Πώς να κάνεις το μαύρο άσπρο
Σύμφωνα με το έγγραφο εργασίας του παιδαγωγικού ινστιτούτου για το σχεδιασμό του νέου Λυκείου που η υφυπουργός κα Χριστοφυλοπούλου ουσιαστικά επαλήθευσε σε συνέντευξη της στη ΝΕΤ την Δευτέρα 4-10-10 το νέο Λύκειο μοιάζει με το ΙΒ (international baccalaurean ) . Αυτό είναι η μισή αλήθεια .
Υπάρχουν 6 ομάδες μαθημάτων και στα δυο
international baccalaureate | Νέο λυκειο | ||
Γλώσσα 1 | περιλαμβάνει έργα εθνικής και παγκόσμιας λογοτεχνίας διδασκόμενα στη μητρική γλώσσα των μαθητών | αρχαιογνωσία | 1. Αρχαία ελλ. Γλώσσα & γραμματεία. (6 ώρες)
2. Αρχαία ελληνική γραμματεία (3ώρες) 3. Αρχαία Ιστορία (3 ώρες) 4. Ιστορία των ιδεών (3 ώρες) |
Γλώσσα Α2 | σύγχρονη ξένη γλώσσα, ;
Λατινικά, Αρχαία Ελληνικά. |
2η ξένη γλώσσα | 1. Λατινικά(6ώρες)
2. Γαλλικά (3ή6 ώρ.) 3. Γερμανικά (3 ή 6) 4. Ισπανικά (3 ή 6) 5. Ιταλικά (3 ή 6) |
3. Άτομα και κοινωνίες (ανθρωπιστικές επιστήμες/ιστορικοκοινωνικές σπουδές): | Ιστορία, Γεωγραφία, Οικονομικά, Φιλοσοφία, Ψυχολογία, Κοινωνική
Ανθρωπολογία, Οργάνωση & Διοίκηση, Information Technology in a Global Society, Παγκόσμιοι Πολιτισμοί |
Δ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ | 1. Οικονομία (6 ώρ.)
2. Οικονομία (3 ώρ.) 3. Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες (3 ώρες) 4. Ευρωπαϊκή Ιστορία (3 ώρες) 5. Ψυχολογία (3 ώρες) 6. Αρχές ηθικής κ φιλοσοφίας (3ώρες) 7. Θρησκευτικά (3 ώρες) |
4 Πειραματικές Επιστήμες | Βιολογία,
Χημεία, Εφαρμοσμένη Χημεία, Φυσική, Περιβαλλοντικά Συστήματα και Κοινωνίες, Σχεδιαστική Τεχνολογία |
Πειραματικές Επιστήμες | 1. Φυσική (6 ώρες)
2. Χημεία (3 ώρες) 3. Βιολογία (3 ώρες) 4. Περιβαλλοντικές επιστήμες (3 ώρες) |
5 Μαθηματικά | Μαθηματικά σε Υψηλό Επίπεδο,
Μαθηματικά σε Βασικό Επίπεδο, Μαθηματικές Σπουδές σε Βασικό Επίπεδο, Πληροφορική |
Μαθηματικά | 1. Μαθηματικά υψηλού επιπέδου (6ώρες)
2. Μαθηματικά βασικού επιπέδου 3ώρες |
Επιλογές: | Τέχνη/Σχέδιο, Μουσική, Θέατρο, Παγκόσμιοι Πολιτισμοί,
ή ένα δεύτερο μάθημα από τις ομάδες 3 ή 4, μια τρίτη ξένη γλώσσα |
ΣΤ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
|
1. Εικαστικά (3 ώρες)
2. Μουσική (3 ώρες) 3. Θέατρο και Κινηματογράφος (3 ώρες) |
Οι υποψήφιοι, προκειμένου να αποκτήσουν το δίπλωμα, είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν με επιτυχία σε ένα μάθημα από κάθε ομάδα, τρία σε υψηλό (Higher Level) και τρία σε βασικό επίπεδο | Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν ένα μάθημα από κάθε ομάδα, ένα σε υψηλό και πέντε σε βασικό επίπεδο | ||
Στο ΙΒ όλα τα μαθήματα γίνονται σε 2 επίπεδα και ο ο μαθητής διαλέγει τόσο μάθημα από κάθε ομάδα αλλά και επίπεδο υψηλό ή χαμηλό | Στο «νέο Λύκειο» μόνο ορισμένα μαθήματα γίνονται σε υψηλό επίπεδο (6ώρες) |
Στο ΙΒ μόνο 1 ώρα Φυσική αγωγή και Θεωρία της Γνώσης (ΤΟΚ) 2 ώρες και 3-4 ώρες για μελέτη στη βιβλιοθήκη | Όμως στο Λυκειο έχομε ακόμα
α) ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ (12ώρες) 1. Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (4+2= 6 ώρες) 2. Αγγλικά (3ώρες) 3). Φυσική Αγωγή (3 ώρες) |
Ενώ στο ΙΒ έχουν 1 ξένη γλώσσα και επιλογή την 2η εμείς έχομε 2 ξένες γλώσσες (ποιος ο λόγος )
Η επιλογή και η εξειδίκευση λοιπόν μόνο στα λόγια είναι αφού ΜΟΝΟ ένα μάθημα σε υψηλό επίπεδο θα πάρει ο μαθητής (στο ΙΒ 3 η και τέσσερα μαθήματα )
Η πληροφορική είναι εκτός σχεδίου στο «νέο Λύκειο» (στο ΙΒ είναι στην ομάδα των Μαθηματικών )
Το σχέδιο αυτό χωρίς την απαραίτητη διευκρίνηση πως θα επιλέγονται οι μαθητές στα ΑΕΙ και ΤΕΙ και την σημερινή νοοτροπία θα οδηγήσει τους μαθητές όχι στο τι τους ενδιαφέρει αλλά στο ποιο μάθημα σε κάθε ομάδα είναι ποιο εύκολο (π.χ . Αρχαία Ιστορία– Λατινικά(6ώρες) – Ψυχολογία- Περιβαλλοντικές επιστήμες– Μαθηματικά βασικού επιπέδου – Μουσική)
Πρέπει τα Τμήματα των ΑΕΙ και των ΤΕΙ το κάθε ένα να υποδείξουν μια τριάδα μαθημάτων το κάθε μάθημα με την δική του βαρύτητα . Τα πράγματα θα γίνουν ποιο περίπλοκα αν τελικά καταργηθούν τα τμήματα στα ΑΕΙ-ΤΕΙ και ο μαθητής θα εισάγεται σε σχολή.
Στην κλίνη του Προκρούστη
Ποιο δύσκολα φαίνεται να είναι στις Θετικές επιστήμες στις πολυτεχνικές σχολές και τα αντίστοιχα ΤΕΙ (όσα θα επιβιώσουν ) . Μια σχολή Θετικών επιστημών που σήμερα έχει τμήματα Μαθηματικό , Φυσικό , Χημικό , Βιολογικό , Γεωλογικό , Επιστήμης ΗΥ , Επιστήμης υλικών μάλλον πρέπει να απαιτήσει Μαθηματικά ,Φυσική ,Χημεία ,Βιολογία , πληροφορική . Μάλλον τότε φωνάζει το υπουργείο τον Προκρούστη να κόψει τα πιο πολλά .
Πως λοιπόν αφού αν όλα αυτά τα μαθήματα απαιτούνται ο μαθητής θα μπορεί να διδαχθεί μόνο 2;
Αποτέλεσμα θα φοιτάς σε σχολές και τα βασικά δεν θα τα ξέρουν οι φοιτητές . εκτός αν πιστεύουν οι εγκέφαλοι του υπουργείου ότι θα τα μάθουν στο Πανεπιστήμιο.( κατι τέτοιο υπαινίχθηκε η υφυπουργός αφού θα ξέρουν καλά ελληνικά και αγγλικά ε τοτε μπορούν να τα μάθουν όλα στο Πανεπιστήμιο.)
Με βασική όμως μονάδα την σχολή όπου ο φοιτητής μπορεί να διαλέγει ότι θέλει (πολύ διάλεγμα έχει πέσει τώρα ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ) ο απόφοιτος δεν θα έχει σχεδόν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα συνεχώς από μόνος του θα πρέπει να πληρώνει για επιμορφώνεται και να αποκτά επαγγελματικά δικαιώματα ( δείτε το νόμο που ψηφίστηκε το καλοκαίρι).
Σε Γενικές γραμμές συμφωνώ με τις ιδέες που διατυπώνει ο Αλισαβάκης στο εδώ
Ας έρθουμε τώρα και σε αυτούς που δεν έχουν ενδιαφέρον –κλήση στα Θετικά μαθήματα . Μόνο 1 από (Χημεία –Βιολογία –περιβάλλον) μπορούν να επιλέξουν ( η Φυσική αποκλείεται γιατί είναι μόνο σε υψηλό επίπεδο ) .Για ποιο λοιπόν επιστημονικό αλφαβητισμό λένε μάλλον αναλφαβητισμό , σε μια κοινωνία πλήρως τεχνολογική οι επιστήμες και η τεχνολογία εξοβελίζονται από το Λύκειο.