Γιορτή της Μητέρας

9aa926ef4715e079433a7f490cc84ace

Συζητήσαμε με τα παιδιά μας για το σπουδαίο ρόλο που έχει η μητέρα στη ζωή μας. Είναι αυτή που μας έφερε στον κόσμο, αυτή που μας φροντίζει, μας αγκαλιάζει, μας, μας δίνει το χάδι της κι ένα γλυκό φιλί. Είναι αυτή που στέκεται πάντα δίπλα μας,  φάρος φωτεινός στο δρόμο μας, είναι μαζί μας στις χαρές και τις λύπες, είναι αυτή πού ακούει τους φόβους και τις ανησυχίες μας και τα γλυκά της λόγια απαλύνουν τον πόνο μας. Η Μητέρα είναι αυτή που μας αγαπάει δίχως όρους, χωρίς γιατί και αλλά, ότι κι αν γίνει…για ΠΑΝΤΑ!

Τα παιδιά μίλησαν για τις δικές τους εμπειρίες,  για τη δική τους σχέση με τη μαμά ( ποια είναι η αγαπημένη τους δραστηριότητα με τη μαμά, πως τους φωνάζει η μαμά-χαϊδευτικό, την πιο όμορφη ανάμνηση που έχουν ως τώρα με τη μαμά κ.α.).

Η αγάπη, η στοργή, η τρυφερότητα, η αφοσίωση, η αυταπάρνηση και η αυτοθυσία της Μητέρας δεν θα μπορούσε παρά να είναι αστείρευτη πηγή έμπνευσης για ποιητές, συγγραφείς και μουσικούς. Διαβάσαμε ποιήματα και όμορφες ιστορίες, ακούσαμε υπέροχα τραγούδια,  συζητήσαμε με τους μικρούς μαθητές μας για το νόημά τους και τις εικόνες που δημιουργούν στη σκέψη τους. Τα παιδιά είδαν, παρατήρησαν και περιέγραψαν πίνακες σπουδαίων ζωγράφων που εμπνεύστηκαν από τη μοναδική σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ μιας μητέρας με το παιδί της. Έκαναν υπέροχες ζωγραφιές και κατασκευές εκφράζοντας τα συναισθήματά τους για τη ΜΑΜΑ.

Collage 2024 06 19 00 11 41

 

Το Πάσχα…

Κώστας Βάρναλης, [Ανάσταση]

«Άκου τον ξάστερο ουρανό, πώς οι καμπάνες σιούνε.
Όπου καρδιά, χαρμόσυνες λαχτάρες απαντούνε.

Ανάστασ’ είναι σήμερα. Παιδιά, γυναίκες, γέροι
κόκκινο αυγό στην τσέπη τους, χρυσό κερί στο χέρι.

Όσ’ άστρα ναι στον ουρανό, τόσα στον κάμπο κρίνα.
Όλ’ έχουνε στην καθαρή ψυχήν Απρίλη μήνα.

Της εκκλησιάς φουντώσανε δάφνη πολλήν οι στύλοι.
Ειρήνη! Ειρήνη! Φιληθήτε οχτροί μαζί και φίλοι.»

(απόσπασμα από το ποίημα «Γυναίκα», Κ. Βάρναλης, Ποιητικά, εκδ. Κέδρος)

Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή των Ορθοδόξων Χριστιανών. Η λέξη «Πάσχα» προέρχεται από το Εβραϊκό «Πεσάχ» που σημαίνει «πέρασμα», εννοώντας το πέρασμα των Εβραίων από την Ερυθρά Θάλασσα – την απελευθέρωσή τους από τους Αιγύπτιους-  στην ελευθερία προς τη γη της επαγγελίας. Για τους Χριστιανούς Ορθόδοξους το Πάσχα ή αλλιώς Λαμπρή σημαίνει την Ανάσταση του Χριστού και το πέρασμα από το Θάνατο στη Ζωή. Το Πάσχα είναι μία κινητή γιορτή. Ο εορτασμός της γίνεται την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας.

Μιλήσαμε για την Ανάσταση του Λαζάρου, την Κυριακή των Βαΐων, τα ήθη και έθιμα του τόπου μας (κάλαντα του Λαζάρου, τα Λαζαράκια). Μάθαμε τι συνέβη τη Μεγάλη Εβδομάδα- την Εβδομάδα των Παθών και για τη ζωή του Χριστού ως τη Σταύρωση και την Ανάστασή του. Διαβάσαμε υπέροχα παραμύθια και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο, παίξαμε κυνήγι θησαυρού με πασχαλινά αυγά. Τα παιδιά μας ζωγράφισαν και έκαναν τις πασχαλινές χειροτεχνίες τους.

Επισκεφτήκαμε το Νηπιαγωγείο Βαθέος Αυλίδος για την παρακολούθηση της διαδραστικής, βιωματικής πασχαλινής παράστασης κουκλοθεάτρου με τίτλο: «Ο λαγός έβαψε τα αυγά». Ευχαριστούμε πολύ τις/τους συναδέλφους για την άριστη συνεργασία και φιλοξενία!

Πραγματοποιήσαμε πασχαλινό εργαστήρι, φτιάξαμε τα δικά μας Λαζαράκια και  βάψαμε αυγά. Ευχαριστούμε πολύ τις μητέρες των μαθητών μας για τη συμμετοχή τους στο εργαστήρι μας και την πολύτιμη βοήθειά τους.

Επίσης στο πλαίσιο της Ομαλής Μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο υποδεχτήκαμε στο Νηπιαγωγείο μας κατά τη διάρκεια λειτουργίας του πρωινού τμήματος μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Καλοχωρίου-Παντειχίου που αναβίωσαν το έθιμο και τραγούδησαν τα Κάλαντα του Λαζάρου.

Collage 2024 05 26 18 06 10

Collage 2024 05 26 18 32 50

Collage 2024 05 26 19 32 32

Collage 2024 05 26 21 03 03

Ενδοσχολική Επιμόρφωση

ΑΦΙΣΑ

Την Τρίτη 16 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση του Σχολικού Δικτύου μας (συνδιοργάνωση Νηπιαγωγείο Βαθέος Αυλίδος- Νηπιαγωγείο Καλοχωρίου-Παντειχίου) με θέμα Παιδική και Εφηβική Υγεία: Ο ρόλος της Διατροφής στους μηχανισμούς Χρόνιου στρες” με εισηγήτρια την κ. Ιωάννα Κατσαρόλη, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc, PhDc, Υποψήφια Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, την οποία ευχαριστούμε θερμά για την άμεση ανταπόκριση στο κάλεσμά μας.

Επίσης ευχαριστούμε τους γονείς και εκπροσώπους των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας και του Νηπιαγωγείου Βαθέος Αυλίδος , τις συναδέλφους των άλλων Νηπιαγωγείων του Δικτύου που συμμετείχαν στην επιμόρφωση και φυσικά τους συναδέλφους του Νηπιαγωγείου Βαθέος Αυλίδος για την εξαιρετική συνεργασία και φιλοξενία.

Το χρόνιο στρες είναι αποτέλεσμα συνεχών ή επαναλαμβανόμενων στρεσογόνων καταστάσεων το οποίο σε αντίθεση με το οξύ στρες που υποχωρεί γρήγορα, έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις αυξάνοντας τον κίνδυνο διαφόρων προβλημάτων υγείας. Μια από τις πιο συχνές επιπλοκές του χρόνιου στρες είναι η παχυσαρκία και τα συνοδά αυτής μεταβολικά προβλήματα μεταξύ άλλων οι υπερλιπιδαιμίες, η αντίσταση στην ινσουλίνη, η αρτηριακή υπέρταση κ.α.., που προδιαθέτουν σε καρδιαγγειακή νόσο, ενώ στα παιδιά συχνά συνδέεται με πρόωρη ήβη. Μια ισορροπημένη διατροφή που ενσωματώνεται αγαστά στο βιολογικό μας ρολόι και πλαισιώνεται από καλές συνήθειες άσκησης, βοηθά στη ρύθμιση των μηχανισμών του στρες και στην εύρυθμη λειτουργία του σώματός μας.

Collage 2024 04 24 23 24 42

Ανοιξιάτικα…

Αν όλα τα παιδιά της γης

Γιάννης Ρίτσος

Θα ‘ρχόταν τότε τα πουλιά
θα ‘ρχόταν τα λουλούδια
θα ‘ρχόταν κι η άνοιξη
να μπει μες στο χορό
κι ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και τρεις φορές τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ…

 

Υποδεχτήκαμε την άνοιξη… Τον Μάρτη με τα χελιδονίσματα και το έθιμο της χελιδόνας, τον Απρίλη με τα ψέματά του. Μιλήσαμε για τις αλλαγές που συμβαίνουν στη ζωή μας και στη φύση. Μάθαμε για τις δραστηριότητες των ανθρώπων, ποια είναι τα φρούτα και τα λαχανικά της, τι κάνουν τα ζώα αυτή την εποχή και  οι μαθητές μας περιέγραψαν τι τους αρέσει περισσότερο στην άνοιξη.

Γνωρίσαμε την άνοιξη μέσα από τα μάτια των ζωγράφων, τον λόγο των ποιητών και συγγραφέων, μέσα από τη μουσική…

Τα παιδιά μας ζωγράφισαν και έκαναν υπέροχες χειροτεχνίες.

Collage 2024 05 14 10 20 48

 

Στις 2 Απριλίου…

Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό

He Misunderstood Child-το παιδί που δεν κατάλαβε κανείς
από την Kathy Winters

αυτισμός (1)

Είμαι το παιδί που φαίνεται γεμάτο υγεία.
Γεννήθηκα με δέκα δάχτυλα στα χέρια και δέκα δάχτυλα στα πόδια.
Όμως κάτι είναι διαφορετικό, κάπου στο νου μου
Και τι είναι αυτό, κανείς δεν ξέρει.
Είμαι το παιδί που κάνει το δικό του αγώνα στο σχολείο
Αν και όλοι λένε ότι είμαι απόλυτα έξυπνος.
Λένε πως απλώς είμαι τεμπέλης – «μπορεί να μάθει, αν προσπαθήσει».
Όμως εγώ απλώς δεν ξέρω από πού να αρχίσω.
Είμαι το παιδί που δε θα φορέσει τα ρούχα
που με πληγώνουν ή που ενοχλούν τα πόδια μου.
Τρέμω τους δυνατούς, ξαφνικούς ήχους
και δε μπορώ να διαχειριστώ πολλές μυρωδιές
και γεύσεις – υπάρχουν λίγα φαγητά που θα έτρωγα.
Είμαι το παιδί που δε μπορεί να πιάσει τη μπάλα.
Και τρέχει μ’ έναν αλλόκοτο τρόπο.
Είμαι ο τελευταίος επιλαχών στην ομάδα
Και μαζεύομαι καθώς κάθομαι εκεί και περιμένω.
Είμαι το παιδί με το οποίο κανείς δε θα παίξει,
το παιδί που γίνεται θύμα εκφοβισμού και πειραγμάτων.
Προσπαθώ να ενσωματωθώ και θέλω να με συμπαθούν
Αλλά τίποτα απ’ όσα κάνω δε φαίνεται να ικανοποιεί τους άλλους.
Είμαι το παιδί που έχει εκρήξεις και παράξενες συνήθειες.
Ακόμα και σε πράγματα που φαίνονται όμορφα ή απλώς κοινότυπα
Ποτέ δε θα μάθεις πώς πανικοβάλλομαι μέσα μου.
Όταν χάνομαι στο θυμό και το φόβο μου.
Είμαι το παιδί που θυμώνει και είναι ανήσυχο.
Παρόλο που συνεχώς μου λένε να κάθομαι ακίνητος και να είμαι καλός.
Πραγματικά, πιστεύεις ότι επιλέγω το να βγαίνω εκτός εαυτού;
Δεν ξέρεις ότι θα το έκανα αν μπορούσα;
Είμαι το παιδί με τη ραγισμένη καρδιά
Ακόμη κι αν συμπεριφέρομαι σα να μη με νοιάζει στ’ αλήθεια.
Ίσως υπάρχει ένας καλός λόγος για τον οποίο ο Θεός με έκανε έτσι.
Ίσως υπάρχει κάποιο μήνυμα που θέλει να μοιραστεί.
Είμαι το παιδί που έχει ανάγκη να το αγαπάτε.
Να το αποδέχεστε και να το εκτιμάτε.
Είμαι το παιδί που δεν το κατάλαβαν ποτέ.
Ναι, είμαι διαφορετικός – κι όμως, τόσο ίδιος με εσένα.

Με αφορμή την ημέρα αυτή και αξιοποιώντας πλούσιο ψηφιακό υλικό τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν και ενημερώθηκαν για τον αυτισμό.

Προσπαθούμε με αγάπη να μάθουμε, να κατανοήσουμε, να αποδεχτούμε, να σεβαστούμε την ιδιαιτερότητά τους.

Τα παιδιά δημιούργησαν τη δική τους αφίσα στέλνοντας το δικό τους μήνυμα στη σχολική μας κοινότητα.

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με σκοπό να τονώσει την αγάπη και το ενδιαφέρον μας για τα βιβλία και το διάβασμα.

“Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά” 

Ένα βιβλίο είναι καλός μας φίλος, γλυκιά συντροφιά!

Ένα βιβλίο μας δίνει τροφή για σκέψη!

Ένα βιβλίο μας ταξιδεύει σε κόσμους μακρινούς, όμορφους, φανταστικούς!

Ένα βιβλίο μας ανοίγει νέους ορίζοντες!

Ένα βιβλίο είναι ωραίο δώρο!

Ένα βιβλίο είναι διασκεδαστικό!

Τα παιδιά μας έμαθαν τα μέρη ενός βιβλίου, ποια είδη παιδικών βιβλίων υπάρχουν, πως λέγεται αυτός που ζωγραφίζει τις εικόνες του, πως λέγεται αυτός που διαβάζει βιβλία…

Αυτά και πολλά ακόμη  μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και φυσικά παιδικά βιβλία. Δημιούργησαν τη δική τους αφίσα και σελιδοδείκτες.

Collage 2024 04 24 22 30 12

Εορτασμός της 25ης Μαρτίου 1821

Ημέρα εορτασμού της  έναρξης της επανάστασης των Ελλήνων το 1821. Οι Έλληνες με το θάρρος, τη γενναιότητά τους, την αυταπάρνηση και τις θυσίες τους αποτίναξαν τον τουρκικό ζυγό, μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς.

Γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Με την λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στην χαρμόσυνη είδηση για τον Χριστιανισμό, της επικείμενης γέννησης του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς την Μαριάμ.

Μιλήσαμε για τη διπλή σημασία της μέρας αυτής. Με τα παιδιά μας προσεγγίσαμε τα ιστορικά γεγονότα και γνωρίσαμε τους ήρωες της επανάστασης, μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, κατάλληλο εποπτικό υλικό, την ποίηση, τη μουσική και το χορό. Διαβάσαμε παραμύθια ( όπως τα Ελληνάκια, της Ευγενίας Φακίνου), είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε ξανά για τα δεινά του πολέμου και την ειρήνη, τα παιδιά μας εκφράστηκαν καλλιτεχνικά ζωγραφίζοντας και δημιουργώντας επετειακές κατασκευές.

Στις 22 Μαρτίου πραγματοποιήσαμε τη γιορτή μας στο χώρο του νηπιαγωγείου, όπου τα παιδιά μας απήγγειλαν τα ποιήματά τους, τραγούδησαν και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς.

Ανήμερα της επετείου, τα παιδιά μας παρέλασαν, είπαν τα ποιήματά τους και κατέθεσαν στεφάνι προς τιμή της μνήμης των ηρώων της επανάστασης του 1821.

Collage 2024 04 24 00 32 25

Ήρθαν οι Απόκριες

Καλώς το καρναβάλι με τους τρελούς χορούς που ντύνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς!

Πολύχρωμες στολές, μάσκες, σερπαντίνες και κομφετί!

Μέσα από πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό τα παιδιά μας μάθανε για τις Απόκριες, τα ήθη και έθιμα ανά περιοχή του τόπου μας και άλλων χωρών, την Καθαρά Δευτέρα και το πέταγμα του χαρταετού, τη Σαρακοστή.

Στην ολομέλεια κατέθεσαν τις δικές τους αποκριάτικες εμπειρίες, Ποια στολή θα επιλέξουν; Ποιες μάσκες και ποια καπέλα προτιμούν; Πως νιώθουν όταν μεταμφιέζονται;

Κατασκεύασαν και ζωγράφισαν τις δικές τους χειροτεχνίες (μάσκες, καπέλα, κλόουν, χαρταετούς, την Κυρά-Σαρακοστή κ.α).

Την Τσικνοπέμπτη φορέσαμε τις στολές μας και επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Σχολείο Καλοχωρίου-Παντειχίου ( στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου δράσης “Ομαλή Μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο”), τσικνίσαμε παρέα, χορέψαμε, παίξαμε και περάσαμε υπέροχα! Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τα σουβλάκια και τα υπόλοιπα εδέσματα που μας πρόσφεραν καθώς και τους συναδέλφους του Δημοτικού Σχολείου για την εξαιρετική συνεργασία και φιλοξενία.

Πριν την Κυριακή της Αποκριάς κάναμε το αποκριάτικο πάρτι μας… Μασκαρευτήκαμε, χορέψαμε το Γαϊτανάκι, Πως το τρίβουν το πιπέρι και άλλα παραδοσιακά τραγούδια, τραγουδήσαμε, παίξαμε χάσκα και άλλα παιχνίδια…Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς που ετοίμασαν ένα καταπληκτικό μπουφέ με νοστιμιές για τα παιδιά! Περάσαμε υπέροχα!

Collage 2024 04 23 22 14 17

Collage 2024 04 23 22 53 59

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Η στοχοθεσία των προγραμμάτων έχει προσδιοριστεί βάσει των λεγόμενων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: δεξιότητες της ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, την πρωτοβουλία, την οργανωτική ικανότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό.

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον/Υποθεματική: Οικολογία

Τίτλος: “Τα ζώα έχουν δικαιώματα”

Σκοπός: Η ευαισθητοποίηση των παιδιών και η απόκτηση θετικής στάσης για τα δικαιώματα των ζώων και τα αδέσποτα ζώα. Η κατανόηση της στενής και αλληλένδετης σχέσης ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα.

Στο πλαίσιο υλοποίησης του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων τα παιδιά μας μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, φωτογραφίες, παραμύθια και εργασίες γνώρισαν τις κατηγορίες των ζώων ( οικόσιτα, ζώα συντροφιάς, άγρια ζώα),  έμαθαν για τα δικαιώματα των ζώων (φροντίδα, αγάπη, προστασία, ελευθερία, σεβασμός, δικαίωμα στη ζωή), τα δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα. Δημιούργησαν αφίσες προς διάχυση των μηνυμάτων και ευαισθητοποίηση της σχολικής μας κοινότητας.

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ…

ΤΑ ΖΩΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ – ΦΡΟΝΤΙΖΩ – ΥΙΟΘΕΤΩ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ!

 

Collage 2024 05 16 09 52 38

 

Στο Δημοτικό Σχολείο Καλοχωρίου-Παντειχίου

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης  του Νηπιαγωγείου μας “Ομαλή Μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο”, επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Σχολείο Καλοχωρίου-Παντειχίου, με σκοπό την ενημέρωση των μαθητών από εκπροσώπους της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σχετικά με την πρόληψη, την προστασία και τους τρόπους αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών.

Ευχαριστούμε πολύ τις συναδέλφους για τη συνεργασία και την υπέροχη φιλοξενία!

Collage 2024 04 26 09 28 41

 

Στο Δημοτικό Σχολείο Καλοχωρίου-Παντειχίου

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης  του Νηπιαγωγείου μας “Ομαλή Μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο”, επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Σχολείο Καλοχωρίου-Παντειχίου, με σκοπό να επιτευχθεί η ομαλή και φυσική μετάβαση των νηπίων από τη μία βαθμίδα στην άλλη, καθώς και η βελτίωση της μαθησιακής και κοινωνικής συμπεριφοράς τους μέσα από μία συστηματική και ολοκληρωμένη προετοιμασία που θα εξασφαλίζει τη συνέχεια της μάθησής τους.

Οι  μικροί μαθητές γνώρισαν τη διευθύντρια και τις δασκάλες του σχολείου και μας ξενάγησαν στις τάξεις και τους χώρους του. Πρόσφεραν στα παιδιά της πρώτης τάξης ένα βιβλίο με ζωγραφιές, δημιούργησαν ζευγάρια με τους μαθητές του δημοτικού φορώντας καρδιές ίδιου χρώματος με τα ονόματά τους, γνωρίστηκαν και συνεργάστηκαν  στα ομαδικά παιχνίδια που έπαιξαν. Τα παιδιά μας επέστρεψαν στο νηπιαγωγείο ενθουσιασμένα!

Ευχαριστούμε πολύ τις συναδέλφους για τη συνεργασία και την υπέροχη φιλοξενία!

Collage 2024 04 25 22 58 28

Collage 2024 04 25 23 43 36