Διάστημα

Αφού αναρτήσαμε πληροφοριακό υλικό είδαμε και στο διαδραστικό το ηλιακό μας σύστημα

Γνωρίσαμε τους Αστροναύτες και τον εξοπλισμό τους.

Αντιστοιχίσαμε λέξεις.

 

Φτιάξαμε ομαδικά το Ηλιακό μας σύστημα.

 

Κάναμε τον δικό μας πύραυλο

 

τον δικό μας Αστροναύτη

 

Με κολάζ κάναμε το δικό μας φεγγάρι. Γνωρίσαμε και την έναστρη νύχτα του Βαν Γκογκ

 

 

Ζωγραφίσαμε ελεύθερα.

 

Μας επισκέφθηκε κινητό   πλανητάριο

 

Χειμώνας 2019

Αντιστοιχίσαμε  λέξεις σε πίνακες αναφοράς.

Αναφερθήκαμε στα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη….

 

Κάναμε πειράματα τήξης -πήξης

 

Κάναμε διάφορες κατασκευές.

Διαβάσαμε διάφορα βιβλία και κάποια από αυτά τα επαναδιηγηθήκαμε….

 

Παίξαμε διάφορα παιχνίδια…. όπως μάζεψε τα περισσότερα χειμωνιάτικα ρούχα

και ντύσε τον χιονάνθρωπο.

 

 

 

 

 

Χριστούγεννα 2018

Αρχικά εξηγήσαμε τη λέξη Χριστούγεννα και διαβάσαμε την ιστορία της Γέννησης του Ιησού.

Φτιάξαμε το βιβλιαράκι της Γέννησης και φτιάξαμε  ατομική Φάτνη.

Αναφερθήκαμε και στα Χριστουγεννιάτικα έθιμα και φτιάξαμε τα δικά μας δεντράκια…

Στολίσαμε φυσικά και το δέντρο της τάξης μας αφού ταξινομήσαμε τις μπάλες του,

ανάλογα ε το μέγεθος τους…

Συμπληρώσαμε εικονόλεξο με τα έθιμα των Χριστουγέννων.

 

 

 

Ξεκινήσαμε τις Χριστουγεννιάτικες δοκιμασίες μας….Κάθε παιδί πρέπει να λύσει ένα αίνιγμα και

να περάσει από τρεις δοκιμασίες

 

Αναφερθήκαμε και στους καλικάτζαρους . Μάθαμε το γράμμα Κ και το τραγούδι ένα καλικατζαράκι….

Παίξαμε το παιχνίδι ¨Πάτα την ουρά του Καλικάτζαρου…»

 

και η τάξη μας μετατράπηκε σε εργαστήρι του Αγ. Βασίλη και κάθε μέρα όλο και κάτι φτιάχνουμε….

Φτιάξαμε χιονόμπαλες…..ως κάρτα και γράψαμε τις ευχές μας…..

Μάθαμε την ευχή Καλά Χριστούγεννα σε όλες τις γλώσσες και κάναμε δεντράκια…

 

Αφού μιλήσαμε για τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς φτιάξαμε το Ρούντολφ…

την μπότα του Αγ. Βασίλη..

 

και την πρόσκληση της γιορτής μας….

 

Φτιάξαμε με αλατοζύμη τα γούρια μας

Επίσης φτιάξαμε το κηροπήγιο του Αγ. Βασίλη…

καπελάκια του Αγ. Βασίλη…

Στεφάνια για να στολίσουμε το δωμάτιο μας……

Επίσης  γίναμε ζαχαροπλάστες και μαζί με την κ. Αργέττα φτιάξαμε  τα παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα γλυκά κουραμπιέδες και μελομακάρονα….. και πολύ το ευχαριστηθήκαμε!!!

Ξεκινήσαμε με τους κουραμπιέδες…

 

και τα μελομακάρονα….

και τα δοκιμάζουμε…

 

 

 

 

Πολυτεχνείο

Αρχικά διαβάσαμε την ιστορία της  Ντενεκεδούπολης και τα παιδιά έμαθαν το τραγούδι της

 

 

Στη συνέχεια είδαμε  το χρονικό του Πολυτεχνείου στο διαδίκτυο, τα παιδιά  είδαν πλούσιο εποπτικό υλικό αλλά και περιοδικά της εποχής με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου…

Φτιάξαμε  αφίσα με το σύνθημα που έλεγαν τα παιδιά στο Πολυτεχνείο..

Γράψαμε το σύνθημα αυτό….

το είπαμε  και στους γονείς….και τους τραγουδήσαμε το τραγούδι της Ντενεκεδούπολης….

παίξαμε στο διαδραστικό και μετακινούσαμε τις λέξεις βάζοντας της στη σωστή σειρά…..

φτιάξαμε την πύλη του Πολυτεχνείου ατομικά….

τα παιδιά επίσης έβαλαν στη σωστή σειρά τα γράμματα του παραπάνω συνθήματος

Τα παιδιά έπαιξαν κουκλοθέατρο την ιστορία της Ντενεκεδούπολης

Επίσης διαβάσαμε την ιστορία της κυράς Δημοκρατίας και έτσι τα παιδιά έμαθαν

έννοιες όπως Δημοκρατία.  Επίσης μάθαμε το γράμμα Π από το Πολυτεχνείο και το γράμμα Δ

από τη Δημοκρατία.

 

 

 

 

 

 

Αποταμίευση

Αφού εξηγήσαμε τη λέξη Αποταμίευση  διαβάσαμε το παραμύθι….

φτιάξαμε τους δικούς μας κουμπαράδες και γράψαμε τη λέξη Αποταμίευση και μάθαμε την παροιμία

«φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι»

 

ήταν τόσο ο ενθουσιασμός τους που πολλά παιδιά την άλλη μέρα μας έφεραν τους κουμπαράδες τους.

και επίσης η Κική ζωγράφισε

Απελευθέρωση της Χίου.

Αφού είδαμε διάφορες πληροφορίες για το νησί μας, αναγνωρίσαμε και στο χάρτη τα πιο κεντρικάτου σημεία

 

γράψαμε τη λέξη Χίος και μάθαμε και το γράμμα Χ.

 

 

Παίξαμε στο διαδραστικό παζλ με τον χάρτη της Χίου.

 

Η κατασκευή μας για τη Χίο

 

Τα παιδιά αφού συζητήσαμε για το χρονικό της απελευθέρωσης, είδαν και τον πίνακα του Ντελακρουά

» Η Σφαγή της Χίου¨ …..

Επίσης με βιωματικό τρόπο γνώρισαν ένα μέρος της ιστορίας της Χίου, ειπισκεπτόμενοι το Βυζαντινό μουσείο όπου τα παιδιά είδαν το αντίγραφο του παραπάνω πίνακα και από κοντά τον επεξεργαστήκαμε…..

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε  με το δικό μας τρόπο τον συγκεκριμένο πίνακα….

Μετά την πλατεία επισκεφθήκαμε το Δημοτικό κήπο και είδαμε το άγαλμα του Κων. Κανάρη.

Επισκεφθήκαμε το κάστρο της Χίου, είδαμε τη φυλακή που έκλεισαν τους Χιώτες προεστούς , τους τάφους των Τούρκων, το Τούρκικο σχολείο σημερινή αρχαιολογία, τα τούρκικα λουτρά. Ανεβήκαμε και τα τείχη του κάστρου και είδαμε πόσο κοντά ήταν χτισμένο στο λιμάνι της Χίου. Τα παιδιά  άκουσαν το παραμύθι της Χιόνης και στο τέλος προχωρήσαμε μέχρι και το λιμάνι και πήραμε το δρόμο του γυρισμού.

Ο Γιώργος ζωγράφισε ότι τον εντυπωσίασε από το συγκεκριμένο παραμύθι…

 

Θέλοντας να τονίσουμε την σημασία της Ειρήνης, τα παιδιά άκουσαν το χιώτικο παραμύθι » Το θεριό » και το απεικόνισαν…..

 

Επίσης είδαμε στο διαδραστικό  το παραμύθι το κανόνι της Ειρήνης.

28η Οκτωβρίου 1940

Αφού αναφρερθήκαμε στο χρονικό του πολέμου του 1940. είδαμε τις εμπλεκόμενες χώρες και τους αρχηγούς τους σε χάρτες και είδαμε εικόνες στο διαδίκτυο, τα παιδιά κλήθηκαν ναεπαναδιηγηθούν την ιστορία του πολέμου και να βάλουν στη σωστή σειρά τις εικόνες…

 

αντιστοίχισαν λέξεις……

ελεύθερα  αντέγραψαν λέξεις από πίνακα αναφοράς

 

έκαναν φύλλο εργασίας, στο οποίο τα παιδιά ατομικά αφού τα ρωτούσαμε έπρεπε να απαντήσουν και να γράψουν(τα νήπια) συλλαβίζοντας τα γράμματα.

 

 

Αναφερθήκαμε στην Ελληνική σημαία,  και αφού μετρήσαμε τις γραμμές της εξηγήσαμε ότι όλες μαζί είναι 9 , όσες δηλ. και οι συλλαβές της φράσης Ελευθερία ή θάνατος.

Τα παιδιά αντιστοίχισα τις συλλαβές στις γραμμές……

Αφού μαθαμε τον Εθνικό μας Ύμνο και τον τραγουδήσαμε παρελάσαμε ……

Είδαμε και τις σημαίες των εμπλεκόμενωνχωρών και τις αντιστοιχίσαμε με τοόνομα τους…

Μιλήσαμε για τα δεινά του πολέμου και στο πόσο σημαντικό είναι να έχουμε Ειρήνη. Δείξαμε τα σήματα

με τα οποία συμβολίζεται η Ειρήνη καθώς και εικόνες πολέμου και εικόνες Ειρήνης και τα παιδιά ζωγράφισαν..

 

 

 

Ζωγράφισαν ελεύθερα

 

 

 

Συνέχεια τηςΦιλίας.

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι «Δως μου το χέρι σου» το επαναδιηγηθήκαμε με εικόνες

των συγκεκριμένων  ηρώων- Ζώων

και τα παιδιά το δραματοποιήσαν…..

Στη συνέχεια περάσαμε διάφορες δοκιμασίες για να δούμε

τελικά εμείς στην τάξη μας είμαστε καλοί φίλοι;

 

Η πρώτη δοκιμασία ήταν ότι είμαστε σέρφερ και μεγάλα κύματα αναποδογυρίζουν τις ιστοσανίδες μας

και  θέλαμε να δούμε οι άλλοι που είχαν τις σανίδες τους τί λύση θα έβρισκαν θα βοηθούσαν τους φίλους

τους να τους πάρουν στη δική τους σανίδα;

 

 

Ευτυχώς όλοι βοήθησαν τους φίλους τους που έπεσαν και μοιράστηκαν τις ιστοσανίδες τους…

 

 

Στη συνέχεια φανταστήκαμε ότι 2 παιδιά ήταν «γαιδουράκια» δεμένα με το ίδιο σχοινί και έπρεπε να πάνε σε ένα συγκεκριμένο σημείο να φάνε το σανό τους. Τέντωναν απο έδώ το σχοινί , τέντωναν από εκεί και δεν μπορούσαν να  φάνε . Τελικά συνεργάστηκαν προχώρησαν και πήγαν μαζί  και έφαγαν….

 

 

Επίσης σε ομάδες έπρεπε να μαζέψουν καραμέλες χρησιμοποιώντας ποτήρια και να μην  τις πιάσουν με τα χέρια τους. Η λύση βρέθηκε όταν βοήθησαν ο ένας τον άλλο….

 

Μετά τόσες δοκιμασίες που επιτυχώς περάσαμε  χαρούμενοι αγκαλιάσαμε τους φίλους μας….

 

Φτιάξαμε παλαμίτσες με τον φίλο μας και τον ζωγραφίσαμε….

 

Επίσης ζωγραφίσαμε τί μας κάνει χαρούμενους με τους φίλους μας και τί μας στεναχωρεί;

 

Μέσα στην καρδιά μου αποτυπώνω την παλαμίτσα μου αλλά και την παλαμίτσα του καλύτερου μου φίλου.

 

Αφού ζωγράφισα τον εαυτό μου  οι φίλοι μου, μου κάνουν επαίνους

.