“Το καλάθι του πικ-νικ”
1ο Εργαστήριο:
Καταγραφή των φθινοπωρινών φρούτων που γνωρίζουμε
Παρακολούθηση βίντεο: Τα δώρα της φύσης
Καταγραφή: Καταγράφουμε καθημερινά τα φρούτα που καταναλώνουν τα παιδιά στο σχολείο και στο τέλος βρίσκουμε τον νικητή
Παιχνίδι μνήμης (memo) με τα φρούτα
Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω το αγαπημένο μου φθινοπωρινό φρούτο
Λαχανικά-Καταγράφουν στο σπίτι την κατανάλωση λαχανικών
Παιχνίδι ομαδοποίησης φρούτων και λαχανικών
Φύλλο εργασίας: Διαχωρισμός φρούτων και λαχανικών
Τραγούδι: “Η αγκινάρα και το καρότο”, Γιάννης Ζουγανέλης
Φύλλο εργασίας: Προσθέτω στη χορτόσουπα τα λαχανικά που επιθυμώ
Απονομή βραβείων
2ο Εργαστήριο:
“Ο παππούς Ροδαλός και η μυστική συνταγή”
Φύλλο εργασίας: Κόβω και κολλάω τις τροφές στη σωστή στήλη (υγιεινά-ανθυγιεινά)
Υγιεινά-Ανθυγιεινά τρόφιμα
Παιχνίδι εμπέδωσης στην αυλή: Σκυταλοδρομία υγιεινών-ανθυγιεινών τροφών
Κατασκευή φρούτων και λαχανικών σε γλωσσοπίεστρα
3ο Εργαστήριο:
Ανάγνωση παραμυθιού, “Η κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική”, της Λητώ Τσακίρη-Παπαθανασίου
Παιχνίδι: Οι τροφές το έσκασαν από το παντοπωλείο
Ομάδες τροφών: οι τροφές που ανακαλύψαμε τις βάλαμε σε σπιτάκια
Η πυραμίδα της διατροφής
Πάζλ: συνθέτω το παζλ της διατροφής
4ο Εργαστήριο:
Παρακολούθηση βίντεο: Ο πίκου πίκου και τα γεύματα
Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω ένα υγιεινό πρωινό
Φύλλο εργασίας: Αντιστοιχίζω τις τροφές με το διάστημα της μέρας
Τραγούδι: Ο μάγειρας
5ο εργαστήριο:
Το μισό
Φύλλο εργασίας: Συμμετρία-Ζωγραφίζω το υπόλοιπο μισό
Φύλλο εργασίας: Βρίσκω τα μισά
Τυπώματα φρούτων
Χαρούμενες φατσούλες: Με φρέσκα λαχανικά δημιουργήσαμε φατσούλες
Κουκλοθέατρο με τα φρούτα και τα λαχανικά από γλωσσοπίεστρα
******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
“Τα δικαιώματα του παιδιού”
1ο Εργαστήριο: Η Ειρήνη
Παρακολούθηση βίντεο για την Ειρήνη
Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζουμε μία σκηνή από την ιστορία που παρακολουθήσαμε
Αναδιήγηση ιστορίας: Με τη βοήθεια των εικόνων και βάζοντάς τες σε χρονολογική σειρά, αναδιηγούμαστε την ιστορία
2ο Εργαστήριο: Συναισθήματα
Μιμούμαστε με κινήσεις του προσώπου και του σώματος τα συναισθήματα
Προβάλλουμε την ιστορία της Ειρήνης χωρίς ήχο και τα παιδιά αναγνωρίζουν τα συναισθήματα της ταινίας
Κάρτες συναισθημάτων: Τοποθετούμε κάρτες συναισθημάτων και τα παιδιά τοποθετούν το όνομά τους στο συναίσθημα που τους εκφράζει
3ο Εργαστήριο: Εκφράζω τους φόβους μου
Συζήτηση για τους πιθανούς λόγους φυγής της Ειρήνης, στο βίντεο, και παρότρυνση να μιλήσουν για τους δικούς τους φόβους
Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω τους φόβους μου
Ομαδική εργασία: Ύστερα από συζήτηση για την καταπολέμηση των φόβων μας, δημιουργούμε την “Φαγομηχανή του Φόβου”
4ο Εργαστήριο: Βασικές ανάγκες των παιδιών
Βασικά δικαιώματα: Μέσα από το βίντεο της Ειρήνης τα παιδιά ανακαλύπτουν 4 βασικά δικαιώματα
Συζήτηση για τη διαφορά των δικαιωμάτων και των επιθυμιών
Ομαδική εργασία: Βασικές ανάγκες – Επιθυμίες
Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω μία Βασική ανάγκη μου και μία Επιθυμία μου
Φύλλο εργασίας: Τα δικαιώματα των παιδιών
5ο Εργαστήριο: Τα δικαιώματα των παιδιών
Φύλλο εργασίας: Προστατεύω τα δικαιώματά μου!
Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα, της Malala Yousafzai
Φύλλο εργασίας: Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα
Φύλλα εργασίας: Τα παιδιά εκφράζουν τις σκέψεις τους για το δικαίωμα των παιδιών στη στέγη, στην εκπαίδευση και στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
Φύλλο εργασίας: Όλα τα παιδιά της γης γελάνε στην ίδια γλώσσα!
************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
“Ανακύκλωση”
1ο Εργαστήριο: Τί γίνεται με τα άχρηστα;
Συζήτηση: Τι γίνεται με τα άχρηστα αντικείμενα;
Φύλλο εργασίας: Τα παιδιά αποτυπώνουν σε χαρτί τις απόψεις τους για τα άχρηστα αντικείμενα
Παρουσίαση: Παρουσιάζουν στην τάξη τις ζωγραφιές τους και ακολουθεί συζήτηση
Δυσάρεστη μυρωδιά: Τα παιδιά φαντάζονται ότι από κάπου έρχεται μία δυσάρεστη μυρωδιά…αναπαριστούν τα συναισθήματα με το πρόσωπο και το σώμα τους…
Φύλλο εργασίας: Από που προέρχεται αυτή η δυσάρεστη μυρωδιά;
Ιδεοθύελλα: Συζήτηση στην ομάδα και δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με ιδεοθύελλα
2ο Εργαστήριο: Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας…
Παραμύθι: Διήγηση παραμυθιού “Το Βρωμοχώρι”, της Σοφίας Ζαραμπούκα
Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω το Βρωμοχώρι και το Καθαροχώρι όπως το φαντάζομαι
Περίπατος: Οργανώνεται ένας περίπατος γύρω από το σχολείο για να παρατηρήσουν και να καταγράψουν τα παιδιά τον περιβάλλοντα χώρο
Φύλλο εργασίας: Αποτυπώνουν τη διαδρομή και όσα συνάντησαν στον περίπατο
Φύλλο εργασίας: Βρίσκω τη λύση στον λαβύρινθο
3ο Εργαστήριο: Τι κάνουμε με τα σκουπίδια;
Καταγραφή: Οι μαθητές καταγράφουν τα απορρίμματα της τάξης και τους τρόπους διαχείρισής τους
Αφίσα: Κατατάσουν τα απορρίματά τους σε ανακυκλώσιμα και μη
Ομαδικό παιχνίδι: Κατατάσσουν τα απορρίματά τους σε κατηγορίες
Βίντεο: Παρακολουθούν βίντεο για την ανακύκλωση
Τα παιδιά φέρνουν από το σπίτι τους διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά
4ο Εργαστήριο: Ας δώσουμε εξηγήσεις και σε προβλήματα λύσεις
Βίντεο: Παρακολουθούμε βίντεο για τα σημαντικότερα προβλήματα διαχείρισης απορριμάτων που δημιουργεί η ανθρώπινη συμπεριφορά
Μαθαίνουμε το τραγούδι της Ανακύκλωσης και το τραγουδάμε με μουσικά όργανα
Φύλλο εργασίας: Συνθέτουμε τη λέξη ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Βίντεο: Τα όνειρα των σκουπιδιών
Φύλλο εργασίας: Το όνειρο του σκουπιδιού
5ο Εργαστήριο: Θεατρικό
Επίσκεψη: Τα παιδιά μεταβαίνουν στον μπλε κάδο ανακύκλωσης και πετούν τα ανακυκλώσιμα σκουπίδια του σχολείου μας
Συζητάμε με τον υπεύθυνο συλλογής μπαταριών τα προβλήματα και τη σημασία της ανακύκλωσης
Φύλλο εργασίας: Υλικά που ανακυκλώνονται
Ομαδική εργασία: Ανακύκλωση
Ομαδική εργασία: Η κυρία Ανακύκλωση
Κατασκευές: Κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά