Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Το σχολείο μας πραγματοποίησε και φέτος δραστηριότητες κατάλληλες για την προσχολική ηλικία, με έμφαση στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της καλοσύνης , της ευγένειας και της θετικής σκέψης. Τα παιδιά κάθισαν γύρω από έναν κύκλο και κάθε παιδί σκέφτηκε και εξέφρασε μια “καλή κουβέντα” για κάποιο άλλο παιδί και αυτό με τη σειρά του για κάποιο άλλο παιδί κ.ο.κ. Όλα τα θετικά λόγια καταγράφηκαν σε μικρά χαρτάκια και τοποθετήθηκαν στη μέση του κύκλου


Στη συνέχεια γίναμε όλοι κομμάτια ενός μεγάλου παζλ και σχηματίσαμε μια καρδιά, διαπιστώνοντας ότι αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν


Τα νήπια μέσα από την ανάγνωση της ιστορίας «Η Μόνα σε καινούριο σχολείο» γνώρισαν τη Μόνα, μια μικρή χελώνα που μετακόμισε στο δάσος κι από τις πρώτες μέρες στο νέο της σχολείο είχε ν΄ αντιμετωπίσει πρωτόγνωρες γι΄ αυτήν δυσκολίες από κάποιους συμμαθητές της.

Η ιστορία αυτή έδωσε τη δυνατότητα να διερευνηθούν υπάρχουσες γνώσεις των νηπίων για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και προέτρεψε τα νήπια να μιλήσουν γι΄ αυτό.
Τα νήπια ανακάλυψαν στο «Κουτί των συναισθημάτων» της τάξης κάρτες, με εικόνες διαφόρων μορφών σχολικού εκφοβισμού και τις περιεργάστηκαν. Στην ολομέλεια της τάξης είδαν προσεκτικά τις εικόνες και μέσα από τη ρουτίνα σκέψης «Βλέπω – σκέφτομαι – αναρωτιέμαι», τις παρατήρησαν, τις ερμήνευσαν με βάση τις δικές τους εμπειρίες και προβληματίστηκαν αναφορικά με το τι είναι σχολικός εκφοβισμός, ποιες είναι οι μορφές του, τα προβλήματα και τα συναισθήματα που δημιουργεί.

Τα νήπια χωρίστηκαν σε ζευγάρια, επέλεξαν κάθε ζευγάρι μία κάρτα κι έπαιξαν ένα επιδαπέδιο παιχνίδι ταξινόμησης των εικόνων σε αυτές που τα κάνουν χαρούμενους ή λυπημένους.

Σε μικρές ομάδες 4-5 ατόμων κλήθηκαν να σκεφτούν τι θα έκαναν αν βρισκόταν στη θέση της Μόνας ή ενός παιδιού που εκφοβίζεται στο σχολείο, παρουσίασαν τις ιδέες τους στην ολομέλεια της τάξης και αποφάσισαν να στείλουν το δικό τους μήνυμα με τη δημιουργία μιας αφίσας.
Μέσα από την εφαρμογή δημιουργίας εικόνων Τεχνητής Νοημοσύνης https://www.bing.com/images/create?FORM=IRPGEN και με την υποστήριξη της νηπιαγωγού τα νήπια δημιούργησαν τα δικά τους prompt (προτροπές) και επέλεξαν με ψηφοφορία ποια εικόνα θα βάλουν στην αφίσα τους από τις προτεινόμενες.

Έφτιαξαν την αφίσα με τα δικά τους μηνύματα.

Μπορείτε να δείτε το παιχνίδι εδώ:
https://learningapps.org/watch?v=pmceozmak24