Σχολείο -Οικογένεια μια ομάδα ,γιατί όλοι μαζί μπορούμε.
Στόχος Βελτίωσης: Να καλλιεργηθεί θετικό κλίμα από την αμφίδρομη σχέση εκπαιδευτικών -γονέων ,ώστε να δημιουργηθούν συνθήκες αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αποδοχής μεταξύ τους με κοινό ενδιαφέρον τα παιδιά κι έτσι να ενισχυθούν αβίαστα και με ασφάλεια οι σχολικές δεξιότητες των μαθητών σε όλους τους τομείς.
- Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό και τους στόχους, που τέθηκαν. Καθ’ όλη τη διάρκεια των δράσεων υπήρχε θετικό κλίμα και ανάλογη θετική στάση από τους γονείς / κηδεμόνες των παιδιών.
Από την αρχή της χρονιάς διαμοιράστηκαν ερωτηματολόγια στους γονείς , που μας έδωσαν σημαντικές πληροφορίες για το οικογενειακό πλάισιο των μαθητών μας.
- Έγινε προσεκτικά η αποδελτίωση των ερωτηματολογίων και με τα στοιχεία των γονιών, που συλλέξαμε οργανώσαμε τη συμμετοχή τους στη σχολική διαδικασία όπως σε σεμινάρια και την εθελοντική προσφορά στο σχολείο.
- Υλοποιήθηκε στην τάξη θεματική διερεύνηση με θέμα: Οικογένεια.
- Η γιορτή των Χριστουγέννων ήταν μια καλή ευκαιρία για τη συμμετοχή των γονέων στο στολισμό της πλησιέστερης πλατείας με στολίδια, που κατασκεύασαν μαζί με τα παιδιά τους. Έτσι όλοι μαζί γονείς , μαθητές και εκπαιδευτικοί δώσαμε μια χριστουγεννιάτικη νότα στην γειτονιά μας.
ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΓΕΙΤΟΝΙΚΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΣΤΟΛΙΔΙΑ ΑΠΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΜΕΝΑ ΥΛΙΚΑ
- Και στη μαθησιακή διερεύνηση οι γονείς δεν παρέλειψαν να συμμετέχουν δουλεύοντας μαζί με τα παιδιά τους και να συλλέξουν πληροφορίες από το διαδίκτυο, βιβλία κλπ. για θεματικές ενότητες, όπως για τη θεματική ενότητα “Έντομα”, ” Ζώα σε χειμερία νάρκη” ” Ταξίδι στο διάστημα- Ηλιακό Σύστημα”. Τα παιδιά συνηθίζουν να μεταφέρουν τις γνώσεις και τις αναζητήσεις τους στο σπίτι και μαζί με τους γονείς τους συλλέγουν πληροφορίες και πολύτιμο εποπτικό υλικό, που τα παρουσιάζουν στην τάξη.
- Κάθε εβδομάδα ένας μαθητής γίνεται το τιμώμενο πρόσωπο παρουσιάζοντας τους γονείς του στους συμμαθητές του. Οι γονείς του μαθητή προσέρχονται στην τάξη και με διηγήσεις, παρουσίαση φωτογραφιών, πληροφορίες για τα ενδιαφέροντα του παιδιού τους, με παιχνίδια και διήγηση ενός παραμυθιού με το αρχικό γράμμα του ονόματός του δίνουν περισσή χαρά και ενισχύεται η αυτοπεποίθηση του παιδιού. Την ίδια χαρά και ικανοποίηση αποκομίζουν από αυτή τη δράση και οι ίδιοι οι γονείς.
- Φτιάξαμε βιβλίο από τις ιστορίες των μαθητών με τίτλο “ΚΑΘΕ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ” : ΒΙΒΛΙΟ
- Στο πλαίσιο της παρουσίασης της εργασίας τους κάποιοι γονείς προσφέρθηκαν να συνδυάσουν το επάγγελμά τους με εθελοντικές δράσεις στο σχολείο. Έτσι: Μητέρα ψυχολόγος διοργάνωσε ημερίδα σχετικά με τη χρήση κινητών συσκευών και τη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά, την οποία παρακολούθησαν πολλοί γονείς.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: Παιδί – Γονέας – Οθόνη
Πατέρας οδοντίατρος παρουσίασε το επάγγελμά του στα παιδιά και προσφέρθηκε να οργανώσει οδοντιατρική εξέταση στους μαθητές από το φορέα, στον οποίο εργάζεται με την πλήρη συγκατάθεση των υπόλοιπων γονέων. Γονείς τεχνικοί Η/Υ ή με γνώσεις Η/Υ ήταν πάντα πρόθυμοι να επιλύσουν κάθε τεχνικό πρόβλημα, που προέκυπτε στους υπολογιστές του σχολείου μας.
Πατέρας μουσικός, μέλος της κρατικής ορχήστρας Αθηνών μαζί με τμήμα της κρατικής ορχήστρας παρουσίασαν δωρεάν διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με κουιντέτο ξύλινων πνευστών.
Με μεγάλο ενδιαφέρον γονείς και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας αλλά και όμορων σχολείων παρακολούθησαν σεμινάριο, που διοργανώθηκε από το σχολείο μας και από την ψυχολόγο του σχολείου με θέμα “τα όρια και την τήρηση κανόνων στην προσχολική ηλικία”.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΟΜΙΛΙΑ-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ 13ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ.
Επίσης διοργανώθηκε σεμινάριο από το σχολείο μας και από την ψυχολόγο του σχολείου με θέμα “Μετάβαση νηπίων στο Δημοτικό σχολείο”
- Οι γονείς προσφέρθηκαν με μεγάλη χαρά να συμμετέχουν στο φύτεμα της αυλής μας με προσφορά των λουλουδιών τα οποία επέλεξαν μαζί με τα παιδιά, καθώς και στην εξέλιξη της δράσης του Ενεργού πολίτη “Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες”, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί φυτέψαμε δέντρα στο πεζοδρόμιο έξω από το σχολείο κάνοντας περισσότερο βιώσιμη και πιο πράσινη τη γειτονιά μας. Η δράση επεκτάθηκε με δενδροφύτευση σε δημόσιο χώρο – στον Υμηττό, μέσα από συνεργασία σχολείου- οικογένειας, καθώς έχουν προηγηθεί όλες οι απαραίτητες ενέργειες.
- Στο σχέδιο δράσης μας η παρουσία των γονέων/κηδεμόνων ήταν πάντα χρήσιμη, γόνιμη, διακριτική όπως και υποστηρικτική σε ποικίλλες δράσεις και μαθητικές εκδηλώσεις (μαθητική γιορτή των χριστουγεννων, παρελάσεις σε εθνικές επετείους στον αύλειο χώρο του σχολείου κλπ) και η προσφορά τους γινόταν πάντα με προθυμία και ήταν δημιουργική τόσο στη μαθησιακή διαδικασία όσο και στη παροχή υλικών (πασχαλινά αυγά, άνθη για τη δημιουργία πρωτομαγιάτικου στεφανιού κλπ). Ενδεικτικά, την παγκόσμια ημέρα κατά της βίας έγινε στους γονείς διάχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και τους παρουσιάσαμε πλακάτ, κάναμε διαδήλωση μαζί τους και τραγουδήσαμε. Ομοίως, την ημέρα της γιορτής της μητέρας παρακολούθησαν το αφιέρωμα που τους ετοιμάσαμε με τραγούδια, ποιήματα και κατασκευές.