ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Οικολογία-Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά.
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να γίνει κατανοητό από τους/ τις μαθητές/μαθήτριες ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείριση τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Προφορικός λόγος:
Αφόρμηση για τη προσέγγιση του θέματος αποτέλεσε το παραμύθι ” ο Μπέν, η μου και τα σκουπίδια”. Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, περιγράψαμε τις εικόνες με αποτέλεσμα να φτιάξουμε τη δική μας ιστορία! Με τον τρόπο αυτό, διεγείραμε τη φαντασία μας και εξασκηθήκαμε τον προφορικό μας λόγο.
Λογοτεχνία:
Διαβάσαμε το παραμύθι “Στων σκουπιδιών τη γειτονιά” των Λαζαρίδη Ακριβή και Σπύρου Ελισάβετ. Τα παιδιά μέσω της ιστορίας γνώρισαν τα σκουπίδια που ασφυκτιούσαν σε ένα κάδο και περίμεναν κάποιος να τα σώσει για να πάρουν ξανά ζωή.
Γνωρίσαμε το σήμα της Ανακύκλωσης και το εντοπίσαμε σε διάφορα αντικείμενα!
Αποφασίσαμε να το στολίσουμε με διαφορετικούς τρόπους ο καθένας!
Μάθαμε για ποιο λόγο οι κάδοι έχουν διαφορετικό χρώμα και στη συνέχεια παρατηρήσαμε ανακυκλώσιμα υλικά (πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί) της καθημερινότητας μας. Τα αγγίξαμε, είδαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές τους και μάθαμε για τη χρήση τους.
Στη συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι με το διαχωρισμό των υλικών!
Στη τάξη μας βρέθηκαν ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία όμως μπερδεύτηκαν! Μας ζήτησαν να τα βοηθήσουμε! Τα διαχωρίσαμε ανάλογα με το υλικό τους στις εξής κατηγορίες: ΓΥΑΛΙ, ΠΛΑΣΤΙΚΟ, ΧΑΡΤΙ,ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ.
Μουσική:
Χρησιμοποιήσαμε τα ανακυκλώσιμα υλικά και δημιουργήσαμε μουσικά όργανα, έτσι συνοδεύσαμε τραγούδια και παίξαμε μουσική!
Φυσική:
Ώρα για πειράμα!
Κάναμε το πείραμα του κύκλου του χαρτιου. Διαδικασία:
- Κόψαμε εφημερίδες
- Τοποθετήσαμε τις εφημερίδες σε νερό
- Μουλιάσαμε τα κομμάτια χαρτιού
- Τις πολτοποιήσαμε
- Ενώσαμε το μείγμα και το αφήσαμε να στεγνώσει
Παρατηρήσαμε πως καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα καινούριο φύλλο εφημερίδας!
Προφορικός λόγος-Γραφή:
Παρατηρώντας την εφημερίδα που δημιουργήσαμε, ακούσαμε την ιστορία “Το παράπονο της Λήδας” μιας μικρής εφημερίδας που έστεκε σε ένα τραπεζάκι περιμένοντας κάποιος να τη διαβάσει!
Τα παιδιά με τη βοήθεια οπτικοποιημένων καρτελών σχετικών με το παραμύθι, δημιούργησαν τη δική τους ιστορία, το δικό τους παραμύθι με τίτλο “Η Περιπέτεια της εφημερίδας”!
‘Ετοιμο!
Εικαστικά:
Χρησιμοποιώντας πλαστικά μπουκάλια, δημιουργήσαμε κουμπαράδες- γουρουνάκια!
Ώρα για δημιουργία! Πάνω σε φύλλα εφημερίδων σχεδιάσαμε τοπία..
Γλώσσα:
Κόψαμε εικόνες από περιοδικά και τα αντιστοιχίσαμε με το αρχικό τους γράμμα, φτιάχνοντας έτσι το λεξικό της ανακύκλωσης.
Φυσικά μάθαμε και το γράμμα Α,α το γράμμα της Ανακύκλωσης! Το εντοπίσαμε ανάμεσα σε άλλα γράμματα, το γράψαμε όπως μπορούσαμε και σκεφτήκαμε λέξεις που ξεκινούν από αυτό!
Μαθηματικά:
Μετρήσαμε τα ανακυκλώσιμα υλικά που διαθέτει το κάθε παιδάκι στο φύλλο εργασίας και εν συνεχεία, προσθέσαμε τα ανακυκλώσιμα υλικά και γράψαμε το αποτέλεσμα στο κουτάκι.