ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025
Μέσα από πολλούς πίνακες διάσημων ζωγράφων, όπως την «Αλληγορία της Άνοιξης» του Σάντρο Μποτιτσέλι, παρατηρήσαμε και ξεχωρίσαμε τα χρώματα της άνοιξης, τις γραμμές, την κίνηση των προσώπων στους πίνακες. Συνεργαστήκαμε σε ομάδες των δύο ατόμων αποδίδοντας με τον δικό μας τρόπο τον ανοιξιάτικο αυτόν πίνακα.
ΜΑΡΤΙΟΣ 2025
Τα παιδιά συνεργάστηκαν με σκοπό τον σχεδιασμό του ανθρώπινου σώματος σε φυσικές διαστάσεις πάνω σε χαρτί του μέτρου. Ένα παιδί ξάπλωσε και οι συμμαθητές του σχεδίασαν το περίγραμμά του και το έβαψαν με τέμπερες.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟ
Οι μαθητές του τμήματος ένταξης σε μικρές ομάδες επεξεργάζονται εικόνες που σχετίζονται με τον χειμώνα, επιλέγουν αυτές που τους αρέσουν και φτιάχνουν την δική τους ιστορία. Στη συνέχεια την εικονογραφούν και δημιουργούμε έντυπο και ψηφιακό βιβλίο.
Ψηφιακό βιβλίο ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ
Ακολουθήσαμε το έθιμο της τσικνοπέμπτης και φάγαμε όλοι μαζί στην τραπεζαρία του σχολείου μας γεύμα με κρέας που έφερε κάθε παιδί από το σπίτι.
Τα παιδιά ήρθαν ντυμένα με τις αποκριάτικες στολές τους, έκαναν παρουσίαση της μεταμφίεσης τους στους συμμαθητές τους και ζωγράφισαν την στολή τους.
Χορεύουμε το Γαϊτανάκι, την Σκούπα της Λέρου, παραδοσιακά τραγούδια της αποκριάς όπως τον Χαραλάμπη και το Παντρεύουμε τον κάβουρα αλλά και σύγχρονα τραγούδια.
Μαθαίνουμε τα έθιμα της αποκριάς σε διάφορα μέρη της Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες του κόσμου.
Φτιάξαμε καπέλα των Ινδιάνων και μιλήσαμε για την ζωή τους και την αγάπη τους προς την φύση.
Γίναμε κι εμείς Ινδιάνοι με τα πολλά χρώματα της Ειρήνης.
Γίναμε κι εμείς Κλόουν αφού διαβάσαμε την Ιστορία του Κλόουν ,τον τραγουδήσαμε και παίξαμε σαν κι εκείνον.
Παρατηρήσαμε τον Πίνακα της Elin Bogomolnik ”Italian Carnival ”:
Και χρησιμοποιήσαμε ένα μικρό κομμάτι του πίνακα ώστε να τον συνεχίσουμε με την δική μας φαντασία στην δική μας δημιουργία:
Διαβάζουμε την ιστορία του Αρλεκίνου και κάνουμε κατασκευή όπου γράψαμε σε όλο το σώμα του του Γλετζοφεβρουάριου τις φωνές του ονόματός του .Γράψαμε και ένα ποίημα -Λίμερικ αφιερωμένο σε εκείνον και το κολλήσαμε επάνω στην κατασκευή.
κάνουμε εργαστήριο κατασκευής κλόουν αλλά και μάσκες εμπνευσμένες από τα παράξενα πρόσωπα του Πικάσο
Χωριζόμαστε σε τετραμελείς ομάδες, επιλέγουμε από εικόνες που σχετίζονται με τις απόκριες και δημιουργούμε τις δικές μας αποκριάτικες ιστορίες
Παρατηρούμε και περιγράφουμε τον πίνακα ζωγραφικής του Χουάν Μιρό “Το καρναβάλι του Αρλεκίνου” και φτιάχνουμε τους δικούς μας πίνακες εμπνευσμένους από τα παράξενα σχέδια του Μιρό
Αναζητούμε πληροφορίες για τον χαρταετό και την προέλευσή του καθώς και για τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας και κάνουμε εργαστήριο κατασκευής των δικών μας χαρταετών
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025
Δραματοποιήσαμε το ουκρανικό παραμύθι “Το γάντι”, μεταμορφωθήκαμε στα ζώα του παραμυθιού και αναπαραστήσαμε την ιστορία.
Ο μύθος «Ο ήλιος και ο βοριάς» μας δίδαξε πώς με την καλοσύνη και την ευγένεια μπορείς να καταφέρεις αυτό που θέλεις. Ήταν μία υπέροχη αφορμή για να ασχοληθούμε με τη δραματοποίηση. Έτσι, ντυθήκαμε αναλόγως και αναπαραστήσαμε την ιστορία που είδαμε, υιοθετώντας το θεατρικό παιχνίδι ως ένα μέσο για να εκφράσουμε τη σκέψη, τη φαντασία και τα συναισθήματά μας.
Ομαδοσυνεργατικά φτιάξαμε χειμωνιάτικα νυχτερινά τοπία
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
Γράψαμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη, ζητώντας του ένα δώρο για την Πρωτοχρονιά, το βάλαμε σε φάκελο και είναι έτοιμο για αποστολή στο ταχυδρομείο της γειτονιάς.
Συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε τη δική μας χριστουγεννιάτικη ιστορία με τίτλο “Μία χριστουγεννιάτικη περιπέτεια”. Πιο συγκεκριμένα, συμφωνήσαμε τους ήρωες της ιστορίας, χωριστήκαμε σε ομάδες, συζητήσαμε και γράψαμε την ιστορία. Κάναμε εργαστήριο εικονογράφησης του βιβλίου που θα φτιάχναμε, δημιουργήσαμε ψηφιακό βιβλίο με την ιστορία μας και τέλος, ζωγραφίσαμε ήρωες-φιγούρες για να ζωντανέψουμε την ιστορία μας μέσα από αυτές, παρουσιάζοντάς την στην τάξη μας.
Η ιστορία μας είναι διαθέσιμη για ανάγνωση πατώντας εδώ:
Mια Χριστουγεννιάτικη περιπέτεια
Στολίσαμε όλοι μαζί το χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας, λέγοντας ο καθένας μας από μία ευχή για το νέο έτος. Καθώς είχαμε πληθώρα στολιδιών, όσα περίσσεψαν δεν πήγαν χαμένα γιατί με αυτά στολίσαμε και την ελιά της αυλής μας!
ΚΑΛΑΝΤΑ ΚΑΙ ΕΥΧΕΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΜΕΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Επισκεφθήκαμε το συστεγαζόμενο 7ο Δημοτικό Σχολείο, γνωρίσαμε την διευθύντρια Κα Γιώτα και τον υποδιευθυντή Κο Γιώργο, είδαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο που στόλισαν οι μαθητές του Δημοτικού και την φάτνη που κοσμεί τον χώρο και εντυπωσιαστήκαμε από τα αστεράκια που φέγγουν στο ταβάνι του σχολείου από προτζέκτορα.
Εμείς τους ψάλαμε παραδοσιακά κάλαντα και με χαρά δεχτήκαμε το κέρασμά τους.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ
Συναντηθήκαμε σήμερα στην διαδικτυακή γειτονιά μαζί με το 4ο Δημοτικό σχολείο Αγίας Παρασκευής, το 7ο Δημοτικό σχολείο Αγίας Παρασκευής, το ειδικό σχολείο Τρικάλων και το 4ο Νηπιαγωγείο Αγίας Παρασκευής και διαμοιραστήκαμε μια δική μας ιστορία την οποία φτιάξανε τα Παιδιά με Ζωγραφική .Ο τίτλος της είναι:
”Η χαρά και η Ελπίδα είναι φίλες”
Συγγραφείς: Όλα τα παιδιά όλου του σχολείου και Εικονογράφηση :Όλα τα παιδιά
Τα παιδιά επίσης τραγούδησαν το τραγούδι : ”Όπου υπάρχει αγάπη ”
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Παρατηρήσαμε φθινοπωρινούς πίνακες, ονομάσαμε γνωστούς ζωγράφους όπως ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ, ο Κλωντ Μονέ και ο Πωλ Σεζάν, κάνοντας υποθέσεις για το περιεχόμενό τους και προσδιορίζοντας τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν με τα έργα τους. Διακρίναμε τα χρώματα που συναντάμε στους πίνακες, αλλά και στο περιβάλλον γύρω μας αυτή την εποχή, τις γραμμές και τα σχήματα. Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και η καθεμία αποφάσισε ποιον φθινοπωρινό πίνακα θα αποτυπώσει. Έτσι, δημιουργήσαμε πρωτότυπα έργα ως απόκριση στους πίνακες που παρατηρήσαμε. Οι ομάδες στο τέλος παρουσίασαν στην ολομέλεια τα έργα που δημιούργησαν.
Διαβάσαμε το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά “Το άτακτο συννεφουλίνι”. Στη συνέχεια, εμπνευστήκαμε και δημιουργήσαμε ομαδοσυνεργατικά ένα τρισδιάστατο θέατρο με φιγούρες – ήρωες από την ιστορία του βιβλίου, στηριζόμενοι στις ιδέες που παρακολουθήσαμε στο σεμινάριο “Βιβλία σα θεατρικές σκηνές: Το εικονογραφημένο βιβλίο ως τρισδιάστατο θέατρο”. Στο τέλος, παίξαμε την ιστορία με τον δικό μας τρόπο, χρησιμοποιώντας την υπέροχη κατασκευή μας.
Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά”
σε μικρές ομάδες κατασκευάσαμε τις δικές μας πόλεις με διάφορα είδη κατοικίας με παιχνίδια της τάξης μας και τις φωτογραφίσαμε.
Στολίζουμε την τάξη με ομαδική κατασκευή. Εμπνεόμαστε από “Το κάστρο και ο ήλιος” του Πάουλ Κλέε, ζωγραφίζουμε με πινέλα, κόβουμε σχήματα και δημιουργούμε την δική μας ομαδική σύνθεση