ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

“Κάποια παιδιά δυσκολεύονται να διαχειριστούν τις προκλήσεις της συναναστροφής με τους/τις συνομήλικους/-ες. Αυτό μπορεί να συμβαίνει ίσως γιατί δεν έχουν εξοικειωθεί με το να μοιράζονται τα πράγματά τους ή δεν αποδέχονται εύκολα το γεγονός ότι δεν γίνεται να βρίσκονται πάντα στην ίδια ομάδα, ούτε να παίζουν συνέχεια με τα ίδια παιδιά. Η κατάλληλη προετοιμασία σε σχέση με τις κοινωνικές προκλήσεις στο νέο περιβάλλον αποτελεί σημαντική παράμετρο για την ομαλή μετάβαση των παιδιών και των οικογενειών”.

ΙΕΠ, Μεταβάσεις και ζητήματα ετοιμότητας στο νηπιαγωγείο, Προγράμματα Σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης-Οδηγός Εκπαιδευτικού, Αθήνα 2022, σελ. 53

Απώτερος στόχος ουσιαστικά  είναι να εκπαιδευτούν οι μαθητές και να αποκτήσουν δεξιότητες ζωής και προς αυτόν το σκοπό σχεδιάζονται δράσεις όπως :

“Οι κανόνες της τάξης μας”

Μια συμφωνία  ουσιαστικά  που  ορίζονται οι κανόνες λειτουργίας της τάξης, όπως προκύπτουν στην ολομέλεια της τάξης   και από τις δύο μεριές (εκπαιδευτικό/μαθητές). Οι κανόνες καταγράφονται με τη βοήθεια της/του  εκπαιδευτικού και αποτυπώνονται ως ζωγραφιά από τους μαθητές. Η συμφωνία αναρτάται σε εμφανές σημείο της τάξης ώστε κατά τη διάρκεια της χρονιάς να καταφεύγουμε εκεί  προκειμένου να διευθετούνται «αποκλίνουσες» (από αυτό που είχαμε αρχικά συναποφασίσει) συμπεριφορές.

“Η επιθετικότητα και η παραβίαση των κανόνων, αποτελούν παράγοντες που παρεμβαίνουν στη διαδικασία της μετάβασης, επηρεάζοντας ταυτόχρονα τη συνεργασία και την προσαρμογή των παιδιών στο δομημένο περιβάλλον του σχολείου”.

ΙΕΠ, Ομαλή Μετάβαση και Ζητήματα ετοιμότητας του συστήματος, Προγράμματα Σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης-Οδηγός Εκπαιδευτικού, Αθήνα 2022, σελ. 58

kanones taxhs

“Το κουτί των παραπόνων”

Τα παιδιά γράφουν – ζωγραφίζουν σε ένα χαρτί το παράπονο που έχουν μέσα στη μέρα και το βάζουν στο κουτί.Στο τέλος της εβδομάδας ανοίγουμε το κουτί και συζητάμε στην ολομέλεια τα παράπονά μας και πως μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε!

koyti paraponvn

 

“Ατομικά και Ομαδικά Παιχνίδια, Παιχνίδια Ρόλων, Παιχνίδια Εμπιστοσύνης, Παιχνίδια Συνεργασίας”

Την Ημέρα του Αθλητισμού ασχοληθήκαμε με τα ατομικά και ομαδικά αθλήματα. Εντοπίσαμε τις διαφορές. Παίξαμε με αυτά (Πινγκ Πονγκ, Σκυταλοδρομίες). Περισσότερα εδώ: https://blogs.sch.gr/11nipalex/2025/10/12/panellinia-imera-scholikoy-athlitismoy-eyropaiki-imera-athlitismoy/

Την Εβδομάδα Κώδικα παίξαμε παιχνίδια συνεργασίας στην τάξη και την αυλή με θέμα την 28η Οκτωβρίου. Περισσότερα εδώ: https://blogs.sch.gr/11nipalex/2025/10/19/evdomada-kodika-eu-code-week/

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *