Ο εαυτός μου
Όλοι είμαστε μοναδικοί! Πόσο περήφανοι είμαστε για αυτά που καταφέρνουμε; Με τα παιδιά επεξεργαστήκαμε τον εαυτό μας, τα μοναδικά μας χαρακτηριστικά που μας κάνουν να ξεχωρίζουμε και δημιουργήσαμε τα πορτρέτα μας με πλαστελίνη. Ο καθένας μας ήταν περήφανος για κάτι διαφορετικό. Για ακόμη μια φορά καταλήξαμε στο να υποστηρίξουμε τη μοναδικότητά μας και την αξία μας μέσα από τη διαφορετικότητά μας.
Αισθητηριακή γραφή
Η αισθητηριακή γραφή αποτελεί πολύτιμη παιδαγωγική πρακτική που βοηθά το παιδί να οικοδομήσει αυτοπεποίθηση και θετική σχέση με τη γραφή. Συνδυάζει την κίνηση, την αφή και την οπτική αντίληψη. Τα παιδιά προσεγγίζουν τη γραφή με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο. Ενισχύεται η λεπτή κινητικότητα και ο έλεγχος της κίνησης των δαχτύλων.
Διαφορετικότητα- αποδοχή
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι ” τα χρώματα της Χλόης”, μέσα από την ιστορία επεξεργαστήκαμε με τα παιδιά τις αξίες της φιλίας, της αποδοχής, της διαφορετικότητας και του αλληλοσεβασμού. Ανταλλάξαμε παραδείγματα από την καθημερινότητά μας και συζητήσαμε για τρόπους με τους οποίους μπορούμς να στηρίζουμε και να φροντίζουμε ο ένας τον άλλον. Στη συνέχεια, τα παιδιά δημιούργησαν μια ομαδική ζωγραφία εμπνευσμένη από το παραμύθι αποτυπώνοντας το μήνυμα της ιστορίας. Μέσα από συζήτηση και γλωσσικές δρστηριότητες τα παιδιά οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι είναι σημαντικό να αγαπάμε τον εαυτό μας. Το μήνυμα αυτό το αποτυπώσαμε και γραπτά, μέσα από την επεξεργασία γραμμάτων και συλλαβών.
Το Φθινόπωρο
Στο πλαίσιο της θεματικής μας για το φθινόπωρο, τα παιδιά συμμετείχαν σε μια σειρά από βιωματικές και αισθητηριακές δρστηριότητες. Βγήκαμε στην αυλή, συλλέξαμε φύλλα και τα παρατηρήσαμε μέσα από όλες τις αισθήσεις- τα μυρίσαμε, τα τσακίσαμε και τα κόψαμε, εξερευνόντας τις ιδιότητές τους. Συνδέσαμε την εμπειρία αυτή με το γράμμα Φ,φ του Φθινοπώρου. Επεξεργαστήκαμε εικόνες και δημιουργήσαμε μικρές ιστορίες, ενώ με αφορμή την εικόνα ενός φύλλου συζητήσαμε από πού μπορεί να προήλθε, πού ταξίδευε και πώς βρέθηκε στο σημείο που απεικονίζεται. Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής για το Φθινόπωρο , τους περιγράψαμε και συζητήσαμε τις διαφορές ανάμεσα σε έναν πίνακα ζωγραφικής και μια πραγματικής φωτογραφίας, ενισχύοντας την αισθητική αγωγή και την κριτική σκέψη.








