1.3 Διερευνήσεις

Θεματική Διερεύνηση: Γραμμές και σχήματα μέσα από την τέχνη

Με αφορμή το γεγονός ότι αρκετά παιδιά δεν γνώριζαν τα βασικά σχήματα, αποφασίσαμε η εκμάθησή τους να γίνει πιο ελκυστική μέσα από πίνακες γνωστών ζωγράφων.

Η διερεύνηση ξεκίνησε συμπληρώνοντας τις 2 πρώτες στήλες του διαγράμματος  KWLH  Κ(Τί ξέρω)-W(Τί θέλω να μάθω)-L(Τί έμαθα)-H(Πώς το έμαθα)



Λήψη αρχείου

Ξεκινήσαμε μαθαίνοντας για την τελεία, διαβάζοντας το παραμύθι «Η Τελεία». Μέσα από αυτό γνωρίσαμε την τεχνική του πουαντιγισμού και ζωγράφους που τη χρησιμοποίησαν, όπως ο Ζωρζ Σερά και η Γιαγιόι Κουσάμα.

Georges Seurat Un dimanche apres midi a lile de la Grande Jatte Giagoi IMG 20251118 103111

 

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τα είδη των γραμμών και δημιουργήσαμε τις δικές μας γραμμές μέσα από καλλιτεχνικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες.

Παίξαμε με τις γραμμές και πειραματιστήκαμε με τα χρώματα ανακαλύπτοντας τις μίξεις των χρωμάτων.

IMG 20251001 092752 IMG 20250924 100052 IMG 20250924 095809 IMG 20250924 095638

 

Αρχίζοντας την εκμάθηση των σχημάτων, χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες και ζητήσαμε από κάθε ομάδα να φέρει από το σπίτι πληροφορίες ή αντικείμενα σχετικά με το σχήμα που τους είχε ανατεθεί. Παράλληλα, αναζητήσαμε και εντοπίσαμε αντικείμενα με τα αντίστοιχα σχήματα στον χώρο της τάξης.

IMG 20251119 125156

IMG 1b894e270b13337198559524ada5d270 V IMG eb622b72c7edcac2e17e907ea183dcf1 V IMG 41d597b9a01e7a85bdc52c0be43632bb V IMG 039769e02636ac382074e09570390f90 V IMG eb8b1c863349cb81734b0c70553b612a V IMG e2e6c34cd193e9622a2ea412926add1d V IMG 9071f0b03357a954cc98a99f81fbbcd4 V

Γνωρίσαμε επίσης ζωγράφους που χρησιμοποιούν σχήματα στα έργα τους, όπως ο Βασίλι Καντίνσκι, ο Πάουλ Κλέε, ο Πιτ Μοντριάν και ο ΖουάνΜιρό. Μελετήσαμε τους πίνακές τους και εμπνευστήκαμε από αυτούς για να δημιουργήσουμε τους δικούς μας πίνακες με σχήματα.

IMG 20251014 124528 IMG 20251014 124519

Παίξαμε και ψηφιακά παιχνίδια που συνδέονταν με σχήματα και με έργα τέχνης, μέσα από τα οποία τα παιδιά ανακάλυψαν και αναγνώρισαν σχήματα με έναν διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο.

Τα σχήματα μέσα από πίνακες ζωγραφικής

 

Φτιάξαμε τον δικό μας ατομικό πίνακα με σχήματα.

IMG 20251112 112412

Τέλος, δουλεύοντας ομαδικά, δημιουργήσαμε τη δική μας «Σχηματοχώρα», έναν φανταστικό κόσμο φτιαγμένο αποκλειστικά από σχήματα, όπου κάθε ομάδα πρόσθεσε το δικό της κομμάτι.

IMG 20251112 111752

 

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΩ ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ

 

Αυτή την περίοδο στην τάξη μας πραγματοποιήσαμε ένα project με θέμα την τέχνη και τίτλο: « Πώς να γίνω μεγάλος καλλιτέχνης».  Γνωρίσαμε γνωστούς ζωγράφους  και προσδιορίσαμε τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους , διακρίναμε τα μέσα που μας είναι χρήσιμα για τη σύνθεση μίας εικαστικής δημιουργίας, προσδιορίσαμε διαφορετικές τεχνικές και τεχνοτροπίες δημιουργίας και αναπαράστασης έργων τέχνης, συνειδητοποιώντας παράλληλα ότι τα έργα τέχνης υπόκεινται σε υποκειμενικές ερμηνείες.

Αρχικά, στην παρεούλα συζητήσαμε όλοι μαζί τί  χρειάζεται κάποιος για να γίνει μεγάλος καλλιτέχνης και τι θα θέλαμε να μάθουμε για το θέμα αυτό, συμπληρώνοντας  τις δύο πρώτες κολώνες της κλίμακας KWLH.

Θυμηθήκαμε και εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας για τα χρώματα, τις μίξεις των χρωμάτων, τις γραμμές και τα σχήματα. Στη συνέχεια εμπνευστήκαμε από πρωτοποριακούς καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, συνεργαστήκαμε και δοκιμάσαμε εκπληκτικές τεχνικές. Χωριστήκαμε σε ομάδες και αναζητήσαμε πληροφορίες από το διαδίκτυο και τα βιβλία μας.

Γνωρίσαμε καλλιτέχνες του χθες και του σήμερα, ανακαλύψαμε ζωγράφους, γλύπτες, χειροτέχνες και ψηφιδογράφους (ΚΛΟΝΤ ΜΟΝΕ, ΒΙΝΣΕΝΤ ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ, ΠΑΜΠΛΟ ΠΙΚΑΣΟ, ΣΑΛΒΑΝΤΟΡ ΝΤΑΛΙ, ΦΡΙΝΤΑ ΚΑΛΟ, ΑΝΤΥ ΓΟΥΟΡΧΟΛ, ΜΠΡΙΤΖΕΤ ΡΙΛΕΫ, ΤΖΟΥΝΤΙΘ ΣΚΟΤ, ΓΙΑΓΙΟΪ ΚΟΥΣΑΜΑ, ΕΣΤΕΡ ΜΑΧΛΑΝΓΚΟΥ, ΠΙΤ ΜΟΝΤΡΙΑΝ). Ανακαλύψαμε καινούριες λέξεις και έννοιες για να μάθουμε τη γλώσσα των καλλιτεχνών κι έτσι φτιάξαμε το γλωσσάρι της τέχνης.

ΤΟ ΓΛΩΣΣΑΡΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ PP

 

Μάθαμε για την τέχνη μέσα από τη δημιουργία της!

Το ταξίδι μας στον κόσμο των καλλιτεχνών ολοκληρώθηκε με την αποτίμηση του τι μάθαμε και του τρόπου που το μάθαμε, συμπληρώνοντας με τα παιδιά τις δύο επόμενες κολώνες της κλίμακας KWLH.

20251101 224317 20250918 120627 20250918 120618 20250917 11435420250923 124342 20250923 124415 20250922 124822 20250924 10503720250926 123008 20250926 122950 20250930 103324

20251014 144522 20251009 100920 20250929 115042 20251001 121957 20251009 094706 20250923 145737 20250929 085130 20250919 100626

20251104 092748