Η μαγεία των Χριστουγέννων

Είναι τα Χριστούγεννα στην καρδιά που φέρνουν τα Χριστούγεννα στην ατμόσφαιρα! Κι εμείς σήμερα με χριστουγεννιάτικη διάθεση και ζεστή καρδιά στολίσαμε τα δέντρα της αυλής και βοηθήσαμε τον Άγιο Βασίλη να βρεί τον χαμένο του σκούφο. Χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια και συνεργασία για να επιλύσουμε τους γρίφους και να  χριστούμε άξιοι βοηθοί του Άγιου Βασίλη!

20241223 123008 20241223 121805

20241223 123210 Red and Green Playful Festive Illustrative Christmas Award Certificate

Χριστουγεννιάτικα κάλαντα στο σχολείο – Να τα πούμε;

Χριστουγεννιάτικα κάλαντα στο σχολείο

Την  Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, 2024 πραγματοποιήθηκε μια μουσική δράση στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, με τη συμμετοχή όλων των τάξεων,  για να σηματοδοτήσει την έναρξη του  Χριστουγεννιάτικου Bazaar  που διοργάνωσε  και φέτος ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες έψαλλαν διάφορα παραδοσιακά κάλαντα στα ελληνικά, αλλά και στα αγγλικά, μας ταξίδεψαν σε άλλους τόπους και γέμισαν την αίθουσα με μαγικές μελωδίες, όχι μόνο φωνητικές αλλά και μουσικές, αφού, ανάλογα με το τραγούδι, ορισμένοι μαθητές συνόδευαν με μουσικά όργανα, όπως  φλογέρες, νταούλι, τύμπανο χειρός αλλά και με χρήση κρουστών σώματος, ενισχύοντας τη μουσική εμπειρία.

Η μουσική εκδήλωση ξεκίνησε με έναν εναλλακτικό τρόπο, καθώς ένα τμήμα της έκτης απέδωσε τα «Τρίγωνα κάλαντα» στη νοηματική γλώσσα και ακολούθησαν τα: «Καλήν εσπέραν άρχοντες», «Αρχιμηνιά κι Αρχιχρονιά», «Τρεις  σοφοί, τρεις βασιλιάδες ( Φουμ, φουμ)», «Κάλαντα του Πόντου», «The little drummer boy (Ο μικρός τυμπανιστής)», «Κάλαντα Ικαρίας» και «We wish you a Merry Christmas», ώστε να γίνει το κλείσιμο της εκδήλωσης μ’ ελπιδοφόρες ευχές στο πνεύμα των ημερών .

Ήταν, αλήθεια, μια αξέχαστη και μοναδική εμπειρία που γέμισε χαρά κι ενθουσιασμό, τόσο τους μαθητές όσο και τους γονείς τους.

Και του χρόνου με υγεία σε όλους!

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ελεγχοςΗ επίδοση βαθμολογίας  Α΄ τριμήνου  για τους μαθητές και τις μαθήτριες των Γ΄, Δ΄,  Ε΄, ΣΤ΄ τάξεων  θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 18/12/2024, , ώρα 13:15  -14:00, από τους δασκάλους/δασκάλες  των τμημάτων στους γονείς /κηδεμόνες των μαθητών /μαθητριών του σχολείου.

Για τους μαθητές/μαθήτριες των  Α΄ και Β΄ τάξεων θα γίνει προφορική ενημέρωση από τις δασκάλες των τμημάτων.

Το Ολοήμερο πρόγραμμα θα λειτουργήσει κανονικά.

Χριστουγεννιάτικο Κυνήγι θησαυρού στη σχολική βιβλιοθήκη

Χριστούγεννιάτικο κυνήγι θησαυρού στη βιβλιοθήκη

Την Τετάρτη στις 11 και την Πέμπτη στις 12 Δεκεμβρίου , τα Γ1 και Γ2 τμήματα του σχολείου μας, αντίστοιχα, είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σ’ ένα κυνήγι θησαυρού με Χριστουγεννιάτικα βιβλία, κατά τη διάρκεια του οποίου οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, έπρεπε να συνεργαστούν, να λύσουν γρίφους  σχετικούς με τους τίτλους των βιβλίων και να εντοπίσουν το κατάλληλο γράμμα στο καθένα από αυτά, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία που τους δίνονταν, ώστε στο τέλος να συνθέσουν το μήνυμα των Χριστουγέννων.

Η δράση διοργανώθηκε με στόχο την προσέγγιση των βιβλίων με παιγνιώδη τρόπο, την καλλιέργεια της θετικής στάσης των μαθητών προς αυτά  και την προώθηση της φιλαναγνωσίας ως διαδικασίας διαλόγου της φαντασίας των παιδιών με το γραπτό κείμενο. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με θέρμη και ενθουσιασμό και κατάφεραν να αποκωδικοποιήσουν τους γρίφους και να μας μεταδώσουν το μήνυμα της μεγάλης αυτής γιορτής:

ΑΓΑΠΗ – ΧΑΡΑ – ΕΙΡΗΝΗ

Ευχόμαστε, λοιπόν, η Αγάπη, η  Χαρά και η Ειρήνη να τους συντροφεύουν σε όλη την πορεία της ζωής τους και να είναι η καρδιά τους γεμάτη ελπίδα και φως!

Παραολυμπιακό Πανόραμα στο Συνεδριακό Κέντρο “Ι. Βελλίδης”

WhatsApp Image 2024 12 06 at 14.42.38Παραολυμπιακό πανόραμα

Μία ξεχωριστή  εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν  οι μαθητές/μαθήτριες της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του σχολείου μας την Πέμπτη 5/12/2024 στο συνεδριακό κέντρο «Ι. Βελλίδης», όπου η Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και ο χρυσός χορηγός της, η HELLENiQ ENERGY αποφάσισαν να τιμήσουν  φέτος την παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία,

Στην εκδήλωση/γιορτή του αθλητισμού, συμμετείχαν  400 μαθητές/μαθήτριες  δημοτικού από εννέα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Στην μεγάλη αίθουσα του Ι. Βελλίδης της ΔΕΘ-Helexpo, η οποία πλημμύρισε με τις φωνές και τον ενθουσιασμό των μικρών μαθητών, είχαν στηθεί προσομοιώσεις των προαναφερόμενων αθλημάτων στις οποίες συμμετείχαν τα παιδιά φορώντας -μεταξύ άλλων-μάσκες ύπνου και καθήμενα σε αναπηρικά αμαξίδια. Είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τοξοβολία με την Δωροθέα Ποιμενίδου, τάε κβον ντο με την Χριστίνα Γκέντζου, τζούντο με την Θεοδώρα Πασχαλίδου, άρση βαρών σε πάγκο με τον Πασχάλη Κουλούμογλου, να παίξουν πινγκ πονγκ, να δουν πως είναι τα αμαξίδια του μπάσκετ και να ανέβουν πάνω σε ένα αγωνιστικό ποδήλατο. Ακόμα, μερικοί μαθητές φόρεσαν μάσκες και έμαθαν πόσο δύσκολο είναι το γκόλμπολ, ενώ γνώρισαν τα μυστικά του μπότσια από την Χρυσή Μόρφη Μέτζου και της σκοποβολής από τον Σωτήρη Γαλόγαυρο.
Κατά την διάρκεια των εκδηλώσεων, μικροί και μεγάλοι συνομίλησαν με αθλητές που τόσα χρόνια κάνουν θυσίες για να κυματίζει ψηλά η ελληνική σημαία.

Αθλητές, προπονητές, μαθητές και δάσκαλοι απόλαυσαν αυτή τη συνάντηση και γνωριμία με τα παραολυμπιακά αθλήματα και όλοι ήρθαν πιο κοντά με τον αθλητισμό.

Με τη συμμετοχή τους στο Παραολυμπιακό Πανόραμα τα παιδιά συνειδητοποίησαν τον βαθμό δυσκολίας που αντιμετωπίζουν οι αθλητές με αναπηρία και κατάλαβαν ότι αυτό που τους λένε οι μεγάλοι ότι “δεν υπάρχει δεν μπορώ, αλλά μόνο δεν θέλω”, είναι πέρα για πέρα αληθινό. Είναι η δύναμη της ψυχής και του μυαλού, αλλά και η προσήλωση στον στόχο που έχει κάποιος θέσει, τα συστατικά εκείνα που μπορούν να οδηγήσουν στην εκπλήρωση και πραγματοποίηση υψηλών στόχων ακόμη και θαυμάτων.

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

εικόνα Viber 2024 12 06 10 05 08 676
       Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου ήταν η παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία. Με αφορμή αυτή τη μέρα και στο πλαίσιο δράσεων ευαισθητοποίησης που πραγματοποιούνται στα σχολεία οι μαθητές ενημερώθηκαν σχετικά για τα άτομα με αναπηρίες.

Συγκεκριμένα οι μαθητές παρακολούθησαν μία παρουσίαση από τις ειδικές παιδαγωγούς του τμήματος ένταξης και της παράλληλης στήριξης. Ενημερώθηκαν για το τι είναι αναπηρία καθώς και για τις κατηγορίες στις οποίες διακρίνεται ανάλογα με το είδος της αναπηρίας. Παρουσιάστηκαν οι αναπηρίες ξεχωριστά μέσω εικόνων και ταινιών μικρού μήκους και καθ’ όλη τη διάρκεια της παρουσίασης υπήρχε αλληλεπίδραση με τους μαθητές μέσω συζήτησης και ερωτήσεων. Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όλα αυτά που είδαν και άκουσαν, ειδικά οι μαθητές των πρώτων τάξεων του δημοτικού καθώς για τους περισσότερους ήταν κάτι πρωτόγνωρο. Ο διάλογος με τους μαθητές ήταν εποικοδομητικός και υπήρξε ιδιαίτερη εστίαση στα εμπόδια και τις δυσκολίες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι οι άνθρωποι με αναπηρίες, ιδιαίτερα στον τομέα της πρόσβασης και της εκπαίδευσης. Οι μαθητές προσπάθησαν να δώσουν λύσεις και έτσι οραματίστηκαν ένα κόσμο προσβάσιμο στα άτομα με αναπηρίες. Έναν καλύτερο κόσμο που μας χωράει όλους!

Ολοκληρώνοντας οι μαθητές άφησαν το αποτύπωμα τους δημιουργώντας ένα πανό αφιερωμένο στη συγκεκριμένη μέρα. Δημιούργησαν ένα δέντρο που το ξεχωριστό αποτύπωμα του καθενός αποτελεί κομμάτι διαφορετικό αλλά και ίσο με όλα τα υπόλοιπα αποτυπώματα. Αφήνοντας έτσι το δικό τους μήνυμα για τη μέρα “όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι”.

Εξάλλου όπως είχε πει και ο διάσημος βιολονίστας Itzhak Perlman ” Ο καθένας με αναπηρία είναι άτομο”…

εικόνα Viber 2024 12 05 18 40 25 946
Οι δράσεις

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ” Η πολλαπλή νοημοσύνη των παιδιών: Ανακαλύπτοντας τις κλίσεις, τα ταλέντα και τα ενδιαφέροντα των παιδιών”



Λήψη αρχείου

Η αγάπη εν δράσει!

«Χριστούγεννα, παιδί μου, είναι η αγάπη εν δράσει!

Κάθε φορά που αγαπάμε, κάθε φορά που δίνουμε, είναι Χριστούγεννα!»

Δράσεις αγάπης και προσφοράς οργανώνουμε και φέτος στο 13ο Δημοτικό σχολείο Αμπελοκήπων για να προετοιμάσουμε τις καρδιές μας να υποδεχτούν τα Χριστούγεννα!

ΚΑΝΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΠΡΑΞΗ

Η 1η δράση αφορά την ενίσχυση του έργου του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματικές Ασθένειες Β. Ελλάδος «Η ΛΑΜΨΗ» με τη δράση «Ο κουμπαράς της αγάπης». Ο κουμπαράς αυτός θα βρίσκεται στην είσοδο του σχολείου μας μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου και θα μπορούμε όλοι, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί να προσφέρουμε όποιο χρηματικό πόσο θέλουμε και όσες φορές θέλουμε μέχρι τα Χριστούγεννα.

Η 2η δράση αφορά το  Αστέρι της Ευχής (Μake A Wish Ελλάδας) που κάθε χρόνο γεμίζει με ευχές το σχολείο μας. Με τη συμβολική δωρεά των 2€, θα βοηθήσουμε για ακόμη μία χρονιά στην εκπλήρωση των  ευχών των  παιδιών. Περισσότερα για τη δράση Αστέρι της Ευχής για σχολεία εδώ https://makeawish.gr/ 

Η 3η δράση αφορά τη συλλογή τροφίμων, ειδών πρώτης ανάγκης, βιβλίων και παιχνιδιών για το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου μας. Τα είδη που συλλέγονται είναι τρόφιμα και είδη παντοπωλείου, είδη ατομικής υγιεινής, ένδυσης, παιχνίδια και είδη ψυχαγωγίας , τα οποία θα παραδοθούν από αντιπροσωπεία του σχολείου (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί) στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου.

eTwinning έργο “ S.O.S.: Save Our Sea” – 1ο μέρος

logo 2

Ξεκινήσαμε δυναμικά και το δεύτερο eTwinning  έργο μας που τιτλοφορείται S.O.S.: Save Our Sea”. Ο μήνας Νοέμβριος ήταν αφιερωμένος στη γνωριμία των μαθητών από τις συμμετέχουσες χώρες. Αφού έγραψαν την παρουσίασή τους αναφερόμενοι στην εθνικότητά τους, τα αγαπημένα τους μαθήματα, και γενικά τις δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου , στη συνέχεια  προσήλθαν στο εργαστήριο πληροφορικής και δημιούργησαν τα άβατάρ τους (εικονικές φιγούρες με τις οποίες θα εμφανίζονται στο πρόγραμμα). Στο επακόλουθο στάδιο τα άβαταρ μεταφορτώθηκαν σε μια εφαρμογή δημιουργίας ομιλούντων εικόνων και τα παιδιά ηχογράφησαν την παρουσίασή τους. Αυτές οι ομιλούσες εικόνες ανέβηκαν σε έναν συνεργατικό πίνακα ανακοινώσεων, με στόχο να γνωριστούν οι συμμετέχοντες μαθητές με έναν πιο παιγνιώδη και δημιουργικό τρόπο.

 

Δείγματα από τα άβαταρ

Επίσης αυτόν τον μήνα τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν τα αντίστοιχα αρχικά ερωτηματολόγια του έργου σε ηλεκτρονική μορφή, ώστε να ανιχνευτούν  οι αντιλήψεις, οι προσδοκίες και οι πρότερες γνώσεις  σχετικά με το έργο με σκοπό να γίνει μια συγκριτική ανάλυση των αποτελεσμάτων σε σχέση με τα τελικά ερωτηματολόγια που θα υποβληθούν με το πέρας του έργου και να αποτιμηθεί ο αντίκτυπος του προγράμματος στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα.

Ανυπομονούμε για τις επόμενες δραστηριότητες!