Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων

“Τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης δεν θα λειτουργήσουν την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024 και τη Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024”.

 



Λήψη αρχείου

Η εκδρομή μας στο Εθνικό Πάρκο Λιμνών Κορώνειας, Βόλβης και Μακεδονικών Τεμπών

Με μεγάλη μας χαρά, παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα στο εθνικό πάρκο λιμνών Κορώνειας, Βόλβης και Μακεδονικών Τεμπών στο οποίο μάθαμε πολλά για την ιστορία της και τη σημασία της λίμνης Βόλβης.

Επισκεφθήκαμε το κέντρο πληροφόρησης και στη συνέχεια κάναμε ορνιθοπαρατήρηση στη λίμνη  και εξερεύνηση στις Νυμφόπετρες!

Κέντρο πληροφόρησης

Ορνιθοπαρατήρηση και Νυμφόπετρες

Η αυλή μας!

Με μεγάλη χαρά βρισκόμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε την ολοκλήρωση των εργασιών της αυλής μας για την οποία είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι! Εκφράζω τις θερμές μου ευχαριστίες στους ανθρώπους που συνέβαλλαν στην υλοποίηση του οράματός μας χωρίς τη βοήθεια των οποίων το έργο μας θα αντιμετώπιζε επιπλέον δυσκολίες.

Συγκεκριμένα θα ήθελα να ευχαριστήσω τους γονείς των μαθητών του νηπιαγωγείου μας οι οποίοι με προθυμία και διάθεση συμμετείχαν στις εργασίες, προσφέροντας το χρόνο και την ενέργειά τους, το προσωπικό του σχολείου που ακούραστα εργάστηκε για να προσφέρει το βέλτιστο αποτέλεσμα, και ασφαλώς, το δήμο για τη χορηγία των υλικών ώστε να δημιουργήσουμε ένα πλούσιο παιδαγωγικά περιβάλλον για τα παιδιά του σχολείου.

Τα επιδαπέδια παιχνίδια που δημιουργήσαμε αποσκοπούν στην αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών, την ενθάρρυνση της κίνησης και της φαντασίας, ενισχύοντας και εμπλουτίζοντας το παιδαγωγικό έργο.

Παρακάτω παρατίθεται το βίντεο που αναρτήθηκε στο Youtube και εμφανίζεται το πριν και το μετά της αυλής μας έτσι ώστε να αποκτηθεί μία ολοκληρωμένη εικόνα του αποτελέσματος.

 

Πασχαλινές δραστηριότητες

Ο εορτασμός του Πάσχα στάθηκε αφορμή για να μάθουμε τη σημασία της γιορτής αυτής μέσα από πλήθος δραστηριοτήτων, βίντεο και εικόνων ενώ δημιουργήσαμε υπέροχες κατασκευές, πλάσαμε κουλουράκια, βάψαμε αυγά και παίξαμε πολλά πασχαλινά παιχνίδια.

Οι πασχαλινές κατασκευές μας Πασχαλινό εργαστήριο και πασχαλινά παιχνίδια

Επισκεφθήκαμε το Φιλαδέλφειο όπου εκκλησιαστήκαμε και στη συνέχεια κατασκευάσαμε μοναδικές λαμπάδες!

Κατασκευή λαμπάδων στο Φιλαδέλφειο

Ασχοληθήκαμε με ήθη και έθιμα του Πάσχα σε όλη την Ελλάδα και αποφασίσαμε να αναβιώσουμε το έθιμο των καλάντων του Λάζαρου μέσα από τα ομοιώματα που φτιάξαμε και το βίντεο που αναρτήσαμε στο youtube!

Παιχνίδια συνεργασίας και συναισθηματικής αγωγής

Παρόλο που διαρκώς πραγματοποιούμε δραστηριότητες συνεργασίας και συναισθηματικής ανάπτυξης στο νηπιαγωγείο, ανά περιόδους καθίσταται απαραίτητο να αναπροσαρμόσουμε το περιεχόμενο και τον τρόπο εφαρμογής τους, να ανακαλύψουμε νέους τρόπους επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και μαθητών μεταξύ τους αλλά και να εντατικοποιήσουμε τις προσπάθειές μας.

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε επισταμένα με τη βαρύτητα των λόγων και των έργων μας. Αναπαραστήσαμε την καρδιά μας σαν ένα λευκό, καθαρό, άδειο και ανάλαφρο κουβά που πολύ εύκολα μπορούμε να σηκώσουμε, και έπειτα τον γεμίσαμε με βαρίδια – λέξεις και πράξεις που συνηθίζουν να λένε και να κάνουν και πληγώνουν τους άλλους. Γρήγορα συνειδητοποιήσαμε ότι δεν ήταν το ίδιο εύκολο ή ευχάριστο να σηκώσουμε αυτό τον κουβά και πως στο τέλος έγινε αδύνατο να τον σηκώσουμε και μάλιστα μας πονούσε. Με ανάλογο τρόπο πονάει και κάποιος που υφίσταται επαναλαμβανόμενη συναισθηματική και σωματική κακοποίηση και φτάνει στο σημείο να μην αντέχει να σηκώσει το βάρος της ψυχής του. Μπορεί να μη θέλει να πάει στη δουλειά του ή στο σχολείο, να είναι λυπημένος ή και θυμωμένος.

Τι μπορεί να γίνει τότε;

Να τον αδειάσουμε!

Μα πώς;

Να λέμε και να κάνουμε όμορφα πράγματα!

Παρατηρήσαμε ότι μας πήρε πάρα πολλή ώρα να αναιρέσουμε τη βλάβη των αρνητικών λέξεων και πράξεων, όμως μας ικανοποίησε ιδιαίτερα όταν τα καταφέραμε και ήταν πάλι εύκολο να τον σηκώσουμε με το μικρό μας δαχτυλάκι!

Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε σε ζευγάρια και μετά να γίνουμε τα χέρια και τα μάτια των φίλων μας!

Συνεργασία και συναισθηματική αγωγή 3

Συνεργασία και συναισθηματική αγωγή 1

 

Το μαγικό αλεξίπτωτο της φιλίας μας μετέφερε σε κόσμους μακρινούς και χαρούμενους που κρατήσαμε στο μυαλό μας για να επισκεπτόμαστε όποτε τους έχουμε ανάγκη! Μας βοήθησε να πούμε σ’ αγαπώ, να συνεργαστούμε για να παίξουμε και να κρυφτούμε, κάνοντας πολύχρωμα όνειρα!

Συνεργασία και συναισθηματική αγωγή 2

 

 

 

 

 

Πρωταπριλιά

Πρωταπριλιά, ημέρα του ψέματος, του ξεγελασματος και της φάρσας… ή μήπως όχι; Με αφορμή μία ιδιότυπη πλάκα που ξεκίνησαν και ενόχλησε μερικούς, κάναμε μια φιλοσοφική και σίγουρα απολαυστική συζήτηση, σχετικά με το ψέμα.

Μάλιστα, καταγράψαμε τις ιδέες μας σε ένα νοητικό χάρτη ώστε να τις οργανώσουμε και να τις διατηρήσουμε στη μνήμη μας. Οι απαντήσεις τους προκάλεσαν ενδιαφέρον και θα μπορούσαμε να τις συζητάμε για ώρα, πάντως καταλήξαμε στο ότι η αλήθεια, αν και πολλές φορές σκληρή, είναι προτιμότερη από ένα ψέμα έστω κι αν είναι όμορφο.

Διαβάσαμε το παραμύθι “ψέματα μεγάλα ψέματα μικρά” στο οποίο το τέλος μας εξέπληξε και στάθηκε αφορμή για νέα θεώρηση των πραγμάτων!

Φυσικά, δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στην άλλη όψη του νομίσματος, σε συνθήκες στις οποίες το ψέμα επιτρέπεται: όπως στο παιχνίδι “μυταραδες ψευταραδες” που παίξαμε.

Ανώνυμο σχέδιο 9

Σαρακοστή στο νηπιαγωγείο

 

Μετά το πέταγμα των χαρταετών μας στο νηπιαγωγείο και την Καθαρά Δευτέρα, σειρά είχε η συζήτηση για την έναρξη της Σαρακοστής.

Διαβάσαμε το βιβλίο “Καθαρή Δευτέρα, ξεκινά η Σαρακοστή με τον παππού Δημήτρη”, μιλήσαμε για τους τρόπους που μπορούν τα μικρά παιδιά να “νηστεψουν” και αποφασίσαμε να προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε ευγενικές λέξεις και να κάνουμε καλές πράξεις.

Έπειτα φτιάξαμε με ζωγραφική βήμα – βήμα τις δικές μας Σαρακοστές και συνεργαστήκαμε για να πλάσουμε με αλατοζύμη την κυρά σαρακοστή της τάξης.

Ανώνυμο σχέδιο 8

 

 

 

 

 

 

 

STEAM και η γη γυρίζει (Εργαστήριο δεξιοτήτων)

Το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων ολοκληρώθηκε, φέρνοντας τα παιδιά σε επαφή με ποικιλία ψηφιακών μέσων και συστημάτων, αναπτύσσοντας τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

Ο συνδυασμός επιστήμης, τέχνης, μηχανικής, τέχνης και μαθηματικών (STEAM) προκειμένου να έλθουν τα παιδιά σε επαφή με το ηλιακό σύστημα, την εναλλαγή των εποχών / μέρας νύχτας αλλά και με το δορυφόρο της γης, τη σελήνη, προσέλκυσε το ζωηρό τους ενδιαφέρον και συντέλεσε στην αποτελεσματική μάθηση.

Παρακολουθήσαμε βίντεο και φωτογραφίες του ηλιακού συστήματος, παίξαμε παιχνίδια στο διαδίκτυο που δημιουργήθηκαν για τους σκοπούς του συγκεκριμένου εργαστηρίου, τοποθετήσαμε τους πλανήτες σε σειρά και παίξαμε ομαδικά κινητικά παιχνίδια με σκοπό την κατανόηση της σειράς και της κίνησής τους.

 

Ανώνυμο σχέδιο

Χρησιμοποιήσαμε το beebot για να το προγραμματίσουμε ώστε να φτάσει στο σωστό πλανήτη. Παρακολουθήσαμε βίντεο με τη ζωή των αστροναυτών στο διάστημα και στη συνέχεια ανεβήκαμε στα διαστημόπλοια μας για ένα γαλαξιακό ταξίδι!!

 

Ανώνυμο σχέδιο 1

Επισκεπτόμασταν διαφορετικό πλανήτη κάθε φορά που σταματούσε η μουσική!

Ανώνυμο σχέδιο 2

 

Αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε το δικό μας πύραυλο χρησιμοποιώντας κούτες και χαρτιά ενώ φτιάξαμε και τις κάσκες του αστροναύτη με χάρτινα πιάτα!

Ανώνυμο σχέδιο 3

 

Μπήκαμε στο διαστημόπλοιο μας και επισκεφθήκαμε τους εξωγήινους κατοίκους των πλανητών του ηλιακού συστήματος και προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε στη γλώσσα τους.

Ανώνυμο σχέδιο 4

Μιλήσαμε για τον τρόπο που εναλλάσσονται οι εποχές, χρησιμοποιήσαμε το Revelation natural art για να ζωγραφίσουμε βασικά στοιχεία κάθε εποχής και λύσαμε αινίγματα προγραμματίζοντας το beebot για να μας δείξει τη σωστή απάντηση.

Ανώνυμο σχέδιο 5

 

Μιλήσαμε για το δορυφόρο της γης, τη σελήνη, για την κίνησή της χρησιμοποιώντας παιχνίδια συνεργασίας, για τη μορφολογία της με τη χρήση αλευριού, άμμου και μαρκαδόρου και για τις φάσεις της χρησιμοποιώντας μπαλόνια και φακό.

Ανώνυμο σχέδιο 6

 

Τέλος, κάναμε ταξίδι στη σελήνη για να συλλέξουμε σεληνιακές πέτρες, τόσες όσες μας έλεγε το ζάρι!

Ανώνυμο σχέδιο 7

 

Ανάρτηση για εργαστήριο δεξιοτήτων

Τα παιχνίδια που παρήχθησαν για τους σκοπούς του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι συγκεντρωμένα σε πίνακα στο Pinterest για διευκόλυνση εντοπισμού τους και καλύτερης οργάνωσης.

https://pin.it/jRVd8d0d5

Ο μύθος του Φαέθωντα

https://read.bookcreator.com/rCjGHWLMRtfUY9baw0S79pGWuyX2/MIjnsHCBQMubN0DG8oicTw

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ 2024 – 2025

Οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2024 -2025 παρατείνονται έως και την Τετάρτη 27/3/2024.



Λήψη αρχείου

Η εκδρομή μας στο Ράντζο Κιλκίς!

Με αφορμή την έναρξη του Τριωδίου, επισκεφθήκαμε το Ράντζο Κιλκίς, συμμετέχοντας στις αποκριάτικες δράσεις που ετοίμασε για εμάς το προσωπικό του χώρου.

Πήγαμε βόλτα με άμαξα, κάναμε face paint, φτιάξαμε μάσκες και κοσμήματα με ζυμαρικά και παίξαμε ένα σωρό παιχνίδια που ενθουσίασαν τα παιδιά!

IMG 20240310 150936 IMG 20240310 151004 IMG 20240310 151032 IMG 20240310 151056 IMG 20240310 151132 IMG 20240304 110353 IMG 20240304 111105 IMG 20240304 112035 IMG 20240310 151235 IMG 20240304 113712