ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΠΙΝΕΛΙΕΣ…

Φθινοπωρινός πίνακας

 

Η φαντασία, οι γνώσεις και τα ταλέντα μας ξεδιπλώνονται κυρίως στις ζωγραφιές…

… τις κατασκευές, χειροτεχνίες μας…

IMG 20221007 122621

 

IMG 20221026 202117

 

IMG 20221129 180217                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            IMG 20221130 142126 a

… αλλά και τις συζητήσεις μας ανάλογα με την εκάστοτε θεματική ενότητα!

Παρουσίαση φρούτων

 

 

Βιβλιοπαρουσίαση συζήτηση

IMG 20221026 144547

 

Κορίτσι που γελάει

                                                                                                                                                              (https://gr.pinterest.com/pin/38843615656066494/)

Χαρείτε μαζί μας!

 

Συντάκτρια: Θωμαΐς Γκιουλέ 

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Το καλοκαίρι πέρασε… με τόσες όμορφες αναμνήσεις και εμπειρίες…

Μια νέα όμως σχολική χρονιά ξεκινάει που υπόσχεται ακόμα πλουσιότερες! 

Το 101ο Νηπιαγωγείο Αθηνών υποδέχεται τους/τις μικρούς/ες μαθητές/τριές του με μια ανοιχτή αγκαλιά… 

hug glitter

(https://tenor.com/el/view/hug-glitter-winnie-the-pooh-heart-hugs-valentine-gif-11031367) 

Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμες οδηγίες για τις πρώτες μέρες των παιδιών σας στο Νηπιαγωγείο μας (και για τα δύο Τμήματα) και όχι μόνο!



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση χρειαστείτε, μπορείτε να έρθετε σε επικοινωνία με την Προϊσταμένη και τις Νηπιαγωγούς και των δύο Τμημάτων. 

ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΨΥΧΑ: ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!! 

 

Kindergarten

(https://pixabay.com/el/illustrations/%ce%ba%ce%ad%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%bf-%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%ae%cf%83%ce%b9%ce%b1%cf%82-%cf%86%cf%81%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%b4%ce%b1%cf%82-7355022/) 

 

Συντάκτρια: Θωμαΐς Γκιουλέ 

Καλό καλοκαίρι!!!

images 2

Μια υπέροχη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της!!!!! Μετά από δύο χρόνια εγκλεισμού, εσωστρέφιας κι απομόνωσης, επιτέλους ζήσαμε και μάθαμε ό,τι μας άξιζε!!!! Περάσαμε μια όμορφη χρονιά, με τις δυσκολίες αλλά και τις χαρές της και απολαύσαμε κάθε στιγμή!!!!

Από μέρους μας οι εκπαιδευτικοί θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας στους γονείς, οι οποίοι στάθηκαν συμπαραστάτες μας σε κάθε μας προσπάθεια. Δέχτηκαν οποιαδήποτε επιθυμία μας ώστε το έργο μας να είναι ωφέλημο τόσο για τα παιδιά μας, όσο και για εμάς τους ίδιους.

Το τέλος αυτής της σχολικής χρονιάς, μας βρήκε πλημμυρισμένους από συναισθήματα χαράς αλλά και λύπης. Χαρά για όσα ζήσαμε, για τους δεσμούς που δημιουργήσαμε και για τις ανεξήτιλες μνήμες αγάπης και ομόνοιας. Λύπης, γιατί ο αποχωρισμός δε γίνεται ποτέ συνήθεια. Αποχαιρετίσαμε τους αγαπημένους μαθητές μας, με την ευχή να ξανα ανταμώνουμε τακτικά, να βλέπουμε την πρόοδο και την  εξέληξη τους και να νιώθουμε βαθειά υπερηφάνεια, γνωρίζοντας πως κάπου μέσα σε κάθε παιδί, βρίσκεται κι ένα δικό μας, μικρό κομματάκι.

Αποχαιρετιστήκαμε μετάξύ μας οι εκπαιδευτικοί, με την ελπίδα όλες οι συνεργασίες τις ζωής μας να είναι όπως η φετινή. Γεμάτη αγάπη και αλληλοσυμπλήρωση. Ομόνοια και σεβασμό.

Η κυρία Κατερίνα, η κυρία Σταρούλα, η κυρία Λαμπρινή, η κυρία Φωτεινή , η miss Ανδριάνα, η κυρία Μαρίνα και η κυρία Ιωάννα

ήταν το σώμα του 101ου Νηπιαγωγείου Αθηνών για τη σχολική χρονιά 2021-2022.

Η Μαριάμι, ο Υέχια, ο Ερρίκος, ο Γιώργος, η Μαρία, ο Χρυσοβαλάντης, ο Κωνσταντίνος, η Βασιλική, η Σοφία, ο Αμίρ ,η Ζωή, ο Λευτέρης, ο Ισμαήλ, η Ολίβια, ο Ντέϊβιντ, ο Μπάμπης, ο Ζάϊμον, ο Μιχάλης,η Ζένια, η Άζρα, ο Νικόλας Κ., ο Κωνσταντίνος-Γρηγόρης, η Πρίνσες, ο Τζόελ, η Ελίσα, ο Νικόλας Κων., ο Ανδρέας, ο Εμάνουελ, η Ραχάφ ,ο Μάρκο, η Ηλέκτρα, η Τζάνα, η Νεφέλη, η Σοφία Ν., ο Χριστόφορος, ο Άρλο ,ο Νικόλας Σ.,

ήταν η ΨΥΧΗ, η ΕΛΠΙΔΑ και το ΜΕΛΛΟΝ του 101ου Νηπιαγωγείου Αθηνών!!!!

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!!!

Επίσκεψη στο Πάρκο των Δεινοσαύρων!!!

1655789147225

Μία εκδρομή ήταν το καλύτερο κλείσιμο της σχολικής χρονιάς!!!!! Μετά από δύο σχολικές χρονιές εγκλεισμού και τηλεκπαίδευσης, φέτος απολαύσαμε μια χρονιά γεμάτη εμπειρίες που στερηθήκαμε τις δύο προηγούμενες!!!! Από κοινού λοιπόν, εκπαιδευτικοί και μαθητές αποφασίσαμε η μία μοναδική εκδρομή που θα πηγαίναμε να ήταν σε ένα μέρος που όλοι θέλαμε να επισκευθούμε:

ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ!!!!!!!!

πληροφορίες για το πάρκο θα βρείτε εδώ: https://www.politistikoparko.com/parko-deinosavron/

Προηγουμένως βέβαια, φροντίσαμε να μοιραστούμε γνώσεις και…..εμπειρίες!!!!

επιτέλους φτάσαμε!!!!

Παιδική HELMEPA, “Η θάλασσα είναι ζωή”

7539a1b30386b8951ffea14c91e802dc XL

Στο σχολείο μας φέτος ασχοληθήκαμε συχνά και αναλυτικά με το περιβάλλον, τον πλανήτη μας και τα προβλήματα του. Αν και είναι πολύ δύσκολο για παιδιά αυτής της ηλικίας να συνειδητοποιήσουν έννοιες όπως η ρύπανση, η μόλυνση, η εξαφάνιση ειδών κ. τ. λ. τα παιδιά φάνηκε να υιοθετούν συχνά συνήθειες που διδαχθήκαμε σχετικά με τους διάφορους τρόπους που ο καθένας μας μπορεί να συμβάλλει ώστε τα πράγματα να πάνε κάπως καλύτερα για τον πλανήτη που μας κάνει τη χάρη να μας φιλοξενεί τόσες χιλιάδες χρόνια. 

Αποφασίσαμε από κοινού λοιπόν να συμμετάσχουμε στο εγκεκριμένο πρόγραμμα της παιδικής HELMEPA  η οποία φέτος είχε θέμα “Η θάλασσα είναι ζωή”

Πληροφορίες σχετικά με τη Helmepa θα βρείτε στον σύνδεσμο  https://helmepajunior.wordpress.com/

Η έγκριση του προγράμματος από το Υπουργείο Παιδείας ΕΞΕ – 154137 – 2021 – Έγκριση του αιτήματος του φορέα HELMEPA για την υλοποίηση

images

“Η HELMEPA από το 1993 προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Παιδική HELMEPA» με στόχο την ενημέρωση και δραστηριοποίηση παιδιών ηλικίας 5-12 ετών της χώρας για το θαλάσσιο περιβάλλον και το περιβάλλον γενικότερα, μέσω της εθελοντικής καθοδήγησης των Εκπαιδευτικών τους. Σ’ αυτό το πλαίσιο η επιμόρφωση για τις θάλασσες και τους ωκεανούς και η κατανόηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ Ανθρώπου και Θάλασσας (Ocean Literacy) αναμένεται να διαδραματίσουν βασικό ρόλο. 

Στόχος του φετινού προγράμματος με τίτλο «Η θάλασσα είναι ζωή» είναι να ενισχύσει τη γνώση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους ωκεανούς, να την ενθαρρύνει να αναλάβει ενεργό ρόλο σε ατομικό αλλά και συλλογικό επίπεδο για την επίτευξη του Στόχου 14: «Ζωή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας» για τη βιώσιμη ανάπτυξη και να αναδείξει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και θάλασσας.

Η κλιματική αλλαγή, η ρύπανση, η υπεραλίευση και άλλες περιβαλλοντικές προκλήσεις  απαιτούν άμεση εξεύρεση λύσεων και πρέπει όλοι με τις πράξεις μας να δείξουμε τι μέλλον θέλουμε για τις επόμενες γενιές και σε τι κατάσταση πρέπει να είναι οι θάλασσες και οι ωκεανοί για να μπορούν να υποστηρίξουν αυτό το μέλλον.”

Θαλάσσιος κόσμος

Αξιοποίηση-Εκμετάλλευση θαλασσών από τον άνθρωπο

Θάλασσες Ωκεανοί κινδυνεύουν

Προστασία Θαλάσσιου Περιβάλλοντος

Κι αν ήσουν εσύ…..;;;;;;;

2

 

img BOOKCOVER Ki An Hsoun Esy COVER WEB 14x24 GR 26 1 211 1600 900 p C 97

Για το τέταρτο και τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα “Ενδιαφέρομαι κι ενεργώ”, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Ο τίτλος του “Κι αν ήσουν εσύ…;” , αντιπροσωπεύει και το περιεχόμενο του.

Το θέμα μελετήθηκε πολύπλευρα και ολιστικά, σε μια περίοδο που κοντινές χώρες στη δική μας βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση και ακούμε συνέχεια λέξεις όπως πόλεμος, καταστροφή, πρόσφυγες.

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

2021-2022 EgrisiYPOYRGEIOU

Εισαγωγή στο θέμα κάναμε με το παραμύθι “Ειρήνη” του Αριστοφάνη

Μετά από πολλή κουβέντα ξεχωρίσαμε τα οφέλη της ειρήνης και τα δεινά του πολέμου. Έπειτα ακούσαμε το τραγούδι “Μάθημα Ειρήνης” και το οπτικοποιήσαμε δημιουργώντας ένα υπέροχο βιβλίο με τους στίχους ζωγραφισμένους από εμάς

 προσωποποιήσαμε τον Πόλεμο και την Ειρήνη αποδίδοντας τους με εικόνες τα συναισθήματα που μας βγάζουν και τις εικόνες που χαρακτηρίζουν τον κάθε ένα τους

ακολούθησε μία άκρως ενδιαφέρουσα -εκ του αποτελέσματος- δραστηριότητα. Παρουσιάστηκαν στα παιδιά δύο διάσημα έργα του Pablo Picasso, η πασίγνωστη “Guernica”, έργο που περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου ,και το εξίσου γνωστό “Child with a Dove”, το οποίο αποτυπώνει την ηρεμία και τη γλυκύτητα της ειρήνης.

58868770 picasso λήψης 1 1

Στο πρωτότυπο τους, τα έργα αποτυπώνονται με ζωηρά χρώματα “Το παιδί με το περιστέρι” που συμβολίζει την ειρήνη και ασπρόμαυρη η “Guernica” που συμβολίζει τον πόλεμο. Στα παιδιά όμως τα έργα παρουσιάστηκαν αντίστροφα, ασπρόμαυρο το έργο που αποτυπώνει την ειρήνη και έγχρωμο τον πόλεμο. Οι απόψεις των παιδιών σχετικά με το πιο έργο συμβολίζει τι, ήταν άκρως ενδιαφέρουσες και οδήγησαν σε διαλόγους και συμπεράσματα που μας εξέπληξαν ευχάριστα. Με την πρώτη ματιά όλοι παρασύρθηκαν κι απάντησαν πως το έγχρωμο έργο ανήκει στην Ειρήνη, και  αντίστοιχα το ασπρόμαυρο στον πόλεμο. Έπειτα από παρότρυνση όμως παρατήρησαν τις εικόνες και βγάλανε σωστά συμπεράσματα! Στο τέλος έγιναν οι ίοδιοι μικροί Picasso και δημιούργησαν τα δικά τους έργα Ειρήνης!

 

ακολούθησε η προβολή του παραμυθιού “Ειρήνη” η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα 

 

Αφού αποσαφηνίσαμε την έννοια της “λέξης” πρόσφυγας, φτιάξαμε μια όμορφη για την πρωταγωνίστρια της ιστορίας, την μικρή Ειρήνη

και μεταμορφωθήκαμε στους ήρωες της ιστορίας δραματοποιώντας την

και φορέσαμε τα καπέλα σκέψης του De Bono, τα οποία μας έθεσαν ερωτήματα, διλλήματα και προβληματισμούς που κληθήκαμε να απαντήσουμε 

 

1649159730561

Συνέχεια στο θέμα δώσαμε με το ζήτημα των δικαιωμάτων των παιδιών, θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε εκτενώς την Παγκόσμια Ημέρα Των Δικαιωμάτων των Παιδιών. Αυτή τη φορά εστιάσαμε σε αυτά τα δικαιώματα τα οποία στερούνται μαζικά τα παιδιά των εμπόλεμων χωρών. Τα αναφέραμε αλλά και τα αποτυπώσαμε ποικιλοτρόπως

 

  Ακολούθησαν δραστηριότητες καλλιέργειας ενσυναίσθησης και αποδοχής της διαφορετικότητας. Ήρθαμε στη θέση  των παιδιών που ταξιδεύουν με χίλιους ακατάλληλους τρόπους ώστε να ξεφύγουν από την καταστροφή και να οδηγηθούν προς τη ζωή που τους αξίζει. Προσπαθήσαμε να χωρέσουμε πολλά άτομα σε μια μικροσκοπική βαρκούλα, κουβαλώντας μαζί μας μόνο τα απαραίτητα, ό, τι πιστεύουμε πως θα μας φαινόταν χρήσιμο αν ποτέ βρισκόμασταν στη θέση αυτών των παιδιών

Για το τέλος της θεματικής, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με μια ιστορία προσφυγιάς που ζήσαν οι Έλληνες πριν από 100 ακριβώς χρόνια. Με την ευκαιρία των 100 χρόνων από την καταστροφή της Σμύρνης, είδαμε πλούσιο φωτογραφικό υλικό , παρακολουθήσαμε βίντεο, ακούσαμε τραγούδια. 

 

 

Τέλος παρακολουθήσαμε μέσω του  βιντεοπροβολέα την υπέροχη ιστορία “Το Σανταλάκι”. Ένα παραμύθι βγαλμένο από τη ζωή που αποτυπώνει με απόλυτη ακρίβεια τα συναισθήματα δύο παιδιών που καλούνται να ανταπεξέλθουν στη νέα πραγματικότητα…Αυτή που πρέπει να μάθεις να ζεις σαν πρόσφυγας και αυτή που πρέπει να μάθεις να ζεις με τους πρόσφυγες.

Θέατρο σκιών, Ο Καραγκιόζης στο σχολείο μας!!!!!

images

Στο σχολείο μας είχαμε τη χαρά να απολαύσουμε μια υπέροχη παράσταση του Καραγκιόζη από τον Αθηναϊκό σύλλογο σκιών  Άθως Δανέλλη.

http://www.athosdanellis.com/902thetaomegasigmaf-deltaalphanu941lambdalambdaetasigmaf-alphathetaetanualpha970kappa972sigmaf-theta943alphasigmaomicronsigmaf-sigmakappaiota974nu.html

Πριν την παράσταση παίξαμε πολύ με τις σκιές και φτιάξαμε κι εμείς τις δικές μας φιγούρες

STEAM και εκπαιδευτική ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού και την υδροδυναμική

λήψης 1

Για την ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τον κύκλο του νερού και όλη τη μαγεία που περικλείει το ίδιο το νερό το οποίο μαζί με το οξυγόνο και το φως του ήλιου, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ίδιας της ζωής. 

Ξεκινήσαμε λοιπόν γνωρίζοντας τις μορφές του νερού και τις ιδιότητες του

παίξαμε παιχνίδια

φτιάξαμε χρωματιστά παγάκια και ζωγραφίσαμε με αυτά

κάναμε πειράματα 

 

εντοπίσαμε το νερό γύρω μας

μάθαμε ιστορίες με ήρωες πρόσωπα της μυθολογίας και φυσικά το….νερό!!!

μάθαμε για τον κύκλο του νερού μέσα από τεράστια ποικιλία δραστηριοτήτων

μιλήσαμε για τη σημασία του νερού στον πλανήτη και για τα άσχημα αποτελέσματα της κακής χρήσης και της άσκοπης  υπερκατανάλωσης 

τέλος μιλήσαμε για τη δύναμη του νερού και την υδροδυναμική κατασκευάζοντας νερόμυλους

1653969166180 1653969166213 1654000497424 1654000497417 1654000497411

 

Το κουτί του φόβου

42591558 250603685603339 3036906916132421632 n

Αφορμή για την παρακάτω θεματική έδωσε η έντονη αντίδραση ενός μικρού μας μαθητή απέναντι σε κάτι που τον έκανε να νιώσει τρομερό φόβο. Τότε αποφασίσαμε να μιλήσουμε όλοι για ό, τι μας κάνει να νιώθουμε έντονο φόβο και πιστεύουμε πως είναι αδύνατον να αντιμετωπίσουμε. 

Μερικές φορές είναι πολύ δύσκολο να σταματήσεις να φοβάσαι και να διώξεις τρομακτικές σκέψεις που στριφογυρίζουν στο κεφάλι σου.

Κάθε φορά που συμβαίνει αυτό, μπορείς να ζωγραφίσεις ή να γράψεις τους φόβους σου σε ένα χαρτί και να τους κλείσεις καλά σε ένα κουτί. Από εκεί, όταν πια θα είσαι έτοιμος, θα μπορείς να ανασύρεις το χαρτί με τους φόβους και να τους επεξεργαστείς!!!!

Αυτό κάναμε κι εμείς στην τάξη μας!!!Αφού εκφράσαμε  προφορικά ο καθένας το δικό του φόβο, τους αποτυπώσαμε με μαρκαδόρο στο χαρτί, το διπλώσαμε καλά και το ρίξαμε μέσα στο κουτί του φόβου!!Μετά από αυτό, νιώσαμε όλοι πολύ καλύτερα!

Το καλάθι του πικ- νικ, από τη WWF

Y76ejsDb 1024x747

Κατά το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων , για τη θεματική “Φροντίζω το Περιβάλλον” επιλέξαμε το πρόγραμμα της WWF , “Το καλάθι του Πικ- Νικ”

Το «Καλάθι του Πικνίκ» είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που μέσω του παιχνιδιού ενισχύει την ανταλλαγή ιδεών, τη θετική διάδραση και αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών, οι οποίοι παράλληλα κινητοποιούν και τον οικογενειακό περίγυρο, αφού παίρνουν μαζί τους στο σπίτι το πρόγραμμα και προετοιμάζουν με τις οικογένειές τους το βιώσιμο κολατσιό.

Το δικό μας καλάθι το έφερε στο σχολείο η Κοκκινοσκουφίτσα! Μας παρουσίασε το περιεχόμενο του και μας εξήγησε για πιο πράγμα πρόκειται να μιλήσουμε .

1647535027080 16475350270881647535027084

εφόσον το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του χειμώνα, μιλήσαμε για την εποχικότητα των φρούτων και λαχανικώνWWF Ελλάς – Κάθε φρούτο στον καιρό του! on Vimeo 

και για αυτά που ευδοκιμούν την τρέχουσα εποχή (4) Τα φρούτα του χειμώνα – YouTube

Παίξαμε με τα αινίγματα των φρούτων και των λαχανικών 

 

(4) Φρούτα και λαχανικά, του χειμώνα αγαθά – YouTube

δοκιμάσαμε την τύχη μας με το παιχνίδι μνήμης

 

Φθινοπωρινές Λιχουδιές (e-me.edu.gr)

Διασκεδάσαμε πολύ παίζοντας το παιχνίδι της Τυφλής γευσιγνωσίας!!!! Κλείσαμε τα μάτια, δοκιμάσαμε και μαντέψαμε!

 

Μάθαμε πολλά πράγματα για το πορτοκάλι, τον “Βασιλιά” των φρούτων του χειμώνα

παρακολουθήσαμε το ταξίδι της μπανάνας και το αποτύπωμα άνθρακα που αφήνει για να ταξιδέψει από τις χώρες παραγωγής της μέχρι το πιάτο μας. Μία εξαιρετική ευκαιρία για να τονίσουμε τη τεράστια σημασία της κατανάλωσης τοπικών και εποχικών φρούτων και λαχανικών

 

 

εντοπίσαμε τις χώρες προέλευσης της μπανάνας στον παγκόσμιο χάρτη και μέσω της εφαρμογής Distance calculator – Calculate the distance online! υπολογίσαμε την απόσταση από την Ελλάδα και την καταγράψαμε σε φύλλο καταγραφής. Είδαμε πόσα μέσα  μεταφοράς απαιτούνται για τα ταξίδια της μπανάνας και κουβεντιάσαμε για το πόσο βλάπτει το περιβάλλον όλη αυτή η μετακίνηση μη τοπικών προϊόντων από τόπο σε τόπο

Ιδιαίτερη σημασία για τη βιώσιμη διατροφή έχει και η ένταξη εννοιών όπως ανακύκλωση, επαναχρησιμοποίηση , οικονομία πόρων. Εμείς δώσαμε έμφαση στα θέματα οικονομίας χρήσης τροφίμων ώστε να κατανοήσουν τα παιδιά γιατί είναι σημαντικό να μη σπαταλάμε την τροφή μας, αλλά και στην κομποστοποίηση, μια ιδιαίτερη διαδικασία ανακύκλωσης που γίνεται με τα υπολείμματα τροφίμων.

WWF Ελλάς – Δεν πετάω φαγητό! on Vimeo

(4) Πέππα το γουρουνάκι – Ο Κομποστοποιητής – YouTube

 

Σημαντικό ρόλο στην επιτυχή κομποστοποίηση αλλά και στην ανάπτυξη οπωροφόρων φυτών και των λαχανικών, παίζουν τα έντομα. Επομένως κάναμε μια σημαντική αναφορά και σε αυτά!

Το θέμα μας έδωσε πολλές ευκαιρίες για προέκταση. Μια από αυτές ήταν να μιλήσουμε για τη σημασία της υγιεινής διατροφής 

1647534782437 1647535027050 1647535027043

Αλλά και τη χρήση αγνών τοπικών και εποχικών προϊόντων στην κοσμετολογία και την προσωπική φροντίδα του δέρματος μας!!!!

Φτιάξαμε ενυδατική μάσκα προσώπου με γιαούρτι και αγγούρι και ξετρελαθήκαμε!!!

1646138181622 1646138181613 1646138181619 1646138181625

Στο τέλος του προγράμματος, κατασκευάσαμε ο καθένας το δικό του καλάθι του Πικ Νικ!!!