Επιτέλους Φθινόπωρο!

To Φθινόπωρο μπήκε για τα καλά και το παρατηρήσαμε από τα κιτρινισμένα φύλλα που έπεσαν στην αυλή του σχολείου μας αλλά και από τα πρωτοβρόχια που απολαύσαμε πίσω από τα ανοιχτά παράθυρα τις τάξης μας!

Μυρίσαμε τη βροχή και απολαύσαμε τη μουσική της!!!

Φτιάξαμε το γαϊτανάκι του φθινοπώρου και χορέψαμε στους ρυθμούς του

Συζητήσαμε και εκφράσαμε τις “φθινοπωρινές προτιμήσεις” μας απαντώντας σε διάφορες ερωτήσεις

kartes-anaptiksi-proforikou-logou

και περιγράφοντας σχετικό φωτογραφικό υλικό

kartes-eikones-fthinopwro

Φτιάξαμε φθινοπωρινά mobile για να στολίσουμε την τάξη μας

“Βουτήξαμε” τις γαλότσες μας στους νερόλακκους

και σχεδιάσαμε φθινοπωρινά δέντρα με μια μοναδική τεχνική που μας άρεσε πολύ!

ιδέα και πατρόν από το http://krokotak.com/2020/09/fall-trees-2/

Η μεγαλύτερη φθινοπωρινή έκπληξη ήταν οι υπέροχοι φθινοπωρινοί καρποί! Τους παρατηρήσαμε, τους αγγίξαμε, τους μυρίσαμε και φυσικά τους γευτήκαμε!

 

 

Οι τέσσερις εποχές

Παρατηρώντας τις αλλαγές στη φύση και πριν μιλήσουμε αναλυτικά για το φθινόπωρο, αποφασίσαμε να ρίξουμε μια ματιά στις εποχές!

Είδαμε αρχικά την πολύ ωραία ιστορία

Παρατηρήσαμε τις αλλαγές που συνέβησαν στο δέντρο της ιστορίας και φτιάξαμε το δικό μας “Δέντρο των Εποχών”

Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι για τις τέσσερις εποχές

Είδαμε και συζητήσαμε τις αλλαγές που συμβαίνουν κάθε εποχή στη φύση, τα ζώα και τους ανθρώπους

epoptiko-yliko-epoxes

μελετήσαμε και περιγράψαμε πίνακες ζωγραφικής  και μαντέψαμε σε ποια εποχή ανήκει ο κάθε ένας

 

 

και τέλος φτιάξαμε τον τροχό των τεσσάρων εποχών!

Την ιδέα και το πατρόν για τον τροχό πήραμε από το:

http://mikapanteleon.blogspot.com/2013/03/blog-post.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Με δόξα τιμήθηκαν και εφέτος στο σχολείο μας οι ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία μας. Αφού προηγήθηκε κουβέντα για την έννοια του πολέμου και τις συνέπειες του, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως δυστυχώς εκείνη την περίοδο οι Έλληνες δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι άλλο παρά να αμυνθούν προκειμένου να μη χάσουν το “σπίτι” τους, την ΕΛΛΑΔΑ.

Παραλληλίσαμε τον εχθρό ως έναν άγριο γίγαντα και την Ελλάδα ως έναν μικροσκοπικό αλλά δυναμικό νάνο, παρακολουθώντας το περιεκτικότατο video

Είδαμε φωτογραφικό υλικό της εποχής και συζητήσαμε. Από την κουβέντα, προέκυψε η ιδέα να φτιάξουμε ένα δέμα και να το στείλουμε “στον φαντάρο του ’40”. Βάλαμε μέσα φάρμακα, γάζες, νερό, ξηρή τροφή, ζεστές κάλτσες και φανέλες. Τέλος, του γράψαμε και ένα γράμμα συμπαράστασης.

Αφού μάθαμε να τραγουδάμε υπερήφανα τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας, φτιάξαμε τα δικά μας φανταράκια (ιδέα και πατρόν από https://e-children.blogspot.com/2016/10/28.html )

Την ημέρα της γιορτής φορέσαμε τα γαλανόλευκα μας, παρελάσαμε και τραγουδήσαμε κουνώντας το περιστέρι της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ που φτιάξαμε με το τύπωμα της παλάμης μας!

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΡΤΑ COVID-19 ΜΕΣΩ edupass.gov.gr

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,

από τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021 τίθεται σε λειτουργία για τις δημόσιες σχολικές μονάδες η πλατφόρμα

https://edupass.gov.gr/

Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων:

https://www.minedu.gov.gr/news/50530-26-10-21-i-leitourgia-tou-edupass-gov-gr-epekteinetai-stis-sxolikes-monades-tis-dimosias-protovathmias-defterovathmias-ekpaidefsis-kai-eidikis-agogis

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα βήματα για τη δήλωση του αποτελέσματος του self test στην πλατφόρμα

https://edupass.gov.gr/

Πληροφορίες για το Νηπιαγωγείο μας:

Περιφέρεια: ΑΤΤΙΚΗΣ

Περιφερειακή Ενότητα: ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ

Δήμος: ΑΘΗΝΑΙΩΝ

Κατηγορία: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Τύπος: ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Σχολείο: 101ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Ο έλεγχος του ΕDUPASS θα γίνεται κάθε Τρίτη και Παρασκευή.

Το αποτέλεσμα θα πρέπει να δηλώνεται ένα 24ωρο πριν την ημέρα του ελέγχου.

 

13 Οκτωβρίου: Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Επιπτώσεων από Φυσικές Καταστροφές

Με αφορμή την έντονη σεισμική δραστηριότητα των τελευταίων ημερών στη χώρα μας, αλλά και την 13η Οκτωβρίου που έχει οριστεί ως Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Επιπτώσεων από Φυσικές καταστροφές, μιλήσαμε για το σεισμό και τις επιπτώσεις του στη φύση, στον άνθρωπο και στα δημιουργήματα του. Παρακολουθήσαμε σχετικά video στο διαδίκτυο και παρατηρήσαμε φωτογραφίες που μετέπειτα σχολιάσαμε.

“Πώς, γιατί, πότε γίνονται οι σεισμοί;”, “πού να πάμε για να γλιτώσουμε το σεισμό;” , “Ποιος σεισμός είναι πιο μεγάλος;”. Αυτά κι άλλα πολλά ήταν τα ερωτήματα των παιδιών τα οποία μαζί προσπαθήσαμε να απαντήσουμε.

Αρχικά παρακολουθήσαμε ένα video που εξηγεί απλά και περιεκτικά τον σεισμό

Μιλήσαμε για το σεισμογράφο, τα ρίχτερ και τα μεγέθη των σεισμών βλέποντας εικόνες και συγκρίνοντας τες

και καταλήξαμε πως ο μόνος τρόπος για να προστατευτούμε από το σεισμό είναι να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι.

Μελετήσαμε λοιπόν την αφίσα του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού & Προστασίας

 

Τραγουδήσαμε και χορέψαμε

 

 

Έπειτα προσπαθήσαμε να μάθουμε το ποίημα που θα μας βοηθήσει να θυμόμαστε τα μέτρα προστασίας σε περίπτωση σεισμού

και πραγματοποιήσαμε άσκηση ετοιμότητας

Ετοιμάσαμε το σακίδιο που θα πρέπει να έχουμε κάπου φυλαγμένο ώστε να το χρησιμοποιήσουμε σε περίπτωση σεισμού,

αφού παρακολουθήσαμε τις οδηγίες εδώ

καθώς επίσης φτιάξαμε και τα “σεισμοσπιτάκια” μας επάνω στη γη.

Την ιδέα για τα σεισμοσπιτάκια πήραμε από εδώ : https://gr.pinterest.com/pin/384705993161825097/

και για το βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης: https://gr.pinterest.com/pin/548031848402402423/

Στο τέλος βραβευτήκαμε όλοι με το “Βραβείο Συμμετοχής σε Αντισεισμική Άσκηση”

Την ιδέα και το πατρόν για το βραβείο πήραμε από εδώ:

http://pythagoreionip.blogspot.com/2014/01/blog-post_21.html

 

 

 

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός θα γίνει τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου στις 08:30.

Την Τρίτη θα γίνει προσέλευση 8:15 με 8:30 με self-test και μάσκα.

Ευχόμαστε μια δημιουργική χρονιά!

Πρόγραμμα: “Αστέρι της ευχής”, Σχ. έτος: 2020-2021

Aγαπητοί μας γονείς, γλυκά μας παιδιά!

Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την πολύτιμη στήριξή σας στο πρόγραμμα: “Αστέρι της Ευχής” που πραγματοποίησε το νηπιαγωγείο μας κατά το σχολικό έτος 2020-2021.

Με τη δωρεά σας συμμετείχατε και εσείς ώστε να πραγματοποιηθούν ευχές παιδιών που πάσχουν από σοβαρές για τη ζωή τους ασθένειες. Το πρόγραμμα Αστέρι της ευχής εδώ και 22 χρόνια αποτελεί ένα από τα βασικά προγράμματα εξεύρεσης πόρων του Οργανισμού, ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν ευχές παιδιών που έχουν στερηθεί την παιδική ανεμελιά.

Με χαρά σας παραθέτουμε το πιστοποιητικό υιοθεσίας του 101ου Νηπιαγωγείου Αθηνών!!

Πιστοποιητικό Υιοθεσίας 1058 – Κάνε μια ευχή Ελλάδος (1)

 

 

 

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: “Λαμπερά χαμόγελα”

Στο νηπιαγωγείο μας τη φετινή σχολική χρονιά (2020-2021) πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: “Λαμπερά χαμόγελα”  στην πλατφόρμα webex (σύγχρονα) και στη φυσική μας τάξη (ασύγχρονα). Η αφόρμηση δόθηκε από τους μικρούς μας μαθητές που συχνά μας ανακοίνωναν την απώλεια κάποιου δοντιού τους.

Αρχικά γνωρίσαμε την κυρία Κρυσταλλία, μία νεαρή κυρία με “κρυστάλλινα” δόντια! Μας ενημέρωσε πως οι μεγάλοι έχουν 32 δόντια (μόνιμα) ενώ τα μικρά παιδιά 20 (νεογιλά). Μας έδειξε την οδοντοστοιχία της και μας είπε ότι η κάτω και η άνω γνάθος αποτελείται από τους τομείς ή κοπτήρες (μας βοηθούν να δαγκώνουμε και να κόβουμε την τροφή μας), τους κυνόδοντες, τους προγόμφιους και τους γομφίους ή τραπεζίτες (μοιάζουν με τραπέζια) που μας βοηθούν στη μάσηση της τροφής.

Παρατηρήσαμε από τι αποτελείται ένα δόντι,

 τις κυρίες  που πονάνε…

και αντιληφθήκαμε την αιτία!..

…Μα φυσικά το άθλιο μικρόβιο ΤΕΡΗΔΟΝΑ!!!

Εμείς όμως βρήκαμε γρήγορα τη λύση!!!

Οδοντόκρεμα: “Λευκοδοντίξ” ή “Ασπροδοντίξ”, στοματικό διάλυμα: “Καθαροξίλ” , νήμα και βεβαίως οδοντόβουρτσες!

Μάθαμε τα συνθήματα:

Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε ό,τι μας εντυπωσίασε από τα παραμύθια:

“O Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Tρυποδόντη”, της Raselman Anna

“Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας”, του Ευγένιου Τριβιζά

“Το ελεφαντάκι που είχε πονόδοντο” της Αγγελικής Βαρελά. (Από το cd τα παραμύθια της Γαλάζιας  Γραμμής, Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος)

Στην ψηφιακή μας τάξη παρουσιάσαμε το κουκλοθέατρο: “H ιστορία του Πίκι-Πίκι”

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και φτιάξαμε ένα πελώριο υγιές δόντι και ένα πελώριο χαλασμένο δόντι!

Σκεφθήκαμε τους λόγους που το ένα είναι…πανάσχημο, ραγισμένο, δύσοσμο και βρώμικο και το άλλο…πανέμορφο και καθαρό!!!

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΜΑΥΡΙΣΜΑΤΟΣ

Για μαύρα δόντια κατάμαυρα,

προτιμήστε τα αναψυκτικά ,

ζαχαρώδη προϊόντα,

σοκολάτες, καραμέλες, τσίχλες

και όλα τα γλυκά!

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΑΣΠΡΙΣΜΑΤΟΣ

Μεσημέρι,βράδυ ή πρωί

τρώμε γάλα, γιαούρτι ή τυρί!

Κρέας , κοτόπουλο, λαχανικά

και βεβαίως ψάρι, φρούτα, όσπρια

και όλα τα υγιεινά!

Παίξαμε ένα παιχνίδι με φατσούλες που λεγόταν “Φροντίζω τα δόντια μου”. Όποιος κολλούσε 14 δοντάκια στη φατσούλα του κέρδιζε ένα δώρο! Όλοι τα καταφέραμε και πήραμε δώρο ένα πολύχρωμο μολύβι!

Κάποια στιγμή αναρωτηθήκαμε …  “γιατί φοράμε σιδεράκια;;;”

…και οι απαντήσεις δεν άργησαν να έρθουν!

Φτιάξαμε ένα ομαδικό βιβλίο με θέμα τα έθιμα της πατρίδας μας  όταν χάνουμε τα νεογιλά δοντάκια μας και τι συνηθίζουμε να λέμε!

Και φυσικά… δεν ξεχάσαμε τη νεράιδα των δοντιών, μια νεράιδα ευγενική και  γενναιόδωρη, γλυκιά και ήρεμη που αφήνει δώρα όπου και αν πηγαίνει! Συνήθως αφήνει κάτω από το μαξιλάρι σου ένα νόμισμα για να αποκτήσεις  δόντι γερό σαν σίδερο!…

Κλείσαμε το πρόγραμμά μας με την επίσκεψη της σχολικής νοσηλεύτριας του 106ου Δημοτικού σχολείου Αθηνών, κ. Παναγιώτα Δημητρακάκη, στον αύλειο χώρο του σχολείου μας. Μίλησε στα παιδιά για τα δόντια, τη χρησιμότητά τους, τον τρόπο που τα φροντίζουμε και τόοοσα άλλα!…

Τι λέτε τώρα μετά από όλα αυτά; Δεν είναι πολύ όμορφο να έχουμε ένα  “ΛΑΜΠΕΡΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ;;;”