Η Β Τάξη γιορτάζει την “Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων”

Στις 4 Απριλίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων. Οι μαθητές των τμημάτων Β1 και Β2 στο μάθημα των δεξιοτήτων συγκέντρωσαν τροφές για τα αδέσποτα ζώα σε συνεργασία με τον Σύλλογο “Αδέσποτοι Φιλοι Ξάνθης”. Καταγράψαμε το όνειρο κάθε αδέσποτου ζώου και κατασκευάσαμε κολάζ με συνθήματα.

εικόνα Viber 2024 04 05 09 11 25 275 εικόνα Viber 2024 04 05 09 11 43 875 εικόνα Viber 2024 04 05 09 11 32 623 1εικόνα Viber 2024 04 05 09 11 39 691

Κατηγορίες: Δράσεις, Εκδηλώσεις, Κοινωνικές | Γράψτε σχόλιο

Εθελοντική Αιμοδοσία Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024

Ακόμη μια αξιοσημείωτη εθελοντική δράση σημειώθηκε την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024.
Εθελοντική αιμοδοσία στο γυμναστήριο του 12ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης εις μνήμη της δασκάλας Μαρίας Ιωσηφίδου.
Ευχαριστούμε τους σαράντα πέντε (45) εθελοντές αιμοδότες (γονείς, δασκάλους, γείτονες) που προσήλθαν και καταφέρανε να αιμοδοτήσουνε οι σαράντα τρείς (43).
Ευχαριστούμε επίσης τη διεύθυνση του 12ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης και τον σύλλογο διδασκόντων, που διοργάνωσαν για πέμπτη φορά την εθελοντική αιμοδοσία στο σχολείο τους τιμώντας με τον καλύτερο τρόπο την μνήμη της αγαπημένης συναδέλφου Μαρίας Ιωσηφίδου.
Ευχαριστούμε τα μέλη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων για τα μοναδικά δωράκια που προσφέρανε σε κάθε εθελοντή όπως και για τον πλούσιο σε εδέσματα μπουφέ για τον κάθε εθελοντή αιμοδότη, το προσωπικό της αιμοδοσίας και τους εθελοντές του συλλόγου της «Αγάπης».
Επίσης να ευχαριστήσουμε και τις διοικήσεις των συλλόγων διδασκόντων και των γονέων και κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου και του 4ου Νηπιαγωγείου Ξάνθης για την πρώτη τους συμμετοχή.
Να μη ξεχάσουμε να επισημάνουμε και πάλι την υποστήριξη του προσωπικού της κινητής μονάδας αιμοδοσίας του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρουπόλεως . Μία νέα συνεργασία που ξεκίνησε το έτος 2024 και ήδη μας διευκολύνει να πραγματοποιήσουμε περισσότερες και νέες εθελοντικές δράσεις.
Τέλος τις ευχαριστίες μας στην εταιρεία ΒΙΚΟΣ για την διάθεση νερών και πορτοκαλάδων για την πραγματοποίηση της δράσης.
434097830 10228262282435062 6090382473766961746 n432418955 122137651808145194 1047218266983975693 n431578313 7547516235311465 3489503615758050212 n431537506 7547515538644868 9004158088509255407 n
Κατηγορίες: Κοινωνικές | Γράψτε σχόλιο

21 Μαρτίου – Εαρινή Ισημερία

Οι διάδρομοι του σχολείου μας γέμισαν με χαρούμενες φωνούλες παιδιών, τα οποία τραγούδησαν τα Θρακιώτικα Κάλαντα της Άνοιξης, με τη βοήθεια του μουσικού μας κ.Θεόφιλου.
🎶-Ήρθε, ήρθε χελιδόνα, ήρθε κι άλλη μεληδόνα.
Κάθισε και λάλησε και γλυκά κελάηδησε:
Μάρτη, Μάρτη μου καλέ και Φλεβάρη τρομερέ,
Κι αν χιονίσεις, κι αν κακίσεις, πάλι Άνοιξη θ’ανθίσεις.
Θάλασσαν επέρασα και στεριά δεν ξέχασα.
Κύματα κι αν έσχισα, έσπειρα, κονόμησα.🎶
Με λουλουδάτα στεφανάκια στο κεφάλι και κρατώντας τις όμορφες, χειροποίητες χελιδόνες, για 8η χρόνια, οι μικροί μαθητές της Α’ τάξης καλωσόρισαν την άνοιξη, στο πλαίσιο του θεσμού “Εκτάκια υιοθετούν Πρωτάκια”.
432772759 10229556354627610 3514791928334867399 n
Κατηγορίες: Εκδηλώσεις, Πολιτιστικές | Γράψτε σχόλιο

