Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…»
έχει ως στόχο, με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης, οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλεξαρτώμενοι, καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας.
Διερεύνηση πρότερων γνώσεων των μαθητών.
Τα παιδιά έγιναν αστροναύτες και με την φαντασία τους ταξίδεψαν στο διάστημα…
«Πάμε μια μέρα με το διαστημόπλοιο, που μοιάζει με μια σφαίρα.
Στριφογυρίζει μες στους ουρανούς και μας πηγαίνει όπου πάει ο νους,
Τι βλέπεις γύρω σου;»
Εγινε καταγραφή των όσων φαντάστηκαν τα παιδιά πως είδαν στο διάστημα, ζωγράφισαν σε μια προσπάθεια να να αναπαραστήσουν και στη συνέχεια δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τα όσα γνωρίζουν γύρω από το διάστημα καθώς επίσης και μια λίστα με όσα θέλουμε να μάθουμε επιπλέον για το θέμα.
Παιχνίδια γνωριμίας με τους πλανήτες
Τοποθετήθηκαν καρτέλες με εικόνες από πλανήτες, σε διαφορετικά σημεία της τάξης
και τα παιδιά προσπαθούσαν να τις ανακαλύψουν.
Στη συνέχεια παρατηρούσαν τις καρτέλες -πλανήτες, συζητούσαν
και τις παρουσίαζαν στην “παρεούλα”, αναφέροντας χρώμα, σχήμα, μέγεθος, κ.ά. κάνοντας επίσης συγκρίσεις.
Αναγνωρίσαμε το αρχικό γράμμα του κάθε πλανήτη, προσπαθήσαμε να διαβάσουμε το όνομα του και τοποθετούσαμε την αντίστοιχη καρτέλα με το όνομα κάτω από τον πλανήτη.
Γνωρίσαμε το ηλιακό μας σύστημα
Είπαμε πως όλοι οι πλανήτες κινούνται σε τροχιές γύρω από τον ήλιο, άλλοι πιο μακριά άλλοι πιο κοντά του, άλλοι πιο γρήγορα και άλλοι πιο αργά.
Με βιωματικό τρόπο, αναπαράστησαν την κυκλική τροχιά των πλανητών.
Δημιουργήσαμε στα μπλοκ μας το ηλιακό σύστημα.
Φαινόμενο εναλλαγής μέρας- νύχτας
Μιλήσαμε για τις κινήσεις της γης, για την περιστροφή της γύρω απο τον άξονα της και για την περιστροφή της γύρω απο τον ήλιο.
Παίξαμε βιωματικά παιχνίδια προκειμένου να κατανοήσουμε πως οι κινήσεις της γης δημιουργούν τη μέρα και τη νύχτα.
Πειραματιστήκαμε με ένα φακό (φωτεινή πηγή) και την υδρόγειο σφαίρα.
Κάναμε την παρακάτω κατασκευή:
Μιλήσαμε για τον βραδινό ουρανό και τον ουρανό της ημέρας. Τι κάνουμε την μέρα και τι τη νύχτα.
Χωριστήκαμε σε ομάδες και δημιουργήσαμε την παρακάτω κατασκευή:
Γνωρίσαμε και τους αστερισμούς που σχηματίζονται στον ουρανό, τα ονοματα τους αλλά και τους μύθους που κρύβονται πίσω από αυτούς.
Ψηφιακές δεξιότητες