Φιλία – Συνεργασία

20241003 091204 Αντιγραφή 20241010 132048 1 20241015 131057 20241002 123902 Αντιγραφή 20241002 124244 20241002 123035 001 20241002 123121 20241021 111141

Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες έγινε προσέγγιση των εννοιών της φιλίας και της συνεργασίας και ανάδειξη της αξίας τους στη ζωή του κάθε ανθρώπου.

  • Παίρνοντας αφορμή από τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας ζώων, πραγματοποιήθηκε κινητικό παιχνίδι όπου τα παιδιά χωρισμένα σε ζεύγη (σκύλος-οδηγός & άτομο με τύφλωση-παιδί με δεμένα μάτια) κλήθηκαν να ακολουθήσουν πορεία με εμπόδια εμπιστευόμενα πλήρως το διπλανό τους.
  • Μέσα από τα παραμύθια “Εγώ κι εσύ μαζί” και “Οι δυο ουρές” τα παιδιά κατάλαβαν πως με τη συνεργασία με άλλους μπορούμε να ξεπεράσουμε δυσκολίες και να καταφέρουμε πράγματα που μόνοι μας ήταν αδύνατο να επιτύχουμε. Σχετικό βιωματικό συνέβαλε προς τον ίδιο σκοπό (παιδιά κλήθηκαν να μετακινήσουν βαριά αντικείμενα της τάξης. Αντιλήφθηκαν πως μόνα τους δεν μπορούσαν ενώ όσο πιο πολλή βοήθεια δέχονταν τόσο πιο εύκολα τα κατάφερναν!)
  • Το παραμύθι “Του σκοινιού τα μανταλάκια” αποτέλεσε την αφορμή για ομαδικό κινητικό παιχνίδι με μανταλάκια (Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο τρένα κλήθηκαν να συνεργαστούν περνώντας διαδοχικά τα μανταλάκια από το τελευταίο στο πρώτο “βαγόνι”, το οποίο στη συνέχεια τα τοποθετούσε στα ρούχα του “μηχανοδηγού”!).
  • Στα πλαίσια της ίδιας θεματικής δημιουργήθηκε ομαδική κατασκευή “Το παζλ της φιλίας”, τα κομμάτια του οποίου απεικόνιζαν κάθε παιδί με ένα/μία  φίλο/η του να κάνουν κάτι μαζί.

4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια ημέρα ζώων

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ζώων, μαθητές και εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν στα κατοικίδιά τους αλλά και σε αδέσποτα τα οποία φροντίζουν. Στη συνέχεια, οι μαθητές μέσω της ακρόασης του εξαιρετικού παραμυθιού “Ξουτ” γνώρισαν την αγωνία και θλίψη που βιώνει καθημερινά ένα αδέσποτο σκυλάκι καθώς και μερικές αιτίες που οδηγούν κηδεμόνες να εγκαταλείψουν τον σκύλο τους. Τα στοιχεία του παραμυθιού σε συνδυασμό με φωτογραφίες αδέσποτων και δεσποζόμενων ζώων οδήγησαν σε εκτενή συζήτηση. Δημιουργήθηκε αφίσα με τις ανάγκες ενός ζώου, η οποία αναμένεται να τοποθετηθεί σε κτηνιατρείο της πόλης το επόμενο χρονικό διάστημα. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείψει και η ζωγραφική…

20241004 091502 Αντιγραφή 20241004 124825 20241021 111100 1

Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες

Το παραμύθι “Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες” έδωσε την ευκαιρία για αξιολόγηση των γνώσεων των μαθητών σε θέματα σύγκρισης μεγεθών, σειροθέτησης βάσει μεγέθους και αντιστοίχισης 1 προς 1.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε η πρώτη δραστηριότητα ρομποτικής με τη μελισσούλα “BeeBot”. Στόχος ήταν να οδηγηθεί η μελισσούλα στα διάφορα αντικείμενα που είχαν τοποθετηθεί στη συνοδευτική ειδική επιφάνεια.

20241003 111529 20241003 113107 IMG 4dd69b82637ac78150f2bd7783558a16 V Αντιγραφή IMG 16d232aac738f7ffd85d1a10599c6151 V Αντιγραφή IMG a724f6dd21cc6df24fc208f6a9a8cefb V Αντιγραφή IMG 143207b7c39d5c1e56a9a342035c4434 V Αντιγραφή 1

Η τελεία

Το παραμύθι “Η τελεία” αξιοποιήθηκε για την ανάδειξη της αξίας του κάθε ατόμου και της σημασίας της προσπάθειας.

Πέραν της ακρόασης και σχολιασμού του, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν ξανά σε επαφή με τέμπερες και να δημιουργήσουν τον δικό τους πίνακα σαν την ηρωίδα του παραμυθιού! Δημιουργήθηκε, επίσης, η πρώτη ομαδική εργασία η οποία τοποθετήθηκε σε περίοπτη θέση, εκτός της  σχολικής αίθουσας.

20240930 121931 Αντιγραφή 20240930 125101 20241003 132913 20241003 132856

Σεισμός: Τι είναι και τι κάνω για να προστατευτώ

20241001 113435 Αντιγραφή 20241001 114824 IMG 4887121a9cf1ae3e96a40cb101873681 V Αντιγραφή IMG 5fe7da46fc2233cd042b056111d131dc V

Σήμερα, 2 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε η 1η άσκηση σεισμού παράλληλα με το δημοτικό. Από την προηγούμενη ημέρα είχε ξεκινήσει η ενημέρωση των μαθητών για το φυσικό φαινόμενο του σεισμού  και για τρόπους αντίδρασης για προστασία κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, με σενάρια.

2η απογευματινή συνάντηση γονέων

Την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024, στις 5μμ, θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του 12ου νηπιαγωγείου συνάντηση εκπαιδευτικού προσωπικού και γονέων με σκοπό την ενημέρωση των γονέων των μαθητών μας σχετικά με το ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, τα εργαστήρια δεξιοτήτων και το σχέδιο δράσης που αφορά στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Ο εορτασμός της 11ης πανελλήνιας ημέρας σχολικού αθλητισμού έδωσε την ευκαιρία για ανάδειξη της σημασίας του ρόλου της άθλησης στην σωματική και ψυχική μας υγεία και στην καλλιέργεια των κοινωνικών μας δεξιοτήτων. Έγινε σύντομη αναφορά στους Ολυμπιακούς αγώνες της αρχαίας Ελλάδας (για να αντιληφθούν οι μαθητές πως από την αρχαιότητα δόθηκε αξία στην άθληση), στους σύγχρονους  αλλά και στους Παραολυμπιακούς που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα. Ακόμη, οι μαθητές έμαθαν πως υπάρχουν τοπικοί αγώνες, αγώνες εντός χώρας και αγώνες στους οποίους συμμετέχουν πολλές χώρες. Έμαθαν πως ένας άνθρωπος μπορεί να γυμνάζεται απλά περπατώντας. Τέλος, παρακολούθησαν βιντεάκια στον διαδραστικό με τα αγωνίσματα του στίβου. Μοιράστηκαν με την υπόλοιπη ομάδα το αγαπημένο τους άθλημα και το αποτύπωσαν σε καρτελάκι. Κατά την αποχώρησή τους έλαβαν βραβείο για τη συμμετοχή τους σε αθλητικές δοκιμασίες που πραγματοποιήθηκαν εκτός αίθουσας.

20240925 094732 Αντιγραφή20240925 102007 Αντιγραφή20240925 122020 ΑντιγραφήIMG 6a744fdea46e0da8ac47ed6b37b1f032 V IMG e32bded195b81b1c932ec63333f59395 V IMG e9a25e8ce847b8d27dd30da4e97bc468 V

Οι κανόνες με άλλη ματιά…

Ο Σεπτέμβριος ως πρώτος μήνας της νέας σχολικής χρονιάς, είναι αναπόφευκτα συνδεδεμένος με τον ορισμό και εξοικείωση με τους σχολικούς κανόνες. Έτσι, λοιπόν, οι εκπαιδευτικοί μέσω κατάλληλων δραστηριοτήτων και κατά συνέπεια συνθηκών ωθούν τα παιδιά να αντιληφθούν τη σημασία ύπαρξης κανόνων καθώς και τα αποτελέσματα ενός χαοτικού περιβάλλοντος χωρίς κανόνες. Με καθοδήγηση τα παιδιά καταλήγουν σε βασικούς κανονές, οι οποίοι οπτικοποιούνται και δύναται να αυξηθούν στην πορεία της χρονιάς, εάν προκύψει ανάγκη.

Ο παιγνιώδης τρόπος εισαγωγής στη ρύθμιση της φωνής μέσω μουσικής δραστηριότητας οδήγησε στο φωνόμετρο.

Ακόμη, παραμύθια, βιβλία, τραγούδια και βιωματικές δραστηριότητες συνέβαλαν στην ανάδειξη των υπόλοιπων κανόνων…και φυσικά η αξιοποίηση αφορμών της καθημερινότητας της τάξης μας…

20240918 080209 20240923 124113 20240927 092044 20240927 092101 IMG 2795 Αντιγραφή IMG 2801 IMG 2803 IMG 1db913bec31205019714cfcbfa42e4e7 V IMG 73f7bcb334887bf2130f79de1837ea04 V IMG b88c24c8e95722a21b9f01d340388793 V 20240919 110610 Αντιγραφή 20240930 092942

Ιδέα για το σπίτι: Το βιβλίο “Δεν μου αρέσουν οι κανόνες!”, το οποίο δουλεύτηκε στο σχολείο, όπως και αρκετά άλλα βιβλία δίνουν την ευκαιρία για συζήτηση και ορισμό κανόνων για το σπίτι.

Αρχικό γράμμα & φώνημα ονόματος

Η εξάσκηση στην αναγνώριση του ονόματος προϋποθέτει και τη διάκριση του αρχικού γράμματός του. Πέραν λοιπόν της συχνής παρατήρησης των καρτελών των ονομάτων πραγματοποιήθηκαν και παιγνιώδεις δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 2 εβδομάδων.

Εκτός από την οπτική αναγνώριση του γράμματος, εξάσκηση πραγματοποιήθηκε και στη σύνδεση του με το αντίστοιχο φώνημα (δηλαδή φωνούλα). Ακόμη, τα παιδιά αντιλήφθηκαν πως από το συγκεκριμένο γράμμα δεν αρχίζει μόνο το δικό τους όνομα αλλά και άλλων παιδιών καθώς και άλλες λέξεις (με παρατήρηση καρτών ζώων και περαιτέρω αναζήτηση λέξεων από την καθημερινότητά μας).

Προσοχή! Σ΄αυτή τη φάση στόχος είναι να μάθουν τα παιδιά τη φωνούλα του αρχικού τους και όχι την ονομασία του (δηλαδή α και όχι άλφα). Αυτό σταδιακά θα οδηγήσει στην ανάδυση της ανάγνωσης ενώ αντίθετα η αναφορά μας στην ονομασία των γραμμάτων θα δημιουργήσει σύγχυση στα παιδιά!

Ας δούμε μερικές από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν για την καλλιέργεια των σχετικών δεξιοτήτων:

20240920 112052 20240926 105118 20240918 123836 20240924 105255 20240924 111413 20240924 122729 20240926 104434 20240926 110548 20240923 215931 Αντιγραφή

Ιδέες για εξάσκηση του σχεδιασμού του γράμματος στο σπίτι:

  1. Σχηματισμός του γράμματος με τον δείκτη μέσα σε δοχείο που περιέχει ρύζι/φακές/κουσκους/κριθαράκι/άμμο/κουμπιά
  2. Σχηματισμός του γράμματος με χρήση λωριδών χαρτιού ή χαρτονιού
  3. Σχηματισμός του γράμματος με πλαστελίνη
  4. Σχηματισμός του γράμματος με ξυλάκια αριθμητικής
  5. Γραφή σε ασπροπίνακα ή πίνακα κιμωλίας

Γραπτή απεικόνιση ονόματος

Από την πρώτη ημέρα οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τη γραπτή απεικόνιση του ονόματός τους χάρη στα σχετικά καρτελάκια που υπάρχουν στα διάφορα έπιπλα εντός της αίθουσας. Τα καρτελάκια των ονομάτων τα βοηθούν στην αναγνώριση του ραφιού για την τσάντα τους και του συρταριού τους. Επίσης, το πρώτο χρονικό διάστημα διατηρούνται σταθερές οι θέσεις των μαθητών στην ολομέλεια και στα τραπεζάκια με τοποθετημένα τα καρτελάκια των ονομάτων. Η συνεχής, λοιπόν, επαφή με τη γραπτή απεικόνιση του ονόματος οδηγεί στην κατάκτηση της δεξιότητας της ολιστικής ανάγνωσής του!

Ας δούμε ωστόσο και μερικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν για την καλλιέργεια αυτής της δεξιότητας:

20240919 122810 20240926 112805 IMG 161f93db9bdfb79f6f3ac07128011e50 V

Ιδέες για το σπίτι:

  1. Κατασκευάστε ένα καρτελάκι με το όνομα του παιδιού του και ενθαρρύνετέ το να το συμβουλεύεται κάθε φορά που ολοκληρώνει μία ζωγραφιά του για να την “υπογράψει” σαν όλους τους ζωγράφους!
  2. Κατασκευάστε καρτελάκια με τα γράμματα του ονόματος του παιδιού. Με παράλληλη χρήση της καρτέλας του ενθαρρύνετέ το να τα βάλει στη σωστή σειρά όσο κι εσείς βάζετε τα δικά σας στη σωστή σειρά (στα πλαίσια παιχνιδιού).
  3. Χρησιμοποιώντας καρτελάκια με τα γράμματα του ονόματος του παιδιού δείξτε του τη σημασία της σωστής σειροθέτησής τους κάνοντας δοκιμές και διαβάζοντας τις αστείες λέξεις που προκύπτουν από τη λανθασμένη σειροθέτηση των γραμμάτων.
  4. Κατασκευάστε καρτελάκια με ορθή και λανθασμένη αποτύπωση του ονόματος του παιδιού  ή και αποτύπωση άλλων λέξεων και παίξτε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού καλώντας το να διακρίνει τη σωστή απεικόνιση του ονόματός του!

Περί σκαντζόχοιρου…

20240919 092829

Το παιδικό τραγούδι “Ένας σκαντζόχοιρος αγκαθωτός” (όποιος γονέας επιθυμεί μπορεί να μας ζητήσει τους στίχους) αποτέλεσε αφορμή για περαιτέρω ενασχόληση με αυτό το ζωάκι. Έτσι, πέρα από την εκμάθηση του ρυθμού, των στίχων και των κινήσεων του τραγουδιού, τα παιδιά έλαβαν απαντήσεις σε δικές τους ερωτήσεις σχετικά με σωματικά χαρακτηριστικά και πτυχές της ζωής αυτού του μικρού ζώου. Το θέμα έκλεισε με χειροτεχνία η οποία αποτέλεσε ευκαιρία για πρώτη επαφή των προνηπίων με τέμπερες, πινέλο και ξύλινο πιρούνι (αποτύπωση αγκαθιών).

Προσθήκη καρτέλας “ενημερωτικό υλικό”

Αγαπητοί αναγνώστες, σας ενημερώνουμε για την προσθήκη της καρτέλας “ενημερωτικό υλικό”. Εκεί θα φιλοξενούνται έγγραφα ποικίλου περιεχομένου, χρήσιμου  για τους γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στόχος μας είναι η ενδυνάμωση του ρόλου του γονέα στην κοινή με το νηπιαγωγείο προσπάθεια για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών.