!!! είναι ένας ευαίσθητος νεαρός που ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά την όμορφη Κρεμμύδω και θέλει να την παντρευτεί…καλεί λοιπόν τους υπασπιστές του,τα καρότα, και τους λέει τον πόνο του: «την όμορφη Κρεμμύδω αν δεν την παντρευτώ μες στον λεμονοστίφτη θα πέσω να στιφτώ». (περισσότερα…)

Πρόγραμμα διατροφής από το 13ο κλασικό νηπιαγωγείο

Ένα πρωινό όλο υγεία!!!

Σήμερα μαζί με τα παιδιά μας απολαύσαμε ένα θρεπτικό και υγιεινό πρωινό.Οι μητέρες του συλλόγου γονέων των νηπιαγωγείων μας φρόντισαν να μας προμηθεύσουν τα απαραίτητα και κάποιοι γονείς μπήκαν στον κόπο να μας φέρουν τα βρασμένα και φρέσκα αυγά  και τα ψωμιά κομένα σε φετούλες…τους ευχαριστούμε για την πολύτιμη βοήθειά τους.Όσο για μας…εμείς βάλαμε τη διάθεση ,την όρεξη,και την περιέργεια. Αυτή ήταν η συνταγή αυτού του αξέχαστου πρωινού (περισσότερα…)

30 Γενάρη.Γιορτάζουν οι τρεις Ιεράρχες γιορτάζει η εκπαίδευση…Γιορτάζουμε

Οι Τρεις Ιεράρχες πρώτευσαν σε όλους τους τομείς της πνευματικής ζωής. Κατέκτησαν με τον προσωπικό τους αγώνα και την βοήθεια της θείας Χάριτος τις κορυφές της αγιότητος και καλούσαν τους πιστούς να ανεβαίνουν στις ωραίες πνευματικές αναβάσεις.

Άσκησαν στον ύψιστο βαθμό την φιλανθρωπία (περισσότερα…)

Το παραμύθι της μάγισσας γιαγιάς ζωντανεύει στο 13ο νηπιαγωγείο

Τα παραμύθια παίζουν σημαντικό ρόλο στον ψυχισμό των παιδιών και στη καλλιέργειά του γιατί εμπεριέχουν στοιχεία και χαρακτήρες με τα οποία το παιδί ταυτίζεται και μέσα από τα οποία εκφράζει και διαχειρίζεται ασυνείδητα κομμάτια του ψυχισμού του. Το παραμύθι, επειδή είναι ένας κόσμος φανταστικός, δημιουργεί το περιθώριο στα παιδιά (περισσότερα…)

Πήγαμε Θέατρο…

Ήταν μια σημαντική στιγμή. Τόσο σαν εμπειρίωση για τα νήπια, μιας θεατρικής παράστασης, όσο και το ίδιο το έργο, του σπουδαίου Συγγραφέα, Όσκαρ Ουάιλντ.

“Ο Εγωιστής Γίγαντας”.

Μια φορά λοιπόν και έναν καιρό…

Ήταν ένας γίγαντας πολύ εγωιστής. Τα καημένα τα παιδιά τώρα δεν είχαν πουθενά να παίξουν. (περισσότερα…)

Αλκυόνη και Αλκυονίδες μέρες…

[slideboom id=684396&w=425&h=370]

Ως Αλκυονίδες μέρες ονομάζονται από τους Έλληνες συνηθέστερα ημέρες του Ιανουαρίου κατά τις οποίες επικρατεί ωραίος καιρός με ηλιοφάνεια. Η ονομασία αυτή είναι αρχαία ελληνική και προέρχεται από τον Αριστοτέλη.

Οι ημέρες αυτές έλαβαν το όνομά τους (“αλκυόνιαι”) από το μύθο της ελληνικής (περισσότερα…)

Ο δίσκος της Φαιστού από τα παιδιά του 13ου Ολοήμερου τμήματος

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την ιστορία της γραφής και του βιβλίου…Φτιάχνουν τους δικούς τους δίσκους από ζυμάρι και γράφουν τις δικές τους λεξούλες πάνω τους…Γράφουν με φτερό στο χαρτί και συνειδητοποιούν πόσο δύσκολο ήταν αυτό …παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την εξέλιξη της γραφής και του βιβλίου και ανακαλύπτουν  τα άλματα της τεχνολογίας!!!

13ο κλασικό νηπιαγωγείο:Η ιστορία του βιβλίου

Με ένα βιβλίο ονειρευόμαστε …ταξιδεύουμε …μαθαίνουμε…Ποια όμως  είναι η διαδρομή του; Πως φτάσαμε από τη ζωγραφική των σπηλαίων  στα grafities; Πώς φτάσαμε από τη γραφή στην πέτρα στο ηλεκτρονικό βιβλίο; Αυτή τη μεγαλειώδη εξέλιξη της γραφής και του βιβλίου διαχειριστήκαμε αυτή την εβδομάδα με τα παιδιά μας…Είναι τόσο εντυπωσιακό να αντικρύζεις μάτια γεμάτα απορία να ρουφούν εικόνες και ταινιούλες προσπαθώντας να χωρέσουν στο μικρό τους κεφαλάκι (περισσότερα…)

Ο μύθος του Φαέθοντα από τα παιδιά του 13ου ολοήμερου και κλασικού τμήματος

Ανάμεσα στα άλλα παραμύθια που διαβάσαμε με τα παιδιά  στα πλαίσια της διδακτικής ενότητας : “μέρα νύχτα” ήταν κι ο μύθος του γιού του Ήλιου,του Φαέθοντα που ζήτησε από τον πατέρα του για μια μέρα το άρμα του.Ο Ήλιος αν και ήξερε πόσο επικίνδυνο ήταν αυτό δεν ήθελε να του χαλάσει το χατήρι κι έτσι   (περισσότερα…)

Τα νήπια του 13ου κλασικού νηπιαγωγείου Γιαννιτσών και η εναλλαγή νύχτας μέρας

Γιατί βραδιάζει;Γιατί το φεγγάρι δεν έχει πάντα το ίδιο σχήμα;Γιατί άλλοτε κάνει κρύο κι άλλοτε κάνει ζέστη;Τα παιδιά έχουν τόσες απορίες!!αλλά και τόσες απαντήσεις!!!Άλλοτε οι απαντήσεις τους είναι απλοικές κι άλλοτε εγωκεντρικές (βραδιάζει γιατί πρέπει να κοιμηθούμε).Έτσι κι αλλιώς οι απαντήσεις τους αντανακλούν (περισσότερα…)

Οι εποχές του 13ου κλασικού νηπιαγωγείου

Δύσκολο θέμα οι εποχές για αυτή την ηλικία!! Προσπαθήσαμε για το καλύτερο… Αφού πρώτα είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τις εποχές και συζητήσαμε για την καθεμιά ξεχωριστά (τι φοράμε τι τρώμε πώς είναι η φύση) κλείσαμε τα μάτια και αφεθήκαμε στη μουσική του Vivaldi με θέμα τις 4 εποχές. (περισσότερα…)

Το 13ο Ολοήμερο νηπιαγωγείο και οι 12 μήνες αθλητές

Τα παιδιά του 13 ου ολοήμερου νηπιαγωγείου Γιαννιτσών μας παρουσιάζουν τους 12 μήνες αθλητές. Κοιτάξτε τι ζωγραφίσαμε!!!

Η αρπαγή της Περσεφόνης

Στα πλαίσια της διδακτικής ενότητας “ο χρόνος ” και επιδιώκοντας την ολόπλευρη προσέγγιση αυτής της έννοιας   από τα παιδιά μιλάμε για το μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης. Αφού το διαβάσαμε είδαμε στον υπολογιστή μια ολιγόλεπτη σχετική ταινία και μετά  αποφασίσαμε να τη δραματοποιήσουμε. Φορέσαμε ό,τι θεωρήσαμε ταιριαστό (περισσότερα…)

Κοπή πίτας στο νηπιαγωγείο μας

Καλή χρονιά σε όλους!!!Σήμερα ήταν η πιο ζεστή μέρα του χρόνου κι ας έκανε τόση παγωνιά!!!Οι αγκαλιές μας γέμισαν από τους μικρούς μαθητές μας και οι καρδιές μας ζεστάθηκαν από τα φιλιά τους…

Ο σύλλογος γονέων μας πρόσφερε βασιλόπιτες και από ένα βιβλίο δώρο σε κάθε τμήμα για αυτόν που θα έβρισκε το φλουρί.Ένα μεγάλο ευχαριστούμε για την προσφορά τους.

Πριν κόψουμε την

βασιλόπιτα μιλήσαμε για το έθιμο και την ιστορία της βασιλόπιτας.Στη συνέχεια δραματοποιήσαμε την ιστορία και τέλος ζωγραφίσαμε τη βασιλόπιτα που έκοψε ο καθένας στο σπίτι του


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων