2023-2024

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 

 

 

ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ πληροφοριες

ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2021 22

 1. ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

    ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

    ΤΙΤΛΟΣ: Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων

Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική « Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την
Αειφόρο Ανάπτυξη» σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου (ΙΕΠ, 2014).
Σύμφωνα με την σύγχρονη οπτική της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, η οποία
αναγνωρίζεται ως Εκπαίδευση για την Αειφορία, το περιβάλλον δεν αντιμετωπίζεται
απλώς ως πηγή γνώσης αλλά γίνεται κατανοητό ως σύστημα ισορροπιών και σχέσων
και ο κεντρικός στόχος της είναι ο ενεργός πολίτης ( ΙΕΠ, 2014).

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η
αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα
των ζώων.
Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την
σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο, να κατανοήσουν ότι ο
άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν. Τα υπερεκμεταλλεύται
για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωϊκά προϊόντα. Να αντιληφθούν ότι
η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα
ευθύνης.

Διακρίναμε τα ζώα σε κατηγορίες , επιλέξαμε το αγαπημένο μας ζώο,  το ζωγραφίσαμε. Γνωρίσαμε τον τρόπο που ζωγραφίζει τα ζώα ο Ρομέρο Μπρίτο και επεξεργαστήκαμε πίνακες ζωγραφικής με ζώα.

IMG 20231020 092302 IMG 20231020 092326 IMG 20231020 092649

Στο ολοήμερο πρόγραμμα κάναμε πίνακα ζωγραφικής με τα ζώα του δάσους και βγάλαμε δικό μας ποίημα με αφόρμηση το “Ένα τραγούδι για το δάσος” από το παραμύθι “Η Πιπίτσα κάνει αναδάσωση¨ της Μάρως Θεοδωράκη.

 

 

 

IMG 1fee715865c13056ea42282a44666762 V 1 IMG 7e324cb78e62fb40eb1112893c2762b2 V 1 IMG 76d261e927fd773b1256c54a6690f12d V 1 IMG d147e6e818f2b4dfc3af96e07072f762 V 1 IMG 1bc35a66964a2e0bea02d956080f695d V 1 IMG 67b69e5ccf8d0060aeea8614e0e41c5e V 1

Προσδιορίσαμε τα δικαιώματα των ζώων και κάναμε ομαδική αφίσα.

IMG 975b18d178be3000b030e7029585ba1f V 1IMG 20231031 121609IMG 20231031 130325

 

Φτιάξαμε το δικό μας ψηφιακό βιβλίο με πρωταγωνιστές τα ζώα!

https://www.mystorybook.com/story/mpq0B

 

 

Παρακολουθήσαμε διαδραστική προβολή με θέμα “Τα άγρια ζώα της Ελλάδας” η οποία συνδέθηκε θεματικά με την παγκόσμια ημέρα ζώων και το εργαστήριο δεξιοτήτων “Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων”.

Κάθε παιδί χειρίζεται ένα κοντρόλ με το οποίο κάνει τις επιλογές του και η πλειοψηφία αποφασίζει  τα άγρια ζώα για τα οποία θα ενημερωθούμε. Με αυτό επιλέγουμε και τις απαντήσεις στα κουίζ.

IMG 20231018 092310 IMG 20231018 094719IMG 20231018 094509IMG 20231018 094534IMG 20231018 094623IMG 20231018 094711IMG 20231018 095235IMG 20231018 100840IMG 20231018 100559

IMG 538930b71c9d9120d1acbd24ce2a248e V 1

 

 

2.    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:   ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

       ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:    ΥΓΕΙΑ           

       ΤΙΤΛΟΣ: Ο ΡΟΥΛΗΣ Ο ΤΡΟΦΟΥΛΗΣ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ                                        ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου  στηνυγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη
χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά μαθαίνουν για την διατροφική αξία των προϊόντων που
καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.)καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.

 

Γνωρίσαμε την Διατροφική Πυραμίδα, την φτιάξαμε με κολάζ, διαχωρίσαμε υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές, ομαδοποιήσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά, μάθαμε τα φρούτα και τα λαχανικά κάθε εποχής.

IMG 20240119 094232IMG 587afdb21a6e21ae9f56a26981e01ca7 V IMG ce7f887bd82f499dc6a0e9a96a7526f0 V IMG 83518e2985debbb9b92a7199bc4d93c7 V

Φτιάξαμε ασπίδα προστασίας από φρούτα και λαχανικά

IMG 39fd78c9ef46d147511e8260df51e0b5 V

Δραματοποιήσαμε το παραμύθι

IMG 20240116 120127 IMG 20240116 115453 IMG 20240116 1147453

Γνωρίσαμε την διατροφική αξία των τροφών και φτιάξαμε κούκλες με τις βιταμίνες.

IMG e6578fbee7f6d50927c3778c293c7e50 V

 

Κατασκευάσαμε τον Ρούλη τον Τροφούλη και ομαδική αφίσα με εικόνες και συνθήματα για την υγιεινή διατροφή.

IMG fa1d1f28ad2921a0510f2bfd77e3bca9 V IMG 10ff4cf62218a7be5337864dce64af9d V IMG d197b6598a09e0d5e66011836e0f7bcf V

Φτιάξαμε το πιάτο της υγιεινής διατροφής

IMG 0d9c42258cd4557f930f109ae1bffd5a V

Σαλάτα με το μαρούλι που φυτέψαμε στις γλάστρες της αυλής…

Κάνουμε πράξη όσα μάθαμε στο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα την Διατροφή και υιοθετούμε υγιεινές συνήθειες βιωματικά.

IMG 0d3e42815a906610b803cea107bbfeb5 V IMG 0223bd35138f63ee86b68514371b44e8 V IMG 451291a073e30eb80d721ac8306c5a87 V

 

Με αφορμή το θέμα της διατροφής που προσεγγίσαμε στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων τα παιδιά του τμήματος ένταξης αποφάσισαν να δημιουργήσουν τη δική τους ιστορία. Την εικονογραφήσαμε, έγινε βιβλίο και την μετατρέψαμε και σε ψηφιακό βιβλίο.

https://www.mystorybook.com/story/5qD8r

 

3. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ανθρώπινα δικαιώματα, Συμπερίληψη

ΤΙΤΛΟΣ: Κι αν ήμουν εγώ;

Tο παρόν Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων βασίζεται στην εκμάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος, καθώς τα παιδιά αφορμούμενα από το πρόβλημα, διερευνούν, δοκιμάζουν, ανακαλύπτουν και σχεδιάζουν δράσεις προκειμένου να οδηγηθούν στη λύση. Η μάθηση πλαισιώνεται από τη σύνδεση της εμπειρίας των παιδιών (learning by doing), της συνεργασίας μέσα από την συνύπαρξη ως μέλος ομάδας ομοτίμων, με τον αναστοχασμό των καθημερινών βιωμάτων.

Παρουσιάσαμε τους εαυτούς μας, μιλήσαμε για τις επιθυμίες, τις ανάγκες και τα δικαιώματα, γνωρίσαμε τα συναισθήματα, μπήκαμε στη θέση του άλλου, φτιάξαμε το πορτραίτο και παρουσιάσαμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες των φίλων μας, κάναμε ομαδικές κατασκευές με τα δικαιώματα των παιδιών.

IMG 02ace5acd82c38764a4183a14ab58772 V IMG cac2920fbb4afe42e4270ee2dc460564 V IMG 092ed4c1ab554579f3c7e72c7320242f V IMG 1c24bf7b442eff6c044ad39528e862da VIMG 20240308 102906IMG 20240308 102728IMG 20240308 102658IMG 20240304 122549 IMG 05ee8b9a62d67915c54a61caecc3f480 V IMG ee733e343764321c279b4edf71f7f069 V IMG 9a45c149c6508323bdcd97d6d155c3ec V IMG 20240305 114632 IMG 20240305 114612 IMG 9cb596872da7f1e1e41a127a251e50e1 V

 

4. ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

  ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική 

ΤΙΤΛΟΣ: ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων συνδέεται με το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, γιατί υλοποιούνται κοινοί στόχοι και επιδιώξεις στις μαθησιακές περιοχές των Φυσικών επιστημών, όταν οι μαθητές πειραματίζονται σε ένα πρώτο επίπεδο για το φαινόμενο της τριβής και της ολίσθησης με διάφορα υλικά, της παραγωγής ήχου (σε επόμενες τάξεις θα υπάρξει
εμβάθυνση αυτών των εννοιών) και αναπτύσσουν τις δεξιότητες της επιστημονικής μεθοδολογίας, των Μαθηματικών, όταν προβληματίζονται για τον τρόπο μέτρησης μονοδιάστατων μεγεθών, όπως είναι η απόσταση μεταξύ των μνημείων και της αναγνώρισης γεωμετρικών σχημάτων στα μορφολογικά στοιχεία τους, της Πληροφορικής με την εξοικείωσή των μαθητών με διάφορες εφαρμογές, εργαλεία και λειτουργίες του υπολογιστή, προκειμένου να αναζητήσουν πληροφορίες για τα μνημεία, να τις οργανώσουν, να τις
επεξεργαστούν, να τις παρουσιάσουν και να συμμετέχουν σε ασκήσεις και παιχνίδια με διαδραστικές εφαρμογές. Οι Επιστήμες των Μηχανικών συνδέονται με τη διαδικασία της κατασκευής ενός μνημείου, όπου οι ομάδες των μαθητών θα πρέπει να επιλέξουν υλικά, να συγκρίνουν, να συνδυάσουν, να σχεδιάσουν, να μετρήσουν και να πειραματιστούν μέχρι να φτάσουν στο τελικό αποτέλεσμα. Τα στερεά γεωμετρικά σχήματα και η τοποθέτησή τους είναι κρίσιμα στοιχεία στη σταθερότητα μιας κατασκευής και συνδέονται με τη γεωμετρία, όπως και με την αναγνώριση της συμμετρίας των κατασκευών. Στις ομαδικές κατασκευές καλλιεργούνται, επιπλέον, οι δεξιότητες της επικοινωνίας και της συνεργασίας.

Γνωρίσαμε τα μνημεία και παίξαμε παιχνίδι αναγνώρισης των μνημείων

IMG a814baf9212c73962ab4f89a887502e9 V IMG 0dee2a741db35e8cb48b9900dbee1565 V

Αντλήσαμε πληροφορίες για τέσσερα μνημεία (Παρθενώνας, Πύργος του Άιφελ, Κολοσσαίο, Ατόμιουμ, Μπιγκ Μπεν) μέσα από διερεύνηση στο διαδίκτυο και σε βιβλία και ζωγραφίσαμε τα μνημεία που θέλουμε να επισκεφθούμε

IMG 4e83b0a938311e44b1e8d99c3b42b38f V IMG 76eebb56a47b5dd13ccb07dde3cf775c V IMG 7d12a7b84dc89ec60d8e9979fd49d556 V

Λύσαμε γρίφους και αποτυπώσαμε εικαστικά τα μνημεία

IMG 7c4f64b908930bd81b1d08df1da011ed V IMG 5e9ba41238bde5ca7e0ca9a6ee06d00c V IMG 20240415 105133 IMG 20240415 105158 IMG 20240523 090003 IMG 20240523 090043

Δημιουργήσαμε ιστοριογραμμή με τα μνημεία

IMG 8881b57d8427248cfafa010287c46a09 VIMG 542df891a739cb901cb971e276eb66c7 V IMG bae710d485d56b1be4d1a02886cbe3ab V

Κάναμε Stem με τη χρήση του bee-bot. Οι μαθητές αντιστοιχούσαν μνημείο με χρονολογία κατασκευής και προγραμμάτιζαν το bee-bot δίνοντας τις κατάλληλες εντολές ώστε να μετακινηθεί από το μνημείο στην αντίστοιχη χρονολογία.

Κάναμε ομαδικές κατασκευές και φτιάξαμε τα μνημεία με χρήση ποικιλίας υλικών

IMG 66de4f1e1ed2395f64ac95a23d5ca296 VIMG 20240515 094600 IMG 0696e84fec7d76479c9d1be4077367a3 V IMG 3f600f80b38794ef3e49e79030304d05 V IMG 9f0b09512914ddb796f624992261709c V IMG 5b0d7c0d0926df9c39bd6447b697c060 V IMG 74172979d1299be7bcbd37b7cdf2f45b V IMG 20240416 115405 IMG 20240416 115513 IMG 20240416 115530 IMG 20240416 120331 IMG 20240416 120820 IMG 20240422 113424 IMG 20240523 090433 IMG 20240523 090609 IMG 20240523 090643