4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ “STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική.”

 

Ολοκληρώνουμε τον κύκλο δεξιοτήτων για τη φετινή σχολική χρονιά με το 4ο εργαστήριο που αναφέρεται στο φαινόμενο του υδρολογικού κύκλου. Το νερό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, γι αυτό και είναι οικείο στα παιδιά.

Μέσω των επιλεγμένων δραστηριοτήτων επιδιώκεται τα παιδιά:

 

-Να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού στη φύση

-Να γνωρίσουν και να πειραματιστούν πάνω στις ιδιότητες του νερού

-Να αναγνωρίσουν τη σημαντικότητά του και να παίξουν ενεργό ρόλο στην αειφορία του

-Να γνωρίσουν τις 3 καταστάσεις του νερού

-Να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση, να εκφράσουν τις απόψεις τους και να εμπλακούν σε επιστημονικές διαδικασίες

-Να καλλιεργήσουν ψηφιακές δεξιότητες

-Να συνεργαστούν με τους ομηλίκους τους προς ένα κοινό σκοπό

 

Αρχικά μέσω συζήτησης ανιχνεύουμε τις προηγούμενες γνώσεις των παιδιών για τον κύκλο του νερού.

Έπειτα παρακολουθούμε βίντεο και διαβάζουμε το βιβλίο “Πέφτει πέφτει η σταγόνα”.

Δραματοποιούμε και μαθαίνουμε…

οι σταγονούληδες στη θάλασσα,

IMG 54a48290a8eccca7a3177983f36c83e8 V IMG df51b6da8329d36f992351398f0001a2 V

το φαινόμενο της εξάτμισης

IMG 404d9301327de14b24e6c36c7a485eb6 VIMG c66fd2510d1088a62535f1eed98208ca V

η συμπύκνωση

IMG 2b2614836580145f2199ce416bda482e V

η βροχόπτωση και η συγκέντρωση

IMG d74fca1a7bb60eb35480a7ddd1241da0 V

Οι κατασκευές μας για καλύτερη  εμπέδωση…

20220526 130336 1

20220526 13050120220525 125230

Τα πειράματά μας, οι επιστημονικές μας μέθοδοι…

20220524 123335 20220524 122855

20220524 12470720220524 124737

20220524 124755

Παίζουμε και μαθαίνουμε…

IMG 6e8f6869255f96c3571839bb995bf18a V IMG 3033cdf372b8b5f497f42d1461ebb428 V IMG 66a05d47ff3cd89dede866ec9925efae V

Ζωγραφίζουμε και κατασκευάζουμε ατομικά και ομαδικά.

IMG ac66e5065d4b2a1c854b0f7a6363e969 V IMG e6e44836af31ce51244755dadcd758a4 V

IMG d26eed2613436b9f4bb90a3b53672c5e VIMG 1b6db56ebcfd0d634b76389998a37802 V

20220527 124554 20220527 123842 20220527 07495420220526 151442

Τέλειες οι εργασίες μας!

20220531 095045 20220531 095034 20220531 095025

 

 

 

 

Στην καρδιά της Άνοιξης…

1029937 anoixi 680

Η Άνοιξη έκανε την εμφάνισή της και εμείς συζητάμε για τις αλλαγές που παρατηρούμε στη φύση , τα ζώα αλλά και στις συνήθειες των ανθρώπων. Παρακολουθούμε video με τις αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας και με όσα θα διδαχθούμε στα επόμενα μαθήματα.

στολίζουμε την τάξη μας

20220504 153257 20220504 153225

20220504 15411920220504 154126

Τιμούμε τη γιορτή της μητέρας και τις δικές μας μανούλες και τις γεμίζουμε με αγκαλιές, φιλιά και δώρα…

20220506 102433 20220506 102441

20220505 1327270

20220506 125357

IMG 4791233daf1931eb7bbf23f25f555fb5 VIMG 76b1d68511243466f0685754887ea55f V

Μαθαίνουμε για τα έντομα και παίρνουμε πληροφορίες για την ανατομία τους, τα στάδια ζωής τους όσον αφορά την πεταλούδα και την πασχαλίτσα, τα διαχωρίζουμε σε ωφέλιμα και βλαβερά.

Οι χειροτεχνίες μας…

IMG a1e543af0dee7d786ae22b7fe6ed0485 VIMG 204a6f5afaa98c58be55faa3d5873a1c V

20220511 154607IMG dd33eafb4bc7f3359f335cc11f2bbd7f V

IMG b804b03b0ec19249f0eaebdf87480355 VIMG 8f2763ef61f6a7b487f3ad224a3d35ae V

κάνουμε επανάληψη στους αριθμούς που έχουμε μάθει ως τώρα…

20220511 155139IMG 66c3f91026f8a9317bf84d8592ecaa96 V

Παίρνουμε πληροφορίες για τη μέλισσα, για τον τρόπο αναπαραγωγής της, για τα είδη(βασίλισσα, κηφήνας και εργάτριες) και τις λειτουργίες που επιτελούν, για την θρεπτική αξία των προϊόντων που παράγει(μέλι, βασιλικός πολτός, κερί, πρόπολη δηλητήριο) και τη χρήση τους στην γαστρονομία, τη ζαχαροπλαστική τη φαρμακολογία και την ιατρική.

 

 

Στην πράξη μαθαίνουμε καλύτερα…

IMG add86e76777ccc821db0c41bd629c5e8 VIMG 5fd9a72bae5e4406ded1532fafb1d1e2 VIMG a84214e85c69127e8ee2c4233b45af91 V

Κατασκευάζουμε τις δικές μας μελισσούλες..

20220517 125104

Μαθαίνουμε το εξάγωνο σχήμα και εξασκούμαστε πάνω στην καινούργια γνώση

20220517 153230 20220517 152550 20220517 152449 20220517 153100

 

 

Η δική μας κυψέλη

20220518 13274220220518 132742

τραγουδάμε για τη μέλισσα…

 

Διαβάζουμε παραμύθια

Αναφερόμαστε στα μέρη των λουλουδιών ( άνθη, μίσχος, φύλλα, ρίζες), συζητάμε για όσα χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει ( νερό, αέρα, χώμα και ήλιο) και εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας…

Τελειώνουμε  την ενότητα δημιουργώντας…

20220519 11543420220519 115420

20220519 15585520220519 155908

και παίρνουμε έμπνευση από διάσημους ζωγράφους …

20220520 105120 20220520 105251 20220520 105113 20220520 105020 20220520 105102

 

3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Φροντίζω το περιβάλλον-Οικολογία, Παγκόσμια και Τοπική Φυσική κληρονομιά

Αναπτύσσοντας τον τρίτο θεματικό  κύκλο δεξιοτήτων και την ενότητα ¨Φροντίζω το περιβάλλον¨, προσπαθούμε να τονίσουμε τη σημαντικότητα της διατήρησης και της προστασίας του δάσους ως ενός συστήματος ισορροπιών και σχέσεων και να αναδείξουμε το ρόλο του ανθρώπου ως ενεργού πολίτη.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και επιλέγοντας θεματικές και  δραστηριότητες που έχουν νόημα για τα παιδιά,βασικός σκοπός του προγράμματος είναι:

  • η εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν το δασικό οικοσύστημα
  • η ανάληψη πρωτοβουλιών και θετικών στάσεων  απέναντι στο φυσικό περιβάλλον
  • η υϊοθέτηση μέτρων πρόληψης και αποκατάστασης του φυσικού πλούτου.

Επίσης οι μαθητές αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες,  μαθαίνουν να συνεργάζονται  και να βοηθούν του συνομηλικούς τους  καθώς και να αλληλεπιδρούν με ενήλικες. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι διαμεσολαβητικός και υποστηρικτικός σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος προκειμένου οι μαθητές να διερευνούν και να οδηγούνται στη γνώση.

 

Αρχικά ρωτάμε τα παιδιά και ακολουθεί συζήτηση σχετικά με το τί μπορούμε να συναντήσουμε σε ένα δάσος.

 

Ακολουθούν οι δημιουργίες τους…

20220406 133512

20220406 133507

 

20220406 133520

20220406 205751

 

 

 

Μαθαίνουμε τις λέξεις ¨οικοσύστημα¨,¨χλωρίδα¨ και ¨πανίδα¨ και μιλάμε για τους κινδύνους που απειλούν τα δάση και προέρχονται είτε από ανθρώπινη αιτία,(μόλυνση, εμπρησμοί, αλλόγιστη κοπή δέντρων..) είτε από φυσικές καταστροφές (κεραυνοί).

Συνεργαζόμαστε και δημιουργούμε ομαδικά σύμφωνα με τις εικόνες και φωτογραφίες που είδαμε από δάση, αλλά και καμένα ή κατεστραμένα δάση.

20220330 125138 120220329 11514920220330 151755

 

 

Έπειτα από πρόσκληση και επικοινωνία που είχαμε  με το πυροσβεστικό σώμα του χωριού μας, υπήρξε άμεση ανταπόκριση και από την επίσκεψή τους στο χώρο του νηπιαγωγείου αντλήσαμε χρήσιμες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Τους ευχαριστούμε πολύ!

 

20220330 11323720220330 110949

20220414 21320120220330 11064920220410 160710

 

 

Μας έδωσαν έμπνευση.. και ήταν πολλοί εκείνοι που άλλαξαν γνώμη για το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν..!

 

IMG 49a943572c0d53c05f7098936ae978fa V1

Ήταν μεγάλος ο ενθουσιασμός και η χαρά μας και για να τους ευχαριστήσουμε φτιάξαμε μια όμορφη κάρτα, την οποία και δωρίσαμε!

IMG 5dd5c1034851897f8152069b0370fdb6 V

 

Προγραμματίζουμε περίπατο στο δασάκι που βρίσκεται πολύ κοντά στο σχολείο μας, για να εμπεδώσουμε όσα μάθαμε και να περάσουμε ξέγνοιαστα για λίγο…

20220414 21280920220414 212920

 

Αποφασίζουμε να συνδιάσουμε το” τερπνόν μετά του οφελίμου”,  γι΄αυτό ετοιμάζουμε ψηφιακή αφίσα για την προστασία του δάσους , την οποία τυπώνουμε σε αντίτυπα  για να κάνουμε  σιωπηρή διαμαρτυρία  στην πλατεία του χωριού!

20220510 113658

20220412 213414

 

Πρώτα όμως κατασκευάζουμε δεντράκια τα  οποία κρεμάμε στο λαιμό και περνάμε μέσω αυτών το μήνυμά μας…

20220401 092719

20220410 160525

 

20220401 101352

Φτάνοντας στο δασάκι….

20220414 21245520220401 110409

 

 

περιεργαζόμαστε, παίρνουμε πληροφορίες, συζητάμε ,περνάμε όμορφα αλλά είμαστε και ευαισθητοποιημένοι οικολογικά..και όπου βρίσκουμε σκουπίδια …τα εξαφανίζουμε…!

 

 

20220410 161250

Επιστρέφοντας στην τάξη, αποτυπώνουμε τις εντυπώσεις μας από την επίσκεψή μας στο αλσάκι..

IMG dceafa1b71847b69f707455978c8ee6b V1IMG 1ace6916bfd6bb6b093a301825a6ab2b V1

και αποφασίζουμε ότι θα ήταν ωραία ιδέα να κατασκευάσουμε μια μακέτα με θέμα το δάσος….ανασκουμπωθήκαμε λοιπόν…

20220331 12385020220331 121359

20220509 155711 20220509 155757

Έτοιμη η μακέτα μας.

20220512 154613 20220512 154616

20220512 154607

 

 

 

 

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ

Είμαστε στην καρδιά της Άνοιξης, τα πάντα αλλάζουν στη φύση και εμείς προετοιμαζόμαστε για τη μεγαλύτερη γιορτή του Χριστιανισμού, το Άγιο  Πάσχα…

Παράλληλα με τη ροή του κανονικού προγράμματος , παρακολουθούμε τη ζωή και τα πάθη του Χριστού στον υπολογιστή καθώς και τα θαύματα που έκανε όσο ζούσε.

Ασχολούμαστε με τον στολισμό της τάξης μας…

IMG 18e9fa9ecf137ac2443a28a6a1329ec9 V

20220408 124818

 

 

20220408 124806

20220413 112949IMG b8a685a2d82394430bac274ebb9213bb V

20220415 081408 1

 

 

Χαλαρώνουμε ζωγραφίζοντας και μαθαίνοντας …

20220413 170636

20220413 160529

κατασκευάζουμε..

IMG 7adf4da6162f44a7bfa0e597bc72e7b1 V 1IMG d7ef7e82489539f33be4ef8b94d37654 V

IMG a729488d1099f237cdb2d400e7b22161 V

φτιάχνουμε τις πασχαλινές κάρτες μας…

20220412 145939

Τιμάμε τα έθιμα

20220413 121558

Παίρνουμε τα δώρα μας!!!

IMG c8718a6f8ab290c7eb8dd4b19cddc9c0 V 1

 

20220415 12214220220417 085549

Και του χρόνου!!!

 

 

11 ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΕΥΧΕΣ ideas | πασχαλινές κάρτες, πασχαλινές ιδέες, πάσχα

 

 

 

 

 

 

 

¨Η γιορτή της 25ης Μαρτίου¨

Γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου και αναφερόμαστε στη διπλή υπόσταση της , με αφετηρία τη συζήτηση για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου .Εξηγούμε στα παιδιά τον τρόπο με τον οποίο έμαθε η Παναγία ότι θα φέρει στον κόσμο τον Υϊό  του Θεού και δημιουργούμε τον δικό μας κρίνο.

IMG 1d909253f7b5c3f09b918f51ffabe79b V

 

 

20220318 160154

 

Αναφερόμαστε  στα κατορθώματα των ηρώων προγόνων μας και στον δίκαιο  αγώνα για την δική τους ελευθερία και την απελευθέρωση της πατρίδας μας .

IMG 74e5853c5afaa28e145ded5e1fd6a723 VIMG ade5c8b2cb54d33718e65f4e63b47c74 V 1

Ζωγραφίζουμε κατά την έμπνευση της στιγμής..

IMG eecb7eb5e3902057591436deaa553235 V

Παρακολουθούμε βίντεο σχετικό με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου αλλά και με τα κυριότερα γεγονότα του 1821.

Γνωρίσουμε τους ήρωες της Επανάστασης…και φτιάχνουμε τα δικά μας τσολιαδάκια!

 

IMG 9f2cf6157ce0a2c46acf1162d93d3b5c V

IMG 70b79b7d414734ad1a894ba1143cbf51 VIMG 65e15014092be7a4290459a132b1649d V

 

Διαβάζουμε βιβλία και παίρνουμε πληροφορίες για το ¨κρυφό σχολειό¨, τους ¨κλέφτες¨ και τους ¨αρματωλούς¨ και το ¨παιδομάζωμα¨.

 

Μαθαίνουμε για τις γυναίκες του Ζαλλόγγου και δημιουργούμε..

IMG d1b89a0c6f1a41153c75d19bc3302342 V

Χρόνια πολλά!!!

Καλώς το καρναβάλι!!!

καρναβαλιού 7515460

Καλωσορίζουμε την Αποκριά και μαζί τον ερχομό της Άνοιξης φέτος  και όπως φαίνεται, όλα θα είναι όπως παλιά!

Προετοιμαζόμαστε για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης που κρατά από τα βάθη των αιώνων, κατά το οποίο, σε κάθε σπίτι βγαίνει καπνός από το τσίκνισμα, το λιώσιμο του λίπους του κρέατος. Ασχολούμαστε με ανάλογες κατασκευές, με τον στολισμό της τάξης και όλοι μαζί φτιάχνουμε το δικό μας γαϊτανάκι.

IMG 60ebfd4c15e647a2f5f811cb0f9a0698 VIMG 9e582c5bb15b47a9db599086de14570b V

IMG c2cf482552a5c17811feed1ee0e415aa V

20220303 133232

 

 

Συνεχίζουμε με την κατασκευή των ΄καραμελένιων΄ μας κλόουν..

 

20220301 145445

Οι πριγκήπισσες και οι πειρατές πριν εκδράμουν στην καραϊβική κάνουν έκτακτη εμφάνιση…

 

20220305 14320620220305 143132

 

Από το σχολείο κάνουν ένα γρήγορο πέρασμα και οι πιτζαμοήρωες

 

20220302 164734IMG d045fd172c69c6f731e73731bab340c7 V

Φτιάχνουμε μάσκες ¨τζόκερ¨.

 

Βοήθεια! Το σχολείο μας κατακλύστηκε από σκανταλιάρικα ποντικάκια…

20220308 17495420220308 175143

20220308 150817

Βλέπουμε στον υπολογιστή την ιστορία του Αρλεκίνου και πράττουμε αναλόγως

IMG b9c1b11635c99886783409bca14a2323 V

 

Στο μεταξύ κάνει την εμφάνισή του ο Μάρτης και εμείς τον γιορτάζουμε με όλες τις τιμές καλωσορίζοντας την Άνοιξη με τα χελιδονίσματα.

IMG f56e524473a818c790ed8e2bae3ed18f V 

Μαθαίνουμε και τις παροιμίες του, μια εκ των οποίων την καταγράφουμε..

 

IMG dfa372af79491539f3c58532fa95cc78 VIMG 2576219988e49297ab6085ce8639d811 VIMG f87eefb9a6880f00ee645ca47c8d2da3 V

οι πιτζαμοήρωες αποχωρούν με τις χελιδόνες ανά χείρας

20220306 20255920220302 131022

 

Παιδιά! Τους χαρταετούς σας μην ξεχάσετε…!

20220308 1346140

Ένα βήμα πριν το αποκριάτικο πάρτι μας…και ο ενθουσιασμός μεγάλος!

20220306 202333

 

 

Και του χρόνου να ξαναγιορτάσουμε!

 

 

 

2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Ενότητα:¨Συμπερίληψη,αλληλοσεβασμός,διαφορετικότητα¨.

Ολοκληρώνοντας τον 2ο κύκλο εργαστηρίων δεξιοτήτων και δεδομένου ότι στην τάξη μας πραγματοποιούνται δραστηριότητες συμπερίληψης και συνεκπαίδευσης γενικότερα, καθώς είναι μεγάλος ο αριθμός αλλοδαπών νηπίων που φοιτούν στο νηπιαγωγείο μας, παρουσιάζουμε ενδεικτικά κάποιες δράσεις που υλοποιήθηκαν.

Μέσα από στοχευμένες ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες (ψυχοκινητικά παιχνίδια, δραματοποιήσεις, προβολή βίντεο,ανάγνωση βιβλίων,εικαστικά κτλπ..) που προωθούν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, στις ιδιαίτερες ανάγκες του άλλου, καθώς  και στην αποδοχή της πολιτισμικής του ταυτότητας, τα παιδιά εκπαιδεύονται στα εξής:

-Να αντιληφθούν και να αναδείξουν την μοναδικότητά τους.

-Να αποδεχθούν τη διαφορετικότητα των άλλων και να υιοθετήσουν υγιείς στάσεις σεβασμού απέναντί τους.

-Να προβληματιστούν και να αποβάλλουν τυχόν προκαταλήψεις για ομάδες ανθρώπων από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα.

-Να αποκτήσουν γνώση και ενσυναίσθηση ως προς τα άτομα με αναπηρίες και να τα αποδεχθούν ως ισότιμα μέλη της ομάδας της τάξης.

 

Αρχικά ανατρέχουμε στους κανόνες που είχαμε αποδεχθεί όλοι μαζί στην αρχή της σχολικής χρονιάς, εστιάζοντας και δημιουργώντας νέους κανόνες, κοινωνικούς, που χωρίς να το καταλαβαίνουμε  τους εφαρμόζουμε. Οι κανόνες αυτοί επικεντρώνονται στον σεβασμό της προσωπικότητας και την αποδοχή του άλλου, καθώς και σε αξίες όπως συνεργασία, αλληλοβοήθεια και αλληλεγγύη.

20220209 134153

Έπειτα καταγράφουμε ¨όμορφες¨λεξούλες, όπως αγάπη, συνεργασία, ομαδικότητα, καλωσόρισμα,  κτλ,  και τις αποτυπώνουμε σε μια καρδιά.

20220221 125900

Διαβάζουμε το παραμύθι του Όλιβερ για τη διαφορετικότητα και καταγράφουμε ζωγραφίζοντας τα δικά μας συναισθήματα, αν βρισκόμασταν στη θέση του.

IMG eb4657f8295bb47369d96305852097f5 V 1

IMG e8bcba9df5bd564041f6312b5910cf4e V 2IMG f62bf3a29975b69845f38ccc84174b9c V

 

Ακούμε μουσική και όταν σταματήσει, εκείνος που κρατάει την μπάλα, λέει κάτι θετικό για τον εαυτό του.Στη συνέχεια το παιχνίδι επαναλαμβάνεται, μόνο που αυτός που έχει την μπάλα, λέει κάτι θετικό για τον διπλανό του.

20220228 10522320220228 105300

Μαθαίνουμε το τραγούδι ¨Εγώ είμαι εγώ¨από τον Τριγωνοψαρούλη, το χορεύουμε ζευγαράκια και όταν σταματά, ενώνουμε μυτούλες, κεφαλάκια, πλατούλες  κτλπ…

20220210 171858 20220210 171645 20220210 171744

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν κάτι ξεχωριστό και χαρίζουν τη ζωγραφιά σε έναν συμμαθητή τους.

 

20220210 17182120220210 172254

Έπειτα φτιάχνουμε ένα πολύχρωμο  δέντρο με το αποτύπωμά μας και αναφέρουμε τί μας αρέσει…

IMG cc1505f99fb4c0ec0dd30aca10535645 V

 

 

 

 

Ο καθένας περιγράφει τον εαυτό του και αναφέρει ομοιότητες και διαφορές που βλέπει σχετικά με τους άλλους.Ακολουθεί συζήτηση στην οποία καταλήγουμε ότι ο καθένας μας είναι ξεχωριστός και άρα μοναδικός και ότι θα πρέπει να δεχόμαστε τους άλλους όπως είναι.Σύνθημά μας:¨΄Ισοι μα και διαφορετικοί,τόσο ξεχωριστοί…μια παρέα ενωμένη,όλοι μαζί!¨.

Βλέπουμε βίντεο με άτομα με ειδικές ανάγκες,αναφέρουμε τις αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους και προσπαθούμε και μεις να τους μιμηθούμε..Παίζουμε το παιχνίδι της τυφλόμυγας και κάποιοι θαρραλέοι προσπαθούν να ζωγραφίσουν με το στόμα…καθόλου άσχημα..ε?

 

IMG 30542036d9c46ef03f1b3b5dfb51fd43 V

 

Διαβάζουμε την ιστορία του Έλμερ του παρδαλού ελέφαντα, βλέπουμε τις εικόνες στον υπολογιστή και δημιουργούμε τον δικό μας Ελμερ όπως επιθυμούμε…

20220211 124100

συνεχίζουμε με κατασκευή καπέλων και ζωγραφίζουμε τον Έλμερ όπως τον ξέρουμε όλοι.

IMG 0288cfe6b86d33a1502220b4d7eb289b V

Τέλος διαβάζουμε το ¨Χαρούμενο λιβάδι¨της Φιλλιώς Νικολούδη , προβληματιζόμαστε και συζητώντας καταθέτουμε τις απόψεις μας.

Σαν δεινοί ζωγράφοι, αφήνουμε τη φαντασία μας ελεύθερη και δίνουμε τη δική μας εκδοχή

20220228 170849 20220216 171044 20220216 155353

Μετατρέπουμε τον κηπάκο μας στο δικό μας¨ χαρούμενο λιβάδι¨, φτιάχνοντας παπαρούνες και μαργαρίτες από χάρτινες αβγοθήκες.

IMG 397caded90f9ca3569301a4d45dcb5bc V 1

20220221 192134 20220221 152420

μαθαίνουμε , αναγνωρίζουμε, γράφουμε  το γράμμα ¨Λλ¨ και βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό

IMG 86eccf6bcfba0f39d6074d4645bd8a35 V

 

και κλείνοντας , μαθαίνουμε και τραγουδάμε το τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη ¨Μαργαρίτα-Μαγιοπούλα¨.

 

 

 

 

 

 

ΜΥΡΙΣΑΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

λήψης 1

Μύρισαν Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο μας και οι προετοιμασίες άρχισαν! Τα υλικά μας γνωστά…κόλλες, ψαλίδια, χρώματα, χαρτόνια σε διάφορα είδη και αποχρώσεις,  κουδουνάκια και απαραίτητα.. χρυσόσκονη!

Το εργαστήριο παίρνει φωτιά και μεις σαν μικρά ξωτικά, δουλεύουμε με όρεξη, γιατί την περσινή χρονιά στερηθήκαμε τις¨ δια ζώσης¨ κατασκευές μας…

Αρχικά ξεκινήσαμε τον στολισμό της τάξης μας

20211215 190626IMG 1230dd30bbc2f3374a283c7fbd373012 V

IMG ffc5a58e35a23b13db6d75f4b25db21f V

20211221 18522520211214 145522

20211214 16221220211222 130120

20211217 15304020211217 153033

Φτιάξαμε τις χριστουγεννιάτικες κάρτες μας

20211221 12462120211221 123029

20211210 12163520211221 154833

Οι κατασκευές μας…

20211216 17172720211216 171637

20211213 184119IMG 1bb47cb8a3ec6c0f86c7bb73f6317475 V

20211217 15233520211222 120845

Τα στολίδια μας

20211221 18282220211215 180552

20211216 115859IMG 3b0ceab4da9dcd315f0d95e25bd795cf V

οι κουκλίτσες μας για το παιχνίδι στο σπίτι

20211221 134246 20211221 134259

και τα δώρα μας…

20211221 15464720211223 105858

20211223 11082520211221 202641

και του χρόνου!!!

 

 

 

 

 

1 ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ -ΕΥ ΖΗΝ Ενότητα :¨Υγιεινή Διατροφή¨3ο μέρος

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων(Αρ.Πρωτ.Δ1β/ΓΠ οικ.69040) με θέμα  ” Διατροφή παιδιών και εφήβων στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης -Κανόνες υγιεινής για τη σίτιση σε ολοήμερα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης”,τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν καθημερινά ποικιλία λαχανικών και φρούτων εποχής, γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, ποικιλία δημητριακών (κατά προτίμηση ολικής άλεσης) και να αποφεύγουν την κατανάλωση επεξεργασμένων προϊόντων κρέατος ,αναψυκτικών και τροφίμων που περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη ή και μεγάλη ποσότητα αλατιού, δεδομένου ότι η συχνή πρόσληψη αυτών των συστατικών έχει σχετιστεί με την εμφάνιση νοσημάτων όπως η παχυσαρκία, τα καρδιαγγειακά  και ο σακχαρώδης διαβήτης.

Το νηπιαγωγείο και ο τρόπος που τα παιδιά μαθαίνουν, αποτελούν εξαιρετική ευκαιρία για να διδάξουμε τις ομάδες των τροφίμων. Αφού μιλήσαμε γι αυτές, παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο στον υπολογιστή,

και φτιάξαμε τη δική μας διατροφική πυραμίδα….

20211202 18181820211104 125900

IMG 9445f960a73d03cd7b486514f3c31347 V

Έπειτα διαχωρήσαμε τις υγιεινές από τις βλαβερές τροφές και αφού υποσχεθήκαμε ότι θα ακολουθήσουμε τον υγιεινό τρόπο ζωής και διατροφής (ε…θα κάνουμε και τις μικρές μας παρασπονδίες πού και πού..)

20211105 123213

φτιάξαμε την κυρία Υγιεινούλα και την κυρία Βλαβερούλα..IMG a598baa07992ad1b604fa8689fb6c00d V 1

και επειδή εμείς τα μικρά παιδάκια γρήγορα μαθαίνουμε και εφαρμόζουμε… δώσαμε πρώτοι το καλό παράδειγμα από την επόμενη κιόλας μέρα και αυτό φάνηκε στο πρωϊνό μας! Ιδού…! Ένα πλούσιο σε ωφέλημα θρεπτικά συστατικά κολατσιό που δεν του λείπει τίποτε…

IMG 767c79a60f868f7b5ca9b082848d58ee V

IMG 0cd3a5b983c20c1340a5e9ea09accaf4 V

IMG cf112cc5b4833b5e08e36af100361d0a V

Εμείς τρεφόμαστε υγιεινά…εσείς?

1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ Ενότητα:¨Υγιεινή Διατροφή¨ 2ο μέρος

Συνεχίζοντας τις δράσεις μας για την υγιεινή διατροφή, μιλήσαμε για τα λαχανικά και το πόσο σημαντικό είναι για όλους μας να τα καταναλώνουμε  καθημερινά. Έτσι τα διαχωρίσαμε από τα φρούτα, αναγνωρίσαμε όσα λαχανικά ξέρουμε και  μάθαμε και άλλα που μας ήταν άγνωστα…

 

 

 

 

20211102 12371320211102 124256

20211124 18391520211124 184002IMG b54f56e07aa11cae5f801b839d231290 V

Διαβάσαμε τον ¨ πρίγκηπα Λεμόνη και την όμορφη Κρεμμύδω¨,  μάθαμε να τραγουδάμε  και να  χορέυουμε  το ¨χοντρό μπιζέλι¨

20211124 18130920211124 181233

και βγήκαμε στην αυλή μας  ψάχνοντας και συγκεντρώνοντας όσο περισσότερα λαχανικά,  που ήταν καλά κρυμμένα…αφού χωριστήκαμε σε δυο ομάδες…

20211124 19000420211120 08484420211124 185907

και ακολούθησε η καταμέτρηση…

20211124 18143720211124 181505

Κάποιοι το χάρηκαν πολύ!

20211120 08475920211124 181540

Άλλοι πάλι όχι…

20211124 181608