Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΛΗΣ.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.
Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.
Στις 31 Οκτωβρίου είναι η Ημέρα της Αποταμίευσης και τα νήπια έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την έννοια αυτή και να προσπαθήσουν να την κατανοήσουν.
Ως αφόρμηση χρησιμοποιήσαμε το παραμύθι “Αν κάθε μέρα…” του Αντώνη Παπαθεοδούλου, το οποίο μας παρουσιάζει με έναν διαφορετικό τρόπο την “αποταμίευση”. Όχι με την έννοια του “κουμπαρά”, αλλά με την καθημερινή προσπάθεια, οι άνθρωποι έχουν την ευκαιρία να κατακτήσουν κάτι μεγάλο!
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2024 πραγματοποιήθηκε από τις 14 έως τις 27 Οκτωβρίου 2024 με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία για την προώθηση του ψηφιακού εγγραμματισμού και της συνεργασίας, καθώς και για την στήριξη των παιδιών, των νέων και των ενηλίκων, να ζωντανέψουν τις ιδέες τους μέσω του προγραμματισμού και της κωδικοποίησης.
Το Νηπιαγωγείο Καλής συμμετείχε με τέσσερις δραστηριότητες ρομποτικής και pixel art, κατά τις οποίες:
α) να δώσουν τις σωστές οδηγίες ώστε να οδηγήσουν την bee bot στα φθινοπωρινά φρούτα
β) να σπάσουν τον κώδικα και να βρουν ποιο φθινοπωρινό φρούτο κρύβεται σύμφωνα με τους αριθμούς
γ) να οδηγήσουν το παιδάκι να μαζέψει τις κολοκύθες του Halloween (στα πλαίσια των αγγλικών)
δ) να βρουν το άλλο μισό των πινάκων ζωγραφικής με θέμα το φθινόπωρο
28 Οκτωβρίου :η Ελλάδα γιορτάζει την εθνική επέτειο της και το ιστορικό «ΟΧΙ» των Ελλήνων που σηματοδότησε την εμπλοκή της χώρας στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Η μέρα αυτή μνημονεύει την άρνηση της Ελλάδας στις ιταλικές αξιώσεις που περιείχε το τελεσίγραφο του 1940
Στο Νηπιαγωγείο κάθε γιορτή, είναι μια ευκαιρία για μία διαθεματική προσέγγιση. Εργαζόμαστε ομαδικά, αλλά και ατομικά για την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων. Μάθαμε την ιστορία της χώρας μας μέσα από ένα εκπαιδευτικό βίντεο
ακούσαμε και εξηγήσαμε τα σχετικά τραγούδια
και ετοιμάσαμε κατασκευές, οι οποίες θα αποτελούσαν το σκηνικό της γιορτής μας
Το κάθε παιδί είπε το ποίημα του μπροστά στην ελληνική σημαία, δείχνοντας μία εικόνα σχετική και όταν τελείωνε, την τοποθετούσε στο μπλε πανί.
Έτσι στο τέλος της γιορτής μας, φτιάξαμε μαζί το “ΕΠΟΣ ΤΟΥ ’40”!!!
Από το 2021-22, έχει ενταχθεί η διδασκαλία των Αγγλικών στο χώρο του Νηπιαγωγείου μέσα από δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, εστιάζοντας έτσι στην ανακαλυπτική μάθηση. Τα οφέλη της πολλά, όπως: η ενίσχυση της πολυγλωσσικότητας, η διαπολιτισμική επικοινωνία, το πλουσιότερο λεξιλόγιο, οι καλύτερες δεξιότητες μνήμης και πολλά άλλα.
Κάθε χρόνο τέλη Οκτώβρη στις Αγγλοσαξονικές χώρες γιορτάζεται το Halloween και τα παιδιά ήρθαν σε επαφή μέσα από το μάθημα των αγγλικών με αυτό το έθιμο.
Με την τεχνική του κολλάζ, έφτιαξαν τις δικές τους κολοκύθες
αλλά και κάρτες που στη συνέχεια πήραν μαζί τους
Στο τέλος πραγματοποιήθηκε μία δραστηριότητα ρομποτικής όπου η αγαπημένη μας bee-bot μεταμορφώθηκε σε άνθρωπο και έπρεπε να μαζέψει τις κολοκύθες χωρίς να “πέσει” πάνω σε φαντασματάκι. Τα παιδιά προβληματίστηκαν, έδωσαν τις κατάλληλες εντολές και μέσα από τα λάθη τους ανέπτυξαν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων
Η παραπάνω δραστηριότητα ήταν μία από τις τέσσερις δραστηριότητες που φέραμε εις πέρας με επιτυχία, στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα (code week), στην οποία το Νηπιαγωγείο μας έλαβε μέρος!
…το νέο σύνθημα στην μικρή μας τάξη που ήρθε για να μείνει!
Το σταφύλι είναι ένα φθινοπωρινό φρούτο που αρέσει στα παιδιά και προσφέρεται για πληθώρα δραστηριοτήτων στο χώρο του νηπιαγωγείου.
Αρχικά φτιάξαμε ένα μεγάλο σταφύλι με την βοήθεια μπαλονιών, διακοσμήσαμε την τάξη μας και στη συνέχεια παρατηρήσαμε και περιγράψαμε εικόνες σχετικά με το αμπέλι, τον τρύγο αλλά και τον θεό Διόνυσο!
Αφού τα νήπια είπαν τι γνωρίζουν για τα προϊόντα που παράγονται από τα σταφύλια (κρασί, ούζο, σταφίδες, ξύδι κλπ) παρακολούθησαν ένα βίντεο με τη διαδικασία του τρύγου
εργάστηκαν σε μικρές ομάδες στα γνωστικά πεδία των μαθηματικών, γλώσσας και εικαστικών. Ανέπτυξαν τη δημιουργικότητά τους, την κριτική τους σκέψη και μπήκαν σε διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων
Παρακολουθήσαμε τον μύθο του Αισώπου: “Η αλεπού και τα σταφύλια”
και μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων παίξαμε και μεις τον μύθο
Τέλος πήραμε σταφύλια στην τάξη μας και αποφασίσαμε να τα “πατήσουμε” ώστε να συνειδητοποιήσουμε την δυσκολία που είχαν οι άνθρωποι πριν την βοήθεια των μηχανημάτων
Τελειώνοντας τη θεματική προσέγγιση σχετικά με το σταφύλι αποφασίσαμε να αποτυπώσουμε το σύνθημά μας ώστε να μην το ξεχάσουμε ποτέ!!
και με QR code:
Σκανάρετε την εικόνα με σαρωτή QR
…μπορείτε να αναγνωρίσετε τη φωνούλα του παιδιού σας;;;
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου και την ημέρα αυτή πραγματοποιούνται δράσεις υπέρ των δικαιωμάτων τους καθώς και της καλή τους διαβίωσης.
Στο σχολείο μας διαβάσαμε και ακούσαμε παραμύθια σχετικά με τα αδέσποτα ζώα, συζητήσαμε τις εμπειρίες μας, τα συναισθήματά μας και τις ανάγκες που έχουν.
Πως μπορούμε να τα προστατεύσουμε;
Τι πραγματικά χρειάζονται;
Τα παιδιά συμπλήρωσαν ατομικά φύλλα εργασίες ακολουθώντας τις οδηγίες
αλλά και ομαδικά φτιάχνοντας την αφίσα της τάξης για τα δικαιώματα των ζώων
Τέλος, κατασκευάσαμε μάσκες – ζωάκια και τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια ρόλων με αυτές
Κάθε χρόνο, την πρώτη μέρα του Οκτώβρη γιορτάζεται η Ημέρα των Ηλικιωμένων ή αλλιώς Ημέρα της Τρίτης Ηλικίας. Φέτος σκεφτήκαμε να καλέσουμε τη γιαγιά ενός προνηπίου στο σχολείο μας, στα πλαίσια του σχεδίου δράσης, στον άξονα: “Σχέσεις σχολείου- οικογένειας”, ανοίγοντας διαύλους επικοινωνίας με το ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον των παιδιών και την άμεση συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η καλεσμένη μας ήρθε στο σχολείο και την υποδεχτήκαμε με ζεστά χαμόγελα και μεγάλο ενθουσιασμό! Κάθισε στην παρεούλα μας και οι ερωτήσεις άρχισαν!
-Πως σας λένε;
– Πόσο χρονών είστε;
-Πηγαίνατε σχολείο; Που;
-Τι παιχνίδια παίζατε μικρή;
Η γιαγιά Ιωάννα με μεγάλη χαρά απάντησε στις ερωτήσεις και μας αφηγήθηκε, με πολλές λεπτομέρειες, βιώματα από την παιδική της ηλικία
Στη συνέχεια της αφιερώσαμε ένα τραγούδι, το οποίο χορέψαμε κιόλας
Τέλος της χαρίσαμε ένα ποιηματάκι, γραμμένο από τα χεράκια των παιδιών για να μας θυμάται
Για τους υπόλοιπους παππούδες και γιαγιάδες που γιορτάζουν την μέρα αυτή, τα παιδιά ζωγράφισαν, κόλλησαν και έφτιαξαν κάρτες
Η 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού πραγματοποιήθηκε σε όλα τα σχολεία της χώρας μας την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου. Τα παιδιά γνώρισαν τα αθλήματα και έλαβαν μέρος σε διάφορα από αυτά, τα οποία πραγματοποιήθηκαν στην αυλή του νηπιαγωγείου μας.
Αρχικά στην παρεούλα της τάξης τα παιδιά εξέφρασαν τα προσωπικά τους βιώματα και τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους για τα αθλήματα. Στη συνέχεια παρακολούθησαν ένα βίντεο σχετικό με αυτά και γνώρισαν περισσότερα
Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή του σχολείου κάνοντας ένα ζέσταμα με εύκολες ασκήσεις και ο στίβος μάχης ξεκίνησε
Στους αθλητές απονεμήθηκαν μετάλλια για την συμμετοχή τους!
Μπαίνοντας ξανά στην τάξη, τα παιδιά έφτιαξαν ομαδικά μια αφίσα για την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Τα φύλλα αλλάζουν χρώμα, στροβιλίζονται στον αέρα και πέφτουν απαλά στο έδαφος σχηματίζοντας ένα φθινοπωρινό χαλί στην αυλή μας! Βγήκαμε έξω μαζέψαμε τα πεσμένα φύλλα
και πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες από το γνωστικό αντικείμενο των μαθηματικών. Μετρήσαμε τα φύλλα, τα ομαδοποιήσαμε με βάση το χρώμα τους και στη συνέχεια παρατηρήσαμε ποια ομάδα έχει τα περισσότερα
Στη συνέχεια διακοσμήσαμε με αυτά την τάξη μας
Παρατηρήσαμε εικόνες από το διαδίκτυο αναφορικά με την εποχή του φθινοπώρου και στην παρεούλα τα παιδιά τις περιέγραψαν. Με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουν να συμμετέχουν σε διαδικασίες διαλόγου (ομιλητή- συνομιλητή), εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και εκφράζουν τα προσωπικά τους βιώματα
Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο κατάλληλο για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας
και ακούσαμε τραγούδια
Τέλος τα παιδιά εργάστηκαν τόσο ομαδικά όσο και ατομικά με φύλλα εργασίας ακολουθώντας τις κατάλληλες οδηγίες
Ακολουθήσαμε τις οδηγίες του φίλου μας Egg για μία βόλτα μέσα στο δάσος
και ξαφνικά βρήκαμε και μεις το μαγικό φύλλο και παίξαμε ένα παιχνίδι συγχρονισμού και συνεργασίας: “Δώσε το φύλλο…στο φίλο!”
Η Λία λέει πως δεν μπορεί να ζωγραφίσει. Η δασκάλα της όμως έχει άλλη γνώμη. Ξέρει πως όλοι κρύβουμε μέσα μας μια σπίθα δημιουργίας και πως μια τελεία δεν σημαίνει πάντα ένα τέλος. Μπορεί να σημαίνει και μια αρχή…
Ένα υπέροχο βιβλίο που ενθαρρύνει τα παιδιά να δοκιμάσουν νέα πράγματα και να έχουν εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους. Μια κλασική ιστορία για το αδύνατο που μπορεί να γίνει δυνατό! Μέσω της τρυφερής αυτής ιστορίας αναδεικνύεται η αξία της προσπάθειας, αλλά και η σημασία της υποστήριξης που λαμβάνουμε από τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Η αγάπη και η αποδοχή είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τα μικρά παιδιά, καθώς ενδυναμώνεται η αυτοπεποίθησή τους και νιώθουν την απαραίτητη ασφάλεια για να ανακαλύψουν τα ταλέντα και να ξεδιπλώσουν τις δυνατότητές τους. Αποτελεί έναν ύμνο στον κομβικό ρόλο του Δασκάλου, που λειτουργεί ως ανιδιοτελής μέντορας και καθοδηγητής για τους μαθητές και τις μαθήτριές του, βοηθώντας τους/τες να «χτίσουν γέφυρες» για να κυνηγήσουν τα όνειρά τους!
Το βιβλίο αυτό διαβάστηκε τις πρώτες μέρες του σχολείου με σκοπό να ενθαρρύνει τα νήπια να πιστέψουν στις ικανότητές τους
Τα νήπια ζωγράφισαν ότι ήθελαν μέσα με μια κορνίζα όπως η Λία
Τέλος οδηγήσαμε την μελισσούλα bee- bot σε χρωματιστές τελείες στο ταμπλό της τάξης δίνοντας τις κατάλληλες εντολές. Τα παιδιά μπορούσαν να διαλέξουν την τελεία που ήθελαν και με τα σωστά βήματα, η μέλισσα να φτάσει στον προορισμό της
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή