![]() |
![]() |
Free picture slideshow made with Smilebox |
3 Φεβρουαρίου χτες αλλά για μας στο νηπιαγωγείο ήταν η πρώτη μέρα γνωριμίας μας με αυτόν τον ιδιαίτερο μήνα. Τι το ιδιαίτερο έχει; Μα είναι κουτσός γι αυτό τον λέμε και κουτσοφλέβαρο. Αλλά γιατί είναι κουτσός και τι σημαίνει το ότι είναι κουτσός;
Εκμεταλλευόμενοι την αδυναμία των παιδιών στο ανιμιστικό στοιχείο δίνουμε μορφή στον Φεβρουάριο και τον παρουσιάζουμε σαν ένα σκανταλιάρικο νεαρό που ξεγελά τα αδέλφια του και τους πίνει το κρασί που είχαν συμφωνήσει να το μοιραστούν. Όταν οι υπόλοιποι το αντιλαμβάνονται και θέλοντας να τον τιμωρήσουν του παίρνουν μία μέρα του κι έτσι απομένει με μία λιγότερη από τους υπόλοιπους…Στη συνέχεια προσπαθούμε να αναδιηγηθούμε την ιστοριούλα και συμπληρώνουμε την κάθε εικόνα με τον αριθμό που της αντιστοιχεί.
Στη συνέχεια διαβάζουμε το παραμύθι για τον Φεβρουάριο από το βιβλίο της Λότης Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου ” Τα παιδιά του Χειμώνα”
Σε αυτό το παραμύθι που αποτελείται απο τέσσερα βιβλία η συγγραφέας δίνει με επιδεξιότητα μορφή στο Χρόνο, τις Εποχές και τους Μήνες. Τους παρουσιάζει ως οικογένεια και ξεδιπλώνει την καθημερινή τους ζωή στα πρότυπα μιας οικογένειας με τη δομή Παππούς- Πατέρας- Μητέρα- Παιδιά – Εγγόνια- Αδέλφια.
Στο συγκεκριμένο απόσπασμα που διαβάσαμε ο ήρωας – ο Φεβρουάριος δηλαδή- είναι ένα άτομο με ειδικές ανάγκες. Γεννήθηκε κουτσός. Αυτή η ιδιαιτερότητά του γίνεται σιγά σιγά αντιληπτή από τα άλλα μέλη της οικογένειας και τους προκαλεί διάφορα ανάμικτα συναισθήματα όπως : λύπη, ανησυχία, φόβο ,θαυμασμό , χαρά και τελικά αποδοχή. Ο Φλεβάρης παρόλο που αντιλαμβάνεται ότι έχει κάποιο πρόβλημα δεν αισθάνεται μειονεκτικά απέναντι στα αδέλφια του παρά με την εξυπνάδα του ξεπερνάει το πρόβλημά του μετατρέποντας τον οίκτο σε θαυμασμό και αποδοχή.
Τέλος φτιάξαμε το ανθρωπάκι του μήνα και στολίσαμε τον Φεβρουάριό μας με κομφετί και σερπαντίνες όπως μας βοήθησαν οι εικόνες αυτού του παραμυθιού να κάνουμε:
![]() |
![]() |
Free digital slideshow created with Smilebox |
Την τιμητική τους έχουν την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου οι τρεις Ιεράρχες, με τα σχολεία να μένουν κλειστά για να τιμήσουν τους προστάτες των Γραμμάτων. Ποιοι ήταν όμως οι τρεις Ιεράρχες και γιατί τους τιμούμε;
Με τον όρο Τρεις Ιεράρχες, αναφερόμαστε συνοπτικά στους τρεις επιφανείς Αγίους και θεολόγους, Βασίλειο τον Μέγα, Ιωάννη τον Χρυσόστομο και Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό.
Για τη σοφία τους και τη χριστιανική τους ζωή, η Ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε αγίους και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά. Αλλά επειδή δημιουργήθηκε μια διαφωνία μεταξύ των χριστιανών για το ποιος από τους τρεις πρόσφερε τα περισσότερα, αποφασίστηκε και καθιερώθηκε από τα τέλη του 4ου αιώνα να υπάρχει και για τους τρεις μια κοινή γιορτή στις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους.
Βασίλειος ο Μέγας
Ο Άγιος Βασίλειος ή Βασίλειος Καισαρείας, υπήρξε επίσκοπος Καισαρείας και θεωρείται Πατέρας της Εκκλησίας και ένας εκ των μεγαλύτερων θεολόγων της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Θεωρείται πως η γλώσσα του «έσταζε μέλι» καθώς υπήρξε ο πιο χαρισματικός ρήτορας της εποχής του. Διετέλεσε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και αφιέρωσε τη ζωή του στην ανάπτυξη της φιλανθρωπίας. Μάλιστα τα ημερήσια συσσίτεια που οργάνωσε έτρεφαν 7.000 ανθρώπους!
Στον τομέα της φιλοσοφίας, μπορεί να απέρριπτε τις θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων περί Θεού ωστόσο δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τις εργαλειακές μεθόδους της φιλοσοφίας τους προκειμένου να αναπτύξει μια συστηματική θεολογία.
Στη ζωή του υπήρξε υπόδειγμα ασκητή ενώ δεν παρέλειπε να καταδικάζει εκείνους τους ιερείς που πλούτιζαν από την ιδιότητά τους. Ήταν τέτοια η σκληρή κριτική που ασκούσε στους Αυτοκράτορες, που τελικά η αυλή τον κυνήγησε και τον εξόρισε. Όμως η φήμη του τον ξεπέρασε αφού θεωρείται Άγιος από όλες σχεδόν τις χριστιανικές ομολογίες.
Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός
Γνωστός και με το προσωνύμιο «θεολόγος», ο Γρηγόριος υπήρξε Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης τον 4ο αιώνα. Η επιρροή του στην Τριαδική θεολογία θεωρείται τόσο σημαντική που έγινε γνωστός ως «Τριαδικός Θεολόγος». Τα περισσότερα από τα έργα του επηρεάζουν τους σύγχρονους θεολόγους, ειδικά όσον αφορά τα τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας. Υπήρξε φίλος του Μεγάλου Βασιλείου καθώς και του αδελφού του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης.
Προσπαθώντας να προσεγγίσουμε ένα τόσο δύσκολο θέμα με τα νήπια βλέπουμε εικόνες των 3 Ιεραρχών και μαθαίνουμε από μια σπουδαία φράση που είχε πει καθένας τους …Παρατηρούμε την ενδυμασία τους, την εξωτερική τους εμφάνιση , αναρωτιόμαστε τι είναι αυτό το κίτρινο πάνω στα κεφάλια τους και μαθαίνουμε ότι αυτό ονομάζεται φωτοστέφανο και υπάρχει στις αγιογραφίες πάνω από το κεφάλι όλων των αγίων…Στη συνέχεια επιχειρούμε να τους ζωγραφίσουμε κι εμείς. Ζωγραφίζουμε παρατηρώντας ξανά και ξανά έναν έναν ξεχωριστά τους αγίους και προσπαθούμε να αποδώσουμε τις λεπτομέρειες που έχουμε επισημάνει… και για να δώσουμε στη ζωγραφιά μας μια πνοή πάπυρου περνάμε από πάνω από τη ζωγραφιά μας αραιωμένο νες – καφέ με πινέλα αλλά και με σφουγγαράκι – για τους πιο ανυπόμονους- και πασπαλίζουμε με χρυσόσκονη. Είμαστε τόσο περήφανοι για τη δημιουργία μας που αποφασίζουμε να βάλουμε και κορδελίτσα για να κρεμάσουμε τη ζωγραφιά μας στα δωμάτιά μας.
![]() |
![]() |
Customize your own picture slideshow |
![]() |
![]() |
Customize a free picture slideshow |
Ακολουθεί το βίντεο με την εκτόξευση διαστημόπλοιου και τους αστροναύτες
Γιατί έχουμε μέρα και νύχτα και τι μας αρέσει να κάνουμε στην διάρκειά τους; Αυτά και άλλα πολλά συζητήσαμε και μοιραστήκαμε με τους συμμαθητές μας προσπαθώντας να κατανοήσουμε γιατί συμβαίνει αυτή η εναλλαγή.Στη συνέχεια φτιάξαμε τον ήλιο και το φεγγάρι και κρεμάσαμε τις ζωγραφιές μας με τις αγαπημένες μας συνήθειες στη σωστή θέση…Οι συνήθειες της μέρας κάτω από τον ήλιο και οι συνήθειες της νύχτας κάτω από το φεγγάρι
![]() |
![]() |
Free slideshow design created with Smilebox |
Παρακολουθούμε ολιγόλεπτο βίντεο σχετικό με τους πλανήτες και καθώς περνά ένας ένας από μπροστά μας ψάχνουμε την αντίστοιχη καρτέλα που τον απεικονίζει και γράφει την ονομασία του
![]() |
![]() |
Customize your own slideshow design |
Η γη γυρίζει γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον ήλιο και καθώς περιστρέφεται ο ήλιος μοιάζει να ταξιδεύει. Παρακολουθούμε ολιγόλεπτο βίντεο σχετικό με αυτό το ταξίδι
Στη συνέχεια αναλαμβάνουμε “δράση”:
![]() |
![]() |
Free photo slideshow customized with Smilebox |
Ευχαριστούμε τα παιδιά του 17ου κλασικού νηπιαγωγείου για τις όμορφες στιγμές που μας χάρισαν με τη δραματοποίηση του γνωστού τραγουδιού : “Ήλιε ήλιε αρχηγέ” σε στίχους και μουσική του Διονύση Σαββόπουλου:
Το ταξίδι του νερού είναι ανεξάντλητο !!!…κι αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε πολύπλευρα με το νερό μέσα από πειράματα, μύθους,παροιμίες, χειροτεχνίες, ολιγόλεπτα βίντεο και φωτογραφίες.Κι έχουμε ακόμα τόσα πολλά να μάθουμε και να γνωρίσουμε στη διάρκεια του χρόνου!!!
![]() |
![]() |
Free digital slideshow customized with Smilebox |
Σήμερα προσεγγίζουμε τη θεματική ενότητα : μέρα – νύχτα. Πριν πούμε όμως οτιδήποτε ας δούμε δυο ολιγόλεπτα βιντεάκια που θα μας προβληματίσουν :
![]() |
![]() |
This free picture slideshow customized with Smilebox |
![]() |
![]() |
Free picture slideshow created with Smilebox |
|
![]() |
A free digital slideshow by Smilebox |
Ο χρόνος κυλά σαν…το νερό!!! Πόσες φορές δεν χρησιμοποιήσαμε αυτή την παρομοίωση στις καθημερινές μας συζητήσεις!!! Ειδικά όταν περνά ευχάριστα… όπως ο δικός μας χρόνος στα νηπιαγωγεία μας και στις οικογένειές μας…ο χρόνος κυλά κι εμείς δεν το καταλαβαίνουμε.
Ας δούμε λοιπόν σήμερα τι μάθαμε όλη την εβδομάδα…Παρακολουθούμε κάποια σχετικά ολιγόλεπτα βιντεάκια αλλά αυτή τη φορά βήμα βήμα και κοιτώντας μία μία εικόνα η αναδιήγηση γίνεται από τα ίδια τα παιδιά…
Είμαστε έτοιμοι όλα όσα μάθαμε μέχρι τώρα να τα εκφράσουμε μέσα από μια χαριτωμένη κατασκευή που από δω και πέρα θα κοσμήσει τα παιδικά μας δωμάτια
![]() |
![]() |
This thank you generated with Smilebox |
Το νερό θα μπορούσε να είναι ανεξάντλητο αν…δεν φερόταν απερίσκεπτα ο άνθρωπος…ας προβληματιστούμε πάνω σε αυτό παρακολουθώντας με παιγνιώδη τρόπο την αγωνία των ψαριών αλλά και του ίδιου του νερού που αντιλαμβάνονται ότι η επιπολαιότητα των ανθρώπων τους οδηγεί στην εξαφάνιση. Διαβάζουμε λοιπόν το παραμύθι: ” Αν δεν κάνουμε αγώνα δεν θα μείνει ούτε σταγόνα ”
Κι ας δούμε τι είδους αγώνα μπορούμε να κάνουμε…τι μπορούμε να κάνουμε πρώτα από όλους εμείς τα παιδιά αλλά και τι μπορούμε να θυμήσουμε στους μεγάλους να κάνουν οι ίδιοι.Γιατί η φύση μας χάρισε μέσα από έναν επαναλαμβανόμενο και σοφά μελετημέν0 κύκλο ,την πηγή της ζωής : το νερό. Το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε εμείς οι ενήλικες για τα παιδιά μας – που με την απερισκεψία μας καταφέραμε να κάνουμε αυτόν τον κύκλο αμφισβητούμενο ως προς την διαιώνισή του- είναι να αλλάξουμε τρόπους συμπεριφοράς ως προς τη χρήση του και να παραδειγματίσουμε σωστά τα παιδιά μας έτσι ώστε να μην τους λείψει – εξαιτίας μας- το αναφαίρετο δικαίωμα τους στην ποιοτική ζωή που η φύση έτσι κι αλλιώς μας δώρισε
Το 17ο νηπιαγωγείο μας δανείζει τις κούκλες που επιμελήθηκε η κ.Μπάρμπα Στεργιανή και παίζουμε με αυτές τους ρόλους των ηρώων του παραμυθιού και στη συνέχεια δημιουργούμε τις δικές μας κούκλες και με αυτές υποδυόμαστε τους πρωταγωνιστές δίνοντάς τους φωνή και πάνω από όλα ψυχή…
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό όλων όσων κάναμε σχετικά:
![]() |
![]() |
This scrapbook design generated with Smilebox |
Ο Σταγονούλης σήμερα σε νέες περιπέτειες …γνωρίζει την Λένια την Κρυσταλλένια και τις αδελφές της κι όλες μαζί φτιάχνουν μια χιονονιφάδα:
[slideboom id=906089&w=425&h=370]
Ο κύκλος του νερού χωρίς σταματημό μας προσφέρει την πολύτιμη παρουσία του, αιώνες τώρα , άλλοτε σαν υδρατμός άλλοτε σαν βροχή άλλοτε σαν πάγος κι άλλοτε σαν χιόνι…χωρίς αυτόν τον κύκλο η ζωή θα είχε σταματήσει…
![]() |
![]() |
Slideshow design customized with Smilebox |
Συνεχίζοντας τις περιπέτειες του Σταγονούλη και εμβαθύνοντας στον κύκλο του νερού βλέπουμε και πάλι την ιστορία του Σταγονούλη που πετά στα σύννεφα και δραματοποιούμε την ιστορία …γινόμαστε εμείς ο ήλιος τα σύννεφα ο Σταγονούλης και ο καπετάν – Σπίθας
Στο τέλος όλα όσα έχουμε πει, δει και παίξει τα ζωγραφίζουμε
![]() |
![]() |
Customize your own digital slideshow |
Διαβάζουμε την ιστορία : Πέφτει πέφτει η σταγόνα και κάνουμε αντιστοίχιση των οικείων λέξεων αλλά και ζωγραφίζουμε τη δική μας θάλασσα τον δικό μας ήλιο το δικό μας σύννεφο και τη δική μας βροχή
![]() |
![]() |
Slideshow customized with Smilebox |
Επιχειρώντας να καταπιαστούμε με τον κύκλο του νερού και επιδιώκοντας να γίνει όσο το δυνατόν πιο κατανοητός από παιδιά μικρής ηλικίας αλλά και από παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες ξεκινάμε με αφόρμηση το πείραμα με το γκαζάκι -ήλιος , θάλασσα- μπρίκι με νερό, τζάμι διάφανο – ουρανός και σταγόνες -βροχή .
Τα παιδιά παρατηρούν και εκφράζουν τόσο τις γνώσεις τους όσο και τις απορίες τους καθώς και τα συμπεράσματά τους σχετικά με το τι θα γίνει αν….
![]() |
![]() |
Create your own free picture slideshow |
Στη συνέχεια παρακολουθούμε ολιγόλεπτα βιντεάκια σχετικά με τον κύκλο του νερού
και επειδή τα παιδιά γοητεύονται από τον ανιμισμό δίνουμε όνομα σε μια σταγόνα και παρακολουθούμε την περιπέτεια του φίλου μας του Σταγονούλη
Για την καλύτερη εμπέδωση αυτής της ιστορίας αλλά και για να μπορέσουν τα παιδιά να εκφραστούν βλέπουμε την προηγούμενη ιστορία οπτικοποιημένη και δίνουμε την ευκαιρία στα παιδιά αφού ακούσουν για μια ακόμη φορά την ιστορία να εκφράσουν και τα ίδια αυτά που βλέπουν
![]() |
![]() |
This photo slideshow generated with Smilebox |
Σειρά έχουν οι κατασκευές …ζητάμε από τα παιδιά αυτά που μέχρι τώρα είπαμε να τα φτιάξουμε:
Και τώρα …μαθηματικά…Ζητάμε από τα παιδιά να βάλουν τόσες σταγόνες μέσα στις γυάλες όσες τους ζητά ο αριθμός αλλά και το αντίστροφο δηλαδή να βάλουν το σωστό αριθμό ανάλογα με τις σταγόνες που έχει η κάθε γυάλα και τέλος να βάλουν μόνα τους έναν αριθμό σε κάθε γυάλα και να βάλουν και τις αντίστοιχες σταγόνες χωρίς τίποτα ούτε δηλαδή ο αριθμός ούτε η ποσότητα να καθορίζεται απο κανέναν παρά μονάχα από αυτά τα ίδια
![]() |
![]() |
This photo slideshow made with Smilebox |
Σε ένα πιο προχωρημένο στάδιο ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν την ίδια ανοιχτή εργασία αλλά όχι πια μόνο με τα χέρια τους αλλά και με μαρκαδόρους
Διαβάζουμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου που με γλαφυρό τρόπο συνδυασμένο με έντονο λυρισμό τραγουδά το ταξίδι του νερού και το δραματοποιούμε
![]() |
![]() |
Free photo slideshow generated with Smilebox |
και το ταξίδι του νερού συνεχίζεται…
![]() |
![]() |
Free digital scrapbook generated with Smilebox |
Τα νηπιαγωγεία μας άνοιξαν από την προηγούμενη εβδομάδα…οι φωνές των μικρών μας μαθητών πλημμύρισαν ευχάριστα τις αίθουσες..
Πόσα πράγματα είχαμε να μοιραστούμε μαζί τους!!! Όλα μιλούσαν με ενθουσιασμό για όλες αυτές τις άγιες μέρες που γι αυτά κυρίως σημαίνουν παιχνίδι ,ξεγνοιασιά ,δώρα και Αη – Βασίλης.
Δεν θα μπορούσαμε να μην κόψουμε και μεις τις δικές μας βασιλόπιτες στις μικρές “οικογένειές μας” .
Χρόνια πολλά σε όλους και στα παιδιά όλου του κόσμου υγεία και καλοτυχία!!!! Ευτυχισμένο το 2014!!!
Την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου στις 6.00 μ. μ. σας καλούμε να μας απολαύσετε στην μουσικοκινητική παράσταση ” Το κοριτσάκι με τα σπίρτα” . Ένα κλασικό παραμύθι σε διασκευή της κ. Μπάρμπα Στέλλας που προτιμά να δώσει ένα αίσιο τέλος στην περιπέτεια του μικρού κοριτσιού κάτι που ευχόμαστε κι εμείς από καρδιάς στις μικρές ή μεγάλες περιπέτειες που βιώνουν όλα τα παιδιά του κόσμου.Σας φτιάξαμε προσκλήσεις από σπιρτόκουτα ελπίζοντας ότι θα είσαστε όλοι εκεί!!!
![]() |
![]() |
Free digital scrapbooking design personalized with Smilebox |