Global School Play Day / 7 Φεβρουαρίου 2024

Καθόλου μάθημα, παρά μόνο παιχνίδι! Δομημένο και διασκεδαστικό παιχνίδι. Με χαρτί και μολύβι (μαρκαδόρο, στην περίπτωσή μας, για να σβήνουμε με μωρομάντηλο και να ξανα-σχεδιάζουμε).
Για τα Πρωτάκια:
Ποιος θα φτιάξει πρώτος τον δικό του χιονάνθρωπο;
Ποιος θα φτιάξει πρώτος τον δικό του κύριο Πατάτα;
Για τα Δευτεράκια και τα Τριτάκια:
Τελίτσες – Dots and boxes
Σκορ 4 – Four in a row
SOS
Τρίλιζα – Tic tac toe
#EnglishLesson
Anastasia Orfanidou
427877685 10229370635384745 2649849356200034508 n 427989718 10229370635144739 416354336517259858 n 3
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Συμμετοχή του 12ου Δημοτικού Ξάνθης στην Ολυμπιακή κ Παραολυμπιακή Εβδομάδα 2024

Το 2024 είναι ολυμπιακή χρονιά!
Το Παρίσι ετοιμάζεται πυρετωδώς για τη διοργάνωση του μεγαλύτερου αθλητικού γεγονότος του κόσμου.
Από τις 5 έως τις 9 Φεβρουαρίου, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, την Ελληνική Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή Επιτροπή και την Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία (ΕΘΝΟΑ) διοργάνωσαν την 4η Ελληνογαλλική Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή εβδομάδα. Μαθητές από σχολεία της Ελλάδας κ της Γαλλίας συνάντησαν διαδικτυακά Έλληνες και Γάλλους αθλητές, μοιράστηκαν την αγάπη για τον αθλητισμό και τις αξίες του και έμαθαν περισσότερα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι. Στο μάθημα των γαλλικών, οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του 12ου Δημοτικού Ξάνθης συνάντησαν μέσω zoom την αθλήτρια κολύμβησης Nery Mantey Niangkouara η οποία μοιράστηκε εμπειρίες της πορείας της, τη συμμετοχή της στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας και απάντησε σε ερωτήσεις μαθητών. Vive le sport!

12o Nery ST 2 semaine olympique paralympique 2024 1 12o Nery E 1 12o Nery
Κατηγορίες: Κοινωνικές, Πολιτιστικές | Γράψτε σχόλιο

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+ Ε΄ τάξη

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2️⃣1️⃣➕️
Πρόγραμμα επιμόρφωσης των μαθητών της Ε’ τάξης με θέμα “Το παιδί σκέφτεται για το παιδί”, της τρίτης θεματικής ενότητας “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”.
👮Τα παιδιά παρακολούθησαν την ιστορία του Chris, του οποίου η επιθυμία ενέπνευσε το όραμα της ίδρυσης του οργανισμού Make-A-Wish, και πλοηγήθηκαν στην ιστοσελίδα του ελληνικού Make-A-Wish Greece (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος).
👸Παρακολούθησαν το Παραμύθι Ευγνωμοσύνης με την ευχή της Έλενας και συζήτησαν για τη μετάδοση της αξίας της κοινωνικής προσφοράς.
🌟Μελέτησαν τις φετινές ευχές παιδιών και επέλεξαν δημοκρατικά να βοηθήσουν τον 3χρονο Δημήτρη να αποκτήσει ένα παιδικό δωμάτιο. Για αυτόν τον σκοπό, παρήγγειλαν 72 αστέρια από το πρόγραμμα «Αστέρι της ευχής».
🫶Έστειλαν γραπτώς τις προσωπικές τους ευχές για καλή ανάρρωση στον μικρό Δημήτρη.
🪄Παρακολούθησαν βίντεο με εκπληρώσεις ποικίλων ευχών από παιδιά διαφορετικής ηλικίας. Ενημερώθηκαν πως συμμαθητές τους (από το σχολείο μας) στο παρελθόν βοήθησαν τη μικρή Ιωάννα να ταξιδέψει στην Disneyland.
🫡Γνώρισαν τα είδη του Εθελοντισμού, την ιστορία του, τα βασικά του χαρακτηριστικά, αλλά και τη θέση του εθελοντισμού στην πυραμίδα ιεράρχησης αναγκών του Maslow.
🤝Κατανόησαν τα συναισθήματα που νιώθει ο Δέκτης εθελοντισμού και ο Εθελοντής, και εντόπισαν ομοιότητες. Δημιούργησαν τα δικά τους Κρυπτόλεξα των συναισθημάτων.
🎨Συμμετείχαν συλλογικά στον δημιουργικό διαγωνισμό για σχολεία, που διοργανώνει κάθε χρόνο ο οργανισμός, στην κατηγορία «Δημιουργική κατασκευή».
✨️Ακόμη ένα ταξίδι με συνταξιδιώτες τους μαθητές μας έλαβε τέλος. Είμαστε έτοιμοι για το επόμενο!
➡️Πηγή υλικού (διαδικτυακό αρχείο):
423555166 10229316736997319 805690840553347036 n 423557531 10229316736677311 7318098302594561496 n 423554699 10229316737237325 8381638029114053417 n 1
Κατηγορίες: Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Γράψτε σχόλιο

Oι μαθήτριες του Γ’1 στέλνουν ευχές για τους μικρούς ήρωες Νηπιαγωγείο του Νοσοκομείου Παίδων “Η Αγία Σοφία”

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ’1 του 12ου Δημ. Σχ. ηχογράφησαν ευχές στα αγγλικά και στα ελληνικά, και ετοίμασαν μια ηλεκτρονική κάρτα γεμάτη ουσιαστικές ευχές για τους μικρούς ήρωες Νηπιαγωγείο του Νοσοκομείου Παίδων “Η Αγία Σοφία”! Δεν θα μπορούσαμε να μην στείλουμε χριστουγεννιάτικες ευχές στους αληθινούς αγωνιστές της ζωής..💛
Και επειδή μέσα από τέτοιες ενέργειες και κουβέντες με τα παιδιά, προκύπτουν όμορφα λόγια και αυθόρμητες σκέψεις, μεταφέρω αυτολεξεί την τόσο ουσιαστική ευχή του Γιώργου:
“Αυτοί που είναι άρρωστοι να γίνουν καλά κι αυτοί που δεν είναι να μην αρρωστήσουν ποτέ”.😌🙏
Κατηγορίες: Δράσεις, Κοινωνικές | Γράψτε σχόλιο

Εθελοντική Δράση Χριστουγέννων 2023

Αυτά τα Χριστούγεννα δείχνουμε την στήριξή μας στον Σύλλογος Τριτέκνων Ν.Ξάνθης Ο Άγιος Στυλιανός, προσφέροντας τους:
4️⃣9️⃣ συσκευασίες φασόλια (Α’ τάξη)
7️⃣2️⃣ συσκευασίες αλεύρι (Β’ τάξη)
7️⃣9️⃣ συσκευασίες μακαρόνια (Γ’ τάξη)
9️⃣0️⃣ τενεκεδάκια γάλα εβαπορέ (Δ’)
5️⃣0️⃣ συσκευασίες ρύζι (Ε’ τάξη)
6️⃣7️⃣ συσκευασίες φακές (Στ’ τάξη)
Ευχαριστούμε γονείς και μαθητές για την έμπρακτη στήριξη τους. Αυτό που πετυχαίνουμε είναι μαγικό!💚
409777080 10229108665035650 166313034472393471 n410206984 10229108665195654 7084275597923079712 n 410176920 10229108664755643 1117212387808860102 n
Κατηγορίες: Δράσεις, Κοινωνικές | Γράψτε σχόλιο

Οι Α και Β τάξεις, στέλνουν τις ευχές τους στη δράση του Human Stories!

Οι μαθητές  με την εκπαιδευτικόι Αγγλικής Γλώσσας Αναστασία Ορφανίδου, συμμετέχουν για 3η συνεχόμενη χρονιά στη δράση του Human Stories, στέλνοντας τις ευχές τους και την αγάπη τους σε μαθητές απομακρυσμένων νησιών μας.
Φέτος τα τμήματα της Α’ τάξης έστειλαν από μια ψηφιακή κάρτα μέσω της ιστοσελίδας www.greetingsisland.com, ενώ τα τμήματα της Β’ τάξης από μια χριστουγεννιάτικη κάρτα ποστάλ των ΕΛΤΑ.
Θεωρώντας ότι τα παιδιά χρειάζεται να καταλάβουν σε βάθος αυτή την πρωτοβουλία, αφιερώνω και στις 2 περιπτώσεις από ένα δίωρο. Την 1η διδακτική ώρα βλέπουμε στον χάρτη τις περιοχές, συζητάμε για την απόσταση που μας χωρίζει αλλά και για τα κοινά που μπορεί να έχουμε. Γνωρίζουμε παραδόσεις, πχ τους δύτες σφουγγαράδες της Καλύμνου. Κλείνουμε τα μάτια και φανταζόμαστε πώς θα νιώθαμε εάν ήμασταν οι μοναδικοί μαθητές ενός σχολείου, το οποίο στην πραγματικότητα έχει όλο κι όλο μια αίθουσα διδασκαλίας, έναν δάσκαλο και κανέναν άλλον εκπαιδευτικό.
Και κάπως έτσι, φτάνουμε στη 2η διδακτική ώρα. Τώρα έρχεται η στιγμή που θα αποφασίσουμε ποια ψηφιακή κάρτα θα στείλουμε, πάντα με δημοκρατικές διαδικασίες. Τα παιδιά τις βλέπουν όλες και ψηφίζουν με ανάταση του χεριού. Μαθαίνουμε τις ευχές στα αγγλικά και τις επαναλαμβάνουμε όσο τις πληκτρολογώ. Λένε διάφορες ευχές που σκέφτονται εκείνη τη στιγμή, και οι πιο απλές μεταφέρονται στην αγγλική γλώσσα. Διαλέγουν stickers για να διακοσμήσουν την κάρτα. Και μετά…”send ecard” και εστάλη!
Παρόμοια διαδικασία και στις καρτ ποστάλ. Μόνο που τώρα έχουν την ευκαιρία οι ίδιοι οι μαθητές να γράψουν τις ευχές και τη διεύθυνση αλλά και να σαλιώσουν το γραμματόσημο! Πέρυσι είχαν “σοκαριστεί” στο άκουσμα ότι το γραμματόσημο το σαλιώνουμε, και μόνο καναδυό θαρραλέοι είχαν δεχθεί να το κάνουν. Φέτος όμως…χαμός με τα “Κυρία, εγώωωωω”.😆

Συνέχεια

Κατηγορίες: Δράσεις, Κοινωνικές | Γράψτε σχόλιο

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+ Ε΄ τάξη

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+
για πρώτη φορά για εμάς, και με ενθουσιασμό ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα επιμόρφωσης των μαθητών της Ε’ τάξης με θέμα τη “Φιλία”, της πρώτης θεματικής ενότητας “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην”.
🎨Τα παιδιά απέδωσαν εικαστικά τον εαυτό τους, τα χόμπι τους, τα αγαπημένα τους χρώματα, φαγητά κτλ.
🪪Συνειδητοποίησαν πως είναι άτομα μοναδικά και ξεχωριστά και εμβάθυναν στις επιρροές και τις σχέσεις που διέπουν τον κόσμο τους. Βρήκαν τη σημασία του ονόματός τους και ανέφεραν πώς επιλέχθηκε αυτό το όνομα για αυτά. Δημιούργησαν μία ακροστιχίδα του ονόματός τους σχηματίζοντας επίθετα που τα χαρακτηρίζουν.
🤝Ερεύνησαν τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα σε ανθρώπους διαφορετικών πολιτιστικών ομάδων και εθνών, και αντιλήφθηκαν πως οι διαφορές εμπλουτίζουν και επεκτείνουν τη ζωή των άλλων. Μίλησαν για τα κοινά στοιχεία που έχουν οι άνθρωποι, όπως εμφάνιση, συναισθήματα, χόμπι, ανάγκη για μόρφωση, φαγητό, ύπνο κτλ.
👫Συζήτησαν για ποιο λόγο χρειαζόμαστε φίλους και γιατί αυτοί είναι τόσο σημαντικοί στη ζωή μας. Γνώρισαν τις ιδιότητες ενός καλού φίλου. Κλήθηκαν να φτιάξουν διαφημίσεις διαφημίζοντας τον εαυτό τους ως φίλο!
⚠️Κατάλαβαν κάποιους τρόπους με τους οποίους δημιουργούνται και διατηρούνται νέες φιλίες. Μελέτησαν γιατί κάποιες φιλίες τελειώνουν και πρότειναν λύσεις είτε για συμφιλίωση είτε για αντιμετώπιση του πόνου και για πηγές βοήθειας.
🙂Συμμετείχαν σε συζήτηση σχετικά με τα συναισθήματα και την έκθεση σε αυτά, από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ξάνθης «ΕΚΦΡΑΣΗ».
👨‍🦽Κατανόησαν κάποιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φίλοι-άτομα με ειδικές ανάγκες και σκέφτηκαν τρόπους με τους οποίους μπορούν να τους βοηθήσουν. Μοιράστηκαν προσωπικές τους εμπειρίες από δύσκολες στιγμές υγείας που βίωσαν. Ως εργασία, έψαξαν και βρήκαν μία προσωπικότητα με αναπηρία και κατέγραψαν τι κατάφερε να πετύχει αυτή στη ζωή της.
✨️Χαιρόμαστε για αυτό το ταξίδι, με συνταξιδιώτες τους μαθητές μας!✨️
➡️Πηγή υλικού (από προσωπικό αρχείο):
Δεξιότητες για παιδιά δημοτικού
TACADE-ΚΕΘΕΑ, 1998
408520116 10229081367753235 3137429072893843601 n 409745242 10229081372753360 211195813516990166 n
Κατηγορίες: Δράσεις, Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Κοινωνικές | Γράψτε σχόλιο