Εδώ και λίγες εβδομάδες στην τάξη μας ξεκινήσαμε να συζητάμε στην ολομέλεια για τον ερχομό της άνοιξης και όσα αυτή η όμορφη εποχή μας φέρνει. Οι ιδέες μας ήταν πολλές και όσα θέλαμε να μάθουμε για αυτήν ακόμα περισσότερα. Έτσι, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε ένα ανοιξιάτικο σχέδιο δράσης.
Συζητήσαμε για όσα ξέρουμε για την άνοιξη και καταγράψαμε όσα θα θέλαμε να μάθουμε.
Αρχικά, παρακολουθήσαμε μία παρουσίαση για τα είδη των λουλουδιών. Παρατηρήσαμε και μάθαμε καινούργιες λέξεις για τα μέρη ενός λουλουδιού. Συζητήσαμε για το τι χρειάζεται για να μεγαλώσουν και παρατηρήσαμε εικόνες.
Ακόμα, ψάξαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για το μεγάλο ταξίδι των αποδημητικών πουλιών.
Μέσα από πολλούς πίνακες διάσημων ζωγράφων, όπως την «Αλληγορία της Άνοιξης» του Σάντρο Μποτιτσέλι, παρατηρήσαμε και ξεχωρίσαμε τα χρώματα της άνοιξης, τις γραμμές, την κίνηση των προσώπων στους πίνακες. Συνεργαστήκαμε σε ομάδες των δύο ατόμων αποδίδοντας με τον δικό μας τρόπο τον ανοιξιάτικο αυτόν πίνακα.
Μέσα από τη μαγεία της ανάγνωσης γνωρίσαμε πολλές καινούριες ιστορίες για την άνοιξη και τραγουδήσαμε τους στίχους πολλών τραγουδιών σε σχέση με το θέμα, όπως το «Απρίλη μου ξανθέ» και το «Γεια σου κύριε μενεξέ».
Επιπλέον, ζωγραφίσαμε, δημιουργήσαμε και κάναμε πολλές ανοιξιάτικες κατασκευές, όπως μία κούκλα-Μάρτιο που πότε κλαίει, πότε γελάει, φτιάξαμε χελιδόνια και τραγουδήσαμε τα κάλαντα της άνοιξης.
Είδαμε πολλούς πίνακες για την άνοιξη και φτιάξαμε τ0 πορτραίτο ” Φρίντα Άνοιξη” στολισμένη με πολλά Λουλούδια και στολίσαμε την τάξη .
Στη συνέχεια, αναζητήσαμε πληροφορίες για τα έντομα και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τη ζωή των μελισσών και των μυρμηγκιών. Μάθαμε να παρατηρούμε και να σχεδιάζουμε έντομα. Συμμετείχαμε σε εργαστήριο ρομποτικής με το ρομποτάκι beebot για τα έντομα.
Φτιάξαμε ιστοριογραμμή με τα σημαντικότερα γεγονότα της επανάστασης του 1821. Παρακολουθήσαμε παρουσίαση με τους ήρωες της επανάστασης και παίξαμε πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Μέσα από βιβλία γνωρίσαμε τη ζωή της εποχής και την ενδυμασία. Κάναμε πολλές σχετικές κατασκευές.
Μέσα από βιβλία, εικόνες, εκπαιδευτικά βίντεο και παρουσιάσεις, μάθαμε την ιστορία του Πάσχα και τα έθιμα της χώρας μας. Κάναμε πολλές πασχαλινές κατασκευές, βάψαμε κόκκινα αυγά και φτιάξαμε λαζαράκια ακολουθώντας τα έθιμα που γνωρίσαμε. Είπαμε στους γονείς μας τα κάλαντα του Λαζάρου.
Στο τέλος, συζητήσαμε όλοι μαζί για όσα μάθαμε σχετικά με αυτά που μας φέρνει η άνοιξη, αλλά και για τον τρόπο που τα μάθαμε, ολοκληρώνοντας έτσι το ανοιξιάτικο σχέδιο δράσης.