Οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄τάξης κατά τη διαδικασία της μουσικής συμμετοχικής δράσης το διάστημα Γενάρη-Μάρτη 2023, που επικεντρώθηκε στο έργο του Γιάννη Σκαρίμπα, επιδίδονται σε μια επαναλαμβανόμενη πράξη κιναισθητικής, πνευματικής και καλλιτεχνικής ανάπτυξης και πρόκλησης. Βάση της Πραξιακής Μουσικής Εκπαίδευσης, οι μαθητές/τριες βρίσκονται στο επίκεντρο (musical doers) δημιουργοί και ακροατές, επιδίδονται σε κάτι μουσικά δημιουργικό (musical doing), μια νέα σύνθεση (something done) που συνδέεται με τα κοινωνικά, πολιτιστικά, καλλιτεχνικά, ιστορικά, ηθικά, πολιτικά πλαίσια (the contexts).
Η ανάπτυξη ρυθμικών μοτίβων, ρυθμικής σημειογραφίας και θεωρίας οδήγησαν στην βαθύτερη κατανόηση και στην εξοικείωση με τις δεξιότητες της σύνθεσης, διασκευής και κατανομής των στίχων στο μέτρο του ρυθμού. Το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα οικοδομείται στα βήματα: θεωρητική ρυθμολογία, πρακτική ρυθμολογία (ομάδες κρουστών), στοχασμός και επιλογή στίχων Σκαρίμπα, τοποθέτηση αρμονίας (από τον εκπαιδευτικό), αυτοσχεδιαστική τοποθέτηση στίχων στον ρυθμό, μελωδική ανάπτυξη πάνω στο αρμονικό πρότυπο, μέσα από την μελωδική καθοδήγηση του εκπαιδευτικού. Η μελωδία κινείται στα πλαίσια των πενταχόρδων, μεταξύ πρώτης και πέμπτης βαθμίδας. Ο αρμονικός κύκλος και η μελωδική ανάπτυξη είναι πρωτότυπη σύνθεση του εκπαιδευτικού τους Γεώργιου Τσόγκα,Μουσικής Επιστήμης ΠΕ 79.01.