“Δράσεις Ενεργού Πολίτη ” – “Εργαστήρια Δεξιοτήτων”

Φεβ 20257

Στα πλαίσια της εφαρμογής του Προγράμματος Σπουδών “Δράσεις Ενεργού Πολίτη”, το Νηπιαγωγείο μας θα συμμετέχει στη δράση με τίτλο  “Μνημεία και γειτονιά χωρίς σκουπίδια” από τα θεματικά πεδία 3, 4, 11, 17 και από το ζήτημα/θέμα “Προστασία και ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος”.

Η δράση γίνεται συνδυαστικά με το πρόγραμμα που αφορά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και το θεματικό άξονα “Φροντίζω το περιβάλλον”, με θέμα “Οικολογία” και τίτλο “Κάνε ανακύκλωση κι εσύ…”,

Κατά την 1η φάση έγινε καταγραφή προβλημάτων καθημερινότητας και δόθηκαν απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με το θέμα πχ. Τι ονομάζουμε σκουπίδια, πώς παράγονται, από ποιο υλικό είναι φτιαγμένα, πώς μπορούμε να βοηθήσουμε εμείς ώστε να έχουμε μια γειτονιά χωρίς σκουπίδια….

Στη 2η φάση συνεργαστήκαμε με το ΚΕΠΕΑ Καλαμάτας και την Πέμπτη 6-2-2025, οι υπεύθυνοι επισκέφτηκαν το σχολείο μας και μας παρουσίασαν το πρόγραμμα:

«Ρήματα και Απορρίμματα: Μειώνω, Επαναχρησιμοποιώ, Ανακυκλώνω»

Στόχος του προγράμματος  είναι, να κατανοήσουν οι μικροί μαθητές τα προβλήματα που δημιουργούνται από τη μεγάλη  ποσότητα  και την ανεξέλεγκτη διάθεση των απορριμμάτων και  να αναζητήσουν τις αιτίες που γεννούν αυτά τα προβλήματα. Να κατανοήσουν τις έννοιες της μείωσης, της επαναχρησιμοποίησης, της ανακύκλωσης, της κομποστοποίησης και της αντίστασης στα υπερκαταναλωτικά πρότυπα.

Δράσεις με το ΚΕΠΕΑ Καλαμάτας:

Κάναμε επίσκεψη – αυτοψία στα πεζοδρόμια της γειτονιάς μας, στο γήπεδο καλαθοσφαίρισης που βρίσκεται δίπλα στο σχολείο μας και στους κάδους που υπάρχουν γύρω από το σχολείο μας…

Ξεχωρίσαμε τα σκουπίδια με βάση το υλικό κατασκευής τους…

60a11327 a2ee 4908 b4de 1bed76e64fc48e2366b5 230d 40c4 b10b 9a197c44e09b641553d7 dd9c 4c49 9efb 5ca5a942c0a6d20ca871 fbbc 4931 96b8 a2082ec5f070

9a454bc4 8aa8 4ae8 893b 2df03f71c1b4012c0ffe bd5e 41db b251 3eae34543642

Βάζουμε τα σκουπίδια που είναι σε εικόνες στη σωστή ομάδα…

7f05f8a5 c7eb 41a8 b79d 7c1799c7e2719105f2c1 a8e3 4dc9 96c1 eeb0aeacc869

Μαζεύουμε τα σκουπίδια από το δεκατιανό μας και μαθαίνουμε ποια ανακυκλώνονται και ποια όχι…

5472c151 8c4b 475c 9618 08185c0db5b3ff53e8d5 ebfc 471a 9b34 4278024aaf06e9e47d57 91c2 45fc b46a 9291a87583a2

Βόλτα στη γειτονιά μας για να παρατηρήσουμε ποια σκουπίδια θα συναντήσουμε πιο πολλές φορές. Όταν συναντούσαμε ένα σκουπίδι βρίσκαμε την αντίστοιχη εικόνα και την τοποθετούσαμε στον κάδο που είχαμε μαζί μας…

6239c677 3a5f 4a94 bdf4 655a757553be647f15c3 7986 41cf 9810 51f4230025f4

 

Παρατηρούμε τους κάδους για τα σκουπίδια…

ba68bc4c bb8b 4cf8 8a31 081abc11748a

και τους κάδους ανακύκλωσης και ανακύκλωσης ρούχων και παπουτσιών…

80c877d6 b276 44d2 8930 5771146674bf18dbf2cb a5de 4ac6 81c6 5d79319dd016

Επιστροφή στο σχολείο όπου φτιάξαμε το ραβδόγραμμα με τις εικόνες, από τα σκουπίδια που είχαμε συναντήσει στη γειτονιά του σχολείου μας. Παρατηρήσαμε ότι υπήρχαν πολλά χαρτιά και πολλές σακούλες πεταμένα στο δρόμο…

784c70da 10e4 4e69 989a 92e7191ceb8c6b942fc1 1242 4628 bcd7 7a5b5c2c56982f0096a5 7bf9 4b18 8fd4 7596739f40bd

Ώρα για παιχνίδια με ανακυκλώσιμα υλικά!!! Φτιάξαμε πύργο με τα κεσεδάκια από το γιαούρτι…

2e84317a 3792 4494 b598 88f6b9973f7c861183d6 fc0e 4645 8486 c3467b88dc999e7ef90b 91b3 42cf 9768 4b5c0fdd89263757f3f5 f022 46e2 bc77 caca1e087b3c6bd50181 f252 4748 9cdc 791981eb1e1e

Ποια ομάδα  θα βάλει τα πιο πολλά καπάκια μέσα στο κουβαδάκι;

34792041 ce1a 4bb7 ad39 c5a77bb77382801ea598 553c 4f80 890c 86e0c81b55bdff860c77 49e0 4776 ad10 794773a38ad389520b13 96eb 47a1 bff6 eedb72ba3c2e 1

Με συνεργασία και υπομονή θα πρέπει να καταφέρουμε να πέσει το μπαλάκι μέσα στον κουβά…

8ab239a1 f5ad 4c32 b9ab cfb16fa960ff

Ποια ομάδα θα βιδώσει και θα ξεβιδώσει πρώτη τα μπουκάλια;

10db5fcb 40ba 42cb 96ae 720c536c0ea45e05fcc7 0e82 4e27 93bd 8b0971d3c600

Κατασκευή: κάδος ανακύκλωσης!

3d7f25aa 3e34 4dbb 8208 c6eb55a47716d7ccfaaa a1ef 455c a97e c9bad4a5ceb5

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων