Επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο Χίου

Επισκεφτήκαμε το Ναυτικό Μουσείο Χίου, ξεναγηθήκαμε στους δυο ορόφους του, είδαμε προσωπικά αντικείμενα του ήρωα και πυρπολητή Κωνσταντίνου Κανάρη και ευρήματα που αποδίδονται στη Ναυαρχίδα του Καρά-Αλή, είδαμε πλοία και ιστιοφόρα άλλων εποχών και άλλων χωρών και γίναμε για λίγο καπετάνιοι κρατώντας το τιμόνι ενός πλοίου.

 

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης

Επίσκεψη στο Ομήρειο και παρακολούθηση μιας παραλλαγής του κλασικού μυθιστορήματος του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Τα ψηλά βουνά” από μια καταπληκτική θεατρική ομάδα της Αθήνας, που κάθε φορά μας μαγεύει με τα σκηνικά, τα φώτα, τους ήχους και τους αστείους διαλόγους της.

τα ψηλα βουνα

Οι ήρωες της παράστασης ήταν τρία παιδιά, που στις διακοπές του σχολείου αποφάσισαν να κάνουν μια εκδρομή στα ψηλά βουνά για να δουν τα αστέρια και να αναζητήσουν το δικό τους!! Κατά τη διάρκεια της παράστασης εμφανιζόταν κι ένας δάσκαλος σε μορφή φιγούρας θεάτρου σκιών, ο  οποίος συμβούλευε τα παιδιά στις κρίσιμες στιγμές. Μεγάλο ενδιαφέρον είχε η διαδρομή των ηρώων, που πέρασαν από χωριά της Χίου μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους, η διαδραστικότητα της παράστασης με τους ήρωες να κατεβαίνουν στους θεατές και να αναπτύσσουν διάλογο με τα παιδιά, αλλά και τα παραδοσιακά τραγούδια και νανουρίσματα που ακούσαμε. Η παράσταση άφηνε και ένα υπέροχο μήνυμα σχετικά με την ανάγκη για διαμόρφωση πολιτών με οικολογική παιδεία και οικολογική συνείδηση, αφού οι ήρωες αντιμετώπισαν τον περιβαλλοντικό κίνδυνο του εμπρησμού. Στο τέλος της ιστορίας, οι ήρωες ιδρύουν μια πολιτεία γεμάτη ειρήνη κι αγάπη για το περιβάλλον.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – θεματικός άξονας “ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ” Θέμα: “Οικολογική Συνείδηση” Τίτλος : «Το καλάθι του πικ-νικ WWF Ελλάς»

picnic basketΔεν είναι μόνο η γεύση που δίνει ή η μυρωδιά που αποπνέει. Κάθε πιάτο, κάθε τροφή, είναι πολλά περισσότερα από αυτό. Γιατί πίσω της κρύβει μια κουλτούρα και μια ιστορία, άλλες φορές κοντινή και άλλες φορές μακρινή. Απ’ όπου όπου όμως κι αν προέρχεται, από τον κήπο της γιαγιάς ή κάποια μακρινή ήπειρο, ένα πράγμα πρέπει να κρατήσουμε στο μυαλό μας. Ότι η αξία της τροφής είναι τεράστια. Γιατί μας δόθηκε με πολύ κόπο από τη φύση, γιατί καλύπτει ζωτικές μας ανάγκες και γιατί δεν είναι δεδομένη για όλους.

Μπορεί να μην το γνωρίζαμε, όμως σήμερα το σύστημα παραγωγής τροφής συνιστά μια από τις μεγαλύτερες απειλές για το περιβάλλον, αφού ευθύνεται για το 70% της απώλειας βιοποικιλότητας, αλλά και το 24% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Με πιο απλά λόγια, η παραγωγή τροφής έχει σημαντικές επιπτώσεις για τον πλανήτη. Το πρόβλημα όμως δεν περιορίζεται εκεί, αφού σε μεγάλο ποσοστό η τροφή καταλήγει στα απορρίμματα και σπαταλιέται, την ώρα που άλλοι άνθρωποι την έχουν πολύ μεγάλη ανάγκη.

Όσο για εμάς τους ίδιους; Είμαστε ό,τι τρώμε δεν λένε; Επιλέγοντας προσεκτικά και υπεύθυνα την τροφή μας, αντικαθιστώντας τα ανθυγιεινά με ωφέλιμα τρόφιμα, κάνουμε καλό στην υγεία μας και τον πλανήτη. Κι επειδή η πρώιμη παιδική ηλικία είναι κρίσιμη για τη διαμόρφωση διατροφικών συνηθειών, αυτή είναι η σημαντικότερη στιγμή να παρέμβουμε, προάγοντας τα οφέλη της βιώσιμης και υγιεινής διατροφής! (πηγή : https://www.wwf.gr/ti_kanoume/anthropos/diatrofi/to_kalathi_tou_pic_nic/)

Το «Καλάθι του Πικνίκ» έχοντας ως αφετηρία το σχολικό σνακ, εστιάζει σε 3 ημέρες βιώσιμης διατροφής:

  • Τη Δευτέρα, ημέρα σπιτικού φαγητού, οι μαθητές μαγειρεύουν απλές συνταγές στην τάξη μαθαίνοντας μέσα από τη συνεργασία ότι το σπιτικό φαγητό είναι καλύτερο για την υγεία μας. Παράλληλα, οι μαθητές ανακαλύπτουν την αξία του σπιτικού φαγητού, τη γεύση του, το μαγείρεμά του αλλά και το οικολογικό του αποτύπωμα.
  • Την Τετάρτη, ημέρα φρούτου, μέσα από τρία διαφορετικά παιχνίδια, οι μαθητές μαθαίνουν ότι τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν την εποχή τους και εξοικειώνονται με τη μεσογειακή διατροφή. Επίσης, αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι οι τροφές που έρχονται από μακριά έχουν «τροφοχιλιόμετρα» και υψηλό ανθρακικό αποτύπωμα.
  • Η Παρασκευή είναι η μέρα που δεν πετάμε φαγητό! Οι μικροί μας φίλοι μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι ότι όταν πετάμε το φαγητό, στην πραγματικότητα δεν πετάμε μόνο μερικές μπουκιές αλλά και τους φυσικούς πόρους και την ενέργεια που χρειάστηκε για να παραχθεί. Πέρα από περιβαλλοντικό, αυτό είναι και ένα ηθικό θέμα καθώς, αν και αναγκαία, η τροφή δεν είναι δεδομένη για όλους.

Στα πλαίσια, λοιπόν, του εργαστηρίου ξεκινήσαμε την προσέγγισή μας με τη διατροφική πυραμίδα και τις ωφέλιμες και μη τροφές. Διαβάσαμε βιβλία, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με το σπιτικό φαγητό και τις επεξεργασμένες τροφές, παρασκευάσαμε υγιεινές μπάρες στην τάξη, μιλήσαμε για τις συσκευασίες που μολύνουν το περιβάλλον, αλλά και για την εποχικότητα των τροφών και πόσο σημαντικό είναι να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά εποχής.

Ταυτόχρονα συμμετείχαμε στη Δράση «Ταπερίστας» του ΚΠΕ Αρναίας, ώστε να συμβάλλουμε στην υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών από τα παιδιά στα πρώτα χρόνια της ζωής τους.

Μιλήσαμε για τα τοπικά προϊόντα και τα τροφοχιλιόμετρα που κάνει για παράδειγμα μια μπανάνα για να φτάσει στο νησί μας και φτιάξαμε “χερίσια” μακαρόνια με τη βοήθεια της κυρίας Θέκλας Αργυρούδη.  Ακόμη, μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να μην πετάμε φαγητό και να μειώσουμε τα απορρίμματα. Η δράση μας ολοκληρώθηκε με πικ νικ στην αυλή του σχολείου και γυμναστική με τη βοήθεια της γυμνάστριας του 4ου Δημοτικού Σχολείου, κυρίας Λίτσας Καλογρά.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- θεματικός άξονας “ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ” Θέμα : “Ψυχική και συναισθηματική υγεία – πρόληψη” Τίτλος : «Ανακαλύπτοντας τον εαυτό μου και τους άλλους – ο μοναδικός εαυτός μου»

Στόχος του προγράμματος, ήταν να μπορέσουν τα παιδιά να αντιληφθούν τη μοναδικότητά τους, να αναπτύξουν θετική αυτοεικόνα, υψηλή αυτοεκτίμηση και να κατακτήσουν τις δεξιότητες της ενσυναίσθησης και της αποδοχής του διαφορετικού.

Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, τραγούδια, βιβλία, ζωγραφιές, παιχνίδια και δραματοποιήσεις, ανακαλύπτουν τον καταπληκτικό εαυτό τους, φτιάχνουν το πορτρέτο τους, την οικογένειά τους, βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές με τους φίλους τους (διάγραμμα Venn). Μοιράζονται μαζί μας τα αγαπημένα τους αντικείμενα από το σπίτι τους, σε ένα κουτί που διακοσμούν με τη βοήθεια των γονιών τους, ώστε να εμπλακούν και αυτοί, και μας το παρουσιάζουν.

Όλοι διαφορετικοί, με μικρό ή μεγάλο όνομα, με μικρή ή μεγάλη οικογένεια, με ίδιο ή διαφορετικό αρχικό στο όνομά μας, ο καθένας με τα δικά του ενδιαφέροντα, τις δικές του ανάγκες, τη δική του μοναδική προσωπικότητα.

 

 

 

 

Γενικές πληροφορίες για τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου

 

  • Η ώρα προσέλευσης για το πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα είναι 08:15 πμ. έως 08.30 π.μ. για όλους τους μαθητές, εκτός από αυτούς που έχουν επιλέξει να παρακολουθήσουν το τμήμα πρωινής υποδοχής, οι οποίοι προσέρχονται 07.45 πμ. έως 08.00 πμ.. Η ώρα αποχώρησης για τους μαθητές του πρωινού προγράμματος είναι 13.00 μ.μ., για το ολοήμερο 16.00 μ.μ. Παρακαλείσθε για την τήρηση του ωραρίου προκειμένου να διευκολύνετε την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας.

 

  • Κατά την προσέλευση τα παιδιά να παραδίδονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό στην πόρτα του νηπιαγωγείου και οι γονείς αποχωρούν. Καλό θα ήταν τις πρώτες μέρες να είναι σταθερό το πρόσωπο που φέρνει και παίρνει το παιδί, πρώτα για να διευκολυνθεί το ίδιο στην προσαρμογή του, αλλά και για να υπάρχει χρόνος να σας γνωρίσουν και οι εκπαιδευτικοί.

 

  • Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική, επομένως θα πρέπει να μεριμνήσετε για τη συστηματική φοίτηση του παιδιού σας.

 

  • Η τσάντα των μαθητών είναι απαραίτητο να περιέχει τα εξής : πρόγευμα (για τα παιδιά όλων των τμημάτων). Μία πετσέτα φαγητού (πετσέτα κουζίνας, που θα τρώνε πάνω σε αυτή). Και τέλος το παγούρι με το νερό. Τα παιδιά ΔΕΝ πρέπει να φέρνουν μαζί τους παιχνίδια από το σπίτι. Η ισοθερμική τσάντα για τα παιδιά του ολοημέρου να περιέχει μόνο ό,τι θα χρησιμοποιηθεί στο ολοήμερο.

 

  • Το πρόγευμα των παιδιών μπορεί να περιλαμβάνει : φυσικούς χυμούς, αυγό, ψωμί, σπιτικό κέικ (μπορείτε να βάζετε και κακάο μέσα), τοστ, ψωμί-βούτυρο-μέλι/μαρμελάδα, τυρί, φρούτα, λαχανικά, σπιτική πίτσα, τυρόπιτα ή άλλη πίτα, κουλουράκια, κουλούρι από το φούρνο, γιαούρτι. Απαγορεύονται τα συσκευασμένα προϊόντα που περιέχουν συντηρητικά (κρουασάν, σοκολάτες, πατατάκια, γαριδάκια, τσουρέκια, γκοφρέτες, μερέντα κ.λπ.). Να θυμάστε ότι οτιδήποτε είναι σπιτικό και φτιαγμένο από αγνά και υγιεινά υλικά επιτρέπεται. Συζητήστε και συμφωνήστε με το παιδί για την ποσότητα που θα φάει στο σχολείο και δώστε του όσο χρειάζεται. Όχι περισσότερο.

 

  • Τα κεράσματα σε γιορτή ή γενέθλια επιτρέπονται. Θα πρέπει να είναι σε ατομική συσκευασία και θα δίνονται κατά την ώρα της αποχώρησης παρουσία του γονέα.

 

  • Καλό είναι τα παιδιά να φορούν στο σχολείο παπούτσια με αυτοκόλλητο κι όχι κορδόνια. Επίσης προσπαθήστε να ντύνονται με παντελονάκια που έχουν λάστιχο στη μέση και όχι φερμουάρ ή κουμπιά, για να διευκολύνονται στην τουαλέτα. Είναι βασικό τα παιδιά να αυτοεξυπηρετούνται στο νηπιαγωγείο. Αποφεύγουμε τα πολύτιμα αντικείμενα (αλυσίδες, σταυρούς κ.λπ.) που μπορεί να προκαλέσουν πνιγμό σε ενδεχόμενο αδέξιο τράβηγμα.

 

  • Τα παιδιά θα πρέπει να αναγνωρίζουν και να φροντίζουν τα πράγματά τους. Καλό είναι να βάζετε ετικέτες ή να γράψετε το όνομά τους με ανεξίτηλο μαρκαδόρο στα προσωπικά τους αντικείμενα (τσάντα, παγούρι, μπουφάν, δοχείο μεσημεριανού φαγητού κ.λπ.).

 

  • Όταν τα παιδιά είναι άρρωστα, παραμένουν στο σπίτι έως να γίνουν καλά, ιδανικά 24-48 ώρες χωρίς συμπτώματα. Εάν ο μαθητής ασθενήσει κατά τη διάρκεια της ημέρας τότε ειδοποιείται ο γονέας για να έρθει να παραλάβει το παιδί πριν την προβλεπόμενη ώρα αποχώρησης. Σε περίπτωση απουσίας ειδοποιείτε τηλεφωνικά το σχολείο.

 

  • Όταν κάποιο παιδάκι εμφανίσει ψειρούλες, θα πρέπει να μας ενημερώνετε, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες συστάσεις και στους υπόλοιπους γονείς.

 

 

 

  • Η καθυστερημένη προσέλευση ή η πρόωρη αποχώρηση απαγορεύεται. Επιτρέπεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, π.χ. επίσκεψη σε γιατρό και ο γονέας υποχρεούται να καταθέσει στη διεύθυνση του νηπιαγωγείου βεβαίωση εξέτασης από το γιατρό.

 

  • Η επικοινωνία μας θα γίνεται με e-mail ή τηλεφωνικά. Ωστόσο καθημερινά να ελέγχετε την τσάντα του παιδιού σας για πιθανά σημειώματα. Παρακαλούμε να καλείτε στο τηλέφωνο του σχολείου από τις 12.10΄ως 12.40΄ μ.μ. , προκειμένου να μην διακόπτεται το διδακτικό πρόγραμμα. Για εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις μπορείτε να καλείτε και νωρίτερα ή αργότερα.

 

  • Η προσαρμογή δεν είναι ένα θέμα που αφορά μόνο τα προνήπια που έρχονται για πρώτη φορά στο σχολικό χώρο, αλλά και τα νήπια. Χρειάζεται κάποιος χρόνος ώστε να συνηθίσουν όλα τα παιδιά στο νέο ωράριο, καθώς το καλοκαίρι είμαστε όλοι πιο ελαστικοί στην ώρα που θα κοιμηθούμε ή θα ξυπνήσουμε. Είναι λοιπόν βασικό, τα παιδιά να συνηθίσουν να κοιμούνται νωρίς, περίπου στις 9.00 μμ. να βρίσκονται στο κρεβάτι, ώστε να καλύψουν τις απαραίτητες ώρες ύπνου για να μην κουράζονται στο σχολείο και να έχουν πλήρη διαύγεια. Αυτό φροντίστε να ισχύει και τα Σαββατοκύριακα, προκειμένου να συνηθίσει το παιδί σε ένα συγκεκριμένο ωράριο.

 

  • Στην περίπτωση που έχετε αλλάξει ή αλλάξετε κατά τη διάρκεια της χρονιάς στοιχεία διεύθυνσης, αριθμό τηλεφώνου ή email, καλό είναι να ενημερώσετε άμεσα το νηπιαγωγείο. Επίσης, σημαντικό είναι να αποθηκεύσετε τον αριθμό τηλεφώνου του νηπιαγωγείου στο κινητό σας ώστε να το γνωρίζετε στην περίπτωση που σας καλέσουμε.

 

  • 12ο Νηπιαγωγείο Χίου : 22710 28740

 

  • Οι συναντήσεις γονέων (ατομικές και ομαδικές) πραγματοποιούνται εκτός διδακτικού ωραρίου και εντός εργασιακού και πάντοτε χωρίς την παρουσία των παιδιών . Στην περίπτωση που επιθυμείτε μπορείτε να ζητάτε από την Προϊσταμένη βεβαίωση της παρουσίας σας σε κάθε συνάντηση, προκειμένου να εξασφαλίσετε άδεια από την εργασία σας.

 

Εκπαιδευτικοί και Γονείς έχουμε κοινό στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών γι΄αυτό ελπίζουμε και προσδοκούμε στη βοήθεια, συμπαράσταση και συνεργασία μας καθώς θεωρούμε ότι είναι πολύτιμη, αναγκαία και αναντικατάστατη.

Καλή σχολική χρονιά !

Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκόντων

του 12ου Νηπιαγωγείου Χίου

 

Ενημέρωση για τον Αγιασμό του 12ου Νηπιαγωγείου

Αγαπητοί γονείς – κηδεμόνες

Τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023, ημέρα έναρξης των μαθημάτων σε όλα τα σχολεία της επικράτειας, στις 09:00΄το πρωί, στην αυλή του 4ου Δημοτικού Σχολείου με το οποίο συστεγαζόμαστε, θα τελεστεί ο Αγιασμός. Μετά το πέρας του μυστηρίου θα ανεβούμε στην αίθουσα του Νηπιαγωγείου για μια σύντομη ενημέρωση από τις  εκπαιδευτικούς του κάθε τμήματος σχετικά με τις πρώτες οδηγίες για τη φοίτηση των παιδιών και την καλύτερη λειτουργία του Νηπιαγωγείου κατά τη διάρκεια της προσαρμογής τους σε αυτό. Στη συνέχεια θα προσφέρουμε σε όλα τα παιδιά ένα δωράκι καλωσορίσματος και θα αποχωρήσουν μαζί σας.

Την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου τα παιδιά θα προσέλθουν στις 8:15΄- 8:30΄ με την τσάντα τους μέσα στην οποία θα υπάρχει το σκεύος με το πρωινό τους, ένα μπουκάλι νερό, μια πετσετούλα φαγητού, ένα πακέτο μωρομάντηλα και μια αλλαξιά ρούχα και θα αποχωρήσουν στις 12:00΄. Στη συνάντηση γνωριμίας μας την Τετάρτη, συζητήσαμε για τη σημασία της ομαλής προσαρμογής των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον και με γνώμονα αυτό θα κινηθούμε την πρώτη εβδομάδα προσαρμογής.

Σας ευχόμαστε ολόψυχα καλή, δημιουργική και ευλογημένη να είναι η νέα σχολική χρονιά, με υγεία, δύναμη και φωτισμό για όλους !

Η προϊσταμένη και το εκπαιδευτικό προσωπικό

Αντίο παιδάκια, γεια χαρά. Απλώστε τώρα τα φτερά !

Έι! Παιδάκι για στάσου λιγάκι κάτι θα πω στο μικρό σου αυτάκι!

Τώρα που τελειώνει το σχολείο, άκουσε κάτι κι ας μοιάζει αστείο.

Θέλω να θυμάσαι για πάντα αυτό, στην καρδιά σου να το ‘χεις φυλαχτό:

«Όλα μπορείς να τα καταφέρεις, έχεις τη δύναμη, αυτό να το ξέρεις.

Όνειρα κάνε μεγάλα πολύ, τρέξε, πέταξε σαν το πουλί.

Κι αν βρεις εμπόδια, λύκους, θηρία, ποτέ μην ξεχνάς όσα είπε η κυρία

Τη ζωή σου στα χέρια σου κρατάς, μπορείς να έχεις ό,τι ζητάς.

Κυνήγα τα μεγάλα όνειρά σου, η ελπίδα ποτέ μη σβήσει απ’ την καρδιά σου».

 

Αντίο παιδάκιΓεια χαράΆπλωσε τώρα τα φτερά!

 

Με πολλή αγάπη

Οι Νηπιαγωγοί

Χριστίνα Σέλη  – Χριστίνα Συκά

IMG 9539

12ο Νηπιαγωγείο Χίου, 2022 – 2023

Ευχαριστήριο προς τον Σύλλογο Γονέων του 12ου Νηπιαγωγείου

Η Προϊσταμένη, οι εκπαιδευτικοί καθώς
και οι μαθητές του 12ου Νηπιαγωγείου Χίου, ευχαριστούμε πολύ το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων της φετινής σχολικής χρονιάς,
για την σημαντική δωρεά που προσέφερε στο νηπιαγωγείο μας.
Πρόκειται για έναν επιτραπέζιο θερμοθάλαμο για το ζέσταμα των φαγητών των παιδιών που παραμένουν στο Ολοήμερο πρόγραμμα. Τώρα πλέον θα έχουν τη δυνατότητα να τρώνε το φαγάκι τους ζεστό !
Σάς ευχαριστούμε από καρδιάς για την προσφορά σας !!!
5C2F2E85 1571 4CAF A55F 8E62E8166F6F

Αγαπητοί γονείς σάς ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που μας δείξατε και την άριστη συνεργασία μας !

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες , θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε όλους και τον καθένα  προσωπικά για όλα όσα κάνατε και μοιραστήκατε μαζί μας. Γνωρίζουμε ως μητέρες τις αγωνίες σας για το μέλλον των παιδιών σας και ως δασκάλες σάς συγχαίρουμε  για την εξαιρετική δουλειά που έχετε κάνει στο μεγάλωμά τους.

Δεν θα μπορούσαμε, να μην δώσουμε τις ξεχωριστές ευχαριστίες  και τα συγχαρητήρια μας στον Σύλλογο Γονέων για το  έργο που επιτέλεσαν, τη στήριξη που μας πρόσφεραν και την υποδειγματική συνεργασία που είχαμε.

Σας ευχαριστούμε πολύ και για το υπέροχο χειροποίητο καδράκι που μας χαρίσατε ! Μας συγκινήσατε με τα υπέροχα λόγια σας που μάς τιμούν πολύ !!

IMG 9436
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 12ου       Νηπιαγωγείου Χίου, 12 Ιουνίου 2023

Καλοκαιρινή γιορτή 12ου Νηπιαγωγείου Χίου

Λένε ότι ΄΄ο χρόνος κυλάει σαν νερό΄΄ και πράγματι έτσι κύλησε και η δική μας σχολική χρονιά, που εδώ φτάνει στο τέλος της. Μια όμορφη και δημιουργική χρονιά, που όλοι μαζί παρέα στο νηπιαγωγείο, παίξαμε, μάθαμε, συνεργαστήκαμε, προβληματιστήκαμε, ερευνήσαμε, συμπεράναμε, μοιραστήκαμε, κάποτε πέσαμε μα σηκωθήκαμε, διασκεδάσαμε, κλάψαμε, γελάσαμε, μαλώσαμε μα όμως πολύ αγαπηθήκαμε!

Μια χρονιά με άλλοτε μικρά και άλλοτε μεγαλύτερα εμπόδια, με άλλοτε μικρές και άλλοτε μεγάλες κατακτήσεις, αλλά με πολλές όμορφες, δημιουργικές και μοναδικές στιγμές!

Το ταξίδι στο νηπιαγωγείο που έζησε φέτος η δική μας παρέα, κάπου εδώ τελειώνει. Τα μεγάλα μας παιδιά αλλάζουν προορισμό και ξεκινούν ένα νέο ταξίδι λίγο πιο απαιτητικό αλλά πολύ ενδιαφέρον, ενώ τα μικρά μας θα πάρουν τη σκυτάλη και θα συνεχίσουν ακόμη πιο δυναμικά σε ρόλο οδηγού!

Αγαπημένα μας παιδιά, εμείς οι δασκάλες σας, θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε γι΄ αυτή τη διαδρομή που κάναμε παρέα, για όλα αυτά που εσείς μας διδάξατε και μας βοηθήσατε να γίνουμε καλύτερες, για όλες τις στιγμές που μας χαρίσατε. Θα σας θυμόμαστε και θα κρατήσουμε στην καρδιά μας κάτι ξεχωριστό από τον καθένα….

Ένα μόνο ζητάμε από σας, να είστε πάντα παιδιά που ονειρεύονται, που τολμούν, που αγαπάνε, παιδιά που θέλουν μονάχα μπροστά να κοιτάνε…

Ευχή μας “να  φτιάξετε δικούς σας ουρανούς, με δικά σας αστέρια, μακριά απ’ του κόσμου τη μιζέρια…”

Ευχόμαστε καλή πρόοδο στα νηπιάκια μας που αφήνουν το νηπιαγωγείο και του χρόνου θα γίνουν μαθητές του Δημοτικού !!!!

Καλή αντάμωση με τα προνηπιάκια μας που θα έχουμε την χαρά να τα ξαναέχουμε στο σχολείο μας του χρόνου !!!

IMG 9432
12ο Νηπιαγωγείο Χίου, 12 Ιουνίου 2023

Σε ποιον ανήκει τούτη η κούκλα ;

FullSizeRenderIMG 9253 IMG 9254 IMG 9252IMG 9248347235966 2264858520375486 943846537353118831 n345037913 925778645322267 7756015830298321476 n346837956 636183471362571 2720064500247992755 n347232744 571926268395611 6650704749756982401 nIMG 9259

 

 

Την Παρασκευή 26 του Μάη τα νήπια του 12ου Νηπιαγωγείου μαζί με τους μαθητές της Α΄τάξης του 4ου Δημοτικού, στην αυλή του σχολείου μας  παρακολούθησαν τη διαδραστική Θεατρική παράσταση ” Σε ποιον ανήκει τούτη η κούκλα” , βασισμένη στο παραμύθι του Αλφόνσο Σάστρε «Η χαμένη κούκλα», το οποίο αποτελεί παραλλαγή  του γνωστού αριστουργήματος «Ο ΚΥΚΛΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΜΩΛΙΑ» του Μπέρτολ Μπρεχτ. Το παραμύθι αφορά στην ιστορία δυο κοριτσιών, της Λολίτας που έχει μια κούκλα την οποία πετάει γιατί δεν της αρέσει και της Πάκας που τη βρίσκει,  την υιοθετεί και τη φροντίζει. Τα παιδιά ήρθαν αντιμέτωπα με το δίλλημα σε ποιον ανήκει η κούκλα το οποίο  κλήθηκαν να σκεφτούν και να απαντήσουν…. Η παράστασή γοήτευσε τα παιδιά, προκάλεσε πολλές ερωτήσεις και κέντρισε το ενδιαφέρον τους για τον κόσμο που ζουν τα δύο κορίτσια, τις διαφορές τους, τις αξίες τους, ενώ παράλληλα κράτησαν πολλά μηνύματα για το περιβάλλον, τις ανθρώπινες σχέσεις κυρίως όμως για την αξία της αγάπης που μπορεί να γεφυρώσει τις διαφορές και να οδηγήσει σε έναν καλύτερο κόσμο.

Ευχαριστούμε τον κ. Σταύρο Σπυράκη και τα μέλη της θεατρικής ομάδας «Κύκλος θεάτρου ΘΕΤΡΑΠΟΙΟΙ ΧΙΟΥ» για την ψυχαγωγία, τον γόνιμο προβληματισμό, την ανάδειξη αξιών, τις ιδέες για αξιοποίηση της δράσης στην τάξη, αλλά και την άμεση ανταπόκρισή τους στο κάλεσμα του νηπιαγωγείου, την οργάνωση και τη θετική τους ενέργεια!

“Μαζί μπορούμε καλύτερα”

Σχέδιο δράσης 12ου Νηπιαγωγείου Χίου

Σχολική χρονιά 2022 – 2023

Τίτλος: Οργανωμένη Στοχοθεσία για αποτελεσματικότερη Διδασκαλία

1ο πεδίο: Παιδαγωγική και Μαθησιακή Λειτουργία

Άξονας 3: Σχέσεις μεταξύ μαθητών – μαθητριών

Τίτλος:  «Μαζί μπορούμε καλύτερα»

 

( ενδεικτικές δραστηριότητες από την υλοποίηση της δράσης )

ελάτε να γνωριστούμε με αφορμή …

τι άλλο ???

μα με μια Τελεία !!!

 

  1. Η τελεία στο στόχο !!!

η Λία, γέμισε την τάξη μας με χρωματιστές,

απαλές και χνουδωτές τελείες …

διάλεξε την αγαπημένη σου “τελεία”,

στόχευσε, φώναξε δυνατά το όνομά σου

και γέμισε με τελείες την διάφανη τελεία μας !!!

 

  1. Αλυσίδα με τελείες !!!

ποιο είναι το αγαπημένο χρώμα σου …

διάλεξε την τελεία που σου ταιριάζει

και αναζήτησε όποιον έχει την ίδια τελεία….

δημιούργησε μια αλυσίδα από ίδιες τελείες ….

μην ξεχάσεις όμως πρώτα να συστηθείς μετά μουσικής !!!

 

     3. Πέρνα μέσα από την τελεία !!!

μπαίνουμε στη σειρά …

οι βοηθοί της τελείας κρατάνε την τελεία , χωρίς χρώμα …

κάθε παιδί περνάει μέσα από την τελεία

λέγοντας με διάφορους τρόπους το όνομά του …

δηλαδή δυνατά, χαμηλόφωνα, τραγουδιστά …κλπ

 

  1. Ο χορός της άδειας τελείας !!!

ας αρχίσουν οι κυκλωτικοί χοροί ….

κάνε την τελεία να χορέψει χωρίς να αφήσεις τα χέρια σου …

 

( ενδεικτικές δραστηριότητες δεσίματος ομάδας, διαχείρισης και έκφρασης συναισθημάτων, συνεργασίας και αποφυγής αποκλεισμού ή περιθωριοποίησης κάποιου ή κάποιων από τα μέλη της ομάδας )

«Ας γνωριστούμε παίζοντας»

Δραστηριότητα 1η :

«Αισθητικοκινητική δράση –χρήση σώματος για ζέσταμα» Πρόκειται για κινητική δραστηριότητα με ελεύθερη κίνηση για απελευθέρωση του σώματος και της σκέψης.

Δραστηριότητα 2η :

«Αισθητικοκινητική δράση –χρήση σώματος ως εκφραστικό μέσο» Πρόκειται για κινητική δραστηριότητα με αξιοποίηση παιχνιδιών Α΄ φάσης Θεατρικού Παιχνιδιού και ταυτόχρονη αξιοποίηση παιχνιδιών συνεργασίας.

Δραστηριότητα 3η :

«Πάρε τη θέση του άλλου αλλά μην πεις κουβέντα!»

 

«Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας» 

(προσαρμοσμένοι στις ανάγκες της Λίας …)

“Συμβόλαιο ομάδας”

επιδιώκεται η δημιουργία κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας,

αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών και δεξιότητες που έχει ο εαυτός μας και ο άλλος καθώς και η ανεκτικότητα απέναντι στον άλλον.

1η Δραστηριότητα: «Συμβόλαιο της ομάδας»

πρόκειται για δραστηριότητα στην Ολομέλεια με συζήτηση και κολλάζ

όπου θα καταγραφούν οι κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της Ομάδας.
στην Ολομέλεια συζητάμε τους κανόνες καλής λειτουργίας της ομάδας μας.

κάνουμε μία συζήτηση με τη μορφή ιδεοθυελλας (brainstorming)

και ζητάμε από τα παιδιά να προτείνουν κανόνες….

το συμβόλαιο, υπογράφεται !!

διαχωρίζουμε τις σωστές και λάθος συμπεριφορές

με “βάση” την χαρούμενη και λυπημένη τελεία …

στη συνέχεια κάθε παιδί αποφασίζει με ποιον κανόνα θα ασχοληθεί

και τους ζητούμε να σχεδιάσουν τον κανόνα που έχουν επιλέξει

φροντίζοντας να καλυφθούν και να σχεδιαστούν όλοι οι κανόνες

που έχουν συζητηθεί και συμφωνηθεί στην ολομέλεια….

οι κανόνες τοποθετούνται στο ταμπλό της τάξης

για κάθε πρόσφορη ανάγνωση ….

2η Δραστηριότητα:

«Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό»

«όταν συναντώ κάποιον του λέω κάτι θετικό/όμορφο που έχω και μου αρέσει στον εαυτόν μου».
«όταν συναντώ κάποιον του λέω κάτι θετικό/όμορφο που καταφέρνω» ,
χαιρετώ αυτόν που έχω δίπλα μου με μια ευγενική κίνηση και του χαρίζω μια φράση,
«Σε εσένα μου αρέσει………..»

 

«ανίχνευση αρχικών ιδεών» 

Επιδιώκεται η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και καταγραφή αυτών από τη νηπιαγωγό ατομικά

1η δραστηριότητα: “η αρχική μου ιδέα …!”

Πρόκειται για δραστηριότητα κινητικής συγκέντρωσης  με ατομικό ιχνογράφημα και συνέντευξη “στο αυτί ”

 

«ικανότητες επικοινωνίας»

Όλες οι δραστηριότητες αυτού του στόχου περιέχουν συνεργασία σε δυο επίπεδα: ανά ζεύγη και σε μικρές υποομάδες.

Δραστηριότητα 1η : «Καλωσορίζοντας τους εξωγήινους! »

Πρόκειται για δραστηριότητα συνεργασίας ανά ζεύγη. Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου.

Αυτό-αξιολόγηση μαθητών/-τριών σε Ολομέλεια

Δραστηριότητα 2η : «Και οι γάτες είχαν τη δική τους ιστορία!»

Πρόκειται για δραστηριότητα συνεργασίας ανά ζεύγη. Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου.

Αυτό-αξιολόγηση μαθητών/-τριών σε Ολομέλεια.

 

«συνεργασία σε ομάδες»

1η Δραστηριότητα  :

«Βοήθησε την μπάλα να φτάσει στον προορισμό της»

Πρόκειται για κινητική δραστηριότητα και δραστηριότητα συνεργασίας σε ομάδες

Προτείνονται εναλλακτικές ιδέες για διαβαθμισμένο επίπεδο δυσκολίας συνεργασίας.

2η Δραστηριότητα  :

«Ποιος δράκος θα χορέψει καλύτερα;»

Πρόκειται για κινητική δραστηριότητα και δραστηριότητα συνεργασίας σε ομάδες

 

«Ενσυναίσθηση – Επίλυση συγκρούσεων»

1η Δραστηριότητα  : «Υπάρχει και άλλος τρόπος;»

πρόκειται για δραστηριότητα συζήτησης στην Ολομέλεια

με αφορμή ένα Φύλλο Εργασίας με τις Ρουτίνες Σκέψης.

να εμπλακούν τα παιδιά σε δραστηριότητες υποθετικών πραγματικών καταστάσεων που περιέχουν προβλήματα διαφωνιών η συγκρούσεων να προσπαθήσουν να καταλάβουν, να κατανοήσουν τους άλλους και να συνεργαστούν ώστε να βρουν τρόπους να επιλύσουν τις συγκρούσεις.

2η δραστηριότητα  :  «Πώς μπορεί να γίνει καλύτερα;»

 

«Η τελική μου ιδέα… ‘στο αυτί’»!

επιδιώκεται η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και αντιπαραβολή των αρχικών και τελικών ιδεών των παιδιών.

1η Δραστηριότητα  : « Τι γίνεται μετά;»

πρόκειται για δραστηριότητα σύνθεσης ιστορίας με συνεργασία ομάδας….

Δραστηριότητα 2η : «Φτιάξτε σε ομάδες το παραμύθι»

πρόκειται για δραστηριότητα εικονογράφησης της ιστορίας σε υποομάδες….

Δραστηριότητα 3η : «Η τελική μου ιδέα… ‘στο αυτί’!»

πρόκειται για δραστηριότητα κινητική συγκέντρωσης

με ατομικό ιχνογράφημα και συνέντευξη «στο αυτί»!

 

 

Α.  Ερωτηματολόγιο που απευθύνεται προς τους γονείς των μαθητών

Σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε ανώνυμα αυτό το ερωτηματολόγιο και να το ρίξετε στο ειδικό κουτί που έχει τοποθετηθεί στην είσοδο του νηπιαγωγείου. Κάθε οικογένεια συμπληρώνει ένα ερωτηματολόγιο. Οι απόψεις σας είναι σημαντικές για να βελτιώσουμε τη δουλειά μας και να οργανώσουμε καλύτερα το σχολείο μας. Σε κάθε ερώτηση απαντήστε με ένα Ναι ή ένα Όχι.

 

Το νηπιαγωγείο

Νομίζετε ότι το νηπιαγωγείο του παιδιού σας:

 

  1. έχει καλή    υλικοτεχνική   υποδομή

…………………………………………….

  1. έχει τον       απαραίτητο     εξοπλισμό

………………………………………………

  1. είναι καλά    οργανωμένο

……………………………………………………….

  1. υπάρχει καλό κλίμα μεταξύ εκπαιδευτικών και γονιών

…………………………………………………

  1. υπάρχει καλό κλίμα μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών

…………………………………………………

  1. έχει καλούς   εκπαιδευτικούς

………………………………………………….

  1. παρέχει ποιοτικό εκπαιδευτικό έργο

……………………………………………………

  1. εκπαιδεύει σωστά τα παιδιά

………………………………………………..

 

Η σχέση μεταξύ των μαθητών

  1. Το παιδί σας αισθάνεται καλά με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές του

………………………………………………………………………………….

  1. Είναι αποδεκτό στην τάξη του από τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές του

…………………………………………………………………………………………..

  1. Το κλίμα   μεταξύ   των    μαθητών          είναι    ευχάριστο

…………………………………………………………………………………………..

  1. Γυρίζει χαρούμενο   από     το        σχολείο

…………………………………………………………………………………………..

 

Οι εκπαιδευτικοί

  1. Το παιδί σας έχει καλή σχέση με τις νηπιαγωγούς του

……………………………………………………………………………………..

  1. Το παιδί σας εμπιστεύεται τις νηπιαγωγούς του

………………………………………………………………………………………

  1. Το παιδί σας έχει το θάρρος να του κάνει ερωτήσεις στο μάθημα

………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Οι νηπιαγωγοί κατανοούν τις ανάγκες του παιδιού σας

………………………………………………………………………………………

  1. Αποδέχεστε τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις των νηπιαγωγών

………………………………………………………………………………………

 

Η διεύθυνση του νηπιαγωγείου

  1. Έχετε συχνή επικοινωνία με την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου

………………………………………………………………………………………

  1. Είναι η στάση της απέναντι στους γονείς ενδεδειγμένη και διευκολυντική

………………………………………………………………………………………..

  1. Σας εμπνέει εμπιστοσύνη

………………………………………………………………………………………

  1. Νομίζετε ότι διοικεί σωστά το σχολείο

………………………………………………………………………………………….

 

Ζητήματα της οργάνωσης του σχολείου που θα θέλατε να βελτιωθούν

………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………

 

            Β. Ερωτηματολόγιο ατομικής συνέντευξης προς τους γονείς μαθητών προσχολικής ηλικίας για τη διερεύνηση του δείκτη που αφορά στις σχέσεις τους με το σχολείο

 

Όνομα παιδιού: ………………………………………………………

Όνομα γονέα: …………………………………………………………

Ημερομηνία: ………………………………………………………….

 

  1. Τι σημαίνει για σας καλή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς;
  2. Πόσο εύκολο σάς είναι να επικοινωνήσετε με τους εκπαιδευτικούς; Τι νομίζετε ότι διευκολύνει και τι δυσχεραίνει την επικοινωνία;
  1. Νιώθετε ικανοποίηση όσον αφορά στην ενημέρωση που έχετε για την πρόοδο του παιδιού σας στο σχολείο;
  1. Τι επιπλέον βοήθεια θα θέλατε από τους εκπαιδευτικούς σε σχέση με το παιδί σας;
  1. Τι νομίζετε ότι λειτουργεί καλά στο νηπιαγωγείο; Τι νομίζετε ότι δε λειτουργεί καλά;
  1. Ποιο νομίζετε ότι είναι το μεγαλύτερο όφελος του παιδιού σας από το νηπιαγωγείο;

7. Σας βοήθησε η συνεργασία σας με το νηπιαγωγείο ως γονέα;

  1. Νομίζετε ότι η συνεργασία σας με το νηπιαγωγείο βοήθησε το παιδί σας;
  1. Νιώθετε άνετα και φιλικά όταν επισκέπτεστε το νηπιαγωγείο;
  1. Είστε ικανοποιημένοι από τη συνεργασία που έχετε με το νηπιαγωγείο;
  1. Τι νομίζετε ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί;

 

                  Γ. Ερωτηματολόγιο για τα νήπια που απαντήθηκε στο τέλος του σχεδίου δράσης

  1. Γιατί έρχεσαι στο νηπιαγωγείο;
  2. Τι σου αρέσει περισσότερο στο νηπιαγωγείο;
  3. Ποιο μέρος του νηπιαγωγείου δε σου αρέσει;
  4. Τι σου φαίνεται δύσκολο στο νηπιαγωγείο;
  5. Με ποιους θέλεις να παίζεις περισσότερο;
  6. Ποιοι δεν είναι οι αγαπημένοι σου;
  7. Ποια ήταν η καλύτερή σου μέρα στο νηπιαγωγείο;
  8. Ποια ήταν η χειρότερή σου μέρα στο νηπιαγωγείο;
  9. Υπάρχει κάποιος ή κάτι που σε στενοχωρεί στο νηπιαγωγείο;
  10. Ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος στο νηπιαγωγείο;
  11. Τι θα ήθελες να αλλάξεις στο νηπιαγωγείο;