Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: «Λαμπερά χαμόγελα»

Στο νηπιαγωγείο μας τη φετινή σχολική χρονιά (2020-2021) πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: «Λαμπερά χαμόγελα»  στην πλατφόρμα webex (σύγχρονα) και στη φυσική μας τάξη (ασύγχρονα). Η αφόρμηση δόθηκε από τους μικρούς μας μαθητές που συχνά μας ανακοίνωναν την απώλεια κάποιου δοντιού τους.

Αρχικά γνωρίσαμε την κυρία Κρυσταλλία, μία νεαρή κυρία με «κρυστάλλινα» δόντια! Μας ενημέρωσε πως οι μεγάλοι έχουν 32 δόντια (μόνιμα) ενώ τα μικρά παιδιά 20 (νεογιλά). Μας έδειξε την οδοντοστοιχία της και μας είπε ότι η κάτω και η άνω γνάθος αποτελείται από τους τομείς ή κοπτήρες (μας βοηθούν να δαγκώνουμε και να κόβουμε την τροφή μας), τους κυνόδοντες, τους προγόμφιους και τους γομφίους ή τραπεζίτες (μοιάζουν με τραπέζια) που μας βοηθούν στη μάσηση της τροφής.

Παρατηρήσαμε από τι αποτελείται ένα δόντι,

 τις κυρίες  που πονάνε…

και αντιληφθήκαμε την αιτία!..

…Μα φυσικά το άθλιο μικρόβιο ΤΕΡΗΔΟΝΑ!!!

Εμείς όμως βρήκαμε γρήγορα τη λύση!!!

Οδοντόκρεμα: «Λευκοδοντίξ» ή «Ασπροδοντίξ», στοματικό διάλυμα: «Καθαροξίλ» , νήμα και βεβαίως οδοντόβουρτσες!

Μάθαμε τα συνθήματα:

Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε ό,τι μας εντυπωσίασε από τα παραμύθια:

«O Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Tρυποδόντη», της Raselman Anna

«Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας», του Ευγένιου Τριβιζά

«Το ελεφαντάκι που είχε πονόδοντο» της Αγγελικής Βαρελά. (Από το cd τα παραμύθια της Γαλάζιας  Γραμμής, Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος)

Στην ψηφιακή μας τάξη παρουσιάσαμε το κουκλοθέατρο: «H ιστορία του Πίκι-Πίκι»

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και φτιάξαμε ένα πελώριο υγιές δόντι και ένα πελώριο χαλασμένο δόντι!

Σκεφθήκαμε τους λόγους που το ένα είναι…πανάσχημο, ραγισμένο, δύσοσμο και βρώμικο και το άλλο…πανέμορφο και καθαρό!!!

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΜΑΥΡΙΣΜΑΤΟΣ

Για μαύρα δόντια κατάμαυρα,

προτιμήστε τα αναψυκτικά ,

ζαχαρώδη προϊόντα,

σοκολάτες, καραμέλες, τσίχλες

και όλα τα γλυκά!

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΑΣΠΡΙΣΜΑΤΟΣ

Μεσημέρι,βράδυ ή πρωί

τρώμε γάλα, γιαούρτι ή τυρί!

Κρέας , κοτόπουλο, λαχανικά

και βεβαίως ψάρι, φρούτα, όσπρια

και όλα τα υγιεινά!

Παίξαμε ένα παιχνίδι με φατσούλες που λεγόταν «Φροντίζω τα δόντια μου». Όποιος κολλούσε 14 δοντάκια στη φατσούλα του κέρδιζε ένα δώρο! Όλοι τα καταφέραμε και πήραμε δώρο ένα πολύχρωμο μολύβι!

Κάποια στιγμή αναρωτηθήκαμε …  «γιατί φοράμε σιδεράκια;;;»

…και οι απαντήσεις δεν άργησαν να έρθουν!

Φτιάξαμε ένα ομαδικό βιβλίο με θέμα τα έθιμα της πατρίδας μας  όταν χάνουμε τα νεογιλά δοντάκια μας και τι συνηθίζουμε να λέμε!

Και φυσικά… δεν ξεχάσαμε τη νεράιδα των δοντιών, μια νεράιδα ευγενική και  γενναιόδωρη, γλυκιά και ήρεμη που αφήνει δώρα όπου και αν πηγαίνει! Συνήθως αφήνει κάτω από το μαξιλάρι σου ένα νόμισμα για να αποκτήσεις  δόντι γερό σαν σίδερο!…

Κλείσαμε το πρόγραμμά μας με την επίσκεψη της σχολικής νοσηλεύτριας του 106ου Δημοτικού σχολείου Αθηνών, κ. Παναγιώτα Δημητρακάκη, στον αύλειο χώρο του σχολείου μας. Μίλησε στα παιδιά για τα δόντια, τη χρησιμότητά τους, τον τρόπο που τα φροντίζουμε και τόοοσα άλλα!…

Τι λέτε τώρα μετά από όλα αυτά; Δεν είναι πολύ όμορφο να έχουμε ένα  «ΛΑΜΠΕΡΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ;;;»

 

 

1 σχόλιο στο “Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: «Λαμπερά χαμόγελα»

  1. Συγχαρητήρια, όλα είναι πολύ όμορφα, μακάρι να μπορούσαμε και οι γονείς να ερχόμασταν να δούμε από κοντά τη δουλειά των παιδιών!!

Τα σχόλια είναι κλειστά.