Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς μια βασική ενότητα συζήτησης με τα παιδιά είναι , η σωστή συμπεριφορά και στάση μέσα στην κοινωνική ομάδα του σχολείου. Θέσαμε προβληματισμούς στα παιδιά όπως : α) Μιλάμε όλοι ταυτόχρονα μέσα στην τάξη; β) Όταν η κυρία κάνει μάθημα πώς πρέπει να κάθονται οι μαθητές και πώς να συμπεριφέρονται; γ) Τα χέρια και τα πόδια ποια χρησιμότητα έχουν, να χτυπούν; να τραβούν ;να σπρώχνουν; να κλοτσούν ; να δέρνουν; δ) Πώς πρέπει να παίζουμε με το υλικό της τάξης;( να το πετάμε εδώ και εκεί; να μπερδεύουμε τα παιχνίδια; να τα σπάμε; να σκίζουμε τα βιβλία;) ε) Όταν κάποιος μας μιλάει αδιαφορούμε; του γυρίζουμε την πλάτη και φεύγουμε; στ) Πώς παίζουμε στην αυλή; Τι προσέχουμε για να περάσουμε ωραία στο διάλειμμα και να μην καταλήξουμε τραυματισμένοι και κλαμένοι;ζ) Πώς ζητάμε το λόγο να μιλήσουμε;
Πολλά ακόμη ερωτήματα τέθηκαν στο τραπέζι συζήτησης και τα παιδιά σε κάθε ένα από αυτά ,έδιναν τις απαντήσεις τους αιτιολογώντας τες και δίνοντας επιχειρήματα. Όλη τη συζήτηση τη δραματοποιήσαμε παίζοντας με τις ανάλογες καταστάσεις(σωστής και μη επιτρεπτής συμπεριφοράς) ώστε τα παιδιά να βιώσουν τ’ ανάλογα συναισθήματα,να προβληματιστούν και να καταλήξουν αβίαστα στη σωστή απόφαση.
Σήμερα σε φύλλο εργασίας αποτυπώσαμε μερικούς από τους κανόνες που συζητήσαμε. Εννοείται ότι η συγκεκριμένη θεματολογία της σωστής κοινωνικής συμπεριφοράς θα διαπνέει όλα μας τα μαθήματα μέχρι το τέλος της χρονιάς!!!
Τα φύλλα εργασίας:
( Το κείμενο των κανόνων υπήρχε αρκετά χρόνια πριν στο διαδίκτυο και δεν έχω συγκρατήσει την πηγή. Ζητώ συγνώμη από το δημιουργό)
Οι εργασίες μας:
Πρόσφατα σχόλια