eTwinning έργο My Childhood Bucket List – 2ο μέρος

logoΚατά τον  μήνα Δεκέμβριο, οι  μαθητές, οι μαθήτριες   και οι εκπαιδευτικοί όλων των συνεργαζόμενων σχολείων συμμετείχαν σε μια σειρά από κοινές, δημιουργικές και εορταστικές δραστηριότητες που ενίσχυσαν τη συνεργασία, τη φαντασία και την πολιτισμική ανταλλαγή.

Αρχικά πραγματοποιήθηκε ψηφοφορία από τα παιδιά όλων των σχολείων για την επιλογή της «Ονειρεμένης Ημέρας στο Σχολείο». Η ιδέα που συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους γιορτάστηκε από κοινού την ημέρα της διαδικτυακής συνάντησης και ήταν ένα πάρτι με πιτζάμες και επιτραπέζια παιχνίδια, γεμάτο χαμόγελα, χαλάρωση και διασκέδαση.

Pyjama Day FPyjama Day DPyjama Day C

Επίσης τα παιδιά δημιούργησαν χειροποίητες ευχετήριες κάρτες, οι οποίες αναρτήθηκαν σε ένα κοινό συνεργατικό ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων για ανταλλαγή ευχών με τους εταίρους.

Card wishesCards 1

Ιδιαίτερη στιγμή ήταν η πολυαναμενόμενη  διαδικτυακή συνάντηση των σχολείων κατά την οποία οι μαθητές  και οι μαθήτριες επικοινώνησαν ζωντανά για να ανταλλάξουν ευχές και όνειρα για το μέλλον και συνέβαλαν στη δημιουργία ενός συννεφόλεξου με ευχές για τη νέα χρονιά , αποτυπώνοντας τις κοινές ελπίδες και αξίες όλων των συμμετεχόντων. Στη συνέχεια ανακοινώθηκαν το νικητήριο λογότυπο και πόστερ της ψηφοφορίας και είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι που και τα δύο προέρχονται από το σχολείο μας και συγκεκριμένα από τις δημιουργικές ιδέες και φαντασία των παιδιών της Γ τάξης.Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με πολιτισμική ανταλλαγή εορταστικών τραγουδιών ή και χορών από τις χώρες των εταίρων, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν διαφορετικές παραδόσεις και να νιώσουν τη δύναμη της ευρωπαϊκής συνεργασίας.BLOG 13 Bucket List 1st online

Οι δραστηριότητες αυτές ανέδειξαν για ακόμη μία φορά τον ρόλο του eTwinning ως γέφυρα επικοινωνίας, δημιουργίας και πολιτισμικής σύνδεσης μεταξύ σχολείων από διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς, πέρα από γεωγραφικά σύνορα.

 

eTwinning έργο Hidden Voices, Stolen Minds – 2ο μέρος

logo

Η δυναμική μας πορεία στο eTwinning συνεχίστηκε τον Δεκέμβριο με νέες δραστηριότητες που ανέδειξαν τη σημασία της συνεργασίας, της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και της δημιουργικής έκφρασης.

Αρχικά οι μαθητές και οι μαθήτριες πραγματοποίησαν έρευνα  αξιοποιώντας  επιλεγμένες  πηγές στη μητρική τους γλώσσα. Η έρευνά τους επικεντρώθηκε σε σημαντικές γυναικείες προσωπικότητες της χώρας τους, οι οποίες διακρίθηκαν σε διαφορετικούς τομείς. Τα παιδιά κατέγραψαν βασικές πληροφορίες και  σημειώσεις σχετικά με τη  ζωή και το έργο αυτών των γυναικών.  Στη συνέχεια, εργάστηκαν σε ομάδες και συνέταξαν κείμενα στα αγγλικά,  τα οποία ενσωματώθηκαν σε μια κοινή συνεργατική παρουσίαση. Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά γνώρισαν όχι όνο σπουδαίες γυναίκες από τη χώρα τους, αλλά και  από τις υπόλοιπες συμμετέχουσες χώρες.

Ακολούθησαν ψηφοφορίες σε κάθε σχολείο με στόχο την ανάδειξη μιας προσωπικότητας από το καθένα για τη δημιουργία ενός  συνεργατικού ημερολογίου  για το 2026. Με αυτόν τον τρόπο αναδείχθηκαν εννέα  προσωπικότητες (όσες και ο αριθμός των σχολείων) ενώ για τις υπόλοιπες τρεις πραγματοποιήθηκε διακρατική ψηφοφορία, τα αποτελέσματα της οποίας ανακοινώθηκαν στη διαδικτυακή συνάντηση.  Οι προσωπικότητες αυτές  παρουσιάστηκαν στο ημερολόγιο μέσα από τη συνεργασία των μαθητών και μαθητριών  σε διακρατικές ομάδες.

Calendar 2026

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το ημερολόγιό μας:

https://www.canva.com/design/DAG8mq_iyWs/_xULdJKdggwTA8bd2JvRTw/edit?utm_content=DAG8mq_iyWs&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Καθώς ο μήνας αυτός κυριαρχείται από γιορτινό πνεύμα  τα παιδιά δημιούργησαν  διακρατικές  χριστουγεννιάτικες κάρτες  εστιασμένες στις  προσωπικότητες  του ημερολογίου με ευχές εμπνευσμένες από τη ζωή, τις αξίες  και το έργο τους.

Cards

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τις κάρτες που δημιουργήθηκαν:

https://www.canva.com/design/DAG8mh6wing/BJlvcYdLljjxng3KdRzPhA/edit?utm_content=DAG8mh6wing&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Παράλληλα πραγματοποιήθηκε ανταλλαγή ευχών μέσα από μια κοινή λίστα τραγουδιών σε μια ψηφιακή πλατφόρμα για συλλογή, οργάνωση και κοινή χρήση περιεχομένου. Αναρτήθηκαν τραγούδια στη μητρική γλώσσα και στα αγγλικά τα οποία προτάθηκαν και ψηφίστηκαν από το ίδια τα παιδιά.

Η καταληκτική δραστηριότητα του μήνα ήταν η διαδικτυακή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε κλίμα χαράς, παιχνιδιού και ενθουσιασμού. Μετά από τις αρχικές συστάσεις οι μαθητές και οι μαθήτριες  συμμετείχαν  ταυτόχρονα σε ένα διαδικτυακό παιχνίδι γνώσεων σχετικό με τις προσωπικότητες της συνεργατικής παρουσίασης. Επίσης  κατέγραψαν ιδέες σε μια πλατφόρμα απόκρισης κοινού, δημιουργώντας ένα συννεφόλεξο με χαρακτηριστικά   επιτυχημένων γυναικών.  Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τραγούδια εορταστικού χαρακτήρα στη μητρική τους γλώσσα αλλά και στα αγγλικά.BLOG 13 Hidden Voices 1st online

Μέσα από τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα η έμπνευση ταξίδεψε πέρα από τα σύνορα και γέμισε τις γιορτές με χαρά και ουσιαστική μάθηση.

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ

Οι μαθητές/μαθήτριες της Ε΄και ΣΤ΄τάξης  σας στέλνουν τις πιο όμορφες ευχές τους !

Στο μάθημα της Πληροφορικής δημιούργησαν ψηφιακές κάρτες με πρωτοτυπία, φαντασία, χρώμα και χαμόγελα τις οποίες παρουσιάζουν σε ένα σύντομο βίντεο.

 Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένος ο Νέος Χρόνος, γεμάτος υγεία, χαρά και δημιουργικότητα!

Προσφορά Αγάπης για το Χαμόγελο του Παιδιού

Το σχολείο μας ολοκλήρωσε τη δράση συγκέντρωσης ειδών πρώτης ανάγκης για τον οργανισμό Το Χαμόγελο του Παιδιού, με τίτλο «Προσφορά Αγάπης». Μια δράση που απέδειξε πως, όταν ενωνόμαστε για έναν καλό σκοπό, μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά.

Η ανταπόκριση των μαθητών/μαθητριών μας ήταν συγκινητική. Με χαμόγελα, ενθουσιασμό και αληθινό ενδιαφέρον, τα παιδιά έφεραν τρόφιμα, είδη υγιεινής και άλλα απαραίτητα αγαθά, δείχνοντας έμπρακτα τι σημαίνει να νοιάζεσαι για τον συνάνθρωπο. Πίσω από κάθε προσφορά, κρυβόταν μια οικογένεια που αγκάλιασε την πρόσκληση του σχολείου και στήριξε με αγάπη αυτή την προσπάθεια.

Η «Προσφορά Αγάπης» ήταν ένα μάθημα ζωής. Ένα μάθημα ενσυναίσθησης, αλληλεγγύης και ανθρωπιάς. Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους όσοι συμμετείχαν και απέδειξαν ότι το πιο πολύτιμο δώρο είναι η αγάπη που μοιράζεται.

Anonymo schedio 5Kala 5

 

ΧΟΠΑ ήρωες 5η εβδομάδα

Πέμπτη και τελευταία εβδομάδα της δράσης των ΧΟΠΑ ΗΡΩΩΝ. Μέρα επανάληψης όπως λέμε στο σχολείο! Θυμηθήκαμε τις περιπέτειες των πρωταγωνιστών της δράσης και  μέσω αυτών τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου. Ένα είναι σίγουρο: αν δούμε το (Χ)έρι να πέφτει, την (Ο)μιλία να είναι μπερδεμένη, το (Π)ρόσωπο να στραβώνει, τότε πρέπει να δράσουμε (Α)μέσως καλώντας το 112! Τώρα το ξέρετε κι εσείς μαζί μας τι σημαίνουν οι ΧΟΠΑ ΗΡΩΕΣ! Εμείς εκπαιδευτήκαμε και θα το διαδώσουμε παντού, γιατί έστω και μια ζωή αξίζει! Κάντε το ίδιο κι εσείς μαζί με μας!

CHOPA HROES 5H EBDOMADA

Οι ευχές μας ταξιδεύουν με το «Επισκεπτήριο Αγάπης»

poster01 christmas 2025

Με μεγάλη χαρά και ακόμα μεγαλύτερη αγάπη, οι μαθητές/μαθήτριες του σχολείου μας ανταποκρίθηκαν στο φετινό κάλεσμα του «Επισκεπτηρίου Αγάπης».

Τα παιδιά μας έγιναν κρίκοι σε αυτήν την αλυσίδα ανθρωπιάς, ετοιμάζοντας τις δικές τους ξεχωριστές κάρτες, σελιδοδείκτες και φακέλους  για όσους θα περάσουν τις χριστουγεννιάτικες γιορτές μέσα στα αντικαρκινικά νοσοκομεία.

Οι μαθητές /μαθήτριές μας ενημερώθηκαν για τον σκοπό της δράσης και αμέσως έπιασαν τα μολύβια, τους μαρκαδόρους και τα χαρτιά.

Οι τάξεις μας γέμισαν με ενθουσιασμό, χρώματα και την πιο αγνή διάθεση προσφοράς για να στείλουν μηνύματα ζεστασιάς και δύναμης.

Σκοπός μας ήταν να ομορφύνουμε τις δύσκολες μέρες των ανθρώπων που δίνουν τον δικό τους αγώνα και να τους στείλουμε ένα μήνυμα ότι δεν είναι μόνοι.

Κάθε κάρτα που δημιουργήθηκε ήταν μοναδική, γεμάτη με χειροποίητες ζωγραφιές γεμάτες αισιοδοξία, λαμπερά αστέρια και χαρούμενα σύμβολα των Χριστουγέννων, ζεστές ευχές για δύναμη, γρήγορη ανάρρωση και κυρίως, πολλή αγάπη. Με ευαισθησία και  ενσυναίσθηση τα παιδιά μετέτρεψαν  μια απλή χειροτεχνία σε  πράξη καρδιάς και υπενθύμισαν σε όλους μας ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά από την αγάπη που δίνεις.

Οι κάρτες τους συγκεντρώθηκαν σε ένα μεγάλο φάκελο και  θα ταξιδέψουν μέσω της δράσης “Επισκεπτήριο Αγάπης”  της  WinCancer για να φωτίσουν τα δωμάτια των νοσοκομείων και να μεταφέρουν τις ελπίδες και την αγάπη της σχολικής μας κοινότητας στους ασθενείς των αντικαρκινικών νοσοκομείων.

Συγχαίρουμε τους μαθητές/μαθήτριες μας για την ανταπόκριση τους στο κάλεσμα και τους ευχαριστούμε που μας υπενθυμίζουν το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων: την ανιδιοτελή προσφορά και την αγάπη προς τον συνάνθρωπο.

ΧΟΠΑ ΗΡΩΕΣ 4η εβδομάδα

Εβδομάδα 4η και ήταν η σειρά της γιαγιάς Όλγας της Ομιλήτριας να προστεθεί στην παρέα μας. Η γιαγιά Όλγα είναι ένας γλυκομίλητος άγγελος με μια φωνή που κάνει τα κτίρια να τρέμουν! Μπορεί να ξεκινήσει από απαλές μελωδίες και να φτάσει σε βροντερές κραυγές στο άψε-σβήσε! Όπως καταλάβατε η σούπερ δύναμή της είναι η φωνή της. Όταν όμως κάνει την εμφάνισή του ο κακός ο θρόμβος, τότε χάνει τις ικανότητές της και η ομιλία της γίνεται μπερδεμένη και ακαταλαβίστικη. Φτιάχνοντας μικρές χάρτινες φιγούρες κουκλοθέατρου και με άλλα παιχνίδια στην τάξη, ασκηθήκαμε και σε αυτό το σύμπτωμα εγκεφαλικού. Τώρα πια ξέρουμε τι συμβαίνει και θα είμαστε έτοιμοι να δράσουμε ΑΜΕΣΩΣ!
CHOPA HROES 4H EBDOMADA

Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

3 dekΜε αφορμή την  Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, η σχολική μας κοινότητα διοργάνωσε μια σειρά από βιωματικές και συνεργατικές δράσεις, με στόχο την προώθηση της συμπερίληψης, της ενσυναίσθησης και της αποδοχής της διαφορετικότητας. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια κρίσιμη ευκαιρία να αναλογιστούμε τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάνθρωποί μας με αναπηρία και να αναδείξουμε το αναφαίρετο δικαίωμά τους για πλήρη συμμετοχή σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής. 

Βιωματικά Εργαστήρια και Συνεργατικές Δραστηριότητες

Όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν στις δράσεις, οι οποίες έλαβαν χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, καλλιεργώντας ένα κλίμα συνεργασίας και δημιουργικότητας.

Σκοποί της δράσης:

  • Ευαισθητοποίηση για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ).
  • Συνειδητοποίηση των δυσκολιών και των εμποδίων που αντιμετωπίζουν τα  Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ).
  • Καλλιέργεια ενσυναίσθησης και προώθηση της συμπερίληψης στη σχολική κοινότητα.

Ειδικότερα  οι μαθητές/μαθήτριες του σχολείου μας, συμμετείχαν στο βιωματικό πρόγραμμα, το οποίο περιλάμβανε:

3Dek1 censored 2

  • Παρουσίαση και συζήτηση για τα διαφορετικά είδη αναπηρίας, τη σημασία της ανθρώπινης ποικιλομορφίας και τις κοινές ανάγκες όλων των ατόμων.
  • Περάσματα από βιωματικούς σταθμούς, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν εμπειρίες που αντιστοιχούν σε διάφορα είδη αναπηρίας, όπως:
  • Περιορισμένη Λειτουργικότητα: Οι μαθητές κλήθηκαν να ζωγραφίσουν χρησιμοποιώντας το μη κυρίαρχο χέρι (το χέρι με το οποίο δεν γράφουν), βιώνοντας τις προκλήσεις της περιορισμένης λεπτής κινητικότητας.
  • Περιορισμένη Ακοή: Φορώντας ακουστικά, προσπάθησαν να καταλάβουν λέξεις που τους έλεγε ο καθοδηγητής τους, αντιλαμβανόμενοι τα εμπόδια στην επικοινωνία σε περιβάλλον μειωμένης ακοής.
  • Προβλήματα Όρασης: Πραγματοποίησαν μια διαδρομή με εμπόδια έχοντας κλειστά τα μάτια, βασιζόμενοι αποκλειστικά στις φωνητικές οδηγίες και την καθοδήγηση ενός συμμαθητή τους.
  • Αναγνώριση μέσω Αφής: Χρησιμοποιώντας μόνο την αφή, ψηλάφησαν και αναγνώρισαν αντικείμενα που ήταν κρυμμένα μέσα σε ένα κλειστό κουτί, αναδεικνύοντας τη σημασία των υπόλοιπων αισθήσεων.

3Dek2Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με βασικές αρχές της καθολικής πρόσβασης, του σεβασμού στη μοναδικότητα και της σημασίας της ενεργούς συμμετοχής όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι δράσεις μας ανέδειξαν ότι η αναπηρία δεν αποτελεί περιορισμό, αλλά μια διαφορετική οπτική στον τρόπο που ζούμε και μαθαίνουμε. Στόχος μας είναι η κατάρριψη των στερεοτύπων και η έμπρακτη δημιουργία ενός περιβάλλοντος προσβασιμότητας, σεβασμού και αποδοχής.

Ως σχολική κοινότητα, πιστεύουμε ακράδαντα ότι η δύναμη της κοινωνίας μας βρίσκεται στην αναγνώριση της αξίας και των δυνατοτήτων του κάθε μέλους της. Η καλλιέργεια ενός σχολικού κλίματος ανοιχτού και υποστηρικτικού συμβάλλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση μιας κοινότητας όπου κάθε μαθητής αισθάνεται ασφαλής και αποδεκτός.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες εκφράζουμε στις εκπαιδευτικούς του σχολείου Βεργοπούλου Ζαφειρούλα, Γουσγουριώτη Μαρία, Κεσαπίδου Εριφύλη, Σταθοπούλου Παλασία και Τσορμπατζούδη Παρασκευή, οι οποίες εμπνεύστηκαν, σχεδίασαν  και υλοποίησαν με ζήλο και ευαισθησία όλα τα βιωματικά εργαστήρια και τις δραστηριότητες, συμβάλλοντας καθοριστικά στην επιτυχία και το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα της ημέρας.

Οι φωτογραφίες από τις δραστηριότητες  αποτυπώνουν το κλίμα συνεργασίας, δημιουργικότητας και βιωματικής μάθησης που επικράτησε την ημέρα αυτή στο σχολείο μας.

Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για το ότι eTwinning έργο «S.O.S.: Save Our Sea»

Screenshot 2 Με μεγάλη χαρά και περηφάνια ανακοινώνουμε ότι eTwinning έργο μας «S.O.S.: Save Our Sea», το οποίο υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2024-25 με τη συμμετοχή των τμημάτων Δ1 και Ε1 και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Γραμματικοπούλου Μαρίας, Ιατροπούλου Θεοφανής και Μουτσίδου Μαρίας, μετά από την Εθνική,  βραβεύτηκε και με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας! Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συνεργάτες για τη συνέπεια, τη  δημιουργικότητα, την αφοσίωσή τους και την άψογη συνεργασία.

Ένα τεράστιο ΜΠΡΑΒΟ στα παιδιά! Με τη φαντασία, τον ενθουσιασμό και τη σπουδαία δουλειά τους ανέδειξαν το έργο σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το έργο μας κατάφερε να ανταποκριθεί πλήρως στα υψηλά πρότυπα και τα απαιτητικά κριτήρια ποιότητας του eTwinning, αποδεικνύοντας την ουσιαστική μάθηση, την καινοτομία και τη συλλογική προσπάθεια που το χαρακτήρισε.

Συνεχίζουμε με έμπνευση και όρεξη για να δημιουργήσουμε ακόμη πιο όμορφες μαθησιακές εμπειρίες!

BLOG 13 EQLs SOS