Συμμετοχή στον διαγωνισμό «Σκέφτομαι πέρα από το πιάτο μου»
Η κα Πιζάνια, αξιοποιώντας τη γνώση που απέκτησαν οι μαθητές/τριες του Α1 τμήματος μέσω του προγράμματος για την υγεία και ευημερία μέσω της διατροφής, συντόνισε τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό «Σκέφτομαι πέρα από το πιάτο μου», τον οποίο διοργάνωσε η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού με την υποστήριξη της ΕΛΑΪΣ-Unilever. Οι μαθητές/τριες διερεύνησαν τη σχέση της διατροφής με τη βιωσιμότητα και το περιβάλλον και πρότειναν δημιουργικές και εφαρμόσιμες λύσεις για έναν οικολογικότερο τρόπο ζωής. Η συμμετοχή τους υλοποιήθηκε μέσα από ένα πρωτότυπο βίντεο με τίτλο «Τα βότανα της ελληνικής γης», το οποίο αξιοποίησε σύγχρονα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (AI).
https://1drv.ms/v/c/b771dd2d2c9f2b2e/Edi2NO40FURJsoNFjC_hyVQBFAyugCFoPsn2EBWqYTXKMg?e=RgASHv
«Πρόγραμμα για την ενίσχυση της καλής υγείας και της ευημερίας μέσω της διατροφής»
Η φιλόλογός μας, κα Γεωργία Πιζάνια, σε συνεργασία με τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής, κο Ευστάθιο Αγιασωτέλη συντόνισαν «Το πρόγραμμα για την ενίσχυση της καλής υγείας και της ευημερίας μέσω της διατροφής». Η κα Πιζάνια συνέδεσε το πρόγραμμμα με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Α’ Γυμνασίου (Ενότητα 4_Φροντίζω τη Διατροφή μου). Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες του τμήματος Α1 ήρθαν σε επαφή με πληθώρα κειμένων σχετικών με το θέμα της υγιεινής διατροφής, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας και δημιούργησαν ένα εβδομαδιαίο πλάνο υγιεινής διατροφής και έναν πίνακα κακών διατροφικών συνηθειών και τρόπων βελτίωσής τους. Ο κος Αγιασωτέλης συνέδεσε το πρόγραμμα με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, χορηγώντας στα παιδιά ερωτηματολόγια για την ισορροπημένη δίαιτα και τη φυσική άσκηση προς συμπλήρωση, ενώ στη συνέχεια οι μαθητές/τριες εξήγαγαν τα συμπεράσματά τους σε διαγράμματα με τη χρήση Excel.
Βράβευση του Καλύτερου Κόμικ από το Διαγωνισμό «Μετασχηματισμού Διδαγμένων Λογοτεχνικών Κειμένων σε Κόμικς»
Μαθητές/τριες του Α1 τμήματος στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με την καθοδήγηση της φιλολόγου τους, κας Γεωργίας Πιζάνια, μετασχημάτισαν διδαγμένα λογοτεχνικά κείμενα σε ψηφιακά κόμικς, δημιουργώντας χαρακτήρες και περιβάλλοντα με βάση την ανάλυση του κειμένου που είχε προηγηθεί. Η δράση ενίσχυσε τη συνεργασία και την κατανόηση, ενώ θα ολοκληρώθηκε με διαγωνισμό επιλογής του καλύτερου κόμικ από τους ίδιους τους μαθητές στις 26/5/2025.
Μαθαίνοντας αλλιώς…
Α΄ΤΑΞΗ
ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΤΦΡ ( ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ)
1.ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΩΡΑΣ
-ΜΙΑ ΑΛΛΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Η συγκεκριμένη πρακτική αποδείχτηκε αποτελεσματική ειδικά στα παιδάκια της Α΄ τάξης που με το καλωσόρισμα ξαφνιάζονται με το γεγονός, ότι σε κάθε μάθημα έχουν και έναν διαφορετικό καθηγητή. Προκειμένου να βοηθηθούν σε αυτήν την αρχική αντικειμενική δυσκολία των διαφορετικών ειδικοτήτων, δοκίμασα να «πατήσω» στα δεδομένα του προηγούμενου μαθήματος ,δηλαδή στον γραμμένο πίνακα . Επιλέγοντας τα σημεία και αναπτύσσοντας τα σε σχέση με το περιεχόμενο τού δικού μου μαθήματος γινόταν αντιληπτό ότι όλα τα μαθήματα έχουν μια εσωτερική νοηματική συνάφεια και συνδιαλέγονται, ώστε να οικοδομηθεί η γνώση πολυμερώς και πολυτρόπως αποσκοπώντας έτσι στην ολόπλευρη καλλιέργεια της προσωπικότητας του μαθητή.
Το όφελος αποδείχτηκε πολλαπλό, διότι με την αξιοποίηση του γραμμένου πίνακα: α) εμπεδώνουν καλύτερα το μάθημα, μαθαίνουν να εμβαθύνουν και να σκέπτονται συνδυαστικά και ολιστικά β) να σέβονται, να προσέχουν και να μη σβήνουν εύκολα ό,τι έχει διδάξει ο προηγούμενος καθηγητής γ)να εκτιμούν τη δική μας ικανότητα, ετοιμότητα και επάρκεια διαχείρισης ενός κατά τα άλλα άσχετου υλικού…
2. ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΣΎΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η σύνδεση βασίστηκε στο σκεπτικό ότι ο μαθητής πρέπει να αποκτήσει κεραίες ανάγνωσης και ερμηνείας του σύγχρονου κόσμου με εργαλείο το μάθημα ώστε: α) να αντιληφθεί την διαχρονική και ανεκτίμητη παιδευτική του αξία και β) να διαπιστώσει ότι τον αφορά προσωπικά ώστε να τον ενδιαφέρει να ασχοληθεί.
Και η δεύτερη αυτή σύνδεση έγινε με επιτυχία και πιστοποιείται από τις εξαιρετικές εργασίες των μαθητών.( Με μία από αυτές, εικαστική δημιουργία της μαθήτριας, Φωτεινής Καϊτιαλίδη, πραγματοποιήθηκε και συμμετοχή σε διαγωνισμό με θέμα: «Αγαπώ την οικογένεια»).
Β΄ΤΑΞΗ
ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΙΣΤΟΡΙΑ
ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ- ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΕΝΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ
Ø Η διδασκαλία του μαθήματος συνδέθηκε με το μάθημα της Λογοτεχνίας με εργαλείο κυρίως το εφηβικό μυθιστόρημα με τον τίτλο: « Συρία» του συγγραφέα, Στέφανου Γανωτή. Η υποστήριξη του μαθήματος από το συγκεκριμένο λογοτεχνικό βιβλίο έγινε , για να επιτευχθεί η συναισθηματική εμπλοκή και να κινητοποιηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών, οι οποίοι ήδη από την παρουσίαση του βιβλίου που έγινε από τον ίδιο τον συγγραφέα στο σχολείο, κατάλαβαν ότι τους αφορά το θέμα και εντυπωσιάστηκαν.
Το όλο εγχείρημα υλοποιήθηκε στα πλαίσια του φετινού προγράμματος υγείας με τίτλο: «Φιλο-τεχνώντας τη ζωή με τα μάτια της καρδιάς» πού έχει να κάνει με τη διαχείρισή τραυματικών εμπειριών του παρελθόντος αλλά και του παρόντος, και την υπέρβασή τους με όχημα τον λόγο και την Τέχνη.
Στα πλαίσια του ιδίου προγράμματος πραγματοποιήθηκε πρωτότυπη θεατρική παράσταση στο θέατρο Πολιτών στο Περιστέρι στις 9 Μαρτίου 2025, υπό την Αιγίδα και στήριξη του ΥΠΠΟ με αφορμή τα 50 χρόνια από την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο και με την συνεργασία των κάτωθι σχολείων και φορέων:
· Γυμνάσιο Κρυονερίου ( Υπεύθυνος: Στέφανος Γανωτής, ΠΕ 05)
· Ειδικό Λύκειο Ιλίου (Υπεύθυνη: Κρίνα Αναγνωστοπούλου, ΠΕΟ2)
· 2ο ΕΠΑΛ Ν. Φιλαδέλφειας (Υπεύθυνη: Βάσια Πουλοπούλου, ΠΕ 08)
· 11ο Γυμνάσιο Αχαρνών (Υπεύθυνη: Μαρία Υδραίου, ΠΕ02)
· Συμπεριληπτική-παιδαγωγική ομάδα ‘’Οι Ονειροδίαιτοι’’
· Σχολή χορού «Τετράγωνο» (δασκάλα σύγχρονου χορού κ. Ιωάννα Ζυμαρίτη)
· Oι καλλιτέχνες: Κ. Τζαφέρης, Σ.Ευαγγελίδης.
Οι παιδαγωγικοί στόχοι που επιτεύχθηκαν είναι:
· Καλλιέργεια πολλαπλών τύπων νοημοσύνης
· Αφύπνιση κριτικής σκέψης
· Εσωτερική κινητοποίηση
· προσωπική ανάπτυξη και ενδυνάμωση
· γλωσσική ανάπτυξη, έκφραση και επικοινωνία
· μέσα από την ψυχοπαιδαγωγική της Τέχνης, ενίσχυση της αυτο-εικόνας και αυτοπεποίθησης.
· Προώθηση της ομαδικότητας και ενίσχυση του πνεύματος συνεργασίας
Γ΄ΤΑΞΗ
ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στα πλαίσια του προγράμματος που προαναφέρθηκε πραγματοποιήθηκε συμμετοχή του σχολείου στον 12ο Μαθητικό διαγωνισμό Ποίησης, « Ομήρου Νέκυια» των Εκπαιδευτηρίων Παναγία Προυσιώτισσα με ποίημα της μαθήτριας, Αλεξίου Ιωάννας της ομάδας του προγράμματος και θέμα το τραύμα των Τεμπών. Η μαθήτρια ελεύθερα επέλεξε το θέμα εμπνεόμενη από το γεγονός ότι στο μάθημα σταθερά γινόταν η σύνδεση με «καυτά» κοινωνικά θέματα της επικαιρότητας. Το ποίημα διακρίθηκε ανάμεσα σε 197 συμμετοχές κατατασσόμενο στην 11η θέση , με βαθμό 16 και απέχοντας μόλις 0,2 μονάδες από εκείνο της 3ης θέσης. Το γεγονός αυτής της επιτυχίας ενίσχυσε την ψυχολογία της συγκεκριμένης μαθήτριας-ποιήτριας, ανέδειξε την σημασία της ποίησης και κατέδειξε σε όλο το τμήμα ότι το μάθημα δεν περιορίζεται στους τέσσερις τοίχους της τάξης αλλά συνδέεται με τον παλμό της ζωής και ασχολείται κατεξοχήν με τον άνθρωπο και τα προβλήματά του.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
ΥΔΡΑΙΟΥ ΜΑΡΙΑ, φιλόλογος
” Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι”
Με την ολοκλήρωση των δράσεων του προγράμματος ” Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι”, οι μαθητές του σχολείου μας δημιούργησαν το δικό τους εκπαιδευτικό ψηφιακό υλικό που αποτυπώνει συμπυκνώνοντας τις γνώσεις που αποκόμισαν από την εμπειρία αυτή. Έχει την μορφή ψηφιακού κουίζ γιατί μας αρέσει να μαθαίνουμε….παίζοντας!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdl0O2y3kFvPqudBFHELxPd5Gs1FZ59qRZlyCePpIKLUVyQAw/viewform
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfFUfcnBvwF13faLT5LGja2NEUQe1uZJCitldGYl4omocKtlw/viewform
Σχέδιο Δράσης: «Συνεργατική μάθηση με εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών”.
Στο πλαίσιο του Άξονα 1 (Διδαδκαλία, μάθηση και αξιολόγηση), με τίτλο
Σχεδίου Δράσης: «Συνεργατική μάθηση με εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών
πρακτικών” για την εσωτερική αξιολόγηση σχολικής μονάδας»,
πραγματοποιήθηκε η δράση για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας με τίτλο
«Γνωρίζοντας και κατανοώντας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας» όπου οι
μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου του σχολείου μας επισκέφθηκαν το
Αιολικό Πάρκο Μαλεσίνας. Η δράση, οργανωμένη από τον εκπαιδευτικό κ.
Φίλιππο Λούη, προσέφερε στους μαθητές τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά
τις ανεμογεννήτριες και να κατανοήσουν τον ρόλο της αιολικής ενέργειας στη
βιώσιμη ανάπτυξη, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και άμεση επαφή με
ειδικούς του χώρου.
Η εκπαιδευτική αυτή εμπειρία συνέβαλε ουσιαστικά στην ανάπτυξη οικολογικής
συνείδησης και στην ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας των μαθητών. Η
συμμετοχή, η συνεργασία και η κριτική σκέψη καλλιεργήθηκαν σε ένα
περιβάλλον μάθησης πέρα από τα στενά όρια της τάξης, με τη χρήση πλούσιου
εποπτικού υλικού και τη στήριξη των εκπαιδευτικών. Η επιτυχία της δράσης
και η θετική ανταπόκριση όλων των εμπλεκομένων αποτελούν κίνητρο για
παρόμοιες δράσεις στο μέλλον και τη διεύρυνση συνεργασιών με άλλα σχολεία.
Δράση Διαμεσολάβησης
Κύριος σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες και στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων, έτσι ώστε να είναι σε θέση να επιλέξουν τον καλύτερο τρόπο ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον.
Φέτος κάναμε το πρώτο σημαντικό βήμα: εκπαιδεύσαμε τους μαθητές μας στη σχολική διαμεσολάβηση και ξεκινήσαμε την εφαρμογή της, κάναμε δειλά κάποιες διαμεσολαβήσεις.

































