12o Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

we are equal- we have the same rights

Οι 3 Ιεράρχες

Ιαν 201727

3 Ιεράρχες

Σήμερα γνωρίςαμε τους προςτάτες των γραμμάτων , των μαθητών και εκπαιδευτικών και μάθαμε για το έργο τους

Ο ένας ο Βασίλειος έγινε μεγάλος σοφός ρήτορας και συγγραφέας. Είχε τόσο μεγάλη αγάπη για τους φτωχούς, που έχτισε μια μεγάλη πόλη γι αυτούς, γαμάτη ιδρύματα.Αυτή τη πόλη την ονόμασαν <<Βασιλειάδα >>. Και τον Βασίλειο, για τα μεγάλα του έργα , τον έγραψαν στην ιστορία σαν Μέγα.

Ο δεύτερος ο Γρηγόριος, δίδασκε πάντα το λόγο του θεού. Γι αυτό το ονόμαζαν <<Θεολόγο>>.

Ο τρίτος ήταν ο Ιωάννης. Μιλούσε τόσο όμορφα στους ανθρώπους για την πίστη στο θεό , την αρετή και την αγάπη. Τα λόγια του έμοιαζαν με πολύτιμο χρυσάφι .κι έτσι τον ονόμασαν <<Χρυσόστομο>>

Ο Μέγα Βασίλειος έγινε Αρχιεπίσκοπος. Ο Γ, ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος έγιναν πατριάρχες Γι αυτό η εκκλησία μας τους λέει με ένα όνομα..<< ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ>>
Και οι τρεις
ΑΓΑΠΟΎΣΑΝ ΠΟΛΥ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΏΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΞΑΝ ΟΤΙ ΕΜΑΘΑΝ.
ΕΓΡΑΨΑΝ ΠΟΛΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ
ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΜΑΣ

Κατασκευάσαμε ένα βιβλιαράκι με τους 3 Ιεράρχες ,ιδέα που βρήκαμε στο kids activities.gr Βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε λίγα μαθηματικά με τον αριθμό 3 όσοι και οι Ιεράρχες . Το φύλλο εργασίας το βρήκαμε από τη συνάδελφο Τάνια Μάνεση.

image

 

image image image image image image image image image image image

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι 3 Ιεράρχες    

Τα βασικά στοιχεία ανάπτυξης του σπόρου!

Ιαν 201727

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης μας μιλήσαμε για τα 4 βασικά συστατικά της ανάπτυξης του σπόρου.

1) Χώμα

Εικόνα5

2) Νερό

Εικόνα4

3)Ήλιος

Εικόνα2

4) Αέρας

Εικόνα3

Χρησιμοποιήσαμε το φύλλο εργασίας για οπτικοποίηση των γνώσεών μας  και για γραφή των στοιχείων από το blog της Τάνιας (εδώ).

1

Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε πάνω στο υλικό των βίντεο που βρήκαμε στο διαδίκτυο.

 

 

 

 

Για να μεγαλώσει και να περάσει απ’ όλα τα στάδια ανάπτυξης ένα σποράκι θα πρέπει να υπάρχουν και τα τέσσερα βασικά στοιχεία. Αν έστω λείπει και ένα η ανάπτυξη ή δεν θα γίνει σωστά ή δε θα συντελεστεί καθόλου.

Τα παιδιά έφτιαξαν το φασουλοβιβλίο  από το Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο (εδώ) το οποίο περικλείει βήμα βήμα την ανάπτυξη του σπόρου σε φασολιά. Με αφορμή τη δραστηριότητα , τα βίντεο που παρακολουθήσαμε  και τα σποράκια των φρούτων που είδαμε την ώρα του φρούτου (εδώ) έγινε σαφές ότι κάθε είδος έχει το δικό του σπόρο. Δεν γίνονται όλα τα είδη των φυτών από έναν μόνο σπόρο. Αντιθέτως  όλα τα φυτά που ανήκουν στο ίδιο είδος (π.χ μηλιά) έχουν τον ίδιο σπόρο!!!

DSC02921 DSC02925 DSC02923 DSC02924 DSC02926 DSC02927 Εικόνα1 DSC02930 DSC02929 DSC02928

 

 

από κάτω από: Δέντρα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα βασικά στοιχεία ανάπτυξης του σπόρου!    

Πώς δημιουργούνται τα δέντρα ,τα φυτά;

Ιαν 201725

Η απάντηση στην ερώτηση ΄΄Πώς δημιουργούνται τα δέντρα και τα φυτά;΄΄ είναι ο μικροσκοπικός σπόρος. Όλα ξεκινούν από το μικρό σποράκι που τοποθετείται μέσα στο χώμα και με σύμμαχο την προστασία του εδάφους, τη ζεστασιά του ήλιου , τη δροσιά της βροχής και το γλυκό φύσημα του ανέμου που αερίζει και αναζωογονεί το χώμα αρχίζει τη μεταμόρφωσή του.

Δεν βιάζεται ν΄αλλάξει.Έχει υπομονή και σιγά σιγά περνώντας ο καιρός βγάζει τις ρίζες του, το βλαστό του, τα φύλλα του τους καρπούς του.

Διαβάσαμε τα εξαίρετα βιβλία για το θέμα μας : ¨Μεγαλώνει , μεγαλώνει το φυτό¨ του Σαμ Γκόντουιν από τις εκδόσεις Πατάκη και το ¨Το δέντρο¨, Δεληθανάσης/Οι πρώτες  ανακαλύψεις μου , που μας διηγείται πώς αναπτύσσεται μια καστανιά.

DSC02918 DSC02917

Επεξεργαστήκαμε εικόνες με τα στάδια ανάπτυξης του σπόρου καθώς και με τον τρόπο οργώματος και σποράς τον παλιό καιρό και στις μέρες μας.

DSC02906 DSC02905 DSC02903 DSC02904 DSC02901

Χρησιμοποιήσαμε την ανάρτηση της συναδέλφου Όλγας με πολύ καλό υλικό για το θέμα (εδώ).

Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο και κάναμε ανασκόπηση των γνώσεών μας .

 

 

 

 

 

 

 

 

Την ώρα του φρούτου, παρατηρήσαμε τα σποράκια που περιέχονται μέσα στα φρούτα και είδαμε ότι άλλα τα τρώμε όπως της μπανάνας και του ακτινιδίου και άλλα είναι σκληρά και δεν τα τρώμε όπως του πορτοκαλιού, του μήλου και του αχλαδιού.

DSC02908 DSC02907Εικόνα2

Τέλος αποτύπωσαν τα παιδιά τις καινούργιες πληροφορίες σ’ ένα φύλλο εργασίας τοποθετώντας στη σωστή σειρά τα στάδια που περνά το σποράκι για να εξελιχθεί σε φυτό.

DSC02911 DSC02913 DSC02914 DSC02919 DSC02916 Εικόνα1 DSC02915

Τα φύλλα εργασίας:

1    2(Το πρωτότυπο από το Blog της Τάνιας εδώ)

 

από κάτω από: Δέντρα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πώς δημιουργούνται τα δέντρα ,τα φυτά;    

Τα πουλιά το χειμώνα

Ιαν 201724

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τη χειμωνιάτικη εικόνα ενός δάσους. Πήραμε μία από τις ιδέες στο Pinterest και την μεταμορφώσαμε.

cb5a3dab86c53628aec0084b6f04848b

Το αποτέλεσμα μας αποζημίωσε και οι καλλιτέχνες επιδεικνύουν τις δουλειές τους που στολίζουν τις τάξεις μας.

DSC02884 DSC02883 DSC02885 DSC02873 DSC02889 DSC02890 DSC02880 DSC02881 DSC02894 DSC02895 DSC02895 DSC02882 DSC02897 DSC02896 DSC02896 DSC02897 DSC02893 DSC02892 DSC02899 DSC02899

Τελειωμένες οι εργασίες των παιδιών:

Εικόνα4         Εικόνα3

 

Αντιστοίχιση και ομαδοποίηση με τα φύλλα

Ιαν 201724

Τα παιδιά συμπλήρωσαν 2 φύλλα μαθηματικών,αντιστοίχισης και ομαδοποίησης. Ένωσαν τα φύλλα με τις σκιές τους.Βρήκαν τις ομάδες των φύλλων,έβαψαν την κάθε μία με τα χρώματα του φυλλοβόλου δέντρου( κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο, καφέ). Αρίθμησαν τις ομάδες (4) και τα φύλλα που τις αποτελούσαν.Έγραψαν τους κατάλληλους αριθμούς.

DSC02874 DSC02876 DSC02875 DSC02877 DSC02878 DSC02879 Εικόνα2 Εικόνα1  DSC02870  DSC02871

Τα φύλλα εργασίας:

1   3

 

από κάτω από: Δέντρα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αντιστοίχιση και ομαδοποίηση με τα φύλλα    

Φυλλοβόλο δέντρο

Ιαν 201723

Το χειμώνα βλέπουμε ”φαλακρά” δέντρα και φυτά, που έχουν ρίξει τα φύλλα τους.
Συχνά, προτού τα δέντρα και τα φυτά ρίξουν τα φύλλα τους, αυτά αρχίζουν να κιτρινίζουν-καφετίζουν και έτσι σταδιακά αποχωρίζονται τον οικοδεσπότη τους.Τα δέντρα και τα φυτά ρίχνουν τα φύλλα τους για να εξοικονομήσουν ενέργεια το χειμώνα και για να προστατευτούν από ακραία καιρικά φαινόμενα.Το χειμώνα, λόγω των παγωμένων και ξηρών ανέμων, αν ένα δέντρο κρατήσει τα φύλλα του, λόγω απουσίας φωτός, τα φύλλα αυτά θα συμβάλλουν ώστε το δέντρο να ξεραθεί και να ”πεθάνει” γρήγορα.Αυτό θα συμβεί λόγω έλλειψης υγρασίας.
Αν τα φύλλα τα χτυπάει ο ξηρός άνεμος, χωρίς την ύπαρξη φωτός, τότε το δέντρο χάνει πολύ γρήγορα την υγρασία του μέσω της μεγάλης επιφάνειας που είναι εκτεθειμένη στον άνεμο, λόγω των φύλλων.Ρίχνοντας όμως τα φύλλα, έτσι απλά, μικραίνει η συνολική επιφάνεια του δέντρου που μένει εκτεθειμένη στον αέρα και το δέντρο μπορεί να κρατήσει την υγρασία του μέσα στα κλαδιά και στον κορμό. Ρίχνουν λοιπόν τα φύλλα, κερδίζοντας ενέργεια με την οποία θα έπρεπε να τα θρέψουν .
Επίσης γλιτώνουν μεγάλες απώλειες υγρασίας, άρα μπορούν να αντέξουν όλο το χειμώνα με ελάχιστα ποσά ενέργειας.
Τα δέντρα αυτά όπως προαναφέραμε, ονομάζονται φυλλοβόλα.
Έτσι, σε γενικές γραμμές, τα δέντρα το χειμώνα απλά συντηρούνται -μένουν ζωντανά, ενώ το καλοκαίρι αναπτύσσονται! (http://coolweb.gr/dentra-fita-rixoun-filla-fthinoporo/)

Βίντεο με εικόνες φυλλοβόλων δέντρων από το διαδίκτυο:

Χρησιμοποιήσαμε το εικονογραφημένο υλικό της συναδέλφου Τάνιας Μάνεση για τις περιπέτειες των φύλλων ενός φυλλοβόλου δέντρου που με πολύ όμορφο και συνοπτικό τρόπο μας δείχνει τις μεταβολές.(η πηγή εδώ)

Οι περιπέτειες ενός πράσινου φύλλου

Τα παιδιά αποτύπωσαν τη σειρά των μεταβολών των  χρωμάτων από το πράσινο στο καφέ γράφοντας και τη λέξη φύλλο .

DSC02853  DSC02867 DSC02869    DSC02868 Εικόνα5

Το φύλλο εργασίας:

2

Η τάξη στολίστηκε με τα φυλλοβόλα δέντρα των παιδιών χρησιμοποιώντας νερομπογιές και κηρομπογιές. Όποιος ήθελε έδωσε και τον τίτλο ” Φυλλοβόλο δέντρο” στην εργασία του.

DSC02850 DSC02849 DSC02851 DSC02852 DSC02855 DSC02858 DSC02856 DSC02854 DSC02859 DSC02860 DSC02863 DSC02864

Οι εργασίες ολοκληρωμένες:

Εικόνα2 Εικόνα1 Εικόνα4  Εικόνα3

 

 

Χειμερία νάρκη – Ο βάτραχος συνέχεια

Ιαν 201721

Ολοκληρώσαμε την ενότητα της χειμερίας νάρκης και τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας με τις φωλιές που ετοιμάζουν τα ζώα περιμένοντας να την υποδεχτούν.

DSC02835 DSC02836 DSC02837 DSC02838 DSC02839 DSC02842 DSC02843 Εικόνα1

DSC02840 5 4

Το φύλλο εργασίας εδώ:

1

Γνωρίσαμε τον κόσμο του βατράχου παίζοντας με το εποπτικό υλικό , βλέποντας δύο εκπληκτικά βίντεο από το διαδίκτυο και συμπληρώνοντας φύλλο εργασίας.

DSC02833 DSC02834

DSC02844 DSC02845

Τα βίντεο για τον κύκλο ζωής του βατράχου:

 

Το φύλλο εργασίας από εδώ :

3  2

 

 

 

 

από κάτω από: Χειμώνας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χειμερία νάρκη – Ο βάτραχος συνέχεια    

Χειμερία νάρκη συνέχεια – Ο βάτραχος

Ιαν 201719

Τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας ταξινόμησης των ζώων σε περίοδο χειμερίας νάρκης και μη. Στον πίνακα που θα τοποθετούσαν τα ζώα υπό την επήρεια της χειμερίας νάρκης ζωγράφισαν μια μικρή χειμωνιάτικη εικόνα και στον άλλον πίνακα μια ανοιξιάτικη εικόνα.

DSC02798 DSC02799 DSC02800 DSC02802 DSC02801 DSC02803 DSC02804 DSC02805 DSC02806 DSC02822 Εικόνα3

 

Τα φύλλα εργασίας:

eik2

 

Εικόνα1e

Σήμερα κάναμε μια εισαγωγή για τον κύκλο ζωής του βατράχου και για τις μεταμορφώσεις που λαμβάνουν χώρα  μέχρι ν’ αποκτήσει τη γνωστή μορφή που ξέρουμε.

Εικόνα9

Τα παιδιά χρησιμοποιώντας 2 μεγάλους κύκλους από πράσινο χαρτί Α4 και 4 μικρότερους, χαρτόνι κόκκινο, δίσκους βαμβακιού έφτιαξαν το “βασιλιά Βάτραχο” που καμάρωνε περήφανος για τη λεία του(μια μεγάλη μύγα).Ομαδοποίησαν τους κύκλους (σε μεγάλους και μικρότερους) και τους αρίθμησαν.

DSC02810 DSC02811

Στην κοιλιά του έγραψαν ,αφού πρώτα είχαμε ασχοληθεί με τη φωνητική ενημερότητα των γραμμάτων που συνθέτουν τη λέξη ΄΄Βάτραχος΄΄και με τις συλλαβές που περιέχει (Βά – τρα -χος).

DSC02820

DSC02812 DSC02815 DSC02813 DSC02814 DSC02816 DSC02817 Εικόνα1 Εικόνα2 Εικόνα11 Εικόνα10 DSC02828 DSC02827 DSC02826 Εικόνα4 DSC02831 DSC02829

 

από κάτω από: Χειμώνας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χειμερία νάρκη συνέχεια – Ο βάτραχος    

Θέατρο Κάππα:”Στην κιβωτό στις οκτώ”

Ιαν 201718

Σήμερα παρακολουθήσαμε την υπέροχη παράσταση στην παιδική σκηνή του θεάτρου Κάππα με τίτλο: ” Στην κιβωτό στις οκτώ” με το θίασο του Ηλία Καρελλά.

Εικόνα1 Εικόνα3 Εικόνα2 Εικόνα4

Τη φετινή θεατρική περίοδο ο Θίασος Ηλία Καρελλά συμπληρώνει 20 χρόνια πορείας στο θέατρο για παιδιά.

Φέτος, με το βλέμμα στραμμένο στη σύγχρονη δραματουργία για παιδιά, παρουσιάζει το διεθνές best seller του Ulrich Hub «Στην Κιβωτό στις οκτώ». Η Κιβωτός του Νώε, μετά το ταξίδι της στις περισσότερες ευρωπαϊκές σκηνές, φτάνει στην Ελλάδα σε μια παράσταση με ηθοποιούς και μουσικούς, σκιές, ειδικές κατασκευές και πολυμέσα. Μουσικοί συνοδοιπόροι ζωντανά στη σκηνή οι αγαπημένοι μικρών και μεγάλων, Burger Project.

Με το «Στην Κιβωτό στις οκτώ» ο πολυβραβευμένος συγγραφέας Ulrich Hub αφηγείται με σύγχρονη ματιά το βιβλικό κατακλυσμό του Νώε, στήνοντας μια ευφυέστατη περιπέτεια με πολύ γέλιο, πολλά ερωτήματα, πολλή μουσική, πολύ νερό, πολλά ζώα, μια κιβωτό, ένα εισιτήριο για δυο, και ένα ραντεβού ακριβώς στις οκτώ. Στο αλληγορικό έργο – ύμνο στη φιλία, τη διαφορετικότητα και την ελευθερία, πρωταγωνιστές είναι τρεις πιγκουίνοι και μια περιστέρα, που, με φόντο τον απέραντο πάγο, θέτουν απορίες και ερωτήματα, αναπαράγοντας το λόγο και τις ερωτήσεις των ίδιων των παιδιών.

Το έργο έχει μεταφραστεί σε 24 γλώσσες ως νουβέλα για παιδιά σε όλον τον κόσμο. Έχει αποσπάσει, μεταξύ άλλων, το βραβείο καλύτερου ραδιοφωνικού και θεατρικού έργου για παιδιά στη Γερμανία, το βραβείο Ταμ-Ταμ και το βραβείο των Μαγισσών στη Γαλλία, το ιταλικό βραβείο Άντερσεν και το βραβείο Vlag & Wimpel στην Ολλανδία. Στην Ελλάδα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη σε μετάφραση Σώτης Τριανταφύλλου και την αυθεντική εικονογράφηση του Jorg Mulhe.

Συντελεστές

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Ηλίας Καρελλάς
Πρωτότυπη μουσική: Burger Project
Κίνηση-Χορογραφία: Ειρήνη Κυρμιζάκη
Σκηνογραφία-Φωτισμοί: Ηλίας Καρελλάς
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Γκόρου
Φιγούρες θεάτρου σκιών: Νικόλας Τζιβελέκης, Μάριος Γιαννούλης, Ηλίας Καρελλάς
Κατασκευή σκηνικού: Μιχάλης Ράπτης
Κατασκευή Κοστουμιών: Βεστιάριο
Ειδικές κατασκευές: Harti Harti
Ζωγραφικές εκτελέσεις: Constans Art
Εικαστικό-φωτογραφίες-video animation: Τζένη Καρελλά
Δημιουργικό: Χριστίνα Λαζόγλου
Promo video: Θάνος Κοσμίδης

Παίζουν:
Ζαχαρούλα Κληματσάκη
Φάνης Παυλόπουλος
Νίκος Τουρνάκης
Νικόλας Φραγκιουδάκης

Μαζί τους στη μουσική οι: Al Malapolas Kalabokis, Professor Cosmic και Mr Finger από τους Burger Project

ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΠΑ

Κυψέλης 2, 2108831068

( οι πληροφορίες από εδώ)

Η παράσταση ήταν αξιόλογη , τραβούσε το ενδιαφέρον των παιδιών και τα ρουφούσε μέσα στη δράση προβάλλοντας βιωματικά τις αιώνιες αξίες της φιλίας, της ελευθερίας και της λήψης αποφάσεων. Τη συστήνουμε ανεπιφύλαχτα  στους/στις συναδέλφους και στους γονείς που θα ήθελαν μαζί με τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν ένα θεατρικό έργο.Θα διασκεδάσουν και θα χαρούν  πραγματικά και οι ενήλικες!!!!

Οφείλουμε ένα μεγάλο μπράβο στους συντελεστές της παράστασης  που χρόνια τώρα δεν ρίχνουν την ποιότητα και συνεχώς μας εκπλήσσουν ευχάριστα με τις δουλειές τους!!!!! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!!!!

Φωτογραφίες από την παράσταση:

20170118_110533[1] 20170118_104955[1] 20170118_115148[1] IMG_5844[1] IMG_5843[1] IMG_5841[1] 20170118_121417[1] 20170118_110118[1] IMG_5845[1] 20170118_121632[1]

 

 

 

από κάτω από: Εκπαιδευτικά προγράμματα-Επισκέψεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θέατρο Κάππα:”Στην κιβωτό στις οκτώ”    

Θερμές Ευχαριστίες

Ιαν 201717

Θα θέλαμε μέσα από το blog του Νηπιαγωγείου μας να ευχαριστήσουμε θερμά την κα Τόμπρου, μητέρα μαθητή μας, για την ευγενική χορήγηση ενός υπολογιστή για χρήση από τα παιδιά!!!!

Επίσης θα θέλαμε να πούμε ένα μεγάλο Ευχαριστώ στον κο Ντούνια, πατέρα μαθήτριας μας, για την πολύτιμη βοήθειά του στην εγκατάσταση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στον υπολογιστή και για  ότι χρειαζόταν για την άψογη λειτουργία του μηχανήματος!!!!!

Ο υπολογιστής από σήμερα είναι σε χρήση από τα παιδιά!!!!!!

DSC02767 DSC02783 DSC02781 DSC02770 DSC02769 DSC02768

από κάτω από: Ανακοινώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θερμές Ευχαριστίες    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων