Θεματική Διερεύνηση: Γραμμές και σχήματα μέσα από την τέχνη
Με αφορμή το γεγονός ότι αρκετά παιδιά δεν γνώριζαν τα βασικά σχήματα, αποφασίσαμε η εκμάθησή τους να γίνει πιο ελκυστική μέσα από πίνακες γνωστών ζωγράφων.
Η διερεύνηση ξεκίνησε συμπληρώνοντας τις 2 πρώτες στήλες του διαγράμματος KWLH Κ(Τί ξέρω)-W(Τί θέλω να μάθω)-L(Τί έμαθα)-H(Πώς το έμαθα)
Ξεκινήσαμε μαθαίνοντας για την τελεία, διαβάζοντας το παραμύθι «Η Τελεία». Μέσα από αυτό γνωρίσαμε την τεχνική του πουαντιγισμού και ζωγράφους που τη χρησιμοποίησαν, όπως ο Ζωρζ Σερά και η Γιαγιόι Κουσάμα.
Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τα είδη των γραμμών και δημιουργήσαμε τις δικές μας γραμμές μέσα από καλλιτεχνικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες.
Παίξαμε με τις γραμμές και πειραματιστήκαμε με τα χρώματα ανακαλύπτοντας τις μίξεις των χρωμάτων.
Αρχίζοντας την εκμάθηση των σχημάτων, χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες και ζητήσαμε από κάθε ομάδα να φέρει από το σπίτι πληροφορίες ή αντικείμενα σχετικά με το σχήμα που τους είχε ανατεθεί. Παράλληλα, αναζητήσαμε και εντοπίσαμε αντικείμενα με τα αντίστοιχα σχήματα στον χώρο της τάξης.
Γνωρίσαμε επίσης ζωγράφους που χρησιμοποιούν σχήματα στα έργα τους, όπως ο Βασίλι Καντίνσκι, ο Πάουλ Κλέε, ο Πιτ Μοντριάν και ο ΖουάνΜιρό. Μελετήσαμε τους πίνακές τους και εμπνευστήκαμε από αυτούς για να δημιουργήσουμε τους δικούς μας πίνακες με σχήματα.
Παίξαμε και ψηφιακά παιχνίδια που συνδέονταν με σχήματα και με έργα τέχνης, μέσα από τα οποία τα παιδιά ανακάλυψαν και αναγνώρισαν σχήματα με έναν διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο.
Τα σχήματα μέσα από πίνακες ζωγραφικής
Φτιάξαμε τον δικό μας ατομικό πίνακα με σχήματα.
Τέλος, δουλεύοντας ομαδικά, δημιουργήσαμε τη δική μας «Σχηματοχώρα», έναν φανταστικό κόσμο φτιαγμένο αποκλειστικά από σχήματα, όπου κάθε ομάδα πρόσθεσε το δικό της κομμάτι.
ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΩ ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ
Αυτή την περίοδο στην τάξη μας πραγματοποιήσαμε ένα project με θέμα την τέχνη και τίτλο: « Πώς να γίνω μεγάλος καλλιτέχνης». Γνωρίσαμε γνωστούς ζωγράφους και προσδιορίσαμε τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους , διακρίναμε τα μέσα που μας είναι χρήσιμα για τη σύνθεση μίας εικαστικής δημιουργίας, προσδιορίσαμε διαφορετικές τεχνικές και τεχνοτροπίες δημιουργίας και αναπαράστασης έργων τέχνης, συνειδητοποιώντας παράλληλα ότι τα έργα τέχνης υπόκεινται σε υποκειμενικές ερμηνείες.
Αρχικά, στην παρεούλα συζητήσαμε όλοι μαζί τί χρειάζεται κάποιος για να γίνει μεγάλος καλλιτέχνης και τι θα θέλαμε να μάθουμε για το θέμα αυτό, συμπληρώνοντας τις δύο πρώτες κολώνες της κλίμακας KWLH.
Θυμηθήκαμε και εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας για τα χρώματα, τις μίξεις των χρωμάτων, τις γραμμές και τα σχήματα. Στη συνέχεια εμπνευστήκαμε από πρωτοποριακούς καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, συνεργαστήκαμε και δοκιμάσαμε εκπληκτικές τεχνικές. Χωριστήκαμε σε ομάδες και αναζητήσαμε πληροφορίες από το διαδίκτυο και τα βιβλία μας.
Γνωρίσαμε καλλιτέχνες του χθες και του σήμερα, ανακαλύψαμε ζωγράφους, γλύπτες, χειροτέχνες και ψηφιδογράφους (ΚΛΟΝΤ ΜΟΝΕ, ΒΙΝΣΕΝΤ ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ, ΠΑΜΠΛΟ ΠΙΚΑΣΟ, ΣΑΛΒΑΝΤΟΡ ΝΤΑΛΙ, ΦΡΙΝΤΑ ΚΑΛΟ, ΑΝΤΥ ΓΟΥΟΡΧΟΛ, ΜΠΡΙΤΖΕΤ ΡΙΛΕΫ, ΤΖΟΥΝΤΙΘ ΣΚΟΤ, ΓΙΑΓΙΟΪ ΚΟΥΣΑΜΑ, ΕΣΤΕΡ ΜΑΧΛΑΝΓΚΟΥ, ΠΙΤ ΜΟΝΤΡΙΑΝ). Ανακαλύψαμε καινούριες λέξεις και έννοιες για να μάθουμε τη γλώσσα των καλλιτεχνών κι έτσι φτιάξαμε το γλωσσάρι της τέχνης.
ΤΟ ΓΛΩΣΣΑΡΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ PP
Μάθαμε για την τέχνη μέσα από τη δημιουργία της!
Το ταξίδι μας στον κόσμο των καλλιτεχνών ολοκληρώθηκε με την αποτίμηση του τι μάθαμε και του τρόπου που το μάθαμε, συμπληρώνοντας με τα παιδιά τις δύο επόμενες κολώνες της κλίμακας KWLH.





































