ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
ΛΕΞΟΠΑΙΧΝΙΔΙΣΜΑΤΑ-ΕΙΚΟΝΟΖΩΓΡΑΦΙΣΜΑΤΑ .
Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης φιλαναγνωσίας, γνωρίσαμε εκτός από τα Λίμερικ τα οποία δημιουργήσαμε , και άλλα ποιήματα από το Βιβλίο του Συγγραφέα-Ποιητή κου Γιάννη Παπαδάτου ”ΦΕΓΓΑΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ”.
Πραγματοποιήθηκε ελεύθερη επιλογή ομάδας εργασίας ανάλογα με το ποίημα το οποίο επέλεξαν να ασχοληθούν τα παιδιά και παρουσίαση εργασιών στην ολομέλεια ανά ομάδα.
Οι εργασίες αφορούν στα ποιήματα: ”Οι δραπέτες του παραμυθιού”, ” Η ηρωίδα και ο αναγνώστης ”, ” Σχολείο η βιβλίο;”
Ο Ποιητής-Καθηγητής Γιάννης Παπαδάτος, Δημιουργός του βιβλίου ” Φεγγάρια παιδιά” μας έκανε την τιμή και επισκέφθηκε στο Νηπιαγωγείο μας για να μας γνωρίσει αλλά να τον γνωρίσουμε και εμείς.
Ο ποιητής είχε δεί τις εργασίες των παιδιών με τα λεξοπαιχνιδίσματα -εικονοζωγραφίσματα και εξέφρασε την ευχαρίστησή του ,που έντυσαν τα ποιήματά του με ωραία χρώματα.
Κάπως έτσι γεννήθηκε και άλλη μία δράση σχετική με τα βιβλία ως προς το περιεχόμενο.
Έτσι: ” Η ποίηση πάει στο Νηπιαγωγείο ”
Ο Δημιουργός χάρηκε που είδε από κοντά τους μικρούς αναγνώστες των τριών ποιημάτων του βιβλίου του και ήθελε να παίξει μαζί τους.
Με τί; Με αντικείμενα και λέξεις με παιχνίδια ρυθμού και ηχηρές κινήσεις οι οποίες συνόδευαν τις προτάσεις τις οποίες τα ίδια τα παιδιά πρότειναν.
Ερώτηση διερευνητική του Ποιητή :
Τι είναι ποίηση;
Απαντήσεις βροχή από τα παιδιά των δύο τμημάτων τις οποίες κατέγραφε η Νηπιαγωγός:
Ένας ήλιος που φωτίζει, Η λάβα που καίει ,Ο ουρανός ,η θάλασσα ,τα αστέρια ,η Βροχή που πέφτει…και άλλες.
Ακολούθησε αφόρμηση τυχαίου με προτάσεις όμως παιδιών :
Είπαν:
‘Ενας μουσικός είχε ένα μπουζούκι
Μια αγελάδα παίζει κιθάρα
Η γή γυρίζει γύρω γύρω από τον ήλιο
Η υδρόγειος έχει χώρες και θάλασσα
Μέσα στον Καθρέφτη βλέπω έναν χαρταετό
Ένα ιπτάμενο καράβι…
και πολλές άλλες…
Τις προτάσεις επαναλαμβάναμε όλοι με ρυθμό και ηχηρές κινήσεις(παλαμάκι.)
Ήταν πολύ ευχάριστο και διασκεδαστικό.
Στο τέλος φτιάξαμε όλοι μαζί Νηπιαγωγοί, παιδιά ένα δικό μας ποίημα το ποίημα του σχολείου μας:
Το ζωγραφίσαμε κιόλας μετά:
Μια κιθάρα με την μουσική
ταξίδεψε σε όλη την γή
μα εκεί ένας καθρέφτης
καθρεφτίζει την Ζωή
κι ένα πλοίο του αγέρα
η πυξίδα το οδηγεί
κι ο χαρταετός φωνάζει
να βρεθούν όλοι μαζί
το μπουζούκι και το πλοίο
κι ο χαραταετός μαζί
να αγκαλιάσουνε την γή.
Το ζωγραφίσαμε και αυτό το ποίημα.
Ευχαριστούμε πολύ παιδιά και Νηπιαγωγοί τον κο Παπαδάτο για την τιμή που μας έκανε και μας επισκέφθηκε .Ήταν ευχάριστη και γόνιμη η αλληλεπίδρασή του με τα παιδιά . Χάριν στην μεταδοτικότητά του και την αμεσότητά του την οποία είχε με τα Νήπια ,εκείνα άκουσαν όλα όσα τους είπε και έπαιξαν με αντικείμενα και λέξεις.
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ: ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
Οι μικροί ηθοποιοί συμμετέχουν στη διαδραστική παράσταση της ομάδας “‘Ενεκα Παιδείας” με τίτλο “Το τραγούδι των χρωμάτων”.
Μια ιστορία γεμάτη χρώματα και μουσικές, ένα ταξίδι στις γειτονιές ενός παραμυθένιου κόσμου για να αγκαλιάσει όλα τα παιδιά και την ομορφιά του «διαφορετικού».
Όταν μια «κακοχρωματίτιδα» εμποδίζει τον μικρό μας πρίγκιπας να γίνει διάσημος ζωγράφος τότε ο μαέστρος των χρωμάτων, μαζί με όλα τα παιδιά που κρατούν τα παραδοσιακά μουσικά τους όργανα και φορούν τις όμορφες στολές τους, θα τον βοηθήσουν να γιατρευτεί.
Πραγματοποιώντας ένα όμορφο ταξίδι στον υπέροχο κόσμο των χρωμάτων θα γνωρίσει με την ψυχή του τις μουσικές τους και θα χορέψει το χορό τους.
Στο τέλος όλα τα παιδιά μαζί με τις εκπαιδευτικούς ανέβηκαν στη σκηνή και τραγούδησαν στα Αγγλικά το τραγούδι που είχαν δουλέψει με την Κα Τάνια “What’s your favorite color?” καθώς και τα τραγούδια που δούλεψαν με τις νηπιαγωγούς και σχετίζονταν με τη θεματική της γιορτής “Πολύχρωμη αγάπη” και “Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα”.
Επίσης κατά τη γιορτή έγινε διάχυση των αποτελεσμάτων της δράσης του ενεργού πολίτη στους γονείς οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να δουν τα ομαδικά έργα και εργασίες των μαθητών που στόλιζαν τον περιβάλλοντα χώρο.
1ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
Στις 5/6 – παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος το σχολείο μας παρέλαβε το πρώτο βραβείο – τιμητικό έπαινο για τον Σχολικό Μαραθώνιο Ανακύκλωσης που διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση. Ο Δήμος Αγίας Παρασκευής με παρόντες τον Δήμαρχο Κο Μυλωνάκη Ιωάννη, τον αντιδήμαρχο παιδείας Κο Λογοθέτη Ιωάννη, τον αντιδήμαρχο καθαριότητας Κο Γουργούλη Κων/νο. Το βραβείο παρέδωσε στην προϊσταμένη του Νηπιαγωγείο, στα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τον σύλλογο γονέων ο Κος Σούλης Χρήστος, Γραμματέας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.
Οι παρευρισκόμενοι πήραν δώρα και είχαν τη ευκαιρία να παίξουν παιχνίδια.
Ευχαριστούμε πολύ όλα τα παιδιά τα οποία όλη τη σχολική χρονιά κατέβαλλαν κάθε προσπάθεια να κατακτηθεί και αυτός ο στόχος, κερδίζοντας τη κατάκτηση αυτής της ΑΞΙΑΣ για το περιβάλλον και για τον εαυτό τους ως στάση για τη ζωή.
ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ
Το Σάββατο 17 Μαΐου συναντηθήκαμε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί στον λόφο Τσακού στον Υμηττό όπου φυτέψαμε δύο πεύκα και μία δάφνη, τα οποία μας προσέφερε ο δήμος, μετά από άδεια που λάβαμε από το δασαρχείο Πεντέλης. Μαζί μας ήρθε και ο αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Αγίας Παρασκευής κος Λογοθέτης Ιωάννης. Η ιδέα ήρθε ως εξέλιξη της δράσης του Ενεργού πολίτη “Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες”, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί φυτέψαμε δέντρα στο πεζοδρόμιο έξω από το σχολείο κάνοντας περισσότερο βιώσιμη και πιο πράσινη τη γειτονιά μας.
Είχαμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε, να δουλέψουμε ομαδικά, να παρατηρήσουμε την φύση και να κάνουμε πικ-νικ.
ΚΟΥΙΝΤΕΤΟ ΞΥΛΙΝΩΝ ΠΝΕΥΣΤΩΝ
Τη Δευτέρα 19 Μαϊου επισκέφθηκε το σχολείο μας μέρος της κρατικής ορχήστρας Αθηνών, αποτελούμενο από τους μουσικούς ξύλινων πνευστών Βαγγέλη Σταθουλόπουλο, Χριστίνα Παντελίδου, Σπύρο Μουρίκη, πατέρα μαθήτριάς μας, Οδυσσέα Μπάσιο και Γρηγόρη Ασωνίτη. Οι μουσικοί παρουσίασαν στα παιδιά τα όργανα, το φλάουτο (ή όπως είναι η ελληνική του ονομασία πλαγίαυλος) το όμποε (οξύαυλος), το κλαρινέτο (ευθύαυλος), το φαγκότο (βαρύαυλος) και το κόρνο (κέρας).
Έπαιξαν μία σειρά από κλασικά κομμάτια, όπως τον Χορό των Μικρών Κύκνων από τη Λίμνη των Κύκνων του Τσαϊκόφσκι, τον Μαγικό Αυλό και τη Βασίλισσα της Νύχτας του Μότσαρτ και Το Πέταγμα της Μέλισσας του Κόρσακοφ, και άλλα όπως τον Ροζ Πάνθηρα του Μαντσίνι, την Πόλκα του Φούτσικ, αλλά και αποσπάσματα από τον Χατζηδάκη.
Επίσης, τα παιδιά συμμετείχαν σε διαδραστικό παιχνίδι, όπου τα ίδια αναλάμβαναν τον ρόλο του μαέστρου που διευθύνει την ορχήστρα το θέμα από το θέατρο σκιών Καραγκιόζης.
Στο τέλος, τα παιδιά τραγούδησαν μαζί με τους μουσικούς το τραγούδι Τα παιδιά του Πειραιά.
Τα παιδιά έπειτα από τη δράση, ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε περισσότερο και δημιούργησαν μία ομαδική αφίσα εμπνευσμένη από το θέαμα που παρακολούθησαν, την οποία έδωσαν στους μουσικούς ως αναμνηστικό αυτής της όμορφης μέρας.
Περάσαμε υπέροχα όλοι, μικροί και μεγάλοι, και ευχαριστούμε θερμά το κουιντέτο της κρατικής ορχήστρας Αθηνών για την όμορφη αυτή εμπειρία που χάρισε στο σχολείο μας.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ-2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ_ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ: Η ΜΥΘΟΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Η ομάδα artoo passpartoo ήρθε στο σχολείο μας και παρακολουθούσαμε διαδραστική παράσταση κουκλοθεάτρου την οποία συνδέσαμε και με την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου.
Οι οκτώ ήρωες της παράστασης (κούκλες MUPPET) μας ταξίδεψαν στον διασκεδαστικό κόσμο του διάσημου παραμυθά, τον οποίο έχουμε γνωρίσει και μέσα από την σχολική μας βιβλιοθήκη και έχουμε δουλέψει πάνω σε μύθους του.
Είδαμε να ζωντανεύουν μπροστά μας τρεις πασίγνωστοι μύθοι
- “Το λιοντάρι και ο ποντικός”
- “Η αλεπού και το κοράκι”
- “Το καβουράκι που άφησε τη θάλασσα”
μέσα από εντυπωσιακά σκηνικά, πολύχρωμους φωτισμούς, πολλή μουσική και τραγούδια.
Εντυπωσιασμένοι από το κουκλοθέατρο συζητήσαμε τα νοήματά του, τί μας έκανε εντύπωση και το ζωγραφίσαμε.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ – 6 ΜΑΡΤΙΟΥ
Γνωρίσαμε τρόπους αντιμετώπισης της βίας με τέσσερις λέξεις -κινήσεις που λειτουργούν σαν σκαλοπάτια για να έρθει η ΑΓΑΠΗ που διώχνει την βία μακριά.
Γνωρίζω-αποδέχομαι-βοηθάω-Αγαπάω
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε αγαπημένα σχετικά τραγούδια:
1.Όπου υπάρχει αγάπη και 2.Υπάρχουν χέρια
Είπαμε και ζωγραφίσαμε τι μπορούμε να κάνουμε με το δικό μας χέρι.
Να φυτέψουμε κι εμείς ένα δέντρο η λουλούδια , να ζωγραφίσουμε, να σκάψουμε, να αγκαλιάσουμε ένα φίλο.
Τραγουδήσαμε στους γονείς όλοι μαζί το τραγούδι:
Υπάρχουν χέρια που φυτεύουν ένα δέντρο
και άλλα χέρια που του βάζουνε φωτιά
Υπάρχουν χέρια που σαν πέσεις σε σηκώνουνε ξανά
ίσως να έχεις συναντήσει δύο χέρια σαν κι αυτά.
Διαβάσαμε βιβλία, ακούσαμε ιστορίες σχετικές με τον εκφοβισμό και γνωρίσαμε έννοιες όπως ενθάρρυνση και ενσυναίσθηση.
Μάθαμε τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου του εκφοβισμού και δραματοποιήσαμε τα βήματα ορθής αντίδρασης σε περίπτωση που κάποιος υποστεί βία.
Δημιουργήσαμε τα δικά μας πανό και πλακάτ με συνθήματα κατά της βίας και υπέρ της αγάπης και της φιλίας. Τα παρουσιάσαμε στους γονείς φωνάζοντας συνθήματα και κάνοντας την δική μας διαδήλωση.
ΠΑΜΕ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στον Σχολικό Μαραθώνιο “Πάμε Ανακύκλωση” 2024 – 2025 του Δήμου Αγίας Παρασκευής
Πρόκειται για μία δράση ανακύκλωσης με διαλογής στην πηγή και εφαρμόζεται σε τέσσερα ρεύματα υλικών: χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο και μπαταρίες με τίτλο «Πάμε Ανακύκλωση».
Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο λειτουργίας της δημοτικής πλατφόρμας επιβράβευσης της ανακύκλωσης Followgreen – GreenSchools, και ενεργοποιείται για πρώτη φορά, τη σχολική χρονιά 2024-2025 σε όλα τα σχολεία της πόλης, υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας.
Κυριότερος στόχος, είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μικρών μαθητών και των γονέων τους σχετικά με την πρόληψη παραγωγής αποβλήτων και την ανακύκλωση
Στο τέλος του Σχολικού Μαραθωνίου επιβραβεύονται τα σχολεία που συμμετέχουν και ανάλογα με την κατάταξή τους, μπορεί να κερδίσουν μεγάλα δώρα σε υλικοτεχνική υποδομή όπως Laptop, Προτζέκτορες κλπ
Την προσπάθεια αυτή του Σχολείου μας μπορείτε να τη στηρίξετε με δυο απλούς τρόπους
- Ανακυκλώνοντας
Φέρνετε καθημερινά, συσκευασίες από προϊόντα, και τις αποθέτετε στον κάδο που αντιστοιχούν ανάλογα με το υλικό τους.
- Χαλαρώνοντας στον Υπολογιστή σας…
Με μια απλή διαδικασία εγγραφής στο https://www.followgreen.gr/agiaparaskevi μπορείτε πολύ εύκολα να κερδίσετε πόντους για το σχολείο μας διαβάζοντας άρθρα, βλέποντας βίντεο και παίζοντας με κουίζ!
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είναι αρωγός αυτής της προσπάθειας και σας καλεί όλους να συμμετέχετε ενεργά ώστε να «κερδίσουμε» Προστατεύοντας το Περιβάλλον και υιοθετώντας Καλές Συνήθειες
13ο Νηπιαγωγείο Αγίας Παρασκευής-Σύλλογος γονέων &Κηδεμόνων 13ου Νηπιαγωγείου Αγίας Παρασκευής.
Το φορτηγό του Δήμου ήρθε και συνέλεξε τις σακούλες ανακυκλώσιμων υλικών που συγκεντρώσαμε, ζύγισε τα υλικά και τα φόρτωσε.
Συνεχίζουμε να συγκεντρώνουμε υλικά και να στηρίζουμε την δράση!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ; ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
Παρακολουθήσαμε στον χώρο του σχολείου μας τη διαδραστική παράσταση/εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Γιατί να είμαι διαφορετικός;”από την ομάδα “Καλειδοσκόπιο”.
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματεύεται το ζήτημα της Διαφορετικότητας και της Πρόληψης του Σχολικού Εκφοβισμού.
Παρακολουθήσαμε την περιπέτεια του Σκάτζο, του μικρού σκαντζόχοιρου που δεν ήθελε να πάει στο σχολείο γιατί τον κορόιδευαν και δεν είχε φίλους και αποφάσισε να φύγει κρυφά από το σπίτι του και να βρει τον μάγο Αλλαξάν που θα τον μεταμόρφωνε σε όμορφο, δυνατό και μοναδικό. Μέσα από το ταξίδι και την περιπλάνησή του έρχεται αντιμέτωπος με δυσκολίες, σώζει τα μυρμήγκια από τον μυρμηγκοφάγο, βρίσκει τρόπους να ξεπεράσει εμπόδια και όταν κινδυνεύει τον σώζει το τέρας της λίμνης που όλοι φοβούνταν και γίνονται οι καλύτεροι φίλοι. Στο τέλος με τη βοήθεια του μάγου Αλλαξάν θα διαπιστώσουν και οι δύο πόση δύναμη έχουν μέσα τους και πόσο ξεχωριστός είναι ο κάθε ένας τους, ξαναβρίσκοντας την χαμένη αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση τους.
Στο τέλος ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από αυτή την ιστορία.
ΔΡΑΣΗ: ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ “ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΟΣ”- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025
Η ομάδα “Αντιμετώπιση παιδικού τραύματος” ήρθε στο σχολείο μας και μας έμαθε πώς να σωθούμε από τους πιθανούς και απίθανους κινδύνου στο σπίτι, στην παιδική χαρά, στον δρόμο, στην άθληση.
Εστιάσαμε ιδιαίτερα στους κινδύνους που υπάρχουν μέσα στο σπίτι και ειδικότερα κάθε τμήμα του σπιτιού και αναλύσαμε κινδύνους που κρύβει η κουζίνα, το σαλόνι, το μπάνιο , το υπνοδωμάτιο, τα μπαλκόνια και τρόπους πρόληψης από ενδεχόμενο ατύχημα, ένα θέμα με το οποίο ασχολούμαστε αυτό το διάστημα και στα εργαστήρια δεξιοτήτων στο σχολείο μας. Μιλήσαμε για το έγκαυμα, την ηλεκτροπληξία, τις πτώσεις, για ατυχήματα με αιχμηρά αντικείμενα, δηλητηρίαση, ασφυξία καθώς και για την πρόληψη των ατυχημάτων.
Η ομάδα μας έκανε δώρο ένα βιβλίο με τα ατυχήματα για να το ζωγραφίσουμε και να θυμόμαστε πώς θα είμαστε ασφαλείς καθώς και ένα μικρό φαρμακείο για το σχολείο μας. Ευχαριστούμε πολύ!
ΜΙΚΡΟΒΙΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
Παρακολουθήσαμε δωρεάν πρόγραμμα υγείας από το Κέντρο Υγείας Αγίας Παρασκευής και ενημερωθήκαμε για τα μικρόβια και πώς θα φροντίσουμε την καθαριότητα και την υγιεινή μας. Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά.
Συμμετέχουμε στην ανακύκλωση του Δήμου Αγίας Παρασκευής και ξεκινούμε άμεσα να γεμίζουμε τους κίτρινο κάδο, τον πορτοκαλί και τον φούξια.
ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΓΕΙΤΟΝΙΚΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΣΤΟΛΙΔΙΑ
Και τη φετινή χρονιά στολίζουμε τα δεντράκια της γειτονικής πλατείας δίπλα στην αγαπημένη παιδική χαρά των παιδιών. Φτιάχνουμε στολίδια με υλικά που υπάρχουν στο σχολείο και στο σπίτι μας και βιωματικά μαθαίνουμε την ανακύκλωση.
Συγχαρητήρια στους γονείς και τα παιδιά που συνεργάστηκαν στο σπίτι για να κατασκευάσουν στολίδια προκειμένου να στολίσουμε αυτές τις ημέρες πάλι συνεργατικά. Σε απογευματινή ώρα συναντηθήκαμε εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές και με γιορτινή διάθεση στολίσαμε την γειτονιά μας.
Από αυτές τις συνεργασίες μόνο θετικά μπορούν να αποκομίσουν τα παιδιά τα οποία λαμβάνουν το μήνυμα της αποδοχής του σχολικού περιβάλλοντος από τους πιο αγαπημένους τους ανθρώπους που είναι οι γονείς τους και υιοθετούν στάσεις για αλληλεπίδραση ,συνεργασία πολυμορφική και τέλος καταφέρνουν ανοίγονται στην κοινωνία.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ
Οι μικροί ηθοποιοί συμμετείχαν στην διαδραστική παράσταση “Χριστούγεννα στο Ζαχαροχωριό”. Ξωτικοπουλιά, γλυκοδροσερές, ζαχαρένιες, γλυκοπλάστες, βιολιστές, σοκολατένια στρατιωτάκια και ζαβολάκια μας αφηγήθηκαν μια χριστουγεννιάτικη ιστορία στο Ζαχαροχωριό μέσα από τις χορευτικές κινήσεις και τα ποιήματά τους και τραγούδησαν παραδοσιακά κάλαντα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Γονείς και συγγενείς μας χάρισαν το δυνατό τους χειροκρότημα. Στο τέλος της γιορτής μας μια έκπληξη μας περίμενε. Ο άγιος Βασίλης μοίρασε δώρα σε όλα τα παιδιά!
ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ
Συναντηθήκαμε σήμερα στην διαδικτυακή γειτονιά μαζί με το 4ο Δημοτικό σχολείο Αγίας Παρασκευής, το 7ο Δημοτικό σχολείο Αγίας Παρασκευής, το ειδικό σχολείο Τρικάλων και το 4ο Νηπιαγωγείο Αγίας Παρασκευής και διαμοιραστήκαμε μια δική μας ιστορία την οποία φτιάξανε τα Παιδιά με Ζωγραφική .Ο τίτλος της είναι:
”Η χαρά και η Ελπίδα είναι φίλες”
Συγγραφείς: Όλα τα παιδιά όλου του σχολείου και Εικονογράφηση :Όλα τα παιδιά
Τα παιδιά επίσης τραγούδησαν το τραγούδι : ”Όπου υπάρχει αγάπη ”
Δείτε εδώ την παρουσίαση της ιστορία μας : Η χαρά με την Ελπίδα είναι φίλες
ΛΙΛΙΠΟΥΤΕΙΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ
Η ομάδα “Λιλιπούτειοι Αρχαιολόγοι” ήρθε στο σχολείο μας και μας έφερε κοντά στην αρχαία Ελλάδα. Επισκεφθήκαμε την αρχαία Αθήνα και παρακολουθήσαμε την εξέλιξή της μέσα στο χρόνο και παράλληλα παρατηρήσαμε αντικείμενα και παιχνίδια.
Είδαμε την προϊστορική κοινωνία και την εξημέρωση των ζώων, την αρχική μορφή της πόλης, αγγεία και παιδικά παιχνίδια.
Παρατηρήσαμε το παιχνίδι των “αστραγάλων” που προέρχονταν είτε από τα ζώα είτε φτιάχνονταν από πηλό.
Είπαμε τον μύθο σύμφωνα με τον οποίο πήρε η πόλη της Αθήνας το όνομά της μετά από την διαμάχη της θεάς Αθηνάς και του θεού Ποσειδώνα και τον δραματοποιήσαμε.
Παρατηρήσαμε προσεκτικά τις πλαγγόνες, το αλογάκι με τροχούς, τις κουδουνίστρες και τα πήλινα ζωάκια με τα οποία έπαιζαν τα παιδιά.
Εντύπωση μας έκαναν οι πήλινες πλάκες όπου οι μαθητές της αρχαιότητας χάρασσαν και μάθαιναν γραφή και ανάγνωση και διαβάσαμε τα γράμματα από αρχαίες πήλινες πλάκες διαπιστώνοντας την αναλλοίωτη διατήρηση της ελληνικής γλώσσας μες στους αιώνες.
Παράλληλα είχε ενδιαφέρον να βλέπουμε πώς μετά από καταστροφές τα αντικείμενα αυτά καλύπτονταν από χώμα και άλλα υλικά και έμεναν σε στρώματα μέσα στο έδαφος και τα οποία σήμερα ανακαλύπτουν οι αρχαιολόγοι.
Στη συνέχεια σε βιωματικό εργαστήριο σε ομάδες πήραμε το κουτί του αρχαιολόγου όπου βρήκαμε αρχαία παιχνίδια, αντικείμενα και αγγεία. Τα καθαρίσαμε με το πινέλο του αρχαιολόγου , τα ομαδοποιήσαμε και συνθέσαμε τα σπασμένα κομμάτια ώστε να ανακαλύψουμε το αντικείμενο.
Στο τέλος πήραμε δώρο ένα τμήμα αγγείου για να θυμόμαστε την όμορφη δράση και να σκεφτόμαστε πώς κάτω από την σημερινή πόλη υπάρχει η αρχαία Αθήνα που την ανακαλύπτουμε ακόμη.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ
Σήμερα Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024 στο Νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε άσκηση σεισμού .
Τα παιδιά έμαθαν τί είναι ο σεισμός, γιατί συμβαίνει, πώς μπορώ να προστατευτώ όταν θα συμβεί.
Ακολουθούμε τις οδηγίες του ΟΑΣΠ σύμφωνα με τις οποίες τα παιδιά στο άκουσμα της λέξης σεισμός από τις εκπαιδευτικούς πρέπει να μπούνε κάτω απο τα τραπέζια έχοντας τα χέρια τους στο σημείο του κεφαλιού τους. Με την λήξη του σεισμού και με την οδηγία της εκπαιδευτικού βγαίνουμε όλοι έξω στο πρώτο σημείο καταφυγής μας που είναι το κέντρο της αυλής μας ,ήρεμα και χωρίς τρέξιμο.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΗΠΟ ΣΤΗ ΣΑΛΑΤΑ ΜΑΣ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
Το καλοκαίρι ετοιμάστηκαν στον κήπο μας από τα παιδιά της περυσινής χρονιάς και τώρα εμείς τα απολαύσαμε στην σαλάτα μας.
Η παράδοση θέλουμε να συνεχιστεί.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Συζητήσαμε για τα αθλήματα και τα οφέλη της άσκησης και ομάδα γυμναστών επισκέφθηκε το σχολείο μας και οργάνωσε στην αυλή μας διαδρομές με πλούσιο εξοπλισμό και ποικιλία ασκήσεων.
Οι μικροί μας μαθητές – αθλητές πέρασαν εμπόδια, έκαναν ισορροπία, ασκήθηκαν σε στόχευση με μπάλα και στεφάνια, έκαναν σκυταλοδρομίες και χόκεϋ.
Χάρηκαν την άσκηση και τα αθλήματα και στο τέλος της ημέρας αποτύπωσαν με ζωγραφιά την δραστηριότητα που τους άρεσε περισσότερο.























































































































































































