Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο σχολείο μας λειτουργεί με μεγάλη απήχηση και επιτυχία ο εκπαιδευτικός όμιλος «Σχολικός κήπος». Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της Γ’ και της Δ’ τάξης του Δημοτικού με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Όλγα Πηλείδου, η οποία με τις γνώσεις της, την αγάπη και το μεράκι της για τα φυτά, διδάσκει, μαθαίνει, συμβουλεύει, καθοδηγεί και εμπνέει τους μαθητές και τις μαθήτριες στον τομέα της κηπουρικής, ομορφαίνοντας, παράλληλα, τον σχολικό μας χώρο!
Φέτος, στα πλαίσια της ανάπτυξης συνεργατικών δράσεων μεταξύ των τμημάτων και των εκπαιδευτικών αυτών, στον Σχολικό κήπο συμμετείχαν και οι μαθητές / τριες της Β’ τάξης. Ο στόχος ήταν διπλός: από τη μια μεριά να γνωρίσουν τον όμιλο και τη λειτουργία του, ώστε για την επόμενη σχολική χρονιά ως μαθητές/ τριες της Γ’ τάξης πια να δηλώσουν τη συμμετοχή τους, γνωρίζοντας τα οφέλη και τη χαρά που θα τους προσφέρει. Από την άλλη μεριά, δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να πάρουν μέρος σε μια δράση μεγαλύτερων τάξεων, να συνεργαστούν με την εκπαιδευτικό, να προσφέρουν το δικό τους φυτώριο και να δημιουργήσουν τη δική τους γωνιά στον Σχολικό κήπο!
Η δράση ξεκίνησε στα τέλη του Φεβρουαρίου με δύο ωριαίες συναντήσεις την εβδομάδα. Στο πρώτο μέρος της δράσης στόχος ήταν η γνωριμία με τον εκπαιδευτικό όμιλο μέσα από παρουσιάσεις του έργου των παιδιών που συμμετέχουν, συζήτηση, επίλυση αποριών και ξενάγηση στον χώρο όπου οι μαθητές/ τριες του ομίλου είχαν τα φυτά τους. Ο σπόρος της περιέργειας και του ενθουσιασμού είχε ήδη φυτευτεί για τα δικά μας δευτεράκια!
Έπειτα, στο δεύτερο μέρος της δράσης οι μαθητές / τριες χωρίστηκαν σε ζευγάρια, έκοψαν ένα κομμάτι από το φυτό πάπυρο που υπήρχε στην αυλή από τους μαθητές / τριες που συμμετείχαν στον όμιλο την πρώτη χρονιά, το τοποθέτησαν σε ένα μπουκάλι με νερό για το κάθε ζευγάρι και δημιουργήθηκε ημερολόγιο παρατήρησης ανάπτυξης των ριζών τους, με την υποχρέωσή τους να αλλάζουν νερό κάθε εβδομάδα. Έτσι, ξεκίνησε η αναμονή, η φροντίδα και το ενδιαφέρον κάθε εβδομάδα το κάθε ζευγάρι να φροντίζει το μπουκαλάκι του με τον πάπυρο και να παρατηρεί το πότε θα βγάλει τις πρώτες του ριζούλες!
Στο τρίτο μέρος, αναμένοντας τον χρόνο να κάνει το δικό του θαύμα, η κ. Όλγα παρουσίασε στα παιδιά λεπτομέρειες για τον πάπυρο, την καταγωγή του και την ιστορία του, τους έδειξε ένα εκπαιδευτικό βίντεο και αναπτύχθηκε συζήτηση γύρω από αυτό, ικανοποιώντας τις ερωτήσεις και τις απορίες των παιδιών!
Επόμενο τέταρτο στάδιο της δράσης, αρχές Απριλίου, ήταν η μεταφορά του φυτού πια σε γλάστρα με χώμα, ώστε να αναπτυχθεί περισσότερο. Σε όλα τα στάδια οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά, βιώνοντας και απολαμβάνοντας την κάθε στιγμή, με την καθοδήγηση, την υποστήριξη και την πολύτιμη βοήθεια της υπεύθυνης εκπαιδευτικού, αναμένοντας με μεγάλη χαρά και ανυπομονησία το τελικό στάδιο που θα υλοποιηθεί στα τέλη του Μαΐου με την απόκτηση της δικής μας προσωπικής γωνιάς στον σχολικό κήπο στην αυλή!
Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για εμάς, απολαμβάνοντας την κάθε στιγμή, με τα θετικά συναισθήματα να διατηρούνται αμείωτα με το πέρασμα της κάθε εβδομάδας, αναγνωρίζοντας και την αξία της προσμονής και της υπομονής! Ευχαριστούμε θερμά την κ. Όλγα Πηλείδου για την ωραία ευκαιρία που μας έδωσε